Een update van xaf: morgen komt de fysio/osteo en weten we hopelijk meer. Verder gaat hij als een blij ei door de wei dus met pijnstiller zal hij zich wel prima voelen. Morgen dus nieuwe update. Verder alles wel meegelezen hoor maar door deze omstandigheden even op de achtergrond.
Nientsje
Geplaatst: 30-08-18 22:26
@Joyce, ik heb een thorowgood vz gehad... en ik doe het nooit meer... lag vreselijk op Feike. Maarja ander paard en een vz zadel natuurlijk.
@Shelly, hopelijk valt het mee me Xaf!
Oke even een gekke ego post (even gekopieërd van mijn FB maar zonder namen)
Okay... what the fiets happened here??
Vanavond was het weer tijd voor een les met Feike van mijn instructrice.
Maarja om te rijden, moet je wel eerst kunnen opstappen... En aangezien Feike een levensgevaarlijke bronco is, is opstappen een hele onderneming aldus mijzelf. Dus een stalgenootje ging mij helpen met deze enorme queste. Conclusie: Stalgenootje hield Feike even voor mij vast, waardoor Feike doodbraaf bleef staan en ik kon opstappen.
Okay, pff stap 1 van deze levensbedreigende bedoeling was voltooid.
Toen maar eens geprobeerd om mijn best te doen en voor de verandering eens te doen alsof ik een beetje kan rijden met als gevolg dat Feike best wel heel erg onwijs lekker liep bij het inrijden.
Okay stap 2; de warming up, voltooid.
Toen kwam Amazing Instructrice de bak binnen *Ba-dum-tssj* en de les kon beginnen.
Feike liep als een kanon en ik was vastbesloten om er het beste van te maken. Het gevolg? Sodejuhalleknetterdepretletter. Het ging echt super vandaag! De "kom-op-Feik-een-beetje-tempo-graag"-momenten veranderden in "Whoaaa-niet-zo-snel-Feik-maar-eigenlijk-wel-lekker-doorgaan-zo"-momenten.
Feike had er zin in en liep als een trein. Super trots op mijn geweldige "Meneer Pony". Wat een top beest!
Ik kan wel merken dat ik echt beter in mijn vel zit de laatste tijd... wat ik merk in Feike en onze samenwerking...
Het was weer dolle gekte, maar ik heb met kippenvel gereden; zo heerlijk, zo trots!
Conclusie: Feike is een toppaard met veel potentie en werklust. En ik kan blijkbaar toch wel een beetje paardrijden.
En ohja; Instructrice en stalgenootje zijn natuurlijk ook geweldige lieve schatten die mij zo nu en dan een welverdiende schop onder mijn edele hol geven. Want mevrouwtje Miepmuis hier moet niet zo miepen maar gaan met die banaan; euh paardenbeest.
En nu heb ik wel genoeg geluld, welterusten!
cp112
Geplaatst: 30-08-18 22:49
Joyce schreef:
Heeft iemand ervaring met het thorowgood dressuur zadel?
Hebben jullie een zadelpasservice laten komen bij aanschaf van een zadel? Tips voor ik zuid Holland?
Ik heb er een. De t6 geloof ik. Ideaal ding. Mik m hier bijna overal op
OleJon
Geplaatst: 31-08-18 16:00
Wat een mooi Dekje en zadel kimley Hoop dat je een fijn plekje voor eefje vind Marieke Ik heb ook veel dekjes maar geen dure heb Nikki haar manen groeien vrij
Wel jammer dat er een stuk uit mist Door het kroelen Fijne dat het rijden goed gaat nientsje
Opgelucht! Fysio is vandaag geweest en hij zat flink vast rechts achter in de rug. Dit compenseerde Xaf door links voor kreupel te gaan lopen, omdat hij achter dus een kortere pas maakte. Nu helemaal los gemasseerd in de rug. Voor de behandeling liep hij kreupel, na de behandeling niet meer en had een grotere pas, kon zijn achterbeen weer onder brengen. Dus we mogen weer opbouwen! Advies is longeren met een Pessoa en veel balkjes werk enz. Zo veel mogelijk die achterhand eronder rijden omdat hij daar gewoon sterker in moet worden.
Shelly: net al ff gezien , mAr superfijn dat je weer mag opbouwen.
Ellen: heb je de TT gestuurd
Hier nu een week mijn nieuwe zadel en ben echt superblij er mee. Het is na veel gedoe en uit 2 zadels groeien in een galf jaar nu een sella geworden.. Zit als een huis, en Indy liep er gelijk makkelijk mee weg. Met de andere 2 paszadels niet dus de keuze was vlot gemaakt. Ze maakt nu zoveel beter haar pas af..superblij mee
Joyce
Geplaatst: 31-08-18 22:40
Mooi zadel zeg! Ik ben ook hele tijd van alles aan het bekijken, wat ik wil.. Ik twijfel zo enorm tussen Barefoot of een boomzadel....
