Zac begint idd ook. Ik scheer hem meestal deels rond nov/dec
Lori
Geplaatst: 05-09-15 11:18
Jack niet echt wel al iets langere buikharen en wat baard maar voor de rest, ik ga wel zijn buik preventief knippen met een (uitdun)schaar om te vermijden dat alles er gaat aanplakken deze winter (is anders een ramp vanaf november ongeveer). Een eind achter een deken met buikflap gekeken maar vindt niet echt betaalbare die de buik genoeg bedekken en scheren is geen optie.
Als iemand nog een goede tip weet daarvoor laat maar weten, een bepaalde borstel die goed helpt bijvoorbeeld. Nu een furminator en een hondenharkje die redelijk helpen maar extra tips zijn welkom . Bij kramer hebben ze een ontviltingskam ook als iemand daar ervaring mee heeft... is nu zijn er geen verzendkosten dus de moment om zo een dingen nog te bestellen .
De pony's tja Cup heeft al redelijk wat vacht maar je kent shet'jes die worden mega pluizig en Finn heeft ook al een laag maar van hem weet ik het niet hoe die er in de winter zal uitzien kwa lengte van z'n vacht.
Shelly21
Geplaatst: 05-09-15 11:42
Dott schreef:
Zac begint idd ook. Ik scheer hem meestal deels rond nov/dec
Ik ook als ik hem rond die tijd scheer blijf hij ook de hele winter gewoon kort
Ja Zac ook. Hoop het ooit af te kunnen zonder scheren. Maar ben dan ook weer niet zo dak eind augustus al een deken op ga leggen hahaha. Als ie niet zo enorm zweette in de winter dan hoefde hij niet geschoren van mij, maar anders is ie met 2 min zeiknat
Pip en natas hebben al redelijk wat vacht. Yenna heel weinig. Heb Pip vorig jaar een keer geschoren maar wanneer geen idee.
Vervelend van Jack heb ook geen oplossing ervoor
Lori
Geplaatst: 05-09-15 20:29
Ik had een oude singel liggen die ik niet kwijtraakte in het verleden maar toen bedacht ik mij na gisteren of Finn zijn zadel niet met die langere singel op Jack zou passen, het is toch een flexibele. Nou dat paste mooi! Zusje helemaal in de wolken en heeft meerdere keer "Jack met zijn roze dekje" zitten zeggen maar nu is ze tenminste veilig als ze op Jack wil zitten. Bij zijn eigen zadel kan ze niet aan de beugels dus dit is een stuk beter dan, die was terug doodbraaf . Wat zijn ze schattig Morgen gaat ze normaal terug op Finn.
Viel me bij Feike vandaag ook op. Zijn vacht wordt ook al wat dikker.
Super schattig Lor!
Ik heb vandaag maar even gewandeld met Feike. Aan een los touwtje, heerlijk. We genoten er beiden van. En toen besloot ik vanuit het niets een sprintje te trekken. Feike ging echt gelijk mee in draf en dat vond hij echt geweldig hihi
Vacht begint indd te komen. Besloten dat Cheyenne dit jaar een deken op krijgt. Ze begint een beetje een zorgen kindje te worden. Dan kreupel dan weer niet en dan stijf en nu is ze dun denkelijk van Sansa want ze krijgen zelfs brok bij hrt ruwvoer en haar bloed test wees niks uit. Dus Sansa toch spenen en Cheyenne krijgt een extraatje met een lekker warme deken. Ik weet alleen niet wat ik het beste kan pakken. Heeft er hier iemand een tip? Ze maakt zelf een goede vacht aan op zich maar zil haar die moeite besparen. Dan kan ik beter nu al een deken opleggen niet? En wat voor deken? Hoeveel grams? Watersicht sowieso maar er is nogal wat verschil merk ik.
Ik heb Nika dekens. Goede prijs kwaliteit verhouding. Blijven goed waterdicht. Storm staat 24/7 buiten. Wel heb ik afgelopen jaar een extra regen -0grams deken erbij gekocht. Mocht het dan allemaal toch wat te nat worden dan heb ik een extra die ik er over of eronder kan doen. Storm heeft een 0 grams en een 200grams voor de echte winter.
Dus je moet in prinipe dan twee dekens of wat gebruiken? Is een dikke waterdichte niet genoeg? Weet niet hoe prettig cheyenne het gaat vinden als ze ineens met meerdere dekens op een ingepakt wordt
Lori
Geplaatst: 06-09-15 10:52
@Mira mag nu al Jack delen. In de zomer heeft ze er ook eens opgezeten met zijn eigen zadel, dan eergisteren zonder zadel en nu ze weet dat haar eigen zadel er op past zal het een volledig feest zijn . Nu ze gaat normaal vandaag op Finn dus zo lang het zich afwisselt is het goed en ondertussen wandel ik wat meer met Jack als ze op hem gaat .
@Nientsje Dat lang geleden ook nog gedaan met Jack gaan wandelen op die manier (met zusje gaat dat niet he ze is pas 5) en joggen was draf voor hem en als ik echt begon te sprinten ging die mee in galop in de berm .
@Chimello van dekens kan ik weinig advies geven eerlijk gezegd. Ze staan hier allemaal altijd zonder eigenlijk, bij Jack overwogen met die buik maar had dan ook gewoon een 0 grams geweest maar voor jou zal dat te weinig zijn in die situatie. Ik zou zelf met een 100grams beginnen en dan zien hoe goed ze het doet maar hou wel rekening mee dat ze haar paardenfunctie van der vacht kwijtraakt als het deken der haren plat duwt. Door hun haren open en toe te zetten zeg maar regelen ze normaal zelf hun warmte dus als je dekens op legt moet je echt zorgen dat ze genoeg warmte uit de dekens haalt .