[TI] [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Pellie

Re: [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 13:50

ruilen?
vrijdagavond heeft 1 van onze patientjes 3 man belaagd met een ijzeren asbak en een stoel, eentje zit in de ziektewet en de andere 2 hadden toevallig een vrij weekend maar we zouden ze vandaag ff bellen hoe het met ze gaat.
Noot: dit is wel een van de extreme gevallen hoor, komt zelden voor gelukkig.

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 14:47

Hallowtjes, ga lekker naar die Bolle, ff een stevig ritje maken, heb het gister gelukkig niet te bont gemaakt
Fijne avond en de groetjes terug voor Jean.

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 16:04

Leuk pics voorbij zien komen appaloosatje en neusje en fjord ook lief en macho ook leuk

Vrijdag overleefd en ga t er niet meer over hebben

Gister dus voor de middag met Sayla en Winnie (met verzorgster van stalgenootje) naar de Bedaf geweest .
Lekker zand met beetje duinachtige bergjes enzo

S middags Nono in bos uitgeprobeerd (was al ruim jaar niet meer weg geweest)
Hij had constant oortjes overdreven naar voren en vond alles leuk maar was niet mieperig of zo
Zijn ruime draf kon jill bijna niet bijhouden --> Ook nog even over de hei gecrosst
Hij had er wel zin in en was steeds goed stuurbaar + terug te nemen enzo (dat is wel eens anders geweest ) Niks te klagen dus
Hebben t niet te lang gemaakt want hij heeft momenteel niet zo veel conditie ... moet weer helemaal opgebouwd worden ...

Allemaal dus lekker weggeweest

Vandaag nog heerlijk ritje alleen met Say gemaakt , was dus ook erg genieten weer nieuwe paadjes/ route ontdekt --> volgende keer weer wat verder, t was daar namelijk ook erg leuk

nu weer even sociaal doen

yarka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 18:00

Hallo allemaal, kom even spieken.

@ Silas, een zak of 8 staat alvast genoteerd. Mocht je er meer willen, laat het maar weten tegen die tijd.

@Nikitagogo, bijna alle stallen klaar, en Maxolo al binnen. Heerlijk! Dus nu kunnen de paardjes 's avonds naar binnen toe.

@ Annick, wat een lekker ding dat hengstje zeg! Maar 6 uur op de trailer? Waar moest hij vandaan komen?
(of heb ik er overheen gelezen?)

Voor de rest even geen zin om te reageren, heb nog steeds knallende koppijn en ben flink verkouden.En even slapen gaat dan ook niet overdag. Ik kan dat niet plus dat er zoveel gedaan moet worden. Paarden verzorgen enz. Dus ga ik maar weer eens proberen vroeg naar bed te gaan en hopen dat het morgen bijna over is. In ieder geval de hoofdpijn dan.
Iedereen nog een fijne avond!

Nog even een lieve foto van de mannetjes in de sneeuw vorig weekend

http://i6.photobucket.com/albums/y248/y ... eeuw9f.jpg
Laatst bijgewerkt door Karin op 05-12-05 01:04, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: foto in link veranderd i.v.m. oprekken pagina

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 18:25

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 18:38

Meld me even. Leef nog maar veel te weinig tijd om te bokten.
Moet ook alles nog bij lezen, SORRY

Allemaal of wat van toepassing is... nogmaals sorry

Keeva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 19:39

Ben shaggi .... NOG NIET kunnen rijden op m'n Barefoot. Vanmorgen lekker aan het tuttelen geweest met de paardjes, en toen ik vanmiddag op het punt stond om te gaan zadelen, kregen we bezoek. Op zich ook wel weer gezellig, maar toen ze weggingen was het donker en dus te laat om nog te gaan rijden ... grrrrrr, af en toe kan ik er zo van balen dat ik zo weinig tijd heb om dingen te doen die ik graag doe ...

Maar goed, wél een buikfoto gemaakt van de dikke :

Afbeelding
Behoorlijk buikje al hé ! (zat vlek op de lens, helaas, maar het gaat om het idee hé ...)

Ennnn, wat ook wel leuk is, onze geimproviseerde "freestyle-ring" is eindelijk een feit !! Al vanaf de freestylecursus bij de BP wilde ik thuis een provisorische (?) longeerring maken, en afgelopen week (na het avondje Monty Roberts) éindelijk maar 'ns prikpaaltjes en lint gekocht. Met als resultaat :
Afbeelding.
Niet slecht, toch ?

