[TI] [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

flicka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 21:23

Snowdon staat dus ca. 18 uur binnen en 6 uur buiten. Da's lang binnen staan voor een paard dat graag buiten loopt. Kun je niet een weiland regelen daar? En waar staat je shetje dan Leon?

Die elastische deken ziet er mooi uit maar is wel te warm voor onze tinkers, misschien komt ie ooit nog uit in een ongevoerde versie of een 200 grams.

Wel een drukte op stal nu met de 2 kwpn'ers. Die paarden lopen ieder met dubbele dekens en peesbeschermers in de wei. En als er eentje uitgehaald wordt schiet de ander meteen in de stress en blijft langs de draad rennen. Maar hopelijk wordt dat minder. De ene eigenaresse (19) is ook tamelijk druk, de stalbazin staat er ook altijd bij te kleppen en Sox trekt zich dan wat terug van de herrie en gaat wat staan dutten.
Nou had mijn eerste stalgenote met d'r drukke pony al eens eerder van die opmerkingen gemaakt over Sox en nu verdorie riep ze weer 2x wat over een autistisch paard. Niet echt leuk zulke opmerkingen bij nieuwe stalgenoten. Volgens mij doet ze zo om zich een bepaalde houding te geven maar ik had zin om haar in elkaar te timmeren. Heb de eer aan mezelf gehouden en ben er niet op ingegaan, deed net of ik het niet hoorde want stond te kletsen met stalbaas.

Stalgenote heeft die pony al bijna 3 jaar en zit sinds het begin nog steeds in level1 van Parelli. Durft er niet buiten op te rijden (beestje is al 9) en ik ben al eens op haar verzoek mee het bos in gegaan waar we 3x hetzelfde rondje hebben gelopen totdat Sox er enorm knorrig van werd. Nu vroeg ze weer of ik met haar meewilde maar omdat ik maar een paar keer per week kan rijden wil ik daar niet mijn rit voor opofferen. Ik wil haar wel een half uur begeleiden en dan verder, ze mag ook mee op rit maar dat wil ze weer niet. Kortom, het moet op haar condities en zeker na die flutopmerkingen over Sox die blijkbaar wel goed genoeg is om haar "groene" paard verkeers- en bosmak te maken bekijkt ze het maar.

Dus Pellie, groot gelijk dat je Gammon aan huis wil houden, op ieder pension zijn wel miepen die de boel verzieken of het voer is niet naar je zin or whatever. Als je echt problemen krijgt met je mestafvoer zouden de paarden die je erbij hebt staan misschien een ander plekje kunnen zoeken en neem je er een geit of shetje bij als gezelschap. Dat gaat je enorm in de mest schelen.

Knollehollen

Re: [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 21:38

Ben zo blij..........

Maxolo staat als eerste in de nieuwe stal. Hij moest wel ff kijken voor hij de nieuwbakken stal in ging. Wel vreemd om in je uppie in z'on grote ruimte te moeten verblijven. Er zijn nu 4 stallen compleet klaar. Helaas hadden we toch nog iets vergeten, er moest nog wat gelast en geslepen worden aan de stal van Maxolo, namelijk het gat voor de bixmaatbeker. Hij bleef lekker rustig staan, wel had ik zijn halster omgedaan en er een touwtje omgedaan en hem daarmee door de spijlen even vastgehouden onder het genot van wat paardesnoepjes.

Morgen moeten we nog een gedeelte van de schuur schoonspuiten met een hogedrukreiniger. Als dat gefixed is, komen de 3 merries ook op stal. Hierna moeten we wel allerlie klusjes doen zoals: lichtplaten op het dak leggen, meer lichtpunten/verlichting maken, waterleiding maken en alles nog verder inrichten. Maar de paardjes hebben in ieder geval een stal waarin ze kunnen overwinteren.

Superroos - Flettie - dan zal ik wel ff een fotootje maken om het jullie ff te laten zien

Jean - fijn weekend met Terry en bekenden

Verders iedereen een prettig weekend !!
Laatst bijgewerkt door Knollehollen op 02-12-05 21:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 21:40

haha die sox!! ja gam lijkt ook tevreden hoor, ookal zijn het nog niet de ideale omstandigheden en heeft hij een friesje die hij kan wegjagen... maar wel goed voor zijn kudde-ego ik ben er al 100% over uit dat er volgend jaar een groot tinkerveultje komt. heb eerst de brabo's en ardenners in de kop gehad (dankzij smurf en d'r katootje van de norikerstal) maar het zijn toch tinkers die mijn hartje sneller doen kloppen. dus volgend jaar zien wel wel verder, en een poepopslagplaats moet er komen, daar was eejee het ook wel mee eens en die denkt ook wel mee. de plaat ligt eral, er moeten alleen nog wat stenen hokjes afgemept worden

probeer je er wat afzijdig van te houden hoor, ene oor er in, je kent het wel. en wie weet helpt het als je zegt dat ze je kwetst met dat soort opmerkingen? of gewoon dat je het niet leuk vindt, als je jezelf niet al te veel in de kaart wilt laten kijken?

peesjes zelfs om... *zucht* persoonlijk vind ik dat ook groot gemuts

dienie.... fotoooooo!!!

