[TI] [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Niene87

Re: [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 19:59

Whahahhah _O-

Lailaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 20:03

Dankjewel Niene!

Oooh heerlijk dat filmpje haha! :D

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 20:11

Gekpaard?gek baasje?

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 20:11

Geweldig filmpje van Jaron haha.
Mijn rijden zal ook niet iedereen waarderen maar goed ik ben nu wel strenger en duidelijker aan het worden voor Emi en pik ook minder. En ja daar heb ik de zweep soms wel eens bij nodig

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 20:23

ze hebben te luisteren. Soms moet je wat strenger zijn.
Vandaag ging t rijden top, alleen zat de handrem er op, krijgt ie een lel met de teugel op zn schouder, en meteen staat turbo weer aan :')

Ach,even streng kunnen ze best hebben. Ik ben altijd streng, niet vandaag wel en morgen niet. nee is altijd nee,

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 20:33

Ik pik nu echt ook niet meer dat ze omhoog komt. En dan krijgt ze wel een flinke lel met de zweep. Kwartje was de vorige keer na 1x steigeren ook wel gevallen dat ze moet luisteren. En paarden meppen elkaar in de wei ook regelmatig gaan echt niet dood door een lel van de zweep. Ze krijgt alleen die lel als ze omhoog komt als ze daarna zich gedraagt word ze ook beloont.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 20:48

Steigeren is bij mij ook uit den boze hoor. Dan krijgt ie ook een opduvel. Gelukkig niet bij de hand voor m. Jari is braaf gelukkig

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 20:56

Ik heb eentje met karakter roep ik altijd. Een domme Fries haha

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 21:07

tinkerplein schreef:
Maar er is ook goed nieuws;na een hele lange weg met veel ups en vooral veel downs hebben Blue Boy en ik vanmiddag sinds lange tijd onze eerste buitenrit gemaakt.Met dank aan Lotte en Caily en natuurlijk Jessica,bedankt voor de mooie foto's. :j

Ben zo trots op mijn mannetje <3

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

wauw, wat een knapperd!

Lailaa schreef:
Wauw leuk zo met die mist!

Savannah is behoorlijk afgevallen gelukkig. :)
[ Afbeelding ]

nette maat, zie niet veel shetlanders die goed er uit zien :n

tinker_sally schreef:
Draakje sterkte.

Blue Boy is mooi. Fijn dat het ritje zo goed ging.

Leuk Nienke dat Roos zo lief bleef staan.

Hier werd het ineens erg mistig weer vanavond toen ik op stal bezig was.
Geeft wel mooi foto-effect
[ Afbeelding ]

ahhh :)

SIEMxFUNNY schreef:
Maartje: enorm veel sterkte met het verlies van Arya Y;(

Leuke foto's gezien :)

Ondanks dat ik erg weinig meer op bokt zit (druk druk) lees ik trouw mee in dit topic. Vond het wel leuk om van afgelopen jaar een overzicht te maken. [EJL-ITP] 2013; Een spannend begin met veel mooie momenten

wauw zeg, wat een mooi topic :j

draaakje schreef:
Sterkte Mira... Ik denk ook nog elke dag aan onze lieve Avelyn, en nu dit alles met Arya..... maakt het niet makkelijker...

Gister meteen overleg met de behandeld arts van Arya gehad, alles doorgesproken, en een afspraak gemaakt voor maandag middag. Tot die tijd zetten we haar op een vrij hoge dosering prednison zodat ze hopelijk nog een paar fijne dagen heeft.

tinker_sally schreef:
Wat een leuk filmpje Nienke. En wat heerlijk dat ze zo braaf is.

Draakje sterkte de komende dagen, en geniet maar extra hard van Arya.

Wij hebben gisteravond wandelend rondje dorp gedaan met stalgenootje. Sally opgetuigd als kerstboom :D
[ Afbeelding ]

ahhh wat leuk zeg :)

jorretje schreef:
Hihi die Sally! Ziet er echt super uit! _/-\o_
Ik zie een rood lichtje aan de voorkant, dat kan je beter niet doen, dat is verwarrend voor andere weggebruikers.

