[TI] [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

WenK

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 07:47

Goedemorgen!!!

Ja haha die sukkels stonden met zijn allen (op Lisje na) bij het schuurtje van het kuil te vreten. Werd ik ff niet zo gelukkig van, beide balen moeten nu binnen 1 a 1,5 week op, anders gaan ze schimmelen. Aangezien ze nog maar net staan word dat extra hard voeren....

Gister idd lekker met Lisje en Fons aan de slag gegaan, ff getest hoe Fons het doet als handpaard. Het lijkt me voor hem namelijk ook erg leuk om zo af en toe eens mee te gaan als ik met Lisje ga rijden. En nu Lisje toch rustiger aan gaat doen ivm de dracht zullen er meer dagen komen dat ik een rustig buitenritje zonder galop ga maken. Dan kan Fons makkelijk mee. Hij was ook zo ontzettend braaf, lekker mee stappen en draven en heel vriendelijk en vrolijk, echt heel erg leuk.

Zo af en toe hadden we wat miscommunicatie, maar dan scheelt het dat Lisje handpaarden gewend is en zich gewoon weer onder mij plaatst waardoor ik me alleen op Fons hoef te concentreren...

Vandaag weer werken en vanaaf dravertje rijden... Ben nu al moe, dus dat word wat.....

desillies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 07:56

geeeeeuuwwwww......
ik ben ook weer een beetje wakker

gisteren weer iets meegemaakt.......

we waren aangespannen aan het rijden en mijn man had het idee geopperd om richting de stormvloedkering te rijden,je hebt daat een fietspad welke buitenlangs de zeedijk loopt en dat leek hem leuk konden we mooi vogels enzo kijken tijdens het mennen.
voor over onze knieen tommies zweetdeken meegenomen,ik vroeg me nog hardop af of we niet beter een regendeken konden nemen maar volgens manlief zou het niet gaan regenen

we moesten nog wat aan het tuig verbouwen dus het duurde even eer we weg waren maar uiteindelijk gingen we dan toch op weg.
in het dorp aangekomen (2 km verderop) begonhet al te spetteren,gelukkig zijn we niet van suiker dus reden we lekker door.

het ging een heel stuk goed,totdat Tom een plas water aanzag voor een monster en er voor koos om dan maar de sloot in te duiken,klojo gelukkig kon sil hem nog net op andere gedachten brengen

verder maar weer......
eindje verderop begon het bedoelde fietspad,helaas stond er een slagboom voor om auto's te weren,na de situatie even bekeken te hebben zijn we door een greppeltje en wat hoge prikkelstruiken gemanouvreerd om onze weg te kunnen vervolgen,op dat moment regende het al behoorlijk trouwens.

aan heteinde van het pad weer een slagboom en hier allemaal lage paaltjes aan de zijkant,ik vroeg me af of we daar gewoon overheen konden rijden,de kar is immers niet zo laag.
dat moest lukken,mijn man nam tommie aan het hoofdstel mee zodat we niet op een paaltje zouden belanden met een wiel,helaas mislukte deze aktie en zat het rechterwiel dus toch tegen een paaltje.
Ho Tommie......
ik de kar af,ik dacht ik til hem even langs dat paaltje,wat ook prima lukte alleen hing de kar daarna wel heel raar scheef.....
ja hoor,een van de veren was afgebroken
in de ondertussen zeikende regen gebeld naar de buren of een van hen zo goed wilde zijn om sil op te komen halen met de auto,we waren een 20 min. lopen van de manege verwijderd dus daar zijn we heen gegaan....
eerst trok mijn man de lurpe kar maar aangezien we Tommie toch bij ons hadden hebben we die dat werk maar op laten knappen
op de manege aangekomen Tom uitgespannen waarbij goed duidelijk werd hoe erg de nieuwe onderdelen van het tuig afgevn,zijn hele hoofd was zwart van het hoofdstel en zijn rug en kont lichtbruin van de leidsels,en ik had hem pas schoon,wwwhhheeehhhhhhh.
aangezien sil toch nog niet terug was met onze auto heb ik Tommie maar weer afgespoten in de wasbox daar en daarna nder het solarium gezet
zodra sil er was de trailer van Rigerda (beheert de manege) achter de auto gehangen en Tom naar huis gebracht.
terug om het tuig en de veren vanonder de kar geknutseld zodat deze gelast konden worden,er was er maar een stuk maar de andere voor alle zekerheid ook maar meegenomen.de ene die stuk was was dat al langer!! de breuk was namelijk al helemaal verroest! hoogstwaarschijnlijk is de veer altijd blijven zitten omdat er gewicht op stond,maar nu tilde ik de boel op en kwam er genoeg ruimte om uit elkaar te vallen.....
achteraf ben ik blij dat we tegen dat paaltje aanreden,stel je voor dat je ooit eens een wipper maakt met de kar en de veer het dan begeeft
intussen zijn ze dus gelast (handige man heb ik) dus straks gaan we weer naar de manege om de veren weer onder de kar terug te zetten,als het droog is ga ik daarna in de kofferbak en sleuren we de kar zo mee terug naar Toms stal.....

