ahh het gaat wel beter dus. Ellie, volg je hart.. en jullie kunnen het wel samen, maar dan heb je ook wel echt goede begeleiding nodig. Wat zegt de va trouwens over roetje?
Ik heb er sinds de laatste keer geen d.a meer bij gehad. Zoals ik het nu zie,gaat het voor mijn gevoel zeer goed met haar.Ze is vrolijk,past beter in de groep nu ze veel bezig is,groeit goed en is tevreden. haar bouw oogt ook veel beter.niet meer iel,dun of een zwak ogende rug. momenteel heb ik dus niet zoiets van dat ik bang ben dat ze iets heeft. mijn idee us dat een groot deel van de voorafgaande problemen zijn gekomen van haar dracht.Dat we te vroeg zijn begonnen met haar weer te gaan berijden en dat ze dus uiteindelijk wat meer tijd ndig had.Maar ja dat weet je ook niet van tevoren.Maar zoals het er nu voor staat denk ik dat ik nu goed bezig ben.ze is iedere dag bezig en ik zie aan haar gezicht dat ze nu tevreden is.
en ook ruana is heerlijk hengstig.niet zo fijn maar ja das maar voor even.
Ja zeker,ruana is voor mij ook een groot leertraject.waarin ik persoonlijk wel zeker gegroeid ben en ruana ook. @karlijn:persoonlijk zou ik de laars kiezen met de fijne(smalle)neus,maar dat is mijn smaak.Maar zijn wel mooi.over de zwarte zool zou ik niet vallen.
Ellie: ik heb zelf ook zeer weinig ervaring met jonge paarden, en Luna kwam op mijn pad en ik was meteen verliefd. Heb wel goed nagedacht maar heb besloten om er helemaal voor te gaan (natuurlijk met ups en downs) maar ik heb begeleiding van Lotte (haar vorige eigenaar) die helpt mij héél goed en daar waar het nodig is geeft ze mij (figuurlijk) een schop onder de kont haha. Ook heb ik afgelopen zaterdag voor het eerst les gehad van Leon (snowdon hier op bokt) en dan met name in grondwerk omdat ik dat erg leuk vind. En dan ook straks in combinatie met rijden. We bouwen het rustig op. Wat ik hiermee zeggen wil: zoek iemand op die je kan begeleiden, die je helpt, die jou er door loodst als dat moet. Dat helpt echt! Alleen natuurlijk als je wil uiteraard. Maar met de juiste mensen om je heen, kan jij ook alles leren. Ondanks dat jij groen bent en je paard ook. Iedereen kan leren!
Amigo is ook mijn eerste jonge paard na jaren op manegepaarden te hebben gereden. Ik leer heel veel van hem en hij van mij heb gelukkig begeleiding van een vriendin die er ervaring mee heeft. Maar het komt ook door zijn heerlijk relaxte karakter dat ik er voor ga. Geen haar op mijn hoofd die er over denkt hem weg te doen
Mona is ook mijn eerste jonge paardje. Maar twijfel, nee, eigenlijk niet. Ik zorg ook voor goede begeleiding en doe alles stapje voor stapje. Natuurlijk vind ik het spannend erop te gaan rijden straks, maar dat vertrouwen zal vanzelf uitbreiden. Als ik jou hoor dat je terleurgesteld bent omdat een afspraak niet door gaat en je er dus niet op kon rijden gisteren, dan denk ik: je vertrouwen is aan het groeien. Neem anders gewoon eens staples. Bijv je bijrijder een 45 min les en dat jij van die instructrice dan nog 15 min les in stap krijgt. Over 2 maanden zal je zien dat je eens een stukje gaat draven. Het hoeft toch niet allemaal direct nu allemaal in 1 keer gedaan te worden? Rustig aan, des te sterker word de band en het vertrouwen. Ik denk persoonlijk dat jullie het wel gaan redden samen, ale je maar de tijd neemt.
Ja, jonge paardjes Ik ben wel bewust voor een jonkie gegaan, maar ik weet niet of ik die keuze opnieuw zou maken Diaz is het allemaal helemaal waard hoor! maar ik merk gewoon dat je super concequent enzo moet zijn, en dat is gezien mijn lichamelijke toestand gewoon lastig nu
Gelukkig is ze ondeugend, en niet gemeen.. dat is nogal een verschil hihi
ehm nee ik ging niet voor een jonkie op pad,maar trof ruana en was finaal verkocht toen ik haar gedrag bemerkte.Alleen dat was de rustige ruana die drachtig was en nu is ze niet drachtig en laat haar ware ego zien.Ze is niet echt vervelelnd maar een pubertje.En het is ook idd de bedoeling zodra ik wat zekerder ben eventueel les te gaan nemen bij deze instructrice.ze dwingt je echt niet ,als je t niet durft.Ik zie vele voorbeelden van klanten die les krijgen.
erg lastig helaas.. maar met oefenen verwacht ik wel dat het allemaal wat strakker word.. ik kies dan ook gelijk een lastig lettertype enzo haha.. Het is nu ingevet, ik ben benieuwd of het weer licht word.. want het is nu bijna zo donker als het halster!
Thanks.. Ik wil ze dus uiteindelijk voor de verkoop doen, dus nog even flink oefenen! (ik heb zo'n 35 halsters liggen nu hier.. en zocht zelf al zo lang naar een leren halster met naam, zullen er wel meer doen lijkt me )
diaz, als je gaat verkopen mag je best ook een keer op mercury zn naam oefenen hoor hahah, vind dat erg mooi!!!
ik heb ook niet bewust voor een heel jong paard gekozen, maar mercury kwam op mijn pad, ik ging kijken en was gelijk verkocht! hij maakt elke dag weer waar wat ik toen voelde en ik vind het inrijden straks zeker weten spannend, maar ik heb goede begeleiding, doen alles rustig aan en we zien wel hoe het gaat lopen. En voorals nog denk ik dat we de moeilijke dingen gaan krijgen voor het inrijden en dat als ie straks alles snapt op de grond, het erop gaan een eitje gaat worden. maar we zien het wel.
kga hier eens poetsen zo nog stemmen(al weet ik nog steeds niet op wie.. zo slecht...) en dan naar mercury, kijken hoe het met mn kerel is! heb hem gisteren niet kunnen zien en vind dat echt niet leuk hihi