Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
cp112 schreef:Gisteren (tinker)wedstrijd gehad in Dalen. 2x eerste gewordenmaar wel met bar lage punten..
Vond zelf nogal laag gejureerd, had echt een voor ons doen super middendraf, zeiden andere omstanders ook en had ik een 5 en een 6je voor.... Meer verruimen, tja dat wil niet zo makkelijk met paard waar redelijk knieactie in zit, en voor mijn doen deed hij dat al behoorlijk, als ik meer had gevraagd was hij aangegallopeerd.
Ook halsstrekken was niet goed terwijl ik daar normaal 7's en 8ten op heb (doet hij ook super), nu 5 en 6....
Nouja, toch 1e, maar kwam met en super gevoel de ring uit 2 keer en dan zie je je punten en dan denk je toch tja, wat heb ik dan fout gedaan, heb (bijna) alles eruit gereden wat ik kon. Maargoed, het was onofficieel aangezien ik nog geen startkaart heb, en die komt voorlopig ook niet. Dit doet mij weer herinneren waarom ik het zowiezo al niet zo graag wou. Jury's en koudbloeden gaat gewoon niet samen. Ik houd het voorlopig lekker bij de FNRS op de manege, daar maakt het niet uit met wat voor paard je komt. Als je jeproef maar netjes rijd. Ik ben daar ook net gepromoveerd naar een volgende klasse dus in september gaan we daar gewoon lekker mee verder. Ook veel gezelliger.
ellieellende schreef:Je was zo enthousiast! Laat dat nu niet verpest worden door 1 ouderwetse jury!
grid schreef:Dus idd CP laat je niet op de kast jagen door 1 juryen kijk ook critisch en reeël naar jou en je paard dat helpt ook teleurstellingen voorkomen
"voor ons doen goed" is als ik je zo beluister objectief gezien gewoon niet goed genoeg. Kijk sommigen zullen gewoon nooit voor een 7 kunnen uitstrekken en dan moet je ook geen 7 verwachten omdat het het beste is wat hij kan. Dan moet je gewoon genoegen nemen met een 5 of 6
cp112 schreef:Ach, alles op mijn coupon was een 6je (wel een 4 voor verkeerd aanspringen uiteraard) en soms had ik gewoon nét even wat meer verwacht, maargoed het is en blijft een jurysport en ik ga ook zeker nog wel starten alleen laat ik het eerst even lekker bij het FNRS, goed oefenen tot alles echt goed bevestigd is en dan zien we wel weer. Misschien van't winter nog eens hier en daar wat starten.