[TI] [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Whis_Serada

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 23:49

Pellie ik zal van het weekend foto's maken van whis en thomas en de rest hihi

Whis_Serada

Re: [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 23:52

Afbeelding

Dit is Freedom leon hoe hij nu is. (zijn sokken achter zijn weer lang hoor onderhand)

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 23:54

Soxje schreef:
Grid, ik begrijp wel wat je bedoelt met je vader. En ik begrijp Chev ook. Ieder heeft zijn eigen gevoelens bij wat ie heeft meegemaakt. Ik ben mijn vader al 20 jaar kwijt en mijn moeder 15 jaar. Ze waren beiden slecht 60 toen ze overleden. Vaak denk ik dat ik tekort ben geschoten als oudste dochter, ik ging met 18 het huis al uit en ze maakten zich vaak (onterecht) zorgen. Ik ging aan de andere kant van het land wonen dus kon er niet heel vaak heen maar was er toch met een van de kerstdagen of nieuwjaarsdag. Toen mijn moeder stierf viel het gezin uit elkaar. Een ouder kan vaak een bindende factor zijn. Ik mis beide ouders nog regelmatig, en niet alleen met hoogtijdagen.

Ik begrijp grid eerlijk gezegd niet zo, maar ik zie het wel meer om me heen... En ik oordeel er verder dus ook niet over.

Ik en m'n ma hebben ook geen goede relatie, dat botst gigantisch.. Maar toch.. klinkt misschien wat melodramatisch... ze is de enige die ik nog heb?

Komende tijd is het 10 jaar geleden dat mijn vader overleed, familie hebben we geen contact mee, eigen broer zie/spreek ik al jaren zelden.... en sinds m'n oudste broer het huis uit is, is dat ook nog maar amper. We hebben echt geen gezin meer en ik 'doe het dus maar' met mams thuis en d'r vriend en zijn dochter...

Dus tja.. t enige wat ik nog kwijt wilde: wees echt blij dat je pa leeft en eigenlijk soort van herleeft en het goed probeert te maken.

KootMiraDrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 23:55

Soxje, ik wil eerst even de rem bevestigd hebben, daarom als ik longeer vaak tussendoor Ho HALT met stem en lichaam, en ze weet steeds beter wat het betekent

# Peetorlan, Freedom is leuk!

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 23:56

Freedom heeft er beter uitgezien

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 23:59

sox, eejee moet er ook soepel op kunnen springen, die is 1.90. als die eens wil hobbelen moet het paard groter zijn, want op gam mag hij niet hahaha!!

je bent ook nog eens stalgenootje van linda dus!! leuk, laat maar zien ja!!

kee leon!!

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 00:04

Cheveyo --> ik snap dat heel goed maar aan de andere kant heb ik zoiets van MOET je echt bijna dood zijn geweest om in te zien dat je echt super dom bezig bent geweest

Wat meer uitleg (moet toch even mijn verhaal kwijt ):

Hij wachtte bewust tot ik 18 jr was met scheiden, zodat hij geen alimentatie zou hoeven te betalen ... en bedreigende ondertussen mijn ma zodat zij niet eerder een scheiding aan zou vragen.

Zij is als 20 jarige vanuit Duitsland bij hem ingetrokken en bijna meteen zwanger en dus geheel van hem afhankelijk enzo ( ook nog doof aan 1 kant en aan andere kant zonder gehooraparaat 30% en met 70% gehoor, dus ook moeilijk zeker in vreemd land)

Verder heeft hij mijn moeder dus hetzelfde aangedaan als de moeder van mijn halfbroer en -zus en nu heeft ie weer een vriendin, waarmee hij meteen naar de scheiding al bij halfbroer en -zus op feest kwam en is ondertussen ook al 74 (ma was 20 jr jonger).