het is ongelovelijk wat ik allemaal beleef de laatste tijd

Chubby

Re: [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 08:08

Goedemorgen

Chev, geen bult op je hoofd?

TM, balen dat die verzorgster afbelde. Is dit de 'oude' of 'nieuwe' verzorgster?

WenK, paarden zijn ook sukkels

Annick, wat een klein schattig spikkeltje!

Ga even werken, wish me luck. Heb vannacht erg weinig geslapen. Vreemd bed en een snurker als bedgenoot. Voel me brak.

desillies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 08:20

Citaat:
Ga even werken, wish me luck. Heb vannacht erg weinig geslapen. Vreemd bed en een snurker als bedgenoot. Voel me brak.

wie laat er Sinterklaas dan ook bij zich in bed overnachten

IndianaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 08:21

goedemorgen iedereen!

geen tijd om direct bij te lezen, net op m'n werk en even de kas bijwerken.

Tot strakjes!

Caira

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-05 08:23

goeiemorgen!

yarka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 08:30

Goedemorgen!

@ Keevagirl, de meest donkere is Ryan en de meest bonte is Ahren.
Leuke foto's van het freestylen zeg. Gaat erg goed zo te zien.

@Solly, zal mijn foto's in het vervolg even kleiner maken....

@Vasthi, de zwarte is dan ook 4 maanden ouder dan de bonte.
Het verschil was nog groter qua hoogte, maar de bonte is behoorlijk gegroeid deze zomer.
Ze worden beide volgend jaar 2.
Dank voor de beterschap. Gaat al weer iets beter, ben wel gaan werken.

@ Jij maakt wat mee inderdaad de laatste tijd Des! Gelukkig is het weer goed afgelopen.

@ Niet thuis geslapen Chubby?! Was het wel gezellig?

En maar aan de slag weer...

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 09:12

alles gelezen maar ook ff geen tijd om te reageren. ik ga zo josav hier van bokt, van de trein halen.
ze gaat gam schilderen net als ze sayla heeft gedaan en komt nu foto's maken en hem bekijken.
grid, ik was jullie actie alweer vergeten maar kwam ze weer tegen bij het bekijken van d'r werk. dus straks hebben we beide een echte josav aan de muur hangen
www.josav.com

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 09:39

Goedesmorgens

Weer veel bijgekletst dit weekend dus ik zal maar eens een poging doen...

@ Bonte: oehh, ben benieuwd.. ik zal wel van zelf weer een mailtje krijgen dat je je site hebt aangepast Nog sterkte trouwens met je kaak

@ Annick: och, wat een dreupke die kleine appaloosa En 6 uur in de trailer? Gelukkig had hij dan wel de hele trailer voor zich zelf, kon ie nog gaan liggen als hij moe werd.

@ Cheveyo: leuke foto's van Figor hoor. En dat neusje herkent iedereen toch?
En nog een goed gevoel over de plek waar je Kit laat inrijden? Foto's?

