[TI] [HK] Voor alle liefhebbers van onze gesokte vrienden

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 18:55

HijadelaLuna schreef:
Eva, dat ben ik toch echt niet met je eens. Heb hier wel voorbeelden van paarden die niet ontwormd hoefden te worden maar achteraf toch zeker wel een besmetting hadden. Blijkbaar kunnen ze niet alle wormen in een vroeg stadium aantonen. Teveel ontwormen is idd ook niet goed, ik zou zelf zeggen twee keer per jaar, in het voorjaar en najaar.

En daarom stuur ik dus elke maand ongeveer mest op. :)

Mallow

Re: [HK] Voor alle liefhebbers van onze gesokte vrienden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 19:01

Pfoe dat is even schrikken karlijn, gelukkig niets. :)
Ik heb clover nog maar 1 keer hengstig gezien in die 2,5 jaar dat ik dr heb. :P

Andrea nog 1 nachtje slapen. :):)

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 19:02

Zo een hoop gelezen over ontwormen, enge dromen over een Diaz die drachtig zou zijn, mijten.

Ontwormen, tja. Ik doet het 4x in het jaar. 2 zware en 2 lichte. Tussendoor doe ik ook wel eens mest opsturen (niet heel vaak), maar daar komt nooit uit dat ik moet ontwormen. Helemaal niet ontwormen vind ik ook een eng idee.

:D Ik ga waarschijnlijk a.s. zondag met Kayleigh en stalgenootje met haar paard naar het bos *\o/*
Ben benieuwd hoe het gaat met de trailer. Een beetje leuk bos is al gauw 3 kwartier rijden. Heb nadat ze bij mij gekomen is 1x geoefend met trailer laden en dat ging toen goed (klopt het gelijk af)

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 19:36

Ja gelukkig zeg! het blijft lekker bij de droom!

Fijn dat de trailer zo goed ging! :D:D

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 19:38

Mallow schreef:
Pfoe dat is even schrikken karlijn, gelukkig niets. :)
Ik heb clover nog maar 1 keer hengstig gezien in die 2,5 jaar dat ik dr heb. :P

Andrea nog 1 nachtje slapen. :):)

JE hebt zeker mijn msn naam niet gelezen :P ik ben zenuwachtigggg :D

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 19:38

Ik sta lekker dichterbij het bos, ik denk 10min met de trailer nu. voorheen stond ik er direct aan

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 19:45

Ik heb geen msn hhahha

wat super leuk simone! Dat zal ze wel heel leuk vinden :)

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 20:03

@hetlevenwint; Ava is zelf gemaakt ;)

Wat spannend en leuk Simone!
Dierenarts komt morgen, dus dan ga ik vroeg in de weer met Tinky's sokken af te spuiten, zodat ze proper zijn voor onderzoek ;) Ik ga ze meteen ook eens poetsen, het zwijntje, haha :+

Shetties moeten er ook aan geloven, ik hoop dat ik die 2 kleine spoken ga kunnen pakken, want prettig zal het niet worden. Ze weten altijd verdomd goed wanneer de DA komt, en wat ze te wachten staat..

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 20:12

Voor wat ga je Tinky der sokken afspuiten ?

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 20:16

Omdat de wei een modderpoel is, en dan zijn haar sokken proper :) Voorkomt die dikke kleiballen enzo ook.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 20:24

Dacht dat je ze ging afspuiten voor de dierenarts ? Nu Jack z'n sokken zijn ook vies maar het is gewoon dwijlen met de kraan open als ik ze nu was (z'n uitloop staat heel erg nat)

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 20:41

Ja, dat ook, zodat hij properder kan werken. :) Maar ik spuit ze bijna elke dag af, is ook fijner voor haar.

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 20:42

sokken schoonspuiten is idd dweilen met de kraan open.maar dat van die pipetjes ga ik eens onthouden.lijkt me opzich wel een goed middeltje.nu krijgt ruana wel 1 keer per jaar een injectie tegen mok en mijt(preventief)om het juist te voorkomen.maar waarschijnlijk heeft ze t al flink gehad toen ze bij mij kwam(heeft ze waarschijnlijk al gehad bij de oude eigenaar).toen hij haar kwam brengen zij hij wel dat hij 1 keer per jaar zijn tinkers een injectie liet geven,puur ter preventie.maar of dat waar is,of hij dat inderdaad wel toegediend heeft is maar de vraag.want hoe kan ze het anders nu nog hebben,terwijl de dierenarts haar in maart nog een injectie heeft gegeven?beetje vreemd.
ik heb in ieder geval voor mezelf besloten haar sokjes kort te houden.zo zijn ze sneller droog en ook haar benen blijven wat droger.
is wel jammer,maar ik wil alleen het beste voor m'n meisie
ben net even bij haar geweest.stond lekker nat in haar stalletje.haar bijrijder is zo lief geweest me op te halen.zag het echt niet zitten om op m'n fiets die kant op te gaan en de van de weg te waaien en druipnat te worden.Ik ben niet lui aangelegd,maar dit....maar ik vondt het wel lief dat ze spontaan aanbood me op te komen halen.We proberen nu morgen te gaan rijden(mits de bak te berijden is)

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 20:43

Ow oke, nu zoals ik al zij bij mij heeft het niet veel zin + dat ik de uitloop dan nog erger maak door dat hier het water niet zo goed weg loopt naar de afvoer van uit de stal( ik was 'm in de stal en het water loopt naar de uitloop.. ook wat naar het afvoerputje maar het water loopt er niet zo goed weg) |( ... zou het anders ook af en toe doen mja nu alleen als het echt droog ligt.. in de winter teminste als het nat is blijft het gewoon zinloos hier behalve als je zegt van bijvoorbeeld de hoefsmid komt en wil niet dat z'n sokken mega vuil zijn :D ..

