[TI] [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

SiSi1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 06:49

Goedemorgen,

Wat fijn dat de wond van Jack dicht is, was het een grote wond?

Zo ik ga nog eventjes een programma samenstellen voor Horse Event en dan ga ik richting mijn moeder, die gaat dit jaar namelijk mee :D
Daarna nog ff naar Saffiera en Ferris (en Maylee en Fionn) :D .

VandeMol

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 08:21

Goedemorgen ,

Fijn dat de wond dicht is !

Net van bed af , zo lekker eten en dan op pad ...
Ik ga een rondje met Kaydee doen , het is nog lekker koel en rustig op de weg...
Nu voor het eerst helemaal alleen !

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 08:52

iedereen alvast veel plezier vanmiddag op horse event die heen gaan..
pff hier zijn de zenuwen enorm zo nog ff de laatste dingetjes klaar maken en nog ff stuk land afzetten voor t kennismaken met de andere paarden en dan kan de dag beginnen zo ontzettend veel zin in

Magica

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 09:11

Spannend Nathalie :-) kan begrijpen dat je aan het stuiteren bent haha, wat fijn dat het nu toch zo ineens door gaat :-)

Magica

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 09:28

Leonoor schreef:
Simone, welkom hier!

Magica vandaag les, wat houdt die in (nieuwsgierigheid)?

We hebben eerst even uitgebreid kennisgemaakt, en hetgeen wat me meteen al werd verteld (en ik weet het van mezelf haha) ik moet duidelijker zijn in wat ik wil tegenover Luna. Duidelijke commando's geven. Dit kwam ook duidelijk naar voren toen ik een stuk met Luna moest lopen in de bak. Ik weet gewoon van mezelf dat ik vaak te soft ben. Ik moet dus ook meer op mijn houding letten.
Verder vind ik grondwerk erg leuk dus stelde hij voor om af en toe tussendoor wat clicker training te doen dus daar een klein beginnetje in gemaakt. Verder vertelde ik nog dat ze longeren moeilijk vind. En natuurlijk is het niet iets wat elke dag moet uiteraard maar hij wilde wel even zien wat ze dan precies deed. Linksom gaat wel goed maar rechtsom gaat ze in draf omhoog -O- en dit heeft ze zichzelf waarschijnlijk aangeleerd. En het was even zweten (vooral voor Leon) en ook voor Luna maar uiteindelijk hebben we het goed af kunnen sluiten. Hij heeft me tips gegeven hoe ik hier rustig mee aan de gang kan gaan. En andere tips wat ik nog meer zou kunnen doen met haar. Verder ook wandelingen maken en dan er gerust eens opstappen :j De tijd was zo weer om en het was leerzaam voor mij en Luna *\o/*

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 10:50

dat klinkt intressant zeg! tips zijn altijd goed :j

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 11:13

hehe , wat heb ik genoten ,

Een buitenrit van ruim 1,5 uur.
Het laatste uur was ze echt moe , en hadden we tempo slak. hahahha

Toen we weer op ons eigen weggetje waren , kwam er ineens weer tempo in , ze rook stal , hahahah

Echt , ik ben zo versteld hoe braaf of dit dier is .
net zadelmak en nu al alleen de weg op , allemaal nieuwe dingen gezien !
We hebben beiden genoten ( alleen op het laatst kwamen de dazen , das wat minder !

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 11:16

ahh wat heerlijk lepel, dat je zo kan genieten!

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 11:20

Ja , en dan te bedenken dat ik eigenlijk helemaal niet meer durfde rijden...
Een merrie heeft mij eens 3 weken laten zandhppen ( 2003 ) en was zo voorzichtig geworden.
Kaydee is zo braaf , die geeft mij mijn zelfvertrouwen helemaal terug !

En dan is het leuk hoor zo'n braverd.
En genieten , jaaa, met volle teugen !

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 12:13

Wat een brave Kaydee lepel! Dat laatste stukje voordat ze naar stal gaan is zo herkenbaar :P

Magica

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 15:48

Wat fijn lepel :-) dat is wel iets om heel erg trots op te zijn :-)
Vooral omdat je eigenlijk niet meer durfde te rijden, knap van jou hoor! En natuurlijk ook van Kaydee!