@ Grid: is fanatiek met rijden geweest zo te lezen

@ NikitaGoGo: bijna de stallen klaar. Ben erg benieuwd hoe het er nu uitziet want ik kan me die rotzooi en troep in die hal nog erg goed voor de geest halen Kortom: ik wil meer foto's zien

@ yarka: leuke foto van je twee kerels in de sneeuw!

@ Keevagirl: wat heeft Keeva al een lekker buikje zeg Jammer dat je nog steeds niet je Barefoot hebt uit kunnen proberen. Mooie ring trouwens! Dat zou ik eigenlijk ook nog wel willen hebben maar ik zet wel een deel van mijn bak af want ik vind het zonde om nog een stuk weiland op te offeren voor een longeer-/freestylering.

@ Soxje: ik heb het laatste deel meegekregen van de Rijdende Rechter. Ik kan er alleen niet bij dat die vrouw de bedreigende woorden van haar man t.o.v. die handelaar niet als bedreigend opvatte. Duhhh, als iemand tegen mij zegt "Anders kom ik langs en dan kun je daarna wel een afspraak met de tandarts maken" dan vat ik dat wel op als een bedreiging met (zwaar) lichamelijk letsel. Grinnik, ze stond wel even met de mond vol tanden toen de rijdende rechter zij dat een dergelijke bedreiging een misdrijf was Maar de rijdende rechter heeft het wel weer een goede uitspraak gedaan.

@ Vasthi: 11 balen zaagsel?! Wat een smeerdeer zeg...
En Cesair een draadjesmoller zo te lezen... tsss, de jeugd van tegenwoordig

@ Maya: sterkte met je zadelpijn.

@ SR: heeft dus weer de beest uitgehangen in het Arnhemse nachtleven En er geen kater aan overgehouden ook nog! Dat is het betere werk

@ TM: ook al zo lekker gereden. Zal het toch aan het weer liggen?

@ Desillies: wat een verhaal weer zeg.. jij beleeft ook altijd wat

@ Chubby: Vreemd bed en een snurker? En zo'n snurkerd went op een gegeven moment van zelf wel

@ Pellie: leuk dat je ook zo'n mooi schilderij van Gammon laat maken. Ben erg benieuwd naar het eindresultaat over een paar maandjes.

Zo eerst maar eens dit berichtje gaan plaatsen voordat ik verder ga met mijn verhaal

Schafstall

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 09:50

Chubby schreef:

Dat was vast een zwarte piet van 't sinterklaasjournaal, die zochten toch slaapplekken voor de nacht
Chub nog verliefd?

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 09:51

Goedemorgen!
Jee wat weer een belevenis Des!
Pellie, het hing zeker in de lucht. Gister hadden we ook een agressieve klant die een collega te lijf ging. O ja en ik mocht dood neervallen. Haar vis heeft de boze bui op het nippertje overleefd Dus gister was het gedaan met de rust.

Chubby

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 09:58

Mijn bedgenoot was geen zwarte piet (alhoewel wel een mooi getinte huid door zonnebank) en ook geen sinterklaas (alhoewel wel wat ouder dan ik gewend ben)

Ikku heb vlinders!

jacky2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 10:01

Wauh,nu worden we helemaal nieuwsgierig !

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 10:06

Eerst dan maar de nieuwste mijlpaal vermelden:

Fayette is vandaag 200 dagen drachtig Mag ik nu met aftellen beginnen?

Zaterdag ben ik samen met mijn moeder gezellig wezen shoppen bij de Makro... erg fout maar ik heb me nog redelijk in kunnen houden Al wel een kerstkadootje voor Roy gescoord dus die heb ik alvast binnen. Verder voor mezelf een mooie en vooral warme vest gescoord. Ik ben er nu al fan van En verder even de voorraad koffie, thee, etc. aangevuld. 's Avonds gewoon lekker op de bank gehangen en tv gekeken.
Gisteren heb ik de stoute schoenen aangetrokken, Flet opgezadeld en Roy meegetrokken op de fiets en toen hebben we een klein buitenritje door het dorp gemaakt. Flet was erg braaf. Schrok een keer een beetje van een brommer die van achteren kwam en sommige putdeksels moesten ook goed in de gaten worden gehouden maar verder vrij ontspannen. Wel kijkerig maar gewoon lekker onder controle te houden. Op het laatste stukje heeft Roy haar even uitgestapt. Hihihi, volgens mij vond hij het wel spannend zo met Flet buiten Maar ze was zo braaf en gaf aan het zo leuk te vinden dat ik komend weekend het nog maar eens ga proberen.
Mijn lieve paniekerige-ieks-dat-is-heel-erg-eng-ik-ga-keihard-en-oncontroleerbaar-weg-rennen sTinkertje wordt nog wel eens braaf buiten

