[TI] [HK] Voor alle liefhebbers van onze gesokte vrienden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 22:58

Allemaal een heel gelukkig en gezond 2012! *\o/*

TurboTinker

Re: [HK] Voor alle liefhebbers van onze gesokte vrienden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 23:38

Voor jullie het zelfde, en veeeel meer :D

marjootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 11:20

Iedereen een heel gezond en gelukkig 2012.........

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 18:25

Zijn er bij juli als tink's aan het verharen ?
2weken geleden merkte ik dat er lichtjes haren begonnen te lossen en nu komen er af en toe wel plukken winterhaar mee *\o/*. Het is nog op gang aan het komen maar heb iedere keer dat ik borstel meer mee :D

Ziet er naar uit dat hij een vroege verhaarder is, m'n vorige tink begon pas midden februari-maart dacht ik of was het nu midden maart-April :')

Becs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 18:39

Caitlynn is nog niet aan het verharen, maar wel aan het stuiteren _O- , hahaha.
Ze was echt megavrolijk :):) vandaag tijdens ons 2e wandelingetje! :D

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 18:41

Jack was vandaag ook wat actiever tijdens het buitenritje. Eerst schrikken van een hele hoop en dan laat ik 'm even draven (nog geen 100m) en meneer is direct weer "relaxt" maffe knol :D.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 18:46

ow en eergisteren schreef ik hier dat hij 2x op z'n knie was gegaan bij het compliment... nou toen ik terug was had ik nog een bannaantje in mijn zak zitten (bananen chips wordt het wel is genoemd/gedroogde schijfjes banaan) dus ik compliment vragen rarara.....

hij ging terug direct op de knie *\o/* *\o/*
ik begin het gevoel te krijgen dat de euro gevallen is :')

Sandra1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 19:08

hoe heb je hem dat geleerd?
Ik krijg king zoveel kunstjes geleerd, maar compliment of buigen lukt niet.

ook niet gaan liggen op commando, maar hij gaat nooit liggen bij mij in de buurt, dus dat wordt lastig te leren dan..

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 20:04

Ik wil straks met Jaron ook een beginnetje vd gaan maken,
Woensdag gaan we hem halen trouwens :D :D

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 20:19

Ja das idd lastig te leren als ze nooit gaan liggen wanneer je er bij bent (anders zou je gewoon als ze gaan liggen "down" "down" kunnen zeggen). Jack ga ik nog zien hoe ik dat ga leren.. eventueel leer ik 'm op 2 knie'en gaan als ie eenmaal goed z'n evenwicht heeft in het compliment en kijk ik dan of ik 'm kan laten liggen moest ik de kans niet krijgen voor het gewoon te leren als ie is uit zich zelf gaat liggen :)..

Um met compliment lok ik hem eigenlijk mee naar beneden met wat lekkers en neem dan z'n been vast dan zakt ie dat been terwijl die ook zakt om dat lekkers te pakken. :o Eerst was het iedere keer net niet dan is die een paar maal door gegaan naar z'n knie omdat ie er niet bij kon anders en nu heeft ie het door dat ie op die knie moet gaan..

Ik weet dat je het ook van uit spagaat kan leren (klassieke buiging gaat makkelijker uit spagaat < dit ga ik eerst leren voor ik door ga met de buiging )

Ik heb er een hele hoop die ik nog wil leren maar ga nu eerst nog regelmatig dat compliment vragen (gewoon als ik is ga voeren vragen enz) voor ik het volgende leer die er op "lijkt". Ben nu wel af en toe met gapen bezig (als die uit zich zelf gaapt heel veel "gapen" zeggen en belonen :))

Leuk zeg Snackie :#

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 22:04

Ooh wat spannend Andrea !!! Wel gelijk foto's plaatsen he :D

Vandaag is kayleigh uitgebreid gepoetst. Eerst door mijn ma en toen 's avonds door mij. Verhaard ook lekker ! had 3 dagen niet kunnen poetsen door de natte bagger die erop zat.
Over een maand heb ik mijn eindbeoordeling van stage. Wil nog helemaal niet stoppen ;( , maar ben stiekem wel benieuwd wat mijn cijfer gaat worden. :)

Sandra1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 22:05

waar woon jij ergens :P
ik heb king proberen te leren om zn hoofd tussen zn benen te doen en dan wat zakken, maar dat wil meneer dus niet. hij wil niet zn hoofd tussen zn benen doen.

heb je niet een filmpje van hoe je dat doet.
ik wil namelijk king op zn knie laten rusten zodat ie lager is en ik dus zonder krukje kan opstappen. (is handig voor buiten) maar ja dan moet ie wel blijven zitten.

ik kan alle kunstjes wel langer laten duren al, hij is slim genoeg, maar ik weet niet hoe ik het hem kan leren

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 22:09

@hetlevenwint:ja ruana is ook al aan het verharen.daarom borstel ik haar wel elke dag,maar niet meer zo kieskeurig.als de droge modder maar weg is.ik probeer er voor te zorgen dat ze toch nog een klein vachtje houdt,mocht de winter toch nog aantrekken.