Bovendien was t echt armoe thuis (dag oud brood en gehakt of verse worst en soms zelfs alleen suiker voor op brood)
En is mijn ma dus al vroeg weer gaan werken, zodat ze mijn zus en ik wat meer kon geven als zij vroeger had en vervolgens ook 1x in de week konden paardrijden, wat we zowat van onze geboorte af aan al helemaal gek van waren en verder waren we met zeer weinig tevree .

Pa had bovendien geld genoeg --> heeft een aantal caravens en daarna een stacaravan bijgekocht en elke 2 jr een nieuwe auto.
Anders werd de belasting te duur en ook had hij dure pakken en was t hele weekend van huis en als ie thuis op zolder zat (waar ik helaas onder sliep) kon ik jarenlang al zijn gesprekken met vrouwen meeluisteren mede omdat ie niet zo goed hoorde en dus nogal hard praatte en tel hard stond en dan ook nog steeds die telefoontjes van mensen die dan ophingen als ik opnam enzo ... (was vooral behoorlijk eng als je alleen thuis was)

en als klap op de vuurpijl --> ik ging nog ieder jaar met hem op vakantie. Dat jaar ging zus niet meer mee want die was ondertussen 16 jr geweest en ging met vrienden.

Gaan we dus gewoon een vrouw op halen die dus samen met ons 3 weken in vouwwagen op Texel zit. Ja slapen, eten en al ... stond ik daar effe met mijn bek vol tanden en durfde niks te zeggen (ma en zus weten t nu nog niet alleen mijn beste vriendin )
Pa was ineens wel gul
En jongen van vrouw zag aan mij dat ik vreemd keek en zei nog --> ja ik moest ook wennen dat ik mijn moeder met een ander iemand zag na de scheiding ze waren nog gewoon getrouwd hoor (dacht ik alleen )

en zoals ieder jaar vanavond gekregen : €12,50 cadeaubon en een letter

Oké t gaat niet om t geld, maar als je ziet hoe hij zichzelf verwent en wat wij krijgen --> en dan zou ik nog liever een leuk persoonlijk kleinigheidje krijgen

Ah t zit gewoon veel te diep ... en mijn zus heeft t ergste niet meegemaakt omdat ze toen bijna nooit thuis was enzo ...

zit nu alweer met tranen in mijn ogen en heb dat niet vaak --> maar komt misschien ook door de wijn

Maar ik heb t overleefd, maar nu zal mijn zus me wel weer overhalen om ook naar zijn verjaardag te gaan (26 december jarig)

Nu bijlezen en op de rest reageren

KootMiraDrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 00:13

Grid, als je hem niet in je leven wilt, kies voor jezelf.

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 00:14

Grid: heftig verhaal. Zou niet weten hoe ik in jouw situatie zou reageren, maar ik denk dat ik hem niet meer zou willen zien.
Maar ja, het is en blijft je vader. Sterkte ermee

Knollehollen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 00:28

Grid heb zojuist je verhaal zitten lezen.

Jeetje mina zeg, wat heb jij een ellendige jeugd gehad. Zo jong nog en al die dingen meemaken. Maar ik zou zeggen, gewoon hier lekker je hart luchten als het je lukt en als je er behoefte aan hebt. Ouders moeten juist veiligheid en geborgenheid bieden. Van je afschrijven is een goede therapie. Doe het rustig aan met je emoties en zet hier neer wat je kwijt wilt, dwarszit, bezighoudt enzovoort.

