[TI] [HK]Deel 5. Op naar Deel 6! Met ons tinkergeklets!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Berdien

Re: [HK]Deel 5. Op naar Deel 6! Met ons tinkergeklets!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 12:52

Ja dat is er wel, maar dat kost Tong uitsteken
Kan ook met Jes naar Arthur, dat is geen probleem. Is eventjes rijden, maar dan heb je ook beschikking tot de héle collectie, en niet de ±10 zadels die zij dan meenemen.

Maar voor ik me op de boomzadels stort wil ik graag eerst wat meer meningen en ervaringen over westernzadels op een Tinkerrug Lachen

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 12:55

Volgens mij is er een topic geweest bij western over de nieuwe barefoot boomloos western zadel. Ze hebben hem toen uitgebreid getest met foto's.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 12:59

Ja, maar die vind ik dus niks bij nader inzien Clown
Véél te druk getoold, geen mooie tooling (heb hem IRL op HE gezien) en de singelophanging staat me niet aan.
Bovendien wil ik wel een écht westernzadel, en geen BF-achtig geval Lachen

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 13:16

oke, ik heb hem niet in het echt gezien. Alleen van foto's. Maar ik vind hem ook erg druk.

Oma vanochtend
Afbeelding

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 13:29

Doei!

Berdien schreef:
Oh ja. Vraagjes aan de peoples met een westernzadel hier.
a) wat voor merk?
b) Hoe houden jullie ze? Maw, het hele jaar op gras, 's winters binnen, altijd binnen,...
c) hoe is de "omvang"fluctutie? maw, verandert de vorm en omvang van jullie Tinks? Zo ja, in hoeverre beïnvloedt dat de pasvorm van het zadel?

Ik ben namelijk nog steeds op zoek naar een zadel Clown Gisteren op het NK een hele zut héle mooie zadels gezien Kwijl en aan een boomzadel is net wat makkelijker te komen dan een boomlooszadel.

Aan de andere kant schijnt er een nieuw boomlooszadel op de markt te zijn, de Free.. Free Maces? Zoiets? Huilen van het lachen
Te zien bij Arthur's, dus daar hobbel ik binnenkort een keer naar toe.

Maar aaarrgghh ik zie echt door de bomen het bos niet meer. Boom? Boomloos? BM? Dat andere? Ziek

A) Billy Cook met Semi Quarterboom & Pools met Full Quarterboom (Garland kwaliteit)
B) Overdag buiten op gras, in de winter op paddock met bult hooi/kuil. 's Nachts binnen.
C) Amy die veranderd erg veel in omvang, van Shania kan ik dit nog niet zeggen. Heb mijn zadel nu anderhalf jaar en het ligt altijd hetzelfde of ze nu dik is of dun. Rond of vierkant.. Past gewoon goed. Zowel op Amy als op Shania, dus de pools is werkloos Vork Met een goede pad (ik heb alleen HAF pads) kun je de tijden dat ze wat ronder zijn prima doorkomen.. Lachen Ik vind dus dat je prima voor een boomzadel zou kunnen gaan. En anders is een Equiflex misschien een optie. En, laat een goede zadelpasser komen. Maar dat weet je zelf ook wel.. Lachen

Verder lekker geshopt dus Berdien.. Ja

Fijn dat je toch nog even met Wilco hebt kunnen praten Janet.. Lachen
Lekker gewandeld met Oma.. Leuke foto! Lachen

Vanmorgen les gehad met Amy, en het ging ontzettend lekker.. Ze was mooi voorwaarts, lekker aan mijn been en luisterde heel goed. We zijn in princiepe wedstrijdklaar, incl rechtergalop! Pling
Was toch wel trots.. Niet dat we ambitie hebben om te starten, maar het is leuk om te horen.. Ikzelf heb ook steeds veel meer plezier in het rijden!

Daarna Shania gereden, die was een beetje nukkig in de bak.. Verder toch wel heel lekker gereden. Nog even met stalgenootje uitgestapt bij haar ouders op het terrein, loonwerker/mestopslag, tussen de vrachtwagens door en tussen de schuren door ging allemaal supergoed! Dus, ben weer trots op mijn kleine dame! Haha!