Zo en nu maar aan het werk en even een mijn overzichtjes voor de maandafsluiting mooi maken.

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 10:08

Chub, had een beetje over je berichtje heengelezen Geen slaper maar een snurker in je bed...... gezellig! Maareehhh ben je brak van het gesnurk of van een wilde nacht?

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 10:23

Van beiden Spetter

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 10:24

Goedemorgen allemaal! Vandaag lekker vrij genomen om Sint heel hard weg te zwaaien.... Moet zo nog even met de jongste naar de peuterspeelzaal waar die vent nog effe langs komt. Verder het hele weekend Sint gevierd, ik kan die beste man niet meer zien momenteel!!!

Heb alles weer bijgelezen. De nodige belevenissen zijn weer gepasseerd met karretjes, kleine paardjes, zere konten, lekkere ritjes, mooie foto's en snurkende parners!!! Dat is toch iets waar ik nog steeds niet aan kan wennen hoor! Als mijn partner snurkt sla ik hem echt vol op zijn neus Ik word er heel agressief en chagerijnig van! Maar Chub, zolang het leuk is blijf ervan genieten

Heb gisteren ook lekker een ritje met Lucy gemaakt door de polder.... Eindelijk weer eens na een aantal weekjes, ik word altijd chagerijnig als het te lang duurt! Hebben het lekker rustig aan gedaan, want het is giga nat overal. Heb alleen lekker het grasland van de buren effe gebruikt voor een galopje, maar Lucy heeft toch aanzienlijk minder conditie dan van de zomer. Het wordt tijd dat mijn jongste zoon naar school gaat, dan krijg ik tenminste weer eens tijd voor mijn paardjes. Daar verheug ik me enorm op!!

SuperRoos, ik probeer vandaag de foto's van de meiden te sturen. Van de jongens heb ik nog niet gemaakt. Daar wacht ik even mee, want misschien komt er dit weekend nog iemand bij hen kijken....

Fijne dag allemaal!

Lucy_1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 10:26

Oeps foutje!!! Sorry!

Lucy_1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 10:26

Die was bedoeld voor mijn snurkende partner en ik dacht dat ik die smiles niet ingevoegd kreeg dus heb ik een paar keer op het knopje gedrukt!!! Beetje blond soms!!!

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 10:29

Hahaha Indezz ik dacht al... fijne dag? en dan vervolgens onze lieve hoofdjes met een hamer bewerken....

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 10:33

Spetter schreef:
Hahaha Indezz ik dacht al... fijne dag? en dan vervolgens onze lieve hoofdjes met een hamer bewerken....

Nee, absoluuuuuuuuuuuut niet voor jullie bedoeld!!

Keeva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 10:35

Goedemorgen allemaal !!

Wauwwww Chub, klinkt spannend !! Geen wonder dat we je effe niet gehoord hadden ...

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 10:38

Bij mijn snurkende partner leg ik of zijn armen weer netjes beneden zijn hoofd of ik geef hem een por dat ie zich om moet draaien. Daarna houdt hij meestal wel weer op En gelukkig slaap ik zelf meestal vrij vast dat ik er niet eens wakker van wordt

KootMiraDrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 10:41

desillies schreef:
Citaat:

wie laat er Sinterklaas dan ook bij zich in bed overnachten

Proest! Daar gaat mijn koffie!

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 10:47

Indezz schreef:
Spetter schreef:

Nee, absoluuuuuuuuuuuut niet voor jullie bedoeld!!

Soms ben je een beul, Indezz