Wij luisteren wel en geven je een hart onder je riem en kunnen je troosten als het nodig is

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 00:51

sorry voor mijn bla bla

Nu de rest

Tricky --> ook baaldag

Roos --> da's al snel ... alvast heel veel succes ermee !! en nu alle cadeau's binnen en fig TURBO en verder weer probleempaardjes
Miste Jell ook al een beetje ... waar ben je !!

pff leon --> balen dat snow zo heftig reageert en idd altijd bij een ander Bij jou weet ie wel wat ie kan maken of niet Is een andere die heeft ze al meer dan 6 jr --> is die zwartbonte met dat hanglipje op foto's in de sneeuw
en ze zomaar wijsmaken dat t engels moet
en ja ik heb een goede band met ma en rest vd familie dus misschien scheelt dat ook

Wenk --> Kerstdipje heel veel sterkte ermee en dan hopen voor jou dat t weer snel januari is ... en hips te veel glühwein

Spett --> alle 1ste keren zonder zijn moeilijk sterkte ermee ... en dan ook nog verbouwing en geen boompje enzo

Indezz --> nog succes met winkelen

pell --> daarom gaf ik ook al aan als ik t zou kunnen betalen enzo, zouden ze toch aan huis staan maar dan wel met bos enzo in de buurt * en droomt verder*

Veel succes ermee en strubbelingen zijn er om overwonnen te worden

Sox --> adem in adem uit ... idd misschien is negeren de beste oplossing of misschien zoals Pel zegt laten merken dat t niet prettig is --> Jammer dat je steeds in zo'n situaties terecht komt, maar t kan ook heel anders op pensions enzo
en kaptoom heb je niet nodig voor dubbellonge dan gebruik je hoofstel en heb je eigenlijk gewoon lange teugels om mee te werken
(vind t zowiezo ondingen zo'n kaptoom en doe t dan liever gewoon met halster )

Nikita --> TOPPIE stallen zo goed als af, dat geeft je vast een zeer tevvreden gevoel en paardjes staan er lekker bij

Peetorlan --> whis staat er nu dus een stuk relaxter bij heerlijk hoe ze kunnen suffen ...

Fk --> ook lekker met de paardjes bezig geweest

pff bonte --> klinkt niet leuk daarna je kapsel lekker opgefrist

BEDANKT voor jullie woorden --> denk dat schrijven idd wel helpt ...

Kon gelukkig ook mijn hart goed uitstorten bij mijn beste vriendin en een oud stalgenootje van mij had vergelijkbaar verhaal (nog erger) dus dat gaf ook steun (zij is bovendien stuk ouder dus kon t goed relativeren) en ook een ander stalgenootje had iets vergelijkbaars ... Scheelt toch wel als je merkt dat je niet de enige bent

Wil hem dus eigenlijk uit mijn leven, maar mijn zus haalt me steeds over en mijn vriend dus ook een beetje (omdat hij geen pa meer heeft)

en je komt hem natuurlijk toch tegen bij verjaardagen enzo dus ...

Moeilijk moeilijk ...

MAAR ik heb nu mijn eigen leven en daar steek ik mijn energie in en als je al t leed op t nieuws enzo ziet dan hebben wij het zo slecht nog niet
en weten wat armoe is scheelt ook om de dagelijkse dingen meer te waarderen enzo en bovendien ook te weten wat ik NIET wil enzo dus ...
Ben er denk ik/ hoop ik niet slechter van geworden

En Sayla en oude verzorgponies enzo zijn ook altijd zeer goede steun , Luisteren altijd en troosten je ook als je huilt of je verdrietig voelt

[edit] Paarden hebben me eigenlijk altijd overal doorheen gesleept , hard werken, moeilijke beessies t maakte allemaal niet uit en kreeg veel voorelkaar ... en dan ook veel complimenten Dat gaf (en geeft) me ook veel troost en geluk

Nu alleen nog maar leuke dingen

Morgen of zondag verhaal over rit met Nono enzo

Nu dadelijk slapen
Laatst bijgewerkt door grid op 03-12-05 00:59, in het totaal 2 keer bewerkt

flicka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 00:58

Nou Pel, dan mag je wel naar een paard van rond de 1.70 gaan zoeken met zo'n lange vent

