Ja elke dag zijn we er eigenlijk wel ja! Ja het plastic wordt er ook zo snel mogelijk uitgehaald wanneer het er uit kan hoor. En we hebben ook wel een grote plastic bak, maar daar past zon baal niet in. Maar ik zal eens even denken hoe we dat kunnen oplossen. Ze eten nu tenminste wel meer op dan toen we geen balen voerden (toen ze nog met minder stonden) Toen banjerden ze er altijd doorheen, slapen er op, plassen erop.. echt versmeren dus.
en dat jullie niet gelijk zo panisch reageren als wanneer ik dit in bijvoorbeeld een itp topic als foto had bijgeplaatst
Anoniem
Geplaatst: 25-03-09 23:24
Ik houd dus persoonlijk weer niet van onbeperkt ruwvoer geven, dus een baal ergens dumpen, ik geef liever gecontroleerd porties, want dan kan ik de hoeveelheid bepalen + in de gaten houden hoeveel ze opvreten en dus ook signaleren of ze niet of minder goed eten. Bovendien dan ook makkelijker afstemmen met rijden oid. Ik ben namelijk nog zo'n muts die 1-2 u wacht na voeren voor ze gaat rijden Als ze in een koppel staan en een baal moeten delen weet je niet zo goed wie er veel vreet en wie weinig.
OA Keeva op Bokt heeft wel een systeem wat ik mooi bedacht vind, van die halve waterkuipen, en dan met zo'n rooster geloof ik. Dan staat het toch droog en veilig, en zit je niet met plastic.
Grit
Geplaatst: 25-03-09 23:25
grid schreef:
Grit is zeker druk aan t werk ?!
maar was wel een leuke route. Veel buitengebied, altijd leuk rijden. Maar wat een k*tweer!!
Wat raar van de hoofddeuk van de merrie, duimen dat ze er niks aan over houdt. En vossen zitten er idd veel, bij ons op het land zat ook een hol. Bij ons is een keer de erfgans door een vos gepakt. Hadden we geen gezellige "gak gak wammes" meer. Die lag altijd lekker bij de paarden in de bak te dutten.
Eva; sterkte, blijft zo moeilijk, dat afscheid nemen . En nog gefeliciteerd met je rijbewijs!!
En TK en Nathalie, duimen dat het voor jullie ook goed komt.
Kuilvoer regelt de boer. Voor de kleine baaltjes hooi betaalde wij afgelopen zomer 2,50 per baal (inclusief brengen)
Geplaatst: 26-03-09 09:29
morguh
Wij hebben hier gister de stoep afgezet voor de shetten zodat de voetjes mooi schoon en droog blijven zolang dat kiran rotstraal heeft. verder is het nu 2x per dag 14 dagen lang met CTC spray behandelen. heel mijn hand is blauw van dat goedje. maar ik heb er alle vertrouwen in dat het goed komt.
Zag mooie foto's voorbij komen van schimpie
marleen prijzige baaltjes hooi. Hier gaan ze als het goed is over een kleine week a anderhalf ook de wei op voor enkele uurtjes per dag.scheelt weer iets
grid: wat sneu voor die merrie, gelukkig lijkt ze er geen last van te hebben. en een kip vermoord,arm dier
leon nieuw tuig
janet heeft handige connecties
boncho lekker gereden.
marleen veel plezier op bhv. vond het altijd heel leuk om te doen.
straks late dienst, ben snotverkouden en heb geen zin
Heeft iemand hier nog een ideetje voor een collega die (maandag....) 50 jaar wordt en waar thuis hoogstwaarschijnlijk niets wordt gedaan? Zijn bijv ook op zoek naar zo'n abrahampop...
timokyana
Abraham pop..... Wij hebben mijn vader laten schrikken door een levende abraham pop neer te zetten. We hadden gewoon zo'n blauw overal met lange mouwen, daar mijn oom in gestopt met stro en een grote strohoed opgezet, leek net een pop. toen mijn vader de "pop" van dichtbij ging bekijken sprong de pop overeind van de stoel..... lachen gieren brullen. Heb mijn vader nog nooit zo zien schrikken!
vlek
Geplaatst: 26-03-09 12:46
moggel,..
zelf verkleed als shara abraham gaan zitten? Is soms ook erg leuk,..
Oo is lang gelden dat ik hier ben geweest hoe is het met iedereen? Marleen hoest met jullie kanjers? krijgen jullie dit jaar nog veulens?
Inmiddels is amica bevallen van een merrie veulen,..alles goed gegaan maar man wat een rot weer nu!! Tussen de buien door naar buiten,..maar zitten hier op klei grond en ook al is de gras mat lekker groen spek en spek glad voor die kleine,..gevolg heeft al met het schrik koord kennis gemaakt,..( baal baal)
heb net even met Robin gebeld ( tinkerboerderij) en de weers berichten gekeken we gaan zondag de gok wagen en toch de goede doelen rit rijden!! Nou hoop maar op droog weer!