@snackie:geweldig,eindelijk komt je nieuwe tinkertje naar thuis.dat zullen veel blije momenten gaan worden.heb die van mij nu ruim 9 maanden en t kan af en toe wel een irritant pubertje zijn,maar ik wil ze niet meer kwijt.

ik zag daarstraks de stalhouder.die was les aan het geven.Ze vertelde me dat ruana een van de paarden was die helemaal over de zeik was van het vuurwerk.maar omdat de hengsten die langs haar stonden rustig waren,werd ze al snel weer wat rustiger.ik had zelf gedacht dat ze rustig zou zijn,dat valt me toch wel tegen.normaal is ze echt koelbloedig als het enge dingen betreft..
ben gister maar weer begonnen met knippen van de sokken.Ik heb besloten ze kort te houden.Geen echte tinkersokkies voor haar,maar dan zijn haar benen wat sneller droog.heb gehoord dat ze nog steeds veel staat te stampen,maar op het moment kunnen we nog niet scheren.zodra het kan,zal ze hoogstwaarschijnlijk verdoofd moeten worden.Ik zie het niet gebeuren dat ze het uiteindelijk normaal toelaat.beentjes tillen kan net,maar niet met veel liefde..

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 22:33

Zeker spannend hier, al hoorde ik net via mail van zijn eigenaresse dat zijn manen niet te redden zijn, net dreads, dus ik ben echt benieuwd wat er van over is gebleven :D

Ellie, soms krijg je er geen hoogte van, die malle paarden die niet opschrikken van een omvallende kliko, en juist weer wel van een bewegend grassprietje.
uiteindelijk valt het meestal wel mee met vuurwerk, ze kunnen toch geen kant op.

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 22:42

@andrea:misschien is er met anti-klit nog wel wat te redden van de manen.toen ruana bij mij kwam was er al langere tijd niks aan haar manen en vacht gedaan.de vacht was een kwestie van veel borstelen(elke dag een uur en dat drie weken lang)maar haar manen waren ook dreadlocks.iedere keer als ik verder ging met haar manen spoot ik er flink wat anti klit in en met een borstel(grove)waren de meeste dreadlocks in 4 weken weg.2 dreadlocks heeft ze wel een half jaar gehad.Waren erg hardnekkig.
nu zijn haar manen prachtig en sterk.en lang .daar ben ik trots op.(93 cm)

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 22:43

1 Tip: Cowboy magic O:) Kan je er zo een kam doorhalen. Echt ideaal spul.

Sandra1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 22:46

yup cowboy magic is echt het ideale spul!
daarmee heb ik king zn staart een deel kunnen redden.
die had een klit te grootte van een dinerbord erin zitten.. samen met de staleigenaresse hebben we zn staart helemaal uitgeplozen en samen met cowboy magic(en helaas ook de schaar) uit de knoop gehaald

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 22:56

ik weet niet of dat gaat helpen, want het zijn echt dreads, maar de cowboy en de antiklit staan al klaar, net zoals de schaar :P

Kailonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 22:56

Jack is nog steeds heel gespannen met rijden en springt om niets weg. Ik heb nu een afspraak gemaakt met een zadelpasser om te kijken of het misschien aan zijn zadel ligt. Dat wil ik in ieder geval uitgesloten hebben. Ik vind het zo raar dat hij ineens zo gespannen is met rijden. En een paard wat pubert daar kan ik me wel iets bij voorstellen, maar elke keer als je gaat rijden. Dat lijkt me zo raar. Vorige week wilde hij ook niet goed doorlopen dus ik denk dat er misschien iets anders aan de hand is. Gelukkig kan de zadelpasser woensdag al komen.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 22:58

Fijn dat die zo snel kan komen, al eens gedacht aan zijn tandjes?

En sandra, ik zag je reactie in de dochter van 7 manen, wat een geweldig verhaal he?

Kailonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 23:01

de tandarts is vorige maand dus geweest dus dat is het in ieder geval niet

Sandra1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 23:22

jaa dat is echt een heel goed verhaal..
ik moest veel bijlezen, maar kon t niet wegklikken, moest gewoon doorlezen!
dus baal wel dat ik nu niet verder kan lezen hahahaha
maar dit soort verhalen vind ik altijd erg leuk om te lezen.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 00:31

Kailonne, goed dat je dingen uitsluit.
Hij is 4.5 toch? tot welke leeftijd wisselen ze van tanden dan?

Sandra, ik vind het ook een super verhaal, ik heb alles in 2 dagen gelezen,en kon niet stoppen

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 00:32

trouwens, als die op is, is the mystereus lift of gwen lacy ook erg geslaagd.

En deze heb ik vanavond vanaf 19u tot nu in 1x uitgelezen : [UK] [VER] Nieuwe lente (romantiek)

Kailonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 10:44

Ik lees net dat ze rond de 4,5 jaar de buitensnijtanden nog gaan wisselen.
Zou dat problemen geven met rijden?