Grid, Klötejeugd. Wij hadden het ook niet breed, mijn pa werkte zich de naad uit zijn stukadoorssokken en ma werkte een paar avonden per week bij de Faam bij met rollen drop inpakken. Ze zijn echter wel bij elkaar gebleven ondanks dat er ook strubbelingen waren die wij als opgroeiende kinderen meekregen. Mijn vader ging uit huis naar een opvangtehuis toen hij te horen had gekregen dat hij terminaal ziek was. Wilde niet thuis bij mijn moeder sterven. Na 2 weken was hij dood. Ik beleef dit allemaal nog steeds in een waas, mijn zus heeft hem de laatste dagen in huis genomen en hij is daar ingeslapen. Maar ik heb geen ongelukkige jeugd gehad dus onze situaties zijn niet vergelijkbaar. Kan me echter wel voorstellen hoe dat bij jullie was. En hoe je je nu voelt nu je vader ineens "pa" wil zijn terwijl hij er vroeger niet voor jullie was. Zoals je schreef, hij realiseert zich nu dat hij sterfelijk is en zoekt toch steun en warmte.

We zijn allemaal immers sterfelijk en gaan dat pas echt beseffen als onszelf iets overkomt of onze naasten. Ik ben nu 51 en mijn ouders waren dus 60 toen ze stierven aan kanker. Ik wil daar niet teveel bij stilstaan maar bij ieder raar pijntje wat lang aanhoudt krijg ik de kriebels. Ik verdom het echter mijn leven daardoor te laten verzieken. Wij moeten ons leven leiden op een zo prettig mogelijke manier, slechte invloeden uitbannen (kan dus ook familie zijn) en leven bij de dag. Nou ja, dat is mijn motto. Is voor iedereen anders.

Dacht dat kaptoom een must was, maar lange teugels kunnen dus ook, moet toch maar een boek kopen of in de bieb reserveren voordat ik dingen verkeerd ga doen...

Ga nu maar eens afsluiten en de hondjes uitlaten, brrrr. Truste voor degenen die nog niet slapen.

Jean

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 04:22

hallo Allemaal,

Heb gisteren een hele hectische dag gehad, heb een beetje bij kunnen lezen, niet alles, maar wil toch even bijpraten omdat jullie zo voor me geduimd hebben.

o leon, ja als het goed is staan veulen worstelfoto's er ook op

soxje, volgens Terry is het weer daar nu hetzelfde, laatste update was om 01.12 uur, [ wie kon er nog meer niet slapen ]

Oke, ik durf te geloven dat het goed gaat komen. De cijfers van de accountant aangaande de toekomst zien er goed uit en dan zijn ze aan de voorzichtige kant gehouden, zou ik het 2e jaar al bijn kiet draaien, dat is heel snel.

Jelle laat alles in het huis, inboedel, paarden alles zoals het nu is, er blijft dan een niet al te grote schuld over die hij zogenaamd investeerd als durfkapitaal, die moet ik nog een keer aflossen maar heeft geen haast, mag in termijnen als ik ook daadwerkelijk winst ga maken.

De alimentatie, ziet er ook goed uit, dan moet ik dus een financiering en hypotheek aangaan voor het huis en mijn bedrijf, maar doordat ik Jelle niet hoef uit te kopen zou dat moeten kunnen.

Wij moeten nu samen de dingen verder afspreken en dat doorgeven aan de accounant zodat hij het af kan maken, kan ik daarmee naar de bank.

Nu ga ik zo naar schiphol en hoop jullie weer te spreken vanuit Ierland, bedankt allemaal voor het meeleven en nee ik blijf daar niet. Denk dat de kans groter is dat Terry een keer hier heen komt

silas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 07:10

goedemorgen meld me even snel.
Ga zo naar stal om te mesten.

#Grid : wat een rotervaringen zeg.....heel veel sterkte!