Vandaag weer even op Luna gestapt en mini drafje gedaan haha.
Ze was zo braaf *\o/*

Afbeelding
Eerst longeren in stap

Afbeelding
Toen in draf

Afbeelding
Beugels op maat maken

Afbeelding
Eerst samen met Lotte aan de longe

Afbeelding
Maar we kunnen ook best alleen

Afbeelding
Luna was super chill

Afbeelding
Na een rondje/half rondje terug naar halthouden en dan zoveel mogelijk op stem

Ben weer trots op haar en mezelf haha.
Ow ja ook iets nieuws. Luna kan ook achteruit terwijl ik op haar zit :j
Ik dacht van; doe eens gek ik probeer het. Dus ik boog voorover. Drukte mn vinger tegen haar borst en zei: Luna teruggg . . . en ze deed het gewoon haha *\o/* <3

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 16:35

Brave luna!!

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 16:53

Brave Luna , wat zal jij je trots gevoeld hebben .... !

Magica

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 17:10

Ja echt wel :-) ik was wel wat gespannen maar dat heb ik altijd pfff maar Luna deed haar best en ik ben heel tevreden

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-12 21:01

Oehhwww brave Luna!! :D En heerlijk Lepel zo'n lange buitenrit!

Ik wilde dit weekend ook nog van het weer genieten bij Diaz, maar helaas ging dat niet.
Wel ben ik net nog even langsgeweest op terugweg van mijn schoonouders.

En wat foto's met mijn man gemaakt van een nieuw halster: (partij halsters opgehaald gisteren)

Afbeelding

Afbeelding

'hebbie snoep?' (nee dus haha)
Afbeelding

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 22:16

mooi halster karlijn!

brave luna.

ruana heeft vandaag een vrije dag gehad.ik ging mee naar een dressuurwedstrijd en toen we 6 uur terug kwamen was de tempratuur nog te hoog.dan ga ik haar niet longeren.heb ze dus lekker buiten gezet(ze is binnengezet zodat een andere even naar buiten kon.
morgen wordt het weer warm,maar ik hoop dat de tempratuur rond 6en weer te doen zijn.anders kan ik ze weer niet longeren.

morgenmiddag is de operatie.De eigenaresse is er bij aanwezig.dat wil ze zodat ze kan zien wat er gebeurt(heeft vroeger met haar werk ook vaak operaties bijgewoond).Ik zou t niet kunnen ,maar ik kan ook goed geloven dat je er bij wilt zijn.T zal er van afhangen wat er zit,maar volgensmij heeft zij er wel vertrouwen in.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 22:31

magica dat lijkt mij uiterst intressant grondwerk lessen...misschien dat ik dat met pride ook maar moet gaan volgen...

lepel fijn he als zo een paard je zoveel vertrouwen geef ik hoop ook dat mijn vertrouwen met buitenrijden ook weer zal stijgen want ik ben er door mijn eerste pony ook een hele hoop afgeflikkerd tijdens rodeo sessies tijdens de gallop...waardoor mijn vertrouwen toch wel wat minder is geworden...maar hopelijk gaat pride mij daar helemaal mee helpen..

@magica wat voor zadel heb jij er nou opliggen barefoot??en fijn als een les altijd goed gaat.

@diaz wat een mooi halster helemaal leer??

pff zo hehe pride staat helemaal happy in ze nieuwe omgeving en vond alles vandaag al best...
en ook heeft hij zich even van ze goeie kant laten zien wat kan ie showen zeg haha geweldig al die paarden met ze alle over t land zien gaan...
foto's volgen nog de dag was best wel heel vermoeiend maar heb echt genoten van deze dag...ben echt heel blij dat hij nu eindelijk hier is

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 22:33

Jeahh heerlijk. Kom maat op met die fotos!!

En ellie. Ik ga duimen voor t paard

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 22:33

dat kan ik geloven nathalie!veel plezier met pride.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 22:39

haha ik heb wel beetje vd gedaan op t land wat hij uitermate leuk vind om te doen
ben eens gaan kijken hoe veel vd hij al had geleerd bij hilde maar meneer vond t zo leuk dat hij waarschijnlijk uit ontspanning ofzo de hele tijd aan t uitschachten(schrijf je dat zo >;) ) was :oo :o dat was wel uhm heel apart...

