Welkom Rock! Ik woon in wormerveer, en sta bij dezelfde stal als resi_lover Je bent altiojd welkom mocht je weer zin hebben om een vlekkenbeest te kroelen, kan je altijd even op bezoek komen En leuk als je naar de keuring komt kijken!
Gezellig leon als je langs komt waaien , grappig dat je zo dicht in de buurt moet zijn Je dames zien er super uit! En je snowdon natuurlijk ook
Ik ga naar een WesternClinic kijken waar er een aantal van stal mee rijden. Tot vanavond!
ZO, was ik ook weer even, heb braafjes alles bijgelezen in de meeleeshoek afgelopen week. Had even niet zoveel tijd overal voor. Dus hier even een berichtje van mij en ik zal van nu aan weer proberen mee te posten en blijven lezen
Gisteren (tinker)wedstrijd gehad in Dalen. 2x eerste geworden maar wel met bar lage punten.. Vond zelf nogal laag gejureerd, had echt een voor ons doen super middendraf, zeiden andere omstanders ook en had ik een 5 en een 6je voor.... Meer verruimen, tja dat wil niet zo makkelijk met paard waar redelijk knieactie in zit, en voor mijn doen deed hij dat al behoorlijk, als ik meer had gevraagd was hij aangegallopeerd. Ook halsstrekken was niet goed terwijl ik daar normaal 7's en 8ten op heb (doet hij ook super), nu 5 en 6.... Nouja, toch 1e, maar kwam met en super gevoel de ring uit 2 keer en dan zie je je punten en dan denk je toch tja, wat heb ik dan fout gedaan, heb (bijna) alles eruit gereden wat ik kon. Maargoed, het was onofficieel aangezien ik nog geen startkaart heb, en die komt voorlopig ook niet. Dit doet mij weer herinneren waarom ik het zowiezo al niet zo graag wou. Jury's en koudbloeden gaat gewoon niet samen. Ik houd het voorlopig lekker bij de FNRS op de manege, daar maakt het niet uit met wat voor paard je komt. Als je jeproef maar netjes rijd. Ik ben daar ook net gepromoveerd naar een volgende klasse dus in september gaan we daar gewoon lekker mee verder. Ook veel gezelliger.
Tja het blijft een jury sport, Chantal, maar als je zelf maar tevreden bent.
Verwachten Ellen, Grit en vriend soms vliegen onderweg
Was vanmorgen al vroeg op de wei voor een potje voetbal:
ellieellende
Geplaatst: 05-07-09 14:38
Hallo!
Ha ik ben als eerste bij de PC! Het was kei gezellig Ingrid met Vince, Tom en Carlo!! Voor herhaling vatbaar zonder pikkebeesten Trea bedankt voor de foto's!
Welkom Lenneke! hiep hiep hoera voor Bianca!! Leon en Denise lekker wezen mennen, leuk! Janet gooit emmers water uit het raam naar heel veel huilende baby's Mohr wordt lichter van kleur zeg! Ze zien er super uit saampjes! Berdien ligt nu lekker te plonzen en te poelien in het water! Is het vandaag goed gegaan Dagmar? Hopelijk hebben ze nu leukere vriendjes op de wei!
Wat jammer Chantal dat je je punten tegen vond vallen! Wat waren je punten dan.... Moet zeggen dat het mij tot op heden 100 % meevalt wat betreft het wedstrijd rijden en de bijbehorende jury´s. 9 van de 10 gevallen is het gewoon helemaal eerlijk en kloppend, en heb ik heel veel aan het commentaar op de coupons. Middendraf is en blijft een moeilijk ding, en scoor ik ook nog steeds geen 7, maar voor de figuren etc is het goed te doen. En ik blijf heel blij met de Jury die mij op een selectie wedstrijd naar huis liet gaan met een 4e prijs en 193 punten Geef niet op meid! Er blijven jury´s die koudbloeden niet thuis vinden horen in de dressuurring, maar ja een jury die wel een koudbloed waardeert, houd misschien niet van schimmels.... het is en blijft een jury sport. Je was zo enthousiast! Laat dat nu niet verpest worden door 1 ouderwetse jury!