#Bonte: bah tandarts is mijn grootste angst

#Jean: het duimen heeft zo te lezen geholpen!! goed zo

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 07:56

Goedemorgen,

Wil graag even op Grid reageren, als je er z'on rotgevoel bij je vader hebt, zou ik als ik in jouw schoenen stond breken met hem, je zult zien dat dat enorm oplucht, ook ik heb aardig wat te stellen gehad met mijn vader en heb 3 jaar lang geen contact meer met hem gehad, op een gegeven moment is hij toch weer contact gaan zoeken en heb ik dat mondjesmaat toegelaten, 4 jaar geleden overleed mijn moeder (waar ik wel heel goed mee op kon schieten en dus nog steeds veel verdriet om heb) en op dat moment zag ik dat mijn pa zowaar toch emoties had, sindsdien stelt hij zich heel anders op en vond ik dat hij toch wel een kans verdiende, het gaat nu heel goed tussen hem en mij maar ik merk toch wel dat het echte vertrouwen dat ik ooit in hem had nooit meer terugkomt, ben wel blij hem toch een kans gegeven te hebben en hij mankeert ook erg veel waardoor ik weet dat hij er ineens niet meer kan zijn, tis toch mijn pa......
Maar als hij niets veranderd had, had ik echt geen contact meer met hem gewild.

WenK

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 08:28

Goedemorgen!!!

Ik meld me alleen even, zo 2 lesjes geven en dan op stal helpen... Kon weer eens niet wakker worden vanochtend en ben nu dus al aan de late kant...

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 08:50

Erg hé WenK, opstaan ... hier was het vanmorgen om kwart over 7 alweer feest .

Jean, fijn dat de toekomst er toch weer zo rooskleurig uitziet. Prognose is wel heel goed, als de verwachting is dat je met 2 jaar alweer winst maakt ... Zou wel heerlijk zijn als Terry naar Nederland zou kunnen komen, kunnen jullie samen aan je bedrijf bouwen.

Sox, balen van die miepen bij je stalling. Dat is mijn grote minpunt van een pensionstalling, dat eeuwige geroddel en achterklap. Volgens mij heb je dat bij elke stal wel een beetje. Maar gelukkig lopen er vaak ook gezéllige mensen rond, EN is er altijd wel iemand met wie je samen een ritje kunt gaan maken. Dat mis ik wel met de paardjes aan huis hoor, ik moet al-tijd alleen en dat gaat soms wel 'ns een beetje tegenstaan. Zal wat dat betreft blij zijn als Kyara over een paar jaar onder het zadel is, en ik samen met een vriendin kan gaan.

Grid, wat een rotverhaal. Ouders hebben volgens mij soms echt niet in de gaten hoeveel schade ze een kind toe kunnen brengen met hun gedrag. Aan kinderen beginnen is in mijn ogen ook de verantwoordelijkheid op je nemen dat ze in een "warm nest" opgroeien. Hoop dat mijn jongetjes dat later ook zo zullen zien .

Ik miste Jellie inderdaad ook al !! Jellepel, waar zit je ? Zeker weer met Jan aan 't stoeien

En Snowdon wordt voortaan in het Engels toegesproken, lachen ....

Chubby, kom jij 'ns van je roze wolk af en vertel 'ns even hoe het met je gaat

Vandaag hopelijk eindelijk weer 'ns uitgebreid de tijd om de paardjes onder handen te nemen : manen, staarten en sokken, en dat drie keer ! Zal proberen om foto's te maken van het eindresultaat

Heb nu trouwens éindelijk ook 'ns prikpaaltjes en lint gekocht om een geimproveerde "roundpenn" te maken, zodat we kunnen freestylen met de paardjes. Ik met Keeva en Frits met Kyara, wat een avondje Monty Roberts al niet kan bereiken hé !

Dan morgen eindelijk mét Barefoot (en Keeva ) het bos in ... heb dat ding al drie weken, en er zit nog geen haartje op !!

Caira

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-05 08:57

zegt alleen even goedemorgen!

