[TI] [HK]LGVIIII - Harig en bont, draven we topic #4 samen rond

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

elliecuijk

Re: [HK]LGVIIII - Harig en bont, draven we topic #4 samen rond

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 22:31

wij hebben chinchilla's gehad,tot een maand geleden de laatste stierf(10 jr).toen had ik zoiets van;ik maak de kooi schoon en zet hem op marktplaats.waarop papa een beetje knorrig werdt.even laten werdt duidelijk waarom.hij vondt het toch zo'n mooie beestjes.ok,boodschap duidelijk,dan komen er weer chins.
wel hebben we express gewacht tot september.wil de beestjes niet gaan vervoeren als het warm is,ivm stress.
dus zodra de kooi weer gereed is gaan we ze halen.een black velvet en een blue merle.
net zei pap al;ze zagen er mooier uit dan verwacht.helemaal blij dus!

nu nog op zoek naar cavia's.want die wilde ik heel graag natuurlijk!

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 22:37

Leuk zeg Ellie chincilla's

Heb hier ook nog 3 cavia;s zitten bij mijn vader. Ik vind die zo leuk! Oudste is nu 6 jaar oud en begint ook echt oud te worden is niet meer zo snel, staar begint te komen. Maar nog wel de baas over alles haha.

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 22:38

ik fok cavia's :D maar woon wat ver weg denk ik :)

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 22:45

Hier geen cavia's meer gehad sinds mijn laatste zijn gestorven door een koude nacht. Nu heb andere dieren genoeg hebben laatst ook nog voor een chinchilla gekeken (nu ja 2) maar de kosten van een goed hok en apart voer steek ik liever in de dieren die we al hebben. Ga niet nooit zeggen voor het zelfde geld staan er hier over een week toch (meerdere die kunnen beslissen thuis) maar in mijn ogen niet direct :)

In een gewoon zadel zou ik ook pijn hebben aan mijn achterste na zo een rit maar met mijn boomloosje niet, had enkel wel last van mijn enkel maar dat heeft met andere dingen te maken. :)

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 23:10

_Clocloken_ schreef:

Had niet op je site moeten kijken... De US teddy's.... <3

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 23:12

Mira283 schreef:
_Clocloken_ schreef:

Had niet op je site moeten kijken... De US teddy's.... <3

jaah zijn echte schatten <3 zijn van mijn vriend, hij is er begin dit jaar mee gestart.
Het dierenvirus is zeer besmettelijk :o

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 23:13

Heb hier ook eentje van gehad, bitch eerste klas. Verder heel lief haalde ook goede showresultaten, maar door haar is er een castraat bij gekomen. Ik ben ook gek op de tessel,peruvians en borstels <3

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 23:14

o echt wel.sinds dat mijn konijn en chinchilla gestorven waren...die stilte en leegte,gedver.nee vindt ik helemaal niks.heb al zoveel dieren gehad,maar ik wordt er gewoon blij van *\o/*

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 07:20

Wij hebben vroeger ook een Chin gehad :) Zijn naam was Frunsel :')
Mijn moeder had hem met de fles grootgebracht, tammer krijg je ze niet :) Helaas is hij een aantal jaren geleden overleden -O-

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 08:50

Vroeger langhaar en teddy's gehad and ridgeback cavia's maar nu al zeker 15 jaar niet meer denk ik. Leuk chinchillas zijn zo lekker zacht. Maar heb nu toch liever reptielen :P

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 20:38

Ik heb vroeger ook altijd cavia's gehad <3
Zulke leuke beestjes.

Lichtelijke vooruitgang op zadelgebied. Meneer Zac krijgt waarschijnlijk een spikkeltjesplinternieuw zadel.
En vrouwtje een lege bankrekening :')
In limburg zit een zadelmaker die t zadel wat ik zoek binnenkrijgt binnenkort.
Mijn zadelmaker heeft met haar overlegd, en komt maandag even met een bepaalde boom om te kijken of die past of dat Zac nog een bredere moet hebben. En dan overleggen we even verder hoe en wat.

Vind het wel.heel pittig. Wil natuurlijk een goed zadel voor Zacje, maar een splinternieuw zadel... pff.. wat als er een kras op komt. Of iets mee gebeurd..

Maar goed. We zien wel.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 21:08

Jack vanavond naar huis gereden, ging wat traag over 14km (bijna 2uur over gedaan) maar kan ik begrijpen met dat die moe was van gisteren en die stond tijdens het zadelen ook constant op rust met zijn hoofd alla "ik slaap" :') . Die liep vanzelf het erf op dus wist nog prima hoe het zat na die maanden. Morgen even aan de hand wandelen denk ik en als het redelijk is Jack in de ene weide en de pony's in het ander stuk zodat ze terug kunnen wennen aan elkaar. Finn kreeg nog maar net geen beroerte toen die Jack zag, die reactie was legendarisch _O- .

Nu je gaat het inderdaad zien he van het zadel Dott :j .

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 22:45

Nouja dat is goed nieuws zeg en die krassen gaan er toch komen he! Gewoon genieten van je zadel ;)
Zal je zeggen mijn zadel is 40!! jaar oud en nog net zoveel gebruikerssporen als menig ander zadel! Wel spannend zeg. Hoop dat de boom werkt voor jullie.

14km is toch al best een stuk zeg... Zie ik niet zitten in dit weer :+

Vandaag stond ik op de bus te wachten en belde ik m'n moeder die net in de wei stond en Chi had me gehoord en toen zei m'n moeder zeg eens wat en zette ze me op speaker en toen ging Chi helemaal snuffelen aan de telefoon en Sansa stopte ook met eten en ging helemaal om zich heen kijken. Paardjes kennen hun baasje toch <3

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 23:31

Ach wat schattig. Zac kent mij ook precies :D en mn moeder ook.
Soms hinnikt ie wel naar haar en niet naar mij, vieze verrader :')

Edit: wat betreft gebruikssporen enzk, dat weet ik ook wel :)
Maar dat is ook precies de reden dat ik nooit een nieuwe (uit de fabriek) auto zou kopen.. ik zou echt huilen als er iemand een kras op maakt :')

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 11:38

Ah lief. Bij mij hinnikt hij ook altijd als Hij mij hoort.

Haha lianne dat zou ik ook hebben hoor!

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 12:42

Pip komt altijd in galop of in draf naar het hek toe. Zo lief

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 13:49

Lijken mij ook heel erg leuke huisdieren Ellie! Wel foto'tje plaatsen als ze er zijn hè?
he balen van Feike!
ah wat lief Sheryn!
Ta krasjes, daarom heb ik een tweedehands zadel voor Gijs, ook nog kunststof, perfect als eerste zadel, hoef ik er niet zo heel zuinig op te zijn.

Gisteren weer eens op Gijs geklommen, hij had een beetje vakantie, afgelopen 2 weken maar 2x bij hem geweest :oo (1x aan de dubbele longe, en 1x grondwerk met drafbalkjes).
Ik durf nog niet te rijden zonder dat er iemand aanwezig is voor 'hulp', dus nu was mijn vriend wel mee, maar die heeft niets gedaan, gewoon kijken hoe ver ik zonder hulp kom. Nou heel ver!
Het was gewoon opzadelen, opstijgen en weg rijden. Hij blijft keurig staan met opstijgen (en afstijgen) en ook de galop lukt al zonder aanmoediging vanaf de grond (toen wel even de contactstok laten aangeven en mee het paard opgenomen voor dat extra prikkeltje). Trots! :j en een beetje verliefd op die woeste hengst!

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 15:08

Wauw lieve Gijs! :D

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 16:02

Super hoor :D

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 19:26

Gijs <3 lief paard!

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 20:01

Top Gijs!!

Whoeh Feike staat in uitgelicht :D

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 20:45

Ah leuk Nientsje!

Cavia's heb ik nooit leuk gevonden :+
Zelf altijd tamme ratjes gehad.

Ik weet nog niet of ik voor een nieuw zadel ga.
Ligt eraan voor welk zadel ik ga.
Ghost is bijna niet tweedehands te vinden.

Pff, beetje zenuwen voor maandag.
Kan me haast niet voorstellen dat ik bijna een paardje heb!
Hopelijk wordt ze goed gekeurd.

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 21:23

Spannend!

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 22:28

Spannend he Nessa!

Goed Jack staat sinds gisteren terug thuis, vandaag eerst de pony's maar in hun weitje naast zijn stal gezet en toen ik klaar was met hun stal en hun manen eens had gekamd Jack maar bij hun gelaten en ze in de "grote" weide gedropt. Eigenlijk deden ze amper iets naar elkaar toe, Jack liet wel duidelijk zijn grenzen merken met zijn oren af en toe. En tussen Cup en Jack is er niks veranderd. Nu dit nog enkele dagen/weken doen (laat ze telkens maar een uur of 2 samen op de weide voor te beginnen) en dan Finn meepakken als handpony met Jack :j .

Wel nog even moeten puzzelen met de pony's hun stal, vanmorgen was het redelijk vies van al het gedraai van Finn (die was niet op het gemak toen Jack aankwam) dus daar een volledige zak stro opgegooid en eigenlijk niks uitgehaald zodat de nattigheid naar onder trekt. Het zag er alvast goed uit toen ik net nog ging gaan kijken en de mest uithalen dus hopelijk is het morgen nog in orde. :)

Afbeelding

Daarna nog met Jack gaan wandelen en wat laten eten links en rechts nog, zusjes waren mee maar de Finn temmer kon wat moeilijk mee met Jack zijn tempo te voet dus haar maar op Jack zijn rug gezet, die heeft geen stap verkeerd gezet :D . Naar het plein en die 2 wat laten spelen en Jack kon ondertussen eten natuurlijk. :+

Volgende keer pak ik haar Cap mee :j

Afbeelding

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 23:38

Spannend Nessa!

Wat fijn dat Jack weer thuis is :)
Lieve foto ook :j