[TI] [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Jolandaa_

Re: [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 22:23

Hoe gaat het inmiddels met je? geen last gehad van het vastliggende paard?

Kerry_Tinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 22:25

Nee gelukkig niks mee bezeerd, paard is er ook zonder wondjes etc. Vanaf gekomen. Goed afgelopen dus!

Hoe lang moet Dana nu nog? En waar heeft ze last van?

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 22:29

Dana is 10 april uitgerekend. ze begint nu wat meer moeite te krijgen met lopen.

Sowiso heb ik dressuur opgegeven en ze zal nooit snel worden. Maar buiten dat is't wel raar, dat d'r moeder, d'r halfzus, d'r dochter en d'r zoon wél voorwaartser zijn.
Mary is de eerste 5 min dat er iemand op zit alleen maar aan het draven. Daarna is het goed en loopt ze goed door. Dana gaat wel beter nu ik haar iets actiever rijd, maar het is en blijft echt een slome knol :')
mja ik snap 't niet. Ik zelf denk aan iets van astma ofzo. conditie word echt niet beter..

Kerry_Tinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 22:32

Ja dat zei je al eens eerder he? Maar als ze nu nog slomer wordt, dan wordt het misschien wel wat te traag zeker?
Inderdaad wel gek als 'familie' wel zo voorwaarts is.. Maar kun je op astma bv. Niet testen?

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 22:42

Ik geloof dat er dan een foto gemaakt moet worden. Ik heb geen zin meer om aan de bel te trekken. Ik zie het, maar als ze het zelf niet ziet kan ik niets aan veranderen. Top eigenaar dat zeker hoor, maar hetgeen wat ik zelf wel ervaar delen we niet dezelfde mening in. Ik pas me aan aan Dana en dat vind ik prima, maar ik weet dat ze meer kan.
Buiten vind Dana echt heerlijk en genieten. Alles wil ze zien en eten het liefst. Hier gaan we straks ook meer aandacht aan geven. Ik wil daar ook nog wat in groeien qua angsten. Dana loopt met de jongens ook al lesjes en dat gaat prima.

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 22:51

snap wel je probleem met Dana, dat je het een probleem vind.
heb zelf zo een gehad en ook een hele snelle, ben zelf aan het hopen dat ik zo'n sloompie heb.

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 23:01

Nou ik ben te veeleisend ook hoor. Ik heb behoorlijk wat trauma's opgelopen. Dankzij Dana ben ik er deels vanaf met Dana. Op een vreemd paard durf ik niet. Dana heeft mij vertrouwen gegeven en nu ik dat wat meer heb word ik wat veeleisender. ze moet doorlopen, en nageeflijk, achterhand eronder en doorlopen. Het is of doorlopen bij dana of 't andere.. En tja als ik dan op een dressuur paard zou gaan zou die nooit zo braaf zijn als Dana. Ik ben ook heel blij met Dana, maar ze is ook wel eens wat sneller geweest. Dat was tussen Roisin en Cullan. maar ik vraag ook te veel van mezelf want ik ben toch geen wedstrijd type. Daarom wil ik nu wat vaker de bossen in. Dat ligt mij wel maar liggen nog wat uitdagingen. Ben een mietje. zou echt dolgraag ook alleen weg kunnen.. Maar dat durf ik niet en dat merkt Dana ook. Dan word ze onzeker. En twijfelt ze. Als ik met iemand samen ben kan ik haar wat meer zekerheid bieden en vertrouwd ze mij ook. Dat merk ik aan haar doen dan. Wel of niet langs het enge witte paaltje gaan. Want o die witte paaltjes :')

Kerry_Tinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 23:01

Kerry is eigenlijk ook wel een sloompie.. Stappen doet hij echt zo langzaam.... ;) draf ook nog wat traag, maar galop komt de turbo los! Dan gaat hij echt als een speer, maar hij kan ook heel rustig als het moet. Vind het allemaal erg prima..
Op de terugweg is hij wel eens een fractie voorwaartser

Kerry_Tinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 23:03

Kerry heeft niks met paaltjes met hak geen boom om, dan raakt hij in paniek..., helluuuppp dat zag er gisteren nog anders uit....! _O-

Kerry_Tinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 23:05

Buiten rijden is heerlijk, ook alleen weg kunnen, maar alles ij je eigen tempo en dat van je paard.. Overhaasten is nooit goed.. Wel heel gaaf dat Dana je over angsten heen heeft geholpen!

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 23:08

Hihi mijn sloompie was altijd bang van de zelfde stronk hout in het begin
met galop in het bos ging hij schuin door de bochte met zijn paarde vriendinnetje maar ik kom hem altijd gas terug nemen.
ik hoop dat ook met sox te hebben tjitske is mij te vaak re voorwaarts en dat vond ik met mijn eerste paar fuego echt een nachtmerrie, niet willen stoppen en maar race en dan crossen overal over heen wilde hij. Dood eng daarna nooit meer zo,n kundig paard willen hebben. Niks voor mij.