Vandaag komt de tandenfee dus zo eerst even naar het dorp ( wat voor bij de koffie halen) en dan snel door naar stal!

Net Jean nog even gesproken, zit al bijna in het vliegtuig! Nog geprobeerd of ik mee mocht, maar helaas... Ik zal toch echt moeten wachten tot volgend jaar!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 09:09

grid schreef:
marcella --> Say legt na t eten 2 drollen of zo, met rijden nu niet meer (of moet echt net na het eten zijn) en eerst 1tje en verder weet ik t eigenlijk niet ... succes ermee, hoop dat ze gewoon zomaar effe wat minder heeft gepoept en er verder niks aan de hand is!

Hij heeft een vrijdag ingehaald zijn box lag weer helemaal vol.

SuperRoos schreef:
marcella, wat vervelend dat mensen hem gewoon van alles voeren, misschien erbij zetten dat hij daar erg ziek van word...
fig poept trouwens ook niet veel, maar dat is normaal bij fig, jij kent je paardje het beste, als het volgens jou te weinig is hou het even goed in de gaten...

Het is blijkbaar heel moeilijk om dat lieve kopje te weerstaan.

Pellie schreef:
marcella, wat had hij te eten in de tijd dat ie 2 drollen heeft geproduceerd?
je denkt ook dat ie gevoerd wordt met hapjes?

Weet dit heel zeker, want het gebeurt ook gewoon waar ik bij staat.

Grid super dat je les goed ging en dat je nu weer verder kan.

Tricky1 volgens mij kan je die lantaarnpalen ook bij de rijkswaterstaat kopen.

SuperRoos schreef:
http://www.euro-horse.nl/db105.htm

nieuwe elastische deken
omdat jullie met je tinks vaak last hebben met die maten geloof ik, misschien interessant, vind hem nog mooi ook

Hele mooi deken.

Gisteren les gehad ging helemaal super en was ook niet meer zo hangerig als donderdag met rijden. Denk dat het donderdag dus toch niet helemaal lekker zat. Dus ik denk dat de koeieletters op mijn box nu geholpen hebben.

Keeva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 09:18

Nog gauw even een fotootje gemaakt, zo begint mijn dag elke morgen, met deze aanblik
Afbeelding
(foto gemaakt staande in achterdeur)

Knollehollen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 09:40

Keevagirl - jij boft maar met z'on mooi bont uitzicht, zou iedereen wel erg graag willen denk ik. Geniet er maar lekker van hoor.

Jean - goede berichten gelukkig, geniet maar lekker van je Terry en hopelijk wil hij de stap over het water maken in de toekomst om gezellig bij je te komen wonen en lief en leed met elkaar te delen.

Maxolo stond vanmorgen nog lekker relaxed in zijn stal en ik werd verwelkomt met een luide hinnik-grinnik serenade. Dat is zo lief dat hij dat doet. Een erg tevreden paardje is hij trouwens, altijd vrolijk.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 09:58

grid, je had al eens je leven in het kort rondom je vader geschreven, dat was idd niet mis nee... zo heeft iedereen zijn eigen redenen voor gevoelens t.o.v. een ander. en wonden van familie helen volgens mij nooit.

Knollehollen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 10:28

Afbeelding

Hier alvast een fotootje van de stallen toen ze nog in aanbouw waren.

KootMiraDrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 10:54

Keevagirl wat een heerlijk uitzicht. Ooit......... later................ Maar ik kan mijn vader niet achterlaten. Na een aantal jaren geen contact te hebben gehad (geen ruzie, gewoon ieder zijn/haar eigen leven) heb ik sinds 14 maanden weer intensief contact. De rollen zijn alleen wel omgedraaid, ik ben meer een moeder voor hem dan dat hij een vader voor mij is. Hij is nu 73 jr.