Even voor de zekerheid omdat ik het zo vaak niet goed zie gaan: Licht voeren is als ruiter (/bestuurder, als je ernaast loopt ben je nog steeds bestuurder) wettelijk verplicht in de schemer en in het donker. Dit moet tenminste aan de linker kant wit naar voor, rood naar achter. (wit voor en rood achter is natuurlijk ook goed).

Kwam net weer een toppic tegen waarin stond dat iemand die 'ondanks reflectie' toch was aangereden door een auto.. reflectie alleen is gewoon niet genoeg (helpt wel natuurlijk).
Zeg het liever een keer teveel dan te weinig vandaar O:) .

Ik heb een hekel aan alleen reflectie. Klinkt banketstaaf maar ik zie dat amper hoor :=
Ik zie in 't donker al minder, mijn pupillen open langzamer van licht naar donker. zomers ook last van buiten naar binnen lopen.. ik blijf dan groot licht aan houden om zeker te weten dat ik ze niet raak.
heb het dan voornamelijk over hardlopers en mensen met honden

voorn2 schreef:
kerry tinker, wij hebben op stal (met 7 paardjes) een groeps whats-app en er hangt n lijstje met nummers van alle eigenaars, in geval van nood altijd handig!

hier ook. En zelfs een lijst met welke dierenarts wie wil . Is ook verschil in.

Snackie schreef:
Als mijn paard er ongecontroleerd vandoor gaat, Kan het me niet schelen hoe hij stopt. Dan maar vallen.. alles beter dan op een auto of mens knallen.

ik heb destijds mee gemaakt op de loonse duinen. Ik reed op een verzorgfjord. We gingen crossen. 1e cross was perfect. 2e keer crossen ging fout. Pony rende ipv de menigte achterna naar links de bossen in. Ik zag het daar beneden aflopen. Net op 't punt dat ik er af wilde springen zag ie z'n maatje weer en veranderde koers. Nog 2 galopsprongen en ik was gesprongen. Het liep daar af, was ik blijven zitten en pony naar beneden weet ik zeker dat ik het niet na had kunnen vertellen.

Dat was de laatste keer dat ik nog ging crossen. Ik wil dit Dana ook niet aanleren, en ik weet wel dat ze op mij zou stoppen maar ik ga het haar a niet aanleren en ik ben veel te bang dat er iets gebeurd.
Dana trek ik ook zo op de volte als ze gaat. Dana gaat alleen nooit, want dat kost haar veel te veel energie :')

JoanneE schreef:
[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]
Hier staat hij naast mijn C-pony, dus misschien is hij ook wel wat groter dan 1.35m

wat een leukerd :j

Snackie schreef:
Mag ook toch. Velen zullen mijn rijden niet appricieren. Ik ben streng. Maar nooit onterecht. Heeft ons in een jaar tijd veel verder gebracht.

Ik ben ook streng geweest voor Dana. Nu begint het eindelijk vruchten af te plukken.
Dana is gewoon lui. maar tempo is tempo bij mij en zeker niet haar laten bepalen wanneer ze langzamer mag..

Ik hoorde dat Dana bij de jongens wel door liep (2 jongens met een verstandelijke beperking) tja dan zak je wel door de grond van schaamte :') ze slaan ook wel hard maar ze kan het dus wel.
Nu bezig met concequent zijn door middel van hulp en dan benen stil en dit werkt echt. dana gaat steeds beter :j

Snackie schreef:
[ Video ]

:')

haha leuk :D

dagmach

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 21:14

Mira283 schreef:
Ik pik nu echt ook niet meer dat ze omhoog komt. En dan krijgt ze wel een flinke lel met de zweep. Kwartje was de vorige keer na 1x steigeren ook wel gevallen dat ze moet luisteren. En paarden meppen elkaar in de wei ook regelmatig gaan echt niet dood door een lel van de zweep. Ze krijgt alleen die lel als ze omhoog komt als ze daarna zich gedraagt word ze ook beloont.