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 23:24

Nee wat dat betreft heb ik geluk met Dana. ze stopt wanneer ik wil, als ze iets engs vind dan kijkt ze of hoogstens een stapje opzij. Haar grote angst water heeft ze ook moeten doorstaan. Het was of alleen achter blijven of door die plas. Dat deed ze toen wel. heb wel flink moeten drijven. Wil haar d'r niet door slaan, weet dat ze het eng vind.
Laatste buitenrit voor 't eerst gegalopeerd. Dat gaat ook goed. Wel op haar eigen tempo. Draven gaat redelijk, stap is ze langzaam en galop gaat ook normaal eigenlijk. ze moet ook boven haar basis tempo bij mij.

Een of andere reden vertrouwd ze mij wel hier in, soms voel ik dat gewoon. vorige keer zaten we vast in 't bos. het weggetje was versperd dus ik wilde met Dana de bossen wel door banjeren. Dana had weg kunnen redden toen mijn knie tussen de boom en dana zat, maar ze wachte geduldig. Ik moest plat liggen en ook tijdens dat bleef ze heel kalm :j dus wat dat betreft alles perfect hoor. Alleen in de bak, misschien vind ze dat ook gewoon neit leuk.

In de bossen is dana makkelijk over te halen alleen die witte stippen op 't asfalt en witte paaltjes blijven raar :')

Nee eerlijk is eerlijk dana is echte en gouden paard. ze is ook zo braaf met de jongens. :j
misschien moet ik ook dat wat meer waarderen

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 01:11

Altijd een goed als een paard je over je angsten heen kan helpen :)

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 08:18

Leuk Jolanda! Wij gaven de eigenaren van ons eerste leasepaard altijd iets met sinterklaas :)

Lijkt me juist fijn dat Dana wat rustiger is. Juist daarom durf je denk ik ook zo veel. Gelukkig heb je de mogelijkheid om lekker met haar buiten te rijden.

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 08:55

In mijn ogen is dans een droom paaard, waar je zuinig op moet zijn. Echt hoor hoop dat sox zo is/ word met rijden

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 09:08

Hoe braver ze zijn, hoe banger je word voor andere paarden hoor.
Mijn 1e paard was doodbraaf, daarna durfde ik haast niks meer, want de mijne was altijd zo braaf.

Jaron is ook braaf, maar een stuk pittiger, kan de hele wereld aan, en op een ander paard stappen, doe ik wel voorzichtig, maar ik doe t wel.

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 09:42

Ik rij nooit op een ander paard dan mijn eigen. Is mijn eigen keuze, maar doe dat niet meer

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 09:44

Ik ook niet vaak. Zo eens af en toe. En ook niet op allemaal.hoor

Poosje81Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 10:24

Zelfs ik stap niet meer op elk willekeurig paard ;)

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 10:38

We worden verstandiger

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 11:02

Lief dat je dat doet Jolanda, zullen ze vast waarderen! Fijn ook dat je met Dana zo'n klik hebt.
Vind het helemaal niet raar hoor, zolang Kerry gewoon buiten komt, kan dat ook prima.
Wat een mooie stal heeft Vlinder! Gijs is ook 2,5 en is ook al zo 'af' inclusief speknek. Ben nu begonnen met hem 1 keer per ruime week 'spelen' in de longeercirkel. Doet ie braaf, vindt ie ook echt leuk.

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 11:23

Ik kom bijna elke dag in de longeer cirkel. Om te spelen, join up en het leren om te gaan. Aan de voorhand en achterhand. Poetsen doe ik op de poets plaats, ze kan ook al vast staan.

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 12:02

/3 ik stap ook niet meer zo maar op elk paard..
Fijn een bijrijder!'
wat attent een kerstpakketje! :Y)

Hier weinig nieuws dit weekend maar weer aan het werk met Roos
Afgelopen week alleen maar geknuffeld en getut :oo Ook gezellig natuurlijk

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 12:26

Ik heb al ruim 8 jaar geen enkel paard buiten m'n eigen bereden.
Ik merk wel dat omdat ik ze zo rustig gewend ben ik me heel ongemakkelijk voelde op de rug van m'n arabier. Die loopt 3x zo snel dan de tinkers. Dat went ook wel weer maar toch is het vreemd. Vroeger zou ik zo op ieder paard stappen, heb ook al heel wat moeilijke paarden bereden op de manege maar ik weet niet of ik dat nu nog zou doen. Ik ben wat verstandiger nu dan toen ik 13/14 was en alles durfde. Nu ben ik bang dat ik val en m'n arm breek en zo niet meer mee kan op school vanwege alle praktijk lessen (tekenen enz) en dan kan ik ook de paarden niet meer verzorgen... Ga het een beetje te overdenken.

DA zou straks terug bellen, assistente kon de waardes van Cheyenne niet vinden. Ik ben nu ongeduldig...

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 12:42

ja dat snap ik dat je ongeduldig ben op de uitslag.
mijn duimen zijn lam.

ik rij niet op andere inderdaad vanwege mijn werk. als ik niet werk kan ik ook niet mijn paarden betalen. sinds ik kinderen heb ben ik voorzichtiger geworden. vroeger deed ik het allemaal. nu met eigen zaak. kan je dit niet permiteren.