Vanmiddag komt de hele bups hier voetbal kijken, dus word weer gezellig.. ROFL

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 13:45

Lekker gereden op Amy. Je gaat geen wedstrijden starten?
Shania is een super braaf paardje volgens mij. Je treft het maar je dames zeg!
Ik vroeg me af of je shania ook nog een laat dekken?

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 13:51

Ik op Amy wedstrijden starten? Neee... Ik zie me al gaan.. ROFL
Er zijn weinig wedstrijden hier in de buurt en ik reis niet tot nauwelijks met haar uit voorzorg.. Lachen

Shania kan niet gedekt worden ivm het hormonenprobleem wat ze heeft. Het zou niet slim zijn volgens de DA, zelf gespec. in voorplanting, om haar te laten dekken. Misschien als ze volgroeid is dat het te proberen valt, maar zou t niet wensen dat het erger word.

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 13:54

owja dat is ook zo was het hormoon probleempje al helemaal vergeten.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 13:59

Ja, sinds ze op medicijnen staat lijkt ze gewoon een normaal paard.. Lachen

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 14:01

ja inderdaad. Gelukkig gaat het zo super!

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 14:02

Ben ik ook heel blij om! Ja Kost me wel een paar cent elke maand, maar het is het echt waard..

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 14:13

Ik rijd natuurlijk recreatief western Berdien, dus aan mij heb je weinig denk ik. Heb zelf de BF Arizona, en ben fanatiek op zoek naar westernzadel. De zadelpasservice van Countrymill Nijkerk is hier geweest, had niets voor Mirthe... Verdrietig
Hier staan ze 24/7 buiten met schuilstal en berevachtje in de winter. En de omvang is meestal redelijk hetzelfde, in de zomer door veel gras soms iets ronder, maar westernzadel ligt er meer op he?!

Net nog even lekker staan kijken, Kascha wordt echt alweer wat zwaarder, mooi paardje!

Zometeen gaan we met een hele groep lekker buitenrijden, ik zal foto's maken. D'r gaat ook 1 zeer zenuwachtig paard mee, waar ik het niet echt op heb, dus hoop dat het goed gaat.

Lekker warm daar dus Arjan? Haha!

Janet: TOch nog even van je WIlco genoten!

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 14:18

Heb je gelijk van Marleen, dat een WN zadel er meer op ligt. Dat scheelt ook natuurlijk in pasvorm. De rug word meestal niet ronder, het is meestal het de buik die ronder word, en dat scheelt met een westernzadel enorm omdat je dus geen lange zweetbladen oid hebt.

Veel plezier met buitenrijden! Geniet ervan! Haha!

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 16:11

Bubblegum GEFELICITEERD Go jij! Go jij!

Dromen Snowvillekudde en sorento ziet er erg gezellig uit met Blaze OK dan! en tobias leuk met Chital Cool

en Sterre Kampioen Hyper!

Janet gezellige dag op keuring gehad Cool en Ach gut we fijn dat je lang gepraat hebt en lekker bij hem gelegen hebt Lovers en oma lekker buiten aan het genieten van het weer Dromen

Grit Ah da's zeker zeer dichtbij Haha! ... maar dus nog weinig conditie Ach gut maaruh wij doen ook rustig aan hoor Knipoog (ivm say's artosevoetje) maar idd niet oz handig als ie nog niet zo ver kan ... Wie weet in het voorjaar of zo Knipoog
Ennuh 7 juni koudbloedwedstrijd is dan dus mooi iets om naar toe te werken Haha! het begin van de galop in bak is er al dus moet kunnen *LOL*

Bloos! Berdien naar Arthurs da's maar een 3-4 km hier vandaan Knipoog

veel plezier marleen Doei! Cool

Vandaag weer heerlijk genoten van het mooie weer Cool Lekker door het bos gedwaald met Say Dromen

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 16:34

Thanks voor je uitgebreide reactie Sita! Heb gisteren hele mooie Billy Cooks zien liggen, dat lijkt mij ook nog wel wat Haha!
Anoeska van Arthur's zei ook wel dat dat Jessie haast wel moet passen. Equiflex moet ik me nog in verdiepen, die is flexibeler? Of heeft die verschillende bomen? Zelf eraan sleutelen lijkt me niet zo wat Clown

BF Arizona vond ik zelf een onding Nagelbijten / Gniffelen Knelde, klapperde.. drie keer niks op Jes haar rug

Lekker gereden dus met je dames Sita!