Het allerbelangrijkste blijft wel om na het incident je gelijk af te vragen waarom een dier omhoog komt. Zijn de hulpen niet duidelijk? Kan het dier het werk niet aan? Ligt de chabrak er wel goed onder? Hindert de ruiter niet? enz.

Daarnaast is het van belang welk dier je onder je hebt aangaande het lellen met een zweep. Ben je net een jong dier aan het inrijden kan het de vertrouwensband flink aantasten. Dier kan dan juist nerveus worden en als reactie daarop weer sneller omhoog komen.
Heb je een dier onder je waarmee je kunt lezen en schrijven en je weet inmiddels dat ie zich omdraait, omhoog komt om heel snel bij de uitgang van de bak te zijn :j ja dan mag er wel even een tik uitgedeeld worden.

In het verleden wel dieren gereden die wat sneller omhoog kwamen, achteraf had dat vooral met mezelf te maken >;) . Loste de problemen niet voorwaarts op, pakte te snel voor vast waardoor het ook niet anders kon dan dat het dier rechtop ging staan.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 21:16

Er is niet altijd een lichamelijke reden. T kan ook dominantie zijn.

Jolanda wat lijkt me dat super eng zeg!

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 21:18

Weer bedankt voor alle lieve berichten, echt heel erg fijn.
Na mijn werk heb ik met Pim samen Arya voor de laatste keer geborsteld. Heel voorzichtig, zoals ik dat de laatste tijd deed. Want ze vond het echt niet fijn meer. Door de prednison was ze gelukkig weer een beetje meer zichzelf. Ze was zo snel veranderd, heel kortaf, en heel erg gefixeerd op eten. Volgens de dierenarts heeft dit te maken met de tumor.
Na haar 3de bak muesli van deze dag(1 van papa vanochtend en 1 van mama vanmiddag) ging ze mee de trailer op. Nog even alle paarden langs gelopen, nog 2 keer flink hinniken naar Khaleesi, wat ze normaal nooit doet. De hele kudde stond aan het hek om haar "uit te zwaaien", en daar gingen we.
Aangekomen bij de dierenarts kreeg ze een roesje, terwijl ze dit prikje kreeg gaf Pim haar een worteltje, maar die heeft ze niet meer op kunnen eten. Het was nog een paar passen naar de zachte stal. Ze was al helemaal wankel en ze legde haar hoofd in mijn armen. Alleen het ritselende papiertje van de injectie deed haar oortjes nog even draaien. "eten?" Daarna heeft ze de narcose spuit gekregen en hebben we haar zachtjes neer kunnen leggen. Toen was ze al helemaal weg. Na laatste injectie duurde het enkele seconde en toen blies ze haar laatste adem uit.... Met het worteltje nog in haar mond.
De dierenarts had gevraagd of hij nog wat vocht uit haar buik mocht halen, dit had een hele donkere kleur en zat voor met wittebloedcellen. Het ging om een zeer snel verspreidend lymfoom, wat vermoedelijk niet alleen in haar buikvlies en longen zat, maar ook richting haar hersenen. Hoe en wat precies heb ik niet helemaal opgeslagen.
(op deze foto is ze onder narcose https://lh4.googleusercontent.com/-ewOU ... s640/3.jpg )
Khaleesi staat gelukkig lekker met haar pleegmoeders hooi te eten.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 21:19

:'( sterkte meis. Gelukkig is ze rustig heen gegaan.

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 21:22

Jeetje wat heftig zeg..

Wel goed dat de dierenarts vocht heeft afgenomen. Kunnen ze onderzoeken mee doen om volgende paarden dit misschien te besparen?

heel veel sterkte toegewenst! :(:)

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 21:27

He meisje toch , zo heftig allemaal ...
hele dikke knuff. xxx

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 21:28

Dat helaas niet Jolanda, deze kankersoort groeit zo snel dat je er niets tegen kunt doen...

Lailaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 21:30

Och jeetje, heeeel veel sterkte!

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 21:31

jeetje wat een bericht. sterkte met het verlies... fijn dat ze rustig is heen gegaan. het mooiste wat je dan kan overkomen.
Klink misschien raar dat ik dit zeg, maar met mijn moeder is net overleden 21 nov. En heb toen helaas dingen gezien en meegemaakt wat ik een ander niet gun..

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 21:33

dagmach schreef:
Mira283 schreef:

Het allerbelangrijkste blijft wel om na het incident je gelijk af te vragen waarom een dier omhoog komt. Zijn de hulpen niet duidelijk? Kan het dier het werk niet aan? Ligt de chabrak er wel goed onder? Hindert de ruiter niet? enz.

Daarnaast is het van belang welk dier je onder je hebt aangaande het lellen met een zweep. Ben je net een jong dier aan het inrijden kan het de vertrouwensband flink aantasten. Dier kan dan juist nerveus worden en als reactie daarop weer sneller omhoog komen.
Heb je een dier onder je waarmee je kunt lezen en schrijven en je weet inmiddels dat ie zich omdraait, omhoog komt om heel snel bij de uitgang van de bak te zijn :j ja dan mag er wel even een tik uitgedeeld worden.

In het verleden wel dieren gereden die wat sneller omhoog kwamen, achteraf had dat vooral met mezelf te maken >;) . Loste de problemen niet voorwaarts op, pakte te snel voor vast waardoor het ook niet anders kon dan dat het dier rechtop ging staan.

Ik ben te toegevrlijk geweest. Rij haar wel goed voorwaarts maar ze heeft het regelmatig op de heupen en doet het ook bij diegene die dr doorrijd maar die voelt het aankomen en drukt het de kop in. Zover ben ik nog niet ja na een keer steigeren wel. Maar dan is het kwaad al geschiet.... En ze is nog jong maar is heel erg dominant. Dus moet heel duidelijk en consequent zijn en als ze omhoog komt heeft dat gevolgen. Daarna is ze ook goed voorwaarts. Ik hbe geen zin om mijn rug te breken omdat ik onder een paard kom te liggen die na het steigeren om valt...

@Snackie is bij haar dominantie en een stuk opvoeding dat ze gemist heeft

@ Draaakje veel sterkte met alles!

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 21:36

ik heb een tinker gehad en dat was net rodeo rijden steigeren en bokken als de beste. vond het helemaal niet eng. Was eigenlijk alleen de eerste maanden daarna niet meer. weet waar het aan lag. hij vertrouwde de mens niet en was te snel een zadel erop gegooid zonder de mens te kennen. Daarna was het een super pony, mis die dondersteen nog steeds.

donnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 21:38

Draaakje, heel veel sterkte, echt vreselijk zoiets! :(:)

tinker_sally

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 21:41

Welkom Sweetsox. Mooie paardjes heb je.

Leuk filmpje Snackie. Hij trekt soms een "lama"hoofd. :D Niet slecht bedoeld hoor

Wat een leuke foto's Lailaa. Fijn dat ze zo lekker in haar velletje zit.

Nienke fysio is..... even denken.... ergens in het begin van oktober geweest.

Via deze weg willen ik & Sally jullie alvast het volgende wensen :D
Afbeelding

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 21:46

Haha dat kan ie wel goed hoor. Tis af en toe echt een malloot.

Aah wat een lieve foto!!van t zelfde!

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 22:22

dank je jij ook fijne feestdagen. Mijn paard kan ook zo'n hoofd trekken echt lachen zo schattig

donnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 22:24

Heb nu ook beeldmateriaal voor jullie van het oefenen met Dublin, ook is hij weer verwend en heeft een nieuw halster gekregen en een bitje. (Halster krijg ik officieel pas de 17e, dan ben ik jarig maar heb hem zelf uitgekozen en ga hem ook eerst passen)

En het halster en bitje:
Afbeelding

Afbeelding