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 22:06

leon, snow dus een beetje vervelend bij andere mensen, ook wat oneens met het meer op stal staan, terwijl hij zat buiten komt eigenlijk

cheveyo, vind dat je op een mooie manier naar de vader van grid kijkt, zo had ik het nog niet bekeken, maar snap dat het erg moeilijk is nu gewoon ineens normaal te doen als het jaren niks voor je heeft betekend zeg maar (hoop dat ik het zo kan zeggen...)
showgirl lekker dik en kit laat je inrijden, weet je al waar, en hoe? ik weet op zich wel een goede vent, western zeg maar, en veel met rechtrichten, nh, alles ontspannen en met veel rust

wenk, hihi teveel wijn op dus maar niet gelongeerd, zal ze wel niet zo erg vinden, morgen lekker proberen

indezz, als op de foto's wel iets te zien is mag je ze best sturen, ik kan ze veel lichter maken, en anders kan ik in ieder geval zeggen of de stand enzo goed is...
boel 'vent'uitgaven dus

peetorlan, erg druk op het moment zo te zien, geeft niks hoor!
hoe is het met whiz dr gedrag nu, op dr nieuwe stalletje ook enzo?

spetter, geen echte kerst dus bij jou door de verbouwing, en voor het eerst zonder je vader moeilijk hoor...

silas, thanx

maya, veel plezier met rijden morgen!

pellie, ja zijn echt mooie dekens geloof ik, lijkt me ook lekker voor het paard, hierin kunnen ze dus echt vrij bewegen met de schouders ook enzo
ken nog niemand die hem heeft helaas
hopen dat er ergens een katje in de boom zit met die brandweer... zal toch wel ergens brand zijn he

nikita, klinkt heerlijk het stalletje, maxolo dr al in, idd opschieten met die foto's haha kunnen we meegenieten

FIGOR HOOOOOOOOOOOOOOOO NOUW haha zo zat ik in de bak vanaaf, die krijgt dus geen granen meer he die mafketel, had vanochtend al gesjeesd dus dacht ik kan vanaaf wel lekker rijden, nou ney haha
racen, turbo zat er flink op, werd bijna eng bakranden cutten enzo haha wat heb ik gelachen, vind het niet erg, hij gebruikte zn schouder super haha

verder balen, misselijk, zere knieen, warm koud warm koud, koppijn
en het akelige voorgevoel dat paardje op stal weer niet ok is, maar wat moet ik dan nu?

vanochtend was er een lespaardje, van de arthrose ook maar gaat het goed mee nu
ineens liep ze slecht, ik dacht gelijk aan lendenen/botplaat
ze haalden het zadel eraf en gingen over de rug, niks geen reactie, daar geeft ze het aan wanneer ze slecht loopt met dr benen zeg maar, straalt uit
dus zadel er weer op, ik vraag mag ik even...
loop erheen, druk op haar rechterbil, net achter de lendenen, 1ste x raak
ze zakte gelijk door, vind het toch vreemd dat ik in 1x die plek te pakken had...

SuperRoos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 22:16

nou ik ga, koppijn wordt migraina, ga ff spugen haha doeg!

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 22:20

SuperRoos schreef:
peetorlan, erg druk op het moment zo te zien, geeft niks hoor!
hoe is het met whiz dr gedrag nu, op dr nieuwe stalletje ook enzo?

Nou het gaat heel goed met haar.
Zelfs in de nieuwe bak loopt ze erg goed.
Ja kijk frasten haalt ze nog wel uit hoor hihi.
Maar ze is nog jong en moet nog een hoop leren.
Over drie weken zijn de nieuwe boxen klaar en krijg ze een box van 3 bij 3.50.
Nu heeft ze er een van 3 bij 3.

Wat me ook erg op valt is dat ik haar nu al twee dagen echt op rust heb zien staan in haar box.
Dat is voor het eerst sinds we haar hebben.
Toen stond ze altijd stro te eten of onrustig te zijn.
Maar hier krijgt ze onbeperkt hooi en en dat kan je wel merken.
Vanmiddag heeft ze lekker vrij in de bak gelopen met haar grote vriend Freedom.(tinker ruin van 1.65 )
Die is er sinds gisteren komen staan en die kende ze al vanaf de eerste stal.
Daarna heeft orlan haar lekker geborstelt en geknuffelt.
Toen ben ik even later lekker met haar op de laan wezen lopen en heeft ze lekker gras gegeten.
Even later op stal gezet en toen ik keek stond ze op rust ogen half slaperig en haar mond als een centenbakkie whahahaha.
Ik vond het gewoon een heerlijk gezicht zo tevreden stond ze erbij.

Dus om kort te zijn hihih wij hebben het naar ons zin en zij dus ook

Whis_Serada

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 22:21

dag roos.
lekker je mandje in meid

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 22:31

Och staat ze nu bij Freedom? Die komt toch bij de Bonte Parels vandaan??

Grid, Nono ken ik volgens mij nog van bij Gadedijk... of is dit een andere ruin die Nono heet?

Soxje, 18 uur binnen is idd veel, maar aan de andere kant mag ik blij zijn dat hij nog in elk geval die 6 uur buiten staat... Is in vele gevallen ook wel anders. Uk staat elke dag tot 6 uur buiten, die haal ik nl pas na het rijden binnen Die vermaakt zich goed in de paddock, samen met shetlanderhengstje Puk en in het weekend de grotere hengsten omstebeurt. Ik heb erg veel geluk gehