Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
tinkerplein schreef:Maar er is ook goed nieuws;na een hele lange weg met veel ups en vooral veel downs hebben Blue Boy en ik vanmiddag sinds lange tijd onze eerste buitenrit gemaakt.Met dank aan Lotte en Caily en natuurlijk Jessica,bedankt voor de mooie foto's.![]()
Ben zo trots op mijn mannetje![]()
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Lailaa schreef:
tinker_sally schreef:Draakje sterkte.
Blue Boy is mooi. Fijn dat het ritje zo goed ging.
Leuk Nienke dat Roos zo lief bleef staan.
Hier werd het ineens erg mistig weer vanavond toen ik op stal bezig was.
Geeft wel mooi foto-effect
[ Afbeelding ]
SIEMxFUNNY schreef:Maartje: enorm veel sterkte met het verlies van Arya![]()
Leuke foto's gezien![]()
Ondanks dat ik erg weinig meer op bokt zit (druk druk) lees ik trouw mee in dit topic. Vond het wel leuk om van afgelopen jaar een overzicht te maken. [EJL-ITP] 2013; Een spannend begin met veel mooie momenten
draaakje schreef:Sterkte Mira... Ik denk ook nog elke dag aan onze lieve Avelyn, en nu dit alles met Arya..... maakt het niet makkelijker...
Gister meteen overleg met de behandeld arts van Arya gehad, alles doorgesproken, en een afspraak gemaakt voor maandag middag. Tot die tijd zetten we haar op een vrij hoge dosering prednison zodat ze hopelijk nog een paar fijne dagen heeft.
tinker_sally schreef:Wat een leuk filmpje Nienke. En wat heerlijk dat ze zo braaf is.
Draakje sterkte de komende dagen, en geniet maar extra hard van Arya.
Wij hebben gisteravond wandelend rondje dorp gedaan met stalgenootje. Sally opgetuigd als kerstboom![]()
[ Afbeelding ]
jorretje schreef:Hihi die Sally! Ziet er echt super uit!![]()
Ik zie een rood lichtje aan de voorkant, dat kan je beter niet doen, dat is verwarrend voor andere weggebruikers.
Even voor de zekerheid omdat ik het zo vaak niet goed zie gaan: Licht voeren is als ruiter (/bestuurder, als je ernaast loopt ben je nog steeds bestuurder) wettelijk verplicht in de schemer en in het donker. Dit moet tenminste aan de linker kant wit naar voor, rood naar achter. (wit voor en rood achter is natuurlijk ook goed).
Kwam net weer een toppic tegen waarin stond dat iemand die 'ondanks reflectie' toch was aangereden door een auto.. reflectie alleen is gewoon niet genoeg (helpt wel natuurlijk).
Zeg het liever een keer teveel dan te weinig vandaar.
voorn2 schreef:kerry tinker, wij hebben op stal (met 7 paardjes) een groeps whats-app en er hangt n lijstje met nummers van alle eigenaars, in geval van nood altijd handig!
Snackie schreef:Als mijn paard er ongecontroleerd vandoor gaat, Kan het me niet schelen hoe hij stopt. Dan maar vallen.. alles beter dan op een auto of mens knallen.
JoanneE schreef:[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Hier staat hij naast mijn C-pony, dus misschien is hij ook wel wat groter dan 1.35m
Snackie schreef:Mag ook toch. Velen zullen mijn rijden niet appricieren. Ik ben streng. Maar nooit onterecht. Heeft ons in een jaar tijd veel verder gebracht.
Snackie schreef:
Mira283 schreef:Ik pik nu echt ook niet meer dat ze omhoog komt. En dan krijgt ze wel een flinke lel met de zweep. Kwartje was de vorige keer na 1x steigeren ook wel gevallen dat ze moet luisteren. En paarden meppen elkaar in de wei ook regelmatig gaan echt niet dood door een lel van de zweep. Ze krijgt alleen die lel als ze omhoog komt als ze daarna zich gedraagt word ze ook beloont.
dagmach schreef:Mira283 schreef:Ik pik nu echt ook niet meer dat ze omhoog komt. En dan krijgt ze wel een flinke lel met de zweep. Kwartje was de vorige keer na 1x steigeren ook wel gevallen dat ze moet luisteren. En paarden meppen elkaar in de wei ook regelmatig gaan echt niet dood door een lel van de zweep. Ze krijgt alleen die lel als ze omhoog komt als ze daarna zich gedraagt word ze ook beloont.
Het allerbelangrijkste blijft wel om na het incident je gelijk af te vragen waarom een dier omhoog komt. Zijn de hulpen niet duidelijk? Kan het dier het werk niet aan? Ligt de chabrak er wel goed onder? Hindert de ruiter niet? enz.
Daarnaast is het van belang welk dier je onder je hebt aangaande het lellen met een zweep. Ben je net een jong dier aan het inrijden kan het de vertrouwensband flink aantasten. Dier kan dan juist nerveus worden en als reactie daarop weer sneller omhoog komen.
Heb je een dier onder je waarmee je kunt lezen en schrijven en je weet inmiddels dat ie zich omdraait, omhoog komt om heel snel bij de uitgang van de bak te zijnja dan mag er wel even een tik uitgedeeld worden.
In het verleden wel dieren gereden die wat sneller omhoog kwamen, achteraf had dat vooral met mezelf te maken. Loste de problemen niet voorwaarts op, pakte te snel voor vast waardoor het ook niet anders kon dan dat het dier rechtop ging staan.