[TI] [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

TurboTinker

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 19:39

Ongesteld, ik moest er ook al om lachen!
Diaz :+: ik heb net je topic van de galop fotos laten zien aan mijn vriend, hij vind ook al dat ze aan t buffelen is, hij heeft toen ook de fotos meegekeken van toen ze nog 'lelijk' was.

Mijn bijrijder 'huurt'ook, maar no way dat die op deze manier met me omgaat.
Ze kan dingen vragen, niet beslissen.

Leo, in jou geval is het anders, jij bent de trainster. en ik denk/neem aan dat in dat geval bij jou de eigenaar ook niet moeilijk doet.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 19:45

De eigenaresse van is Myrthe is een wereldwijf :+: Ik heb feitelijk carte blanche met haar en ze brengt me naar alle wedstrijden/evenementen waar ik voor inschrijf. Heb misschien in al die tijd 2x zelf vervoer moeten regelen.
Ze rijdt wel zelf het bestgaand rijpaard in Amersfoort de 29e, maar dat is op mijn verzoek. Ik wil bij de keuring kunnen helpen/aanwezig zijn, dus had me uitgeschreven. Kreeg toen van iemand de suggestie om haar zelf te laten rijden, zodoende :j

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 19:46

Ik zal zo mijn berichtje toelichten,want ik merk dat ik het niet helemaal duidelijk heb geschreven.en daardoor begrijpen jullie het niet helemaal goed..

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 19:46

Is goed, want misschien oordelen wij wel zonder de achtergrond te kennen en dat is niet de bedoeling ;)

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 19:50

klinkt top! is het dan de 29e en de 30e?
Laatst bijgewerkt door TurboTinker op 11-09-12 19:58, in het totaal 1 keer bewerkt

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 19:54

ik lees straks bij vandaag bij shire stal gereden ben naam ff kwijt maar t is me best wel tegen gevallen...vond de plekken qua gallop en draf levensgevaarlijk maar goed t zijn dan toch niet mjn paarden...t enige leuke stukje was de gallop op de dijk.. De rit vond ik best wel mega saai door de ellendig lange saaie stukken stap... En me zadel was kneiterhard dus had al heel gauw pijn aan me kont..en vond de vrouw nogal overdreven reageren maja verder was t wel leuk op zo een joekel maar voor mij echt 1 malig

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 19:58

ik heb wel vaker negatieve dingen gehoord over die ritten..

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 20:05

Snackie schreef:
klinkt top! is het dan de 29e en de 30e?

Nee alleen de 29e :D

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 20:11

Is dat niet Bigfield Shire dinges?

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 20:29

Ahh dan moet ik ff kijken of ik t red .. Hebben nog afspraken.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 20:30

Jackytje schreef:
Is dat niet Bigfield Shire dinges?

:j ja die ja...ik was de naam net compleet kwijt net maar al met al t is leuk voor een keertje als je totaal paard vreemd ben en graag levensgevaarlijke dingen wil uithalen langs een weg met een klein bermpje en hekken vol prikkeldraad -O-
maar goed dit was voor mij gewoon werkelijk 1 malig en nooit meer...ben me ook aardig rot geschrokken omdat 1 iemand van onze groep bijna onder uit ging met paard en al omdat het bermpje kleiner werd en we dus in gallop zaten en meneer paard dus uitgleed op t wegdek waar hij een klein stukje op terecht kwam....maar goed die paarden waren al zo geautomatiseerd om daar te gaan galloperen
Laatst bijgewerkt door NathalietjeB op 11-09-12 20:33, in het totaal 1 keer bewerkt

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 20:33

Hallo dames ,
hihi , ik heb mijn bijrijdstertje eruit gegooid , ze ging te ver met vanalles en nog wat en wilde niet luisteren , dus heb haar aan de kant gezet, klinkt hard , maar de dingen die ze zonder mijn medeweten gedaan heeft heeft bij Karlijn meer stuk gemaakt dan goed is geweest , grrrrr. Maar goed Ellie , we zullen zo eerst jouw verhaal lezen , dan snappen we het misschien beter.

Vandaag de hoefsmid gehad, het ging weer SUPER !

Voor Kaydee was het de eerste keer, bij mij .. ze heeft beste hoeven , kreeg ik te horen , prima van kwaliteit !

Nu ga ik eerst nog wat werkzaamheden op kantoor verrichten, had een extreem drukke dag vandaag hier op de boerderij en ben net klaar met melken.
Dus eerst maar even beginnen met paspoorten maken en wijzigen van eigenaar.

En ik wilde nog wel gaan rijden , heb een 2e hands (erg) breed dressuurzadel op de kop getikt en mijn 2 andere zadels worden hierop ingeruild.
Ligt nog niet helemaal goed , maar er moeten nog wat spekjes van de schouders af, hier en daar misschien nog wat bijvullen en dan moet hij goed liggen. Hij schuift in ieder geval niet nu.
Maar ja , misschien morgen een nieuwe kans om te rijden, al denk ik het niet , krijg om 10.00 uur al kinderen te spelen , kids zijn vrij van achool !

Nou , voor wie ik niet meer spreek , hihih , welterusten alvast !
Laatst bijgewerkt door VandeMol op 11-09-12 20:34, in het totaal 1 keer bewerkt

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 20:34

Magica schreef:
Leuke foto's Nathalie :-) Pride ziet er goed uit ! Hoe oud is ze eigenlijk want dat heb ik even gemist ;-) maar jullie zijn een leuke combinatie :-)

pride is 8 jaar trouwens

lepel jammer dat t dan weer zo loopt met een bijrijdertje zeg -O- ..
en nieuweling hoi ben ff je naam vergeten hoor...ben moe maar leuke tink heb je..
hier gaat ook mijn springzadel van pride de deur uit want ik zal nooit een spring miep worden :')

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 21:12

over welke nieuweling heb je het nathalietje?

Flink balen van die rit!

Enne lepel, what happend?

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 21:24

hier even mijn uitleg..

kij ik heb een bijrijder omdat ik zelf niet kan/durf te rijden.ruana moet toch worden bereden en worden door gereden.iemand die haar kan bijsturen en leren dat de berijder de baas is.En daar ben ik niet geschikt voor.Na dat ruana les heeft gehad ga ik er nog op om uit te stappen.zo krijg ik zelfvertrouwen.
Nu is het de bedoeling dat er 4 keer per week wordt gereden.bijrijder mag dat ook als ik er niet bij ben,maar t liefst zo vaak mogenlijk erbij,want dan kan ik er op.en ik vindt het steeds fijner.
Nu was het dus de bedoeling dat we vandaag 6 uur af zouden spreken.Dan kon ik er ook op.Alleen is het werkrooster veranderd van haar en kon afspraak niet door gaan.En daar was ik dus niet zo happy mee omdat ik zin had op ruana te hobbelen.begrijpen jullie??van mij mag ze dus met haar eigen rijlessen ook ruana pakken.graag zelfs.Ik heb gezged dat ze ruana mag zien als een soort verzorgpony,maar ik hou uiteraard het gezag.

morgen wordt er in ieder geval gereden en zal ik savonds gewoon een rondje wandelen en poetsen.
en van het weekend kunnen we zoiezo samen aan het werk.

we kunnen het samen goed vinden hoor,alleen was ik dus zo niet zo blij dat onze afspraak niet door ging.ik snap dat jullie een beetje schrokken van mijn bericht.

@karlijn:wat een mooie foto van diaz!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 21:27

ahh zo :j okee dat maakt het verhaal anders :j

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 21:27

Dat verklaart inderdaad een hele hoop!

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 21:28

Ellie, is er nog een mogelijkheid dat je Ruana houd?

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 21:30

Snackie schreef:
over welke nieuweling heb je het nathalietje?

ik dacht dat deze bokster nieuw was maar volgens mij niet jorretje
sorry foutje.. :') :o

ja ik baal ook best wel van de rit weet in ieder geval wel zeker dat ik dit nooit met mijn pony zou doen zulke slechte bermen en prikkeldraad wegen en dan er doodleuk dicht naast galloperen

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-12 21:36

Succes iniedergeval Ellie!