hahahaha ja we verwachtten ze idd, en die verwachtingen hadden de pikkers ook waargemaakt! Maar het was toch een lekker en gezellig ritje!
grid
Geplaatst: 05-07-09 14:43
hier weinig tijd om te bokken dadelijk ook alweer naar familie en daar dan ook BBQ-en dus ook nu maar ff vluchtig bijgescrolld
Nathalie en Bianca Gefeliciteerd met jullie verjaardag
Iedereen die het kan gebruiken
Leuke foto's voorbij zien komen
Welkom nieuwelingen
Hier ook nog steeds groene ranja en mijn nichtje wil het nu ook altijd alleen noemt zij het Kikkerranja
Niahm Vince en Tom en baasjes lekker op rit geweest
Hier gister op stal feest gehad 200 man Man werd 50 en 25 jr artiest Ennuh omdat ie in de buurt altijd verteld dat ie die paarden in de wei maar lastig vindt en koeien veel makkelijker zouden zijn heeft ie een kalfje gekregen Het is een hele lieve bijna helemaal witte met beetje rode spetters volgens mij MRIJ maar t is wel een kleintje en dus ook nog maar 2 wk oud Verder hebben ze dus allebei geen verstand van kalfjes/ koeien en weten dus eigenlijk niet wat ze ermee moeten dus eigenlijk was het ook beetje zielig en gistermiddag was ie dus ook nog beetje zielig aan het roepen Later was ze gelukkig al veel rustiger en eigenlijk is ze dus heel lief Ze staat in grote paardenstal met veel stro en ze drinkt goed Maar ze gaan er dus waarschijnlijk gewoon een leuk nieuw thuis voor zoeken
Veel te doen dus nu op stal en paarden en kippen vonden het in begin dus ook maar vreemd zo raar geloei uit een stal maar ondertussen staat alles er gelukkig weer rustig bij
grid
Geplaatst: 05-07-09 14:57
Idd Ellen dat is mijn ervaring hier ook dat het altijd gewoon reeël is en haha jij dus ook keer op selectie goed gescoord dat had ik hier dus ook en dat was toen pas mijn 2e wedstrijd
Dus idd CP laat je niet op de kast jagen door 1 jury en kijk ook critisch en reeël naar jou en je paard dat helpt ook teleurstellingen voorkomen "voor ons doen goed" is als ik je zo beluister objectief gezien gewoon niet goed genoeg. Kijk sommigen zullen gewoon nooit voor een 7 kunnen uitstrekken en dan moet je ook geen 7 verwachten omdat het het beste is wat hij kan. Dan moet je gewoon genoegen nemen met een 5 of 6
Leon tijdens mennen ook nog genoeg stukken zonder dazen gelukkig en haha janet klinkt soms idd net als huilende/ krijsende baby's hebben we hier in de brandgang ook keer gehad 's nachts
Angela lekker bezig met max maakt het nog moelijker
nou wel heel netjes, 2 x eerste. vervelend als je het niet eens bent met het commentaar of de punten... blijft een lastig punt. en het ene paard is de ander inderdaad niet, vind het altijd knap dat een jury juist objectief blijft. wel jammer inderdaad als je dan net een paard hebt dat wat minder goed in het een of ander is, en dus ook niet snel daar beter in zou worden.
aaah wat lief grid, een kalfje. mooie ogen hebben die altijd. zou best een koe willen, maar die beesten eten ook echt veel. (met andere worden, geen geld voor)
De 2e buitenrit met Max was echt een groot succes! Dezelfde route als gister gereden en ben de hele weg blijven zitten......bij koeien was hij wel druk, maar het ging goed
Dinsdag komt Janet foto's maken....