Jes ging ook weer lekker, ze was eerst wat Dromen in de bak, totdat ik wat rollbacks in zette... Nagelbijten / Gniffelen ...
Zzoef, daar ging ze! Mooi gesprongen, en vanuit de sprong in de goede galop. Ze wordt al een heus westernpaard Go jij! Go jij!

Maar! Ook slecht nieuws Verdrietig Flynn knaagde laatst aan zijn sokken, en ik vond ook al dat ze dunner werden. Dus hem eens doorgeplozen, en ja hoor. Open plekken en schilfers in z'n kootholten. Mijt dus Scheve mond
Had nog wat Sebacil staan van met Miska, dus heb hem direct ermee behandeld, door het erger wordt/ hij het doorgeeft. Hij bleef wel heel braaf ermee.
En dat terwijl hij me toen ik zijn achterhoef wilde uitkrabben een rotschop heeft verkocht Scheve mond Bloos! Was echt beduusd, hij schopte gericht en bewust. Toen ik me klaarmaakte voor een woedeuitbarsting schoot hij al opzij en loerde hij heel berouwvol mijn kant op Nagelbijten / Gniffelen dus hij wist dondersgoed dat hij fout zat, heb hem dus ook niet verder op zijn donder gegeven. Maar het deed wel zeer! No Cheer

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 16:49

Equiflex schijnt een soort van beweegbare boom te hebben die zich dus een beetje aanpast aan het paard. Heel erg veel weet ik er ook niet van, maar het is me toen ook eens aangeraden toen ik op zoek was naar een zadel voor Amy.

Ik heb mijn BC zadel praktisch bij de buren gekocht, heb ik erg veel geluk mee gehad! Was van een kennisje die op de mange naast mijn huis staat.. En gewoon gepast en het zat gelijk als gegoten.. Niet lang over na moeten denken dus!

Balen van Flynn zijn sokken dus.. En ook nog geschopt.. Bloos! Pubertje??

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 16:57

Oh dat is wel heel ideaal, om zo aan je zadel te kunnen komen! Haha!

Ik zal eens informeren bij Arthur's of ze daar ook Equiflex hebben Ja

Denk wel dat hij begint te puberen ja Ja en hij was nogal over de zeik, had hem niet terug gezet voor ik ging rijden. En meneer was dus nogal overstuur geraakt dat hij niet in het puntje van het góede weiland op de uitkijk kon staan. Wie weet heeft hij er van geleerd Nagelbijten / Gniffelen

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 16:59

Dus.. Als ik het goed begrijp ga je als je een zadel haalt, je zadel bj Arthur halen? Lachen

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 17:03

Arthur verkoopt die berdien.
Eeen kennis heeft hem daar ook vandaan

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 17:04

Neuh, niet persé. Maar hun hebben wel een hele grote collectie, ik kan daar op locatie testen (binnenbak) en ze gaven me gisteren goede en fijne informatie Ja

Zit ook nog een westernwinkel met passervice bij Assen, zal zo eens op hun site loeren wat hun te bieden hebben Ja

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 17:08

Ja, ze hebben inderdaad een grote collectie, voor de grote portemonnee.. ROFL
Nee, zonder gekkigheid.. Adje heeft een goede service en wel verstand van zaken. Maar ik geef jou ook de tip mee, als je daar gaat passen, zelf ook oren en ogen heel goed open te houden.. Knipoog

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 17:11

Haha!

Was ik ook wel van plan hoor, waar ik dan ook pas Tong uitsteken

Een Equiflex bij Arthur's Peet?

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 17:16

Yep Berdien

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 17:25

van westernzadels heb ik totaal geen verstand maar ik hoop dat je een goede kunt vinden Berdien! En Flynn die mijt heeft en getrapt..

Janet lekkr met oma in het bos gewandeld Lachen

Sita wat leuk dat je zo fijn les hebt gehad vanmorgen!

Nou heb vanmiddag egwerkt, was lekker druk dus de middag vloog voorbij Lachen

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-08 17:27

Doei!
Leuke foto van je oma Janet! Lachen