Ik ben een beetje aan het rondkijken voor rijlaarzen..
Aangezien ik in oktober wil beginnen met lessen, en ik sowieso iets anders wil om in te rijden dan mijn gympen+ €5,-chaps combie :P

Ik heb mijn oog laten vallen op deze laarzen in het bruin:
De Epplejeck sportive: http://www.ej.nl/products/10000068/6020037/

Iemand ervaring mee?
Ik kan er niet veel over vinden. De prijs en het wat grovere model spreken met erg aan!

Afbeelding

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 21:42

ik vind de zwarte zool eronder afschuwelijk :=
Zo van de foto dan,.. weet niet of het irl ook zo opzichtig is?
Verder zijn dat prima laarzen voor een prima prijs :j

Magica

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 21:43

Ongestelde Diaz hihi, ze kijkt ook echt heel ondeugend op je foto haha ;-)

En zo'n buitenrit Nathalie lijkt mij dan ook weer niet zo leuk, begrijp niet dat het op die manier gaat. Het is geen goede reclame voor zo'n Shire stal. Het idee is namelijk hartstikke gaaf om op zo'n reus te rijden maar ja dan moet het wel veilig zijn wat ze doen en de paden waar je langs rijdt.

Vanavond beetje met clicker bezig geweest maar mevrouw Luna was niet helemaal aan het opletten. Ene keer snapte ze het wel en de andere keer maalde ze er niet om haha. Maar dat geeft niet, we zijn aan het leren ;-)
Verder nog wat grondwerk gedaan, tussen tonnetjes door stappen en draven en achterwaarts tussen tonnetjes door. Ze vind alles al heel gewoon; het is soms een uitdaging om iets te vinden wat ze interessant vind ;-)

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 21:44

braaf dier :D

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 21:44

Diaz schreef:
Ik heb mijn oog laten vallen op deze laarzen in het bruin:
De Epplejeck sportive: http://www.ej.nl/products/10000068/6020037/

Iemand ervaring mee?
Ik kan er niet veel over vinden. De prijs en het wat grovere model spreken met erg aan!

[ Afbeelding ]

ja ik heb ze ook gezien bij de ej helaas mijn kuitmaat was te breed voor maatje 37 en te dun voor 38 maar verder mooie brede neus en zitten volgens mij verder wel erg lekker met rijden :j

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 21:47

lastige vraag tamadine.aan de ene kant zou ik het heel graag willen,maar ruana zal nog zoveel moeten leren en af moeten leren.
Ik ben wel een doorzetter,maar ik vrees dat een jong paard zoals ruana net een brug te ver is voor mij.Ik kan wat dat betreft nog niet voldoende op haar vertrouwen.Zij moet nog teveel leren,net als ik.en 2 groentjes bij elkaar is dan geen goede combinatie.
Dus ja de kans dat ze blijft is dus zeer klein.Dan zou er wel heel veel moeten veranderen.

begrijp me niet verkeerd.Ik ben gek op dat dametje van mij.Maar als je ergens van houdt,moet je ook het beste voor degene willen.en dat is iemand die met haar kan.en dat ben ik nog niet.zelfs nu heb ik moeite met dit te vertellen,de tranen staan me al weer hoog.

Vandaag heb ik ze gelongeerd.Eindelijk weer in de longeercirkel.Nou ja,op de plek waar die hoort te zijn.De linten en paaltjes zijn even weggehaald.dus dat werd longeren zonder dat ze aanleuning had in een hoek.En dat ging nog niet zo verkeerd.Ze hing niet zo heel zwaar aan mijn armen.moet haar wel bijsturen d.m.v korte rukjes aan het touw maar het touw hangt wel losser als voorheen en ze rent niet meer als een kip zonder kop.En de overgang gaat ook beter.kortom ze leert wel,maar heel rustig aan.