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 11:46

peetorlan, lijkt dus of whiz een beetje tot rust komt, lekker hoor, is een goede plek voor haar, en voor jullie ook zo te horen, fijn hoor

FK, dat van yves rocher zou dus goed zijn volgens jij, voor wat voor pijn is het dan, alles, wat dit is puur irritatie van oneffe stukken zeg maar die schuren, dus echt een bottenprobleem, niet spieren of iets.. weet t ook niet hoor
paardje van stal had extreem weinig gepoept hoorde ik, ga er zo heen, ben benieuwd, voel me nu wel beter maar zou wel dat geweest kunnen zijn
idd wel een idee om me daarin te laten begeleiden, maar opzich kost het me niet heel veel energie zeg maar, kan dat moeilijk uitleggen, ik voel die pijn, maar toch lijkt het geen gevolg te hebben voor mijn lichaam zeg maar, dus het put mij niet uit
dat heb ik eerder met mensen haha, spugen is niet meer gelukt
mira lekker wijffie dus, goed dr best gedaan en ze loopt veel minder gevoelig, lekker hoor, vandaag misschien allebei rijden dus
en koot nog lekker grasjes geplukt in t weilandje
donderdag eveline weer, ben benieuwd!

bonte, minder gegaan bij de tandarts dus, jeetje, ik heb dat dus ook met die verdovingen, gelukkig sloeg hij bij de 7de aan en is het nu gebeurd, rot hoor
en weer lekker een permanentje!

pellie, kan het nog wel 'handelen' hoor
heb het tegen FK hierboven ook al gezegd, ik voel het in mn eigen lichaam maar het lijkt geen gevolgen te hebben,
die migraine was omdat ik de afgelopen dagen veel te druk ben geweest en verder krijg ik dus soms wel die dingetjes door maar het put me niet uit, toch is het wel een goed idee hoor, eens aankijken maar ff
foto's komen binnenkort, hele mooie van cheveyo die is langs geweest, ze zal ze binnenkort wel opsturen, de 1ste foto in mn profiel van fig had je al gezien? of niet, dat is namelijk het voorproefje van de fotoshoot haha

grid ik begrijp je verhaal goed, vind niet dat iemand anders erover kan en mag oordelen over wat goed en niet goed zou zijn
het is jouw levensweg, jouw pad, jouw ding... en jij zal weten wat het beste voor jou is, moeilijk hoor...

jean, hoop echt dat het allemaal goed komt met die dingen, verdien je wel
veel plezier bij terry!

silas, lekker uitmesten! ga ik zo ook doen

wenk, te laat hihi, veel plezier bij de paardjes!

keevagirl, succes met paardjes verwennen x3 haha je zal het ff druk hebben, resultaat krijgen we mooi op foto
doe maar voor en na foto's haha
en morgen maar eens met die barefoot gaan crossen!
ik denk trouwens dat ik even bij je langskom, ga dan eerst savonds met je continental naar bed haha en als ik dan sochtends wakker wordt heb ik de heerlijke aanblik van die paardenkoppies en ook nog eens zo'n lekkerding naast me hahaha

marcella, fijn dat je les weer helemaal super ging, hopen dat die koeienletters blijfen helpen, en anders echt erbij zetten dat hij er erg ziek van wordt..

nikita, maxolo dus lekker genoten in zn stalletje, fijn dat ie zo lekker tevreden is!
ziet er goed uit, stalletje nog in aanbouw!

zo, vanochtend woog ik 72,5
op 11.11.2005 begonnen met 75,5 dus nu 3 kilo eraf, heerlijk
72,5 was mn doel maar ga gewoon zo even verder, voelt wel goed

vannacht enorm slecht geslapen, niet meer overgegeven gelukkig, wel veel boeren gelaten, verkeerd gelegen met mn knie dus die is nu giga geirriteerd, zo maar ff naar fig, flink lopen, kijken of het eruit gaat hihi

vanmiddag maar ff dichten voor sinterklaas

fijne dag iedereen!