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 21:09

hier heeft het gewoon totaal geen zin.Op weg naar de wei of padock of rijbak is het gewoon 1 grote blub.slepen kan niet want de traktor komt gewoon vast te zitten.plannen voor bestrating zijn er wel,maar daar is ook niet altijd tijd voor(betaald werk gaat voor natuurlijk en er is altijd wel iets wat een of ander paard weer heeft gesloopt.
Niet voor niets dat ik momenteel gevoerde laarzen aan heb als ik naar ruana ga.mijn rijschoenen laten water door(waar de veters zitten loopt het water door),waardoor ik altijd natte en koude voeten had.
hopen dat dit weer snel stopt en het een paar weken droog is.dan kan het in de grond zakken

Sandra1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 21:49

hey dat van die pipetten is wel een goed idee!
King jeukt heel vaak met zijn sokken. Heb ze daarom een keer afgeschoren(ze zijn nog aan het terug groeien) en toen was zn kootholte heel erg met klontjes.
Toen gewassen met betadine en behandeld met ivermectine en toen was t weg.
maar vind het zo zonde zn sokken af te scheren, dus die pipetten ga ik onthouden!!

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 21:53

Mijn wei is ook een blubboel, maar meestal spuit ik ze dan ook af voor ik ga rijden. Is ook netter op straat met een Tink met propere sokken :) Ik spoot ze vooral af om de jeuk wat te minderen, en het hielp wel een tijdje, maar niet lang..

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 22:00

ik borstel op het moment enkel even de meeste modder eruit,maar een dag later is het weer mis.balen hoor,maar ja dan had ik maar geen bonte moeten kiezen :=

Sandra1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 22:06

Gelukkig staat king nu alleen in een zandbak, dus geen modder, maar eind deze maand gaat ie verhuizen! (helaas alweer, deze stal is heel dichtbij namelijk en das fijner voor mij, plus king helemaal op stal zetten gaat niet)
maar dan heeft ie een uitloop en dat is modder, maar dan is ie maar weer mooi zwart

marjootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 22:17

caroline_max schreef:
@Marjo; Ik gebruik nu Advantage, dat heet tegenwoordig Advantix geloof ik. Ik doe nu 2 pipetten over de rug en ze is volledig mijt/jeuk/mok vrij. Elsa is een aardig fors exemplaar van nu 20 maanden (nu 157 hoog), maar 2 pipetten is echt voldoende. Het is net als bij honden dat het middel zich vanzelf verspeidt.

Dat ga ik zeker onthouden, ik gebruik advantage altijd voor mijn honden en katten, advantix is iets nieuws, niet in plaats van.
Wij hebben afeglopen zomer met de hele stal 17 paarden staan wassen met dat chemische goedje, en dat meerdere keren omdat de jeuk terug bleef komen.
Toen had ik Nino nog niet eens, en die heeft tot nu toe nergens last van, het is voornamelijk mijn belgje die zijn sokken van zijn achterbenen afschuurt.
Zijn kootholtes zijn helemaal schoon, maar hij schuurt de sokken net boven de kogel eraf.
Dus ik ga het bij hem zeker proberen, als het werkt is het makkelijker en sneller dan wassen, en proberen reuze voeten in een emmer te plaatsen......... :D

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 22:19

Jack heeft gewoon ja een uitloop aan z'n stal.. lekker bluberig nu maar goed ie kan buiten hé

Sandra1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 22:21

maar werkt dat alleen tegen de jeuk in de sokken?
King heeft soms ook jeuk in zn toet zeg maar en zovaak wassen met imaverol is geen pretje.
maar ik moest dit doen van de dierenarts omdat ie ook niet wist wat t was..
miss helpen die pipetjes ook wel

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 22:57

Die pipetten helpen voor alle jeuk door beestjes :P. Elsa heeft 1x beestjes gehad, en ik heb haar toen ook met de pipetten behandeld, en de stal en het bestraatte deel van de paddock goed schoongemaakt (met water gewoon). Daarna beetje bijhouden, denk dat ik haar elke 6-8 weken 2 pippetten geef, en ze heeft eigenlijk nooit meer jeuk gehad. Alleen iets met verharen, maar dat is wel logisch. Mijn shet geef ik 1 kleine pipet (katten), mijn KWPN'ers niets. Elsa krijgt de advantage grote hond (geloof dat die voor honden tot 25 kg is)

Persoonlijk ben ik niet zo van het wassen met enge middelen, ben dan bang dat het in de ogen of gevoelige delen komt:D. Stronghold vindt ik ook wat heftiger dan advantage, vandaar dat ik voor deze gekozen heb. (daarnaast kan ik het makkelijk en goedkoop krijgen via mijn werk :P)

Elsa heeft vandaag binnen gestaan en is mooi droog, dus heb haar eens flink schoongepoetst vandaag:D

dianalamboo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 22:58

Voor welk gewicht zijn de pipetten? Je hebt namelijk pipetten voor kleine honden enz. Ander merk zal ook vast kunnen toch? Is wel een idee. Ik had al wel gelezen dat in elke sok 1 pipet werd gedaan maar als het op de rug doen ook werkt; scheelt pipetten.

ik heb pas ook gehoord dat mensen shampoo voor luizen voor mensen gebruikte. Je hebt tegenwoordig een middel dat je niet hoeft te herhalen en alles dood. Hoorde daar ook goede verhalen over. Gebruik nu neocidol en gaat goed maar is erg prijzig en frequent herhalen om ze er helemaal uit te krijgen.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 23:52

Dames, fijne avond, morgen heb ik jaron foto's :P