En...inderdaad Grid.....ik ben enorm in twijfel gebracht
hooi alles is goed gegaanvandaag. BIj aankomst hebben we Travis en Diaz helemaal insprayd met antidaas, toen de trailer klaar gemaakt. Haha toen we de stal weer in liepen vielen we bijna om van de stank Ze liepen heel braaf de trailer op en onderweg keurig netjes gedragen. We hebben ze nu eerst nog met zijn tweeen in 1 land lopen zodat ze even lekker rustig kunnen wennen, dan over een paar dagen komen er wat vriendinnetjes bij. Ik hoop dat dat beter werkt. Vanavond weer ff checken dus hoe ze er nu bij staan..
Ellen en Grit lekker gereden leuk!!
Angela met Max op pad geweest!!
Grid lekker feest gehad op stal! gezellig!!
en Gabriel nog zien voetballen haha schattig!!
heb net een ijsje op lekker man en nu verveel ik me
Grit
Geplaatst: 05-07-09 15:13
Whoehoe, we zijn ook weer thuis. Ga zo even fatsoenlijk bijlezen.
Maar wil Trea alvast bedanken voor de foto's! En wat is Hobje een megagave shet Grid; Hobje is ook "aan de dressuur", dus opperde al dat ze mee moesten doen op 11 oktober.
En Ellen staat op een mooi stekje en al zijn we niet in de bossen geweest, je kunt daar supermooi op zandpaden en langs het water rijden. Helaas is dit het perfecte dazenweer, dus we hadden her en der wat onuitgenodigde gasten. Ellen, het was leuk!!!! We komen zeker nog een keer en dan wil ik wel in de schemer door het "spoooooooookbos".
CP; sluit me aan bij Grid en Ellen. Ik vind ook niet dat jury's koudbloeden benadeeld. Sommige dingen kunnen ze minder goed en daar moet je realistisch in zijn. Je kiest ervoor om met "beperkingen" te rijden. Dus een 5 of 6 voor een middendraf bij een paard met knieactie, daar mag je blij mee zijn. Op andere gebieden heb je gelijke kansen en daar moet je dan wat beter in zijn, om de lagere punten te compenseren. Maar als je na een minder juryrapport twijfelt of je wedstrijden wil rijden, dan kun je het beter niet doen.
Ik kreeg bij Bert altijd 5 en 6 voor de middendraf en daar was ik erg blij mee, want het was niet veel.
Moest ik even kwijt, nu douchen en weer even goed bijlezen.
ja vanavond nog maar even kijken of ze lekker rustig zijn en dan kan ik pas echt rustig slapen
lekker zon waaier.. staat hier ook nog wel ergens op zolder, maar hier is het nu best koel
ellieellende
Geplaatst: 05-07-09 15:23
Kijk! Ingrid is ook weer veilig thuis! Nou idd, als Hobje meedoet heb ik een zware dobber hoor! die kan namelijk dan wel weer heel goed middendraf en de beentjes strekken en dat is geen grapje! Zou wel heel leuk zijn als Desie dat leuk vindt, Als Niamh niet te rond is geworden tegen die tijd, wil ik daar ook nog graag mee gaan doen hoor, dus dan het is net zo gezellig om super Hobje ook mee te nemen!
grid
Geplaatst: 05-07-09 15:23
Ah en ik had nog zo gezegd dat ze maar gewoon de vereniging erbij moest zetten
Ja Hobje ook mee 11 oktober Wil de stoere shet wel in het echt in aktie zien Niahm is dan vast nog niet te rond dat komt pas echt in de laatste maanden dus moet vast nog lukken
Klinkt als mooie, leuke en gezellige rit
Ah dagmar dat is wel fijn ff met 2tjes wennen en dan langzaam vriendjes erbij
moet alweer gaan ...
Laatst bijgewerkt door grid op 05-07-09 15:24, in het totaal 1 keer bewerkt