SiSi1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 06:09

Magica, tips zijn altijd fijn. Vooral als je dan weer ff door kunt. Je foto's zien er goed uit, jullie zijn een mooi stel

Chantal, wat super dat je genoten hebt en ook weer het vertrouwen gaat krijgen.
Mijn merrie gaat nog geen 5 meter van de plaats af want als die gestresst is ziet ze niets meer en rent je gewoon onderste boven, vandaar dat ik eigenlijk wel voor een tinker gevallen ben. Maar als ik de tinkermerrie van mijn zusje kijk, die is ook best wel "heet". Met Ferris ben ik inmiddels ook al in het bos geweest maar nu zijn ze zo aardig geweest om de koeien waar hij doodsbang voor is te verplaatsten en nu kom ik er niet meer zo makkelijk langs. |(
Alhoewel heb het nog niet geprobeert maar de vorige keer zette hij het op een rennen toen ze aankwamen en de laatste paar keren stonden ze gelukkig achteraan in de wei en kon ik snel doorlopen. Nu staan ze ergens waar alleen een pad langs is, de ene kant is greppel en de andere kant is gaas, dus ik weet niet of ik dat risico wil nemen ;)

Karlijn, mooi halster en leuke foto's van Diaz

Ellie, lekker voor Ruana dat ze een vrije dag gehad heeft. Was ook wel erg warm :j

Nathalie, wat superfijn dat Pride het al helemaal naar zijn zin heeft, hoop dat je veel plezier met hem gaat beleven.
En overigens over dat uitschachten, denk dat hij zich dan op zijn gemak voelt. Kijk maar eens op de site van Nalanta, haar paard doet dat ook, zie je op alle filmpjes :)

Nou ik ben gisteren naar Horse Event geweest: staleigenaresse was er ook nog met een KWPN paard voor de geschikte hengstenkeuze.
Zou eigenlijk foto's maken maar was mijn camera vergeten en ik baalde echt, want het beestje zag er zo supermooi uit :9
Nou vanmiddag na het werk naar de paarden, krijgt Saffiera een uitgebreide poetsbeurt en Ferris ga ik eens beginnen met targetten, eens kijken hoe snel hij het doorheeft. Echter moet ik even gaan kijken wat ik als beloning ga gebruiken aangezien Ferris niet gewend is dat ik hem wat geeft (om "happen" te voorkomen heb ik hem niet vaak iets uit de hand gegeven waardoor hij nu bij het 3de snoepje of wortel het al uitspuugd). Hij leert gelukkig erg snel :D

Zo nu ga ik me klaarmaken voor werk, moet van 7-16 uur werken :evaw:

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 07:24

haha , ja koeien , praat me er niet van .
Hier wonen we op een koeienboerderij , maar koeien elders blijft ze berespannend vinden hoor , maar echt weglopen doet ze niet , ze vind ze doodeng en gaat dan een beetje schuinlopen .....

Nou , druk dagje voor de boeg , helaas geen paardrijden ......

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 08:55

Goedemorgen!
Zo jaron ook, koeien thuis niks bijzonders, koeien elders zeer intressant :j

vanmiddag met dinnetje en dr tinkie naar de kliniek, duimen voor beter nieuws, maar als ik de peilingen hoor...

Magica

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 08:56

Leuk Nathalie dat Pride nu bij je is :-) we zijn inderdaad wel benieuwd naar foto's natuurlijk ;-)

Het zadel wat ik gebruik voor Luna is een Barefoot zadel, deze is van Lotte maar mag ik zo af en toe lenen ;-) totdat ik mijn eigen zadel heb

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 09:58

heerlijke berichten van genietende mensen.
Pff gisteren pas 21.30 uur thuis uit Deurne.. en nu alweer dagdienst... ben stuk. Ga denk ik vanaond anders morgen wat foto's van mijn camera afhalen...zooooooo'n fan van Clemence Faivre!!!