Vanmorgen met Kyara al een beetje aan het oefenen geweest, "eng" lint op haar rug, en eventjes oefenen in de longeerring, meer om te wennen. Zal er wel even een apart topicje van maken, want het zijn nogal wat foto's.
(toch wel een béétje tijd gehad voor leuke dingen dus )

Jellie, fijn dat je er weer bent, had je al gemist. Nu Chubby nog !

Yarka, leuke foto van de mannetjes in de sneeuw ! Maar wie is nu wie ?

Grid lekker gereden !

Mooie foto van Macho, Jacky ! Nu zelf nog buitenrijden hé ! Hopelijk gaat dat ook gauw lukken want het lijkt me toch ook niet altijd leuk om iemand anders op je paardje te zien, of wel ? Hij blijft prachtig met z'n donkere tekening, vind ik !!

Ooooh Annick, zo'n kleine hummel wil ik er ook nog wel bij !! Wat een schéétje !!!! Wat is z'n stokmaat ? Damian spontaan vadergevoelens

Keeva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 19:55

flicka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 20:06

Vanavond bij de Rijdende Rechter iets over het ruilen van een paard dat volgens de handelaar kreupel is. Leuke freestyle-ring Keevagirl. Ben benieuwd hoe lang ie zo mooi groen blijft

Keeva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 20:16

Ik schat een dag of 3, Sox

KootMiraDrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 20:17

Bolle buik hoor, Keevagirl! Ik ga zo je andere topic bekijken. Balen dat je nog niet hebt kunnen hobbelen.

desillies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 21:05

Yarka,kan jou foto wat kleiner?
ik moet nu alweer heen en weer scrollen om te kunnen lezen....
was helaas op de vorige pagina ook al het geval

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 21:12

Keevagirl --> balen dat je zadel nog niet kon proberen, volgende keer dus meteen sochtends op pad gaan
Ring ziet er strak uit

Yarka schattige foto, maar wel een beetje te breed voor mijn scherm

Jellie --> je mag ook wel je verhaal vertellen zonder op alles te reageren hoor gelukkig verder niks mis!

idd heerlijk genoten gister en vandaag had ik doordeweeks overdag ook maar meer tijd (maarja kan niet alles hebben hè )

nu effe topic kyara kijken ...

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 21:30

Keeva krijgt al een lekker buikje!Op het freestylen heb ik in je topic gereageerd.

Lieve mannetjes Yarka! Hoe oud zijn ze nu precies en is de zwarte nu zo'n stuk groter als de bonte of lijkt dat maar zo? Beterschap trouwens, volgens mij zijn er weer veel mensen ziek.....

Lekkere ritten door het bos gemaakt zo te lezen Grid! Ik wou dat Vasthi wat dat betreft een beetje dichter bij het bos stond.

Jacky2, leuke foto's van Macho.

En Cheveyo? hoe was het op de stal waar Kit ingereden gaat worden? Mooie foto's van Figje trouwens, het plezier straalt er vanaf.

Aaah Wendy en de paardjes hadden om 5 uur toen ik langskwam al honger, Ze waren erg teleurgesteld dat ik alleen maar biks in de ton kwam doen. Ze waren trouwens hardstikke lief tegen elkaar.

Annick, wat een lekker ding die Kaya. Echt lief!!!!!!

Mariel, beterschap met je kaak!

Zelf weinig nieuws, Vasthi was afgelopen maand alleen extreem smerig in haar stal (11 balen zaagsel!!!). De laatste dagen helaas niet gereden vanwege het weer. De gedichten voor pakjesavond van morgen zijn gelukkig klaar.

silas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 21:37

goedenavond,
vandaag lekker gezellig paarden dagje gehad...
Lekker bij silas geweest en daarna met Lisje en Fonzie geoefend.
Al met al een geslaagde dag!

#Cheveyo: jeetje jij was het dus die die aardbeving veroorzaakte vanmorgen.

#Jacky: wat vervelend zulk soort mensen! Wel leuke foto's van Macho...

#Pellie: geestige link

#Tinkermuts: lekker gereden?

#Yarka: super dank je wel. 8 zakken is wel goed

#Keevagirl: zonde dat je je zadel niet hebt kunnen gebruiken....