Het is een sella close contact met flexubele boom. Waardoor het minder als een stijf blok op haar rug ligt. Wel ff wennen want je zit wel wat actiever ( lang leve de buikspieren)
Hier vandaag Xaf weer opgepakt en kon er aan rijden, dus ik ben blij. Geen gesteiger, wel heeft ie nog in zn koppie dat de galop overgang pijn zal doen, dus hoop dat dat ook snel weg is. Pessoa aangeschaft dus ook trainen aan de longe kan beginnen. Deed eeest alleen lang en laag aan de longeerlijn.
Vandaag heeft Lotte_Bjorka(@bokt) met Feike gesprongen. Hij deed echt mega goed zijn best. Knap dier.
En we hebben een nieuw halster Wel maatje Extra Full
robbie88
Geplaatst: 02-09-18 23:00
mooi halster nientsje:) staat mooi. Hier vandaag met een jonkie van stal een boscross gereden, was braver dan vooraf verwacht dus super tevreden. Thuis blijft ie soms wat rillig,ene dag beter dan de andere dag, dus had nu bedacht hem maar gewoon mee te nemen zodat hij lekker veel kon zien, uiteraard met een veilig paard om te leren voor hem. Maar halverwege was hij zo stoer dat hij wel voorop durfde te lopen. aan het einde kon hij ook rustig stilstaan voor een fotootje
Gisteren mijn pony maar eens voorzien van een mooi nieuw halster.
Ze gaat ook verhuizen naar een nieuwe plek. Dat is een zorgboerderij waar op zaterdag allemaal kindjes komen die iets hebben, zoals autisme bijvoorbeeld.
Op zaterdag gaat ze dienen als kinderpony. Ze zal er uitgebreid geknuffeld worden... En mag daarnaast een uurtje hobbelen met een kindje, er loopt dan iemand naast.
Ideaal De rest van de week is het rustig en kan ik samen met haar gewoon ons ding doen.
jorretje
Geplaatst: 03-09-18 11:39
Joyce schreef:
Heeft iemand ervaring met het thorowgood dressuur zadel?
Hebben jullie een zadelpasservice laten komen bij aanschaf van een zadel? Tips voor ik zuid Holland?
Gijs heeft een tweedehands thorowgood cob t4 dressuur. Goedkoop op de kop getikt compleet met witte (XW) en (XXW) grijze kopijzer voor t zadelmak maken / inrijden (wou eigenlijk een bruine vz). Heb er toen niemand bij gehad, zelf vooraf met ijzerdraad over de rug wat gemeten en op de mal van de site gelegd, toen kwam ik bij het witte kopijzer uit. Toen ik het zadel binnen had het kopijzer los op de rug gelegd en gekeken of het niet kneep. Toen dat er ok uitzag, zadel erop gelegd (zonder dekje) en dat zag er ook mooi uit.
Er is een jaar geleden een zadelmaker bij geweest (Raisa van Zadellogisch), omdat ik het idee had dat ie niet helemaal meer lekker lag en dat er een breder kopijzer in moest, maar mijn instructrice dacht juist dat er een smaller kopijzer in moest. Toen even nagekeken, beetje bijgevuld en het breedste kopijzer, die ik dus al had liggen, erin gezet. Nu dus al 3 jaar in gebruik, nog steeds tevreden over. Begint nu wel wat te slijten en als Gijs nog breder wordt moeten we toch echt wat anders zoeken.
Mijn oude verzorg paardje had een thorowgood die lag en zat prima. Helaas voor mira waren de kussens nog iets te lang en ik wilde graag bruin dus heb nu tekna
Vandaag aan de. Dubbele longe de singel uitgetest geen boze gezichten of klapperende kaken ik ben tot nu toe blij.
Weet er iemand hoe het kan dat de manen van mijn pony goed groeien.. maar waarom de voorpluk en de staart minder hard groeien? Voorpluk is na een jaar nog altijd even lang, terwijl er bij de manen een flink stuk bijgekomen is. Staart heb ik pas 1 keer geknipt omdat hij echt te lang was en ze er tijdens net lopen op ging staan.
kan genetisch bepaald zijn onze vorige tinker had een berg sok en staart en manen maar voorpluk was echt 10x niks. Mira ook hele dikke staart en manen voor pluk is wel lang maar heel dun en lijkt ook niet veel langer te worden dan dat die nu is. Sokken zijn ook maar minimaal vooral achter.