#Vasthi: toen waren Wen en ik net weg en hadden ze al ruim voldoende opgegeten. Heel sneaky waren ze smiddags door het draad gegaan bij het kuil en hebben dus een paar uur onbeperkt kuil kunnen pikken, die vreetzakken. }>

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 21:42

hahaha, Cesair de draadjesmoller zeker voorop? echt honger kunnen ze dus niet gehad hebben.

Whis_Serada

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 21:44

Keeva: zeker al groot is ze zeg.
maar ze doet het op de foto zeker leuk hoor

silas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 21:46

dat weet ik haast wel zeker Vasthi, het enige vervelende is dat ze de kuil baal die nog dicht zat stuk hebben gemaakt en dat betekend dat hij nu nat zal worden en dus binnen noodtijd opgevoerd moet worden. Deze 2 balen zijn afgelopen woensdag gebracht dus daar zouden we theoretisch gezien 2 weken mee moeten doen. Gaan we nu zeker niet meer redden. Zonde van het geld!

Whis_Serada

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 21:48

kan je het niet afdekken met een groot zeil silas????????

silas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 21:49

ja hebben we gedaan..... maar je kan het nooit helemaal goed afdekken...

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 21:56

Dat is minder! Zijn beide balen stuk dan?

silas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 21:59

De ene baal is half opgevreten en de andere (nog onaangebroken) baal hebben ze gaten in gemaakt!! De Sukkels

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 22:26

Mijn kont doet zeer.... jongens, dat willen jullie niet geloven Gister dus een uur meegefietst met Conchita op Aman, vandaag eerst op een racefiets met minizadel naar manege gefietst (auw!!!) en toen op huurpaarden gaan rijden voor zo'n 1,5 uur.

Nou moge ik strontverwend klinken, maar dat doe ik dus nooit meer. Eveliend had wel een leuke tuigermerrie Sonja, die alleen nogal erg dun had, en ik kreeg in eerste instantie Simon mee, denk kruising tuiger/rijpaard. Dat beest liep gewoon op zijn laaste benen te lopen en had er zo het land in, ik heb alles geprobeerd om m iets harder te lopen, waaronder 1 harde por, en toen dacht ik. Bekijk het effe, ik ga terug met dit dier, hij vindt het echt niks op te lopen en ik heb er zo geen lol in.

Dus toen kwam hij (eigenaar) met een dressuurzweep aanzetten, ik heb gezegd, bekijk het effe, ik ga hem niet vooruit slaan. Toen dus paard weer op stal gedumpt en een Fries (m of v ) Bartje van stal geplukt. Die was ook langzaam, maar liep wel door zeg maar Die vond er ook veel meer aan, was wel erg schrikkerig voor geluiden en takken enzo, maar wel aardig.

Maar nu heb ik dus echt gigantisch veel zeer aan mijn zitbeenknobbels dat het niet normaal meer is En ik besef maar hoe goed je het hebt met eigen paarden, qua gevoeliger die zijn...

Wel bijgelezen, maar ben beetje moei, dus even niet sociaal (komt ook door die uitgerekte pagina van vorige page...) Hmmz.. op deze pagina ook. Ik lees dus niet bij, maar ga even Temmen om die foto in een link te laten veranderen, dan kan ik nl wel normaal bijlezen

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 22:44

maya, niet de goede dingen van de ruitersportzaak, lekker dan hihi
wel lekker ritje gemaakt zo te horen met een paar spettertjes maar
sterkte met je zitbeenknobbels, hihi heb jij weer
jammer is dat he, die slome en wat ongeinteresseerde paarden, dan ben je idd zo blij met de gevoeligheid van je eigen paardje, waar je ook alles aan doet om dat te behouden

ingrid, lekker bijslapen!!

FK, lekker met mira gereden, mooi afgesloten ook, volgens mij ben je super met dr bezig, gaat helemaal goed komen
en daafje toch ook een beetje levendig geweest, hoop dat ie nog ff lekker doorkan
kootje ook neergelegd bij delen, fijn hoor!

nikitagogo, thanx

boya, thanx, jij ook super al wat afgevallen, you go girl too haha
paardjes lekker genoten en gepiept zo te horen, kan fig ook zo lekker, gillen tijdens de galop haha

spetter, goed dat je dit mailtje op bokt zet, vreemde dingen gebeuren toch
hoop dat mensen nu een beetje alert zijn

peetorlan, wordt je in de gaten gehouden hier ja...

annick, donovan opgehaald, jammer, hoop dat ie het super krijgt,
maar ook een leuk nieuw paardje op stal dus, wat een lekker ding, leuke foto's hoor

frenia, zie dat je inmiddels alweer een prachtige avater hebt, stoer hoor

bonte, met je kaak, balen zeg, denk je dr vanaf te zijn, hoop dat ze er wat aan kunnen doen, of dat ze zien wat het is

cheveyo, wat een leuke foto's van fig
eigenwijze kop trekt ie toch ook, zie dat dit halster ook wel erg krapjes is haha,
ow kan niet wachten haha tot ik ze allemaal heb
bij wat voor iemand laat je kit inrijden?

wenk, brak, nog laat geworden met voeren en die vent mee, hihi t is wat

jackie, wat leuk dat het met macho en Gast8253 lekker gaat, zo te horen vertrouw je ze ook wel samen, fijn hoor
leuke foto's hoor

jean, inmiddels bij terry, leuk hoor, hoop dat je het naar je zin hebt, maar dat zal wel!

pellie, beetje minder van het patientje, collega's aanvallen met een asbak en een stoel, alles verder wel goed gegaan?

grid, lekker genoten van de paardjes, met sayla in duinachtig gebied gereden en nono ook nog lekker braaf en goed stuurbaar, lekker weekendje wel gehad dus met ze
fjordje op de foto was figje he, of had je dat wel door, van cheveyo hihi

yarka, sterkte met je koppijn, beterschap hoor
lieve foto van je mannetjes!

jellie, gelukkig heb ik pb contact met je haha, dus ik mis je nog niet al te hard haha

keevagirl, erg jammer dat je de barefoot niet hebt kunnen proberen, vind ook altijd dat ik te weinig tijd heb hihi
leuke foto van keeva, wat heeft ze al een buik, hihi het is echt al zo'n mama
leuk de roundpenn, ziet er super uit, zal je veel plezier van hebben denk ik zo
flink met kyara bezig geweest dus ook, super die foto's, heb gereageerd in je topic!

vasthi, thanx voor je reactie op de foto's van fig
vasthi zo vies op stal dus, geen idee waardoor het komt? jammer dat je al ff niet hebt gereden

silas, geslaagde dag dus, lekker genoten van de paardjes!

zo, eindelijk bijgelezen, net terug uit hengelo van opa en oma sinterklaas gevierd, was leuk
lekker warme sokken, mascare, iets voor in bad, en wat make up dingetjes, lekkere kleinigheidjes dus wat de bedoeling was

gisternacht uit geweest, lag half 5 op bed en moest half 8 op naar de paarden, was niet eens moe, alleen een beetje misselijk, weet ook niet zo goed meer wat ik allemaal heb gezegd maar volgens mij is dat standaard hihi

fig had lekker rustdagje, lekker gespeeld en buiten geweest met cris

morgenochtend ga ik eerst met de honden een eind wandelen, gesnoept vandaag als beloning dus dat gaat er morgen weer af haha, en mn moeder zet fig dan lekker buiten
ga dan smiddags lekker met hem aan de gang, nu al zin in hihi
maar eerst lekker slapies doen

welterusten iedereen!

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 05:53

Goedemorgen,

Wat een prachtige mini, en wat een lekker koppie, ben verliefd.

Bonte, veel sterkte.

Wat is Kyara een beer zeg, en wat een schoonheid.
Prachtige ring, hoe krijg je hem zo mooi gelijk?

Frenia, leuke avater.

Roos, klein katertje

Gister heerlijk gereden ondanks de regen, hij was echt vrolijk en had er zin in, zijn hormoontjes staan nu echt op non actief, ik was lekker aan het galloperen toen ik langs een weiland met een bonte merrie kwam die lekker mee ging rennen, wel gelijk gaan stappen om de merrie niet gek te maken, Chuck keek alleen maar, s'zomers zou hij echt wel gaan showen en een brulletje geven bij z'on mooie dame, maar nu had hij zoiets van "lekker belangrijk"
Vanmiddag tandarts en mondhygieniste, blegh, maar overleven we ook wel weer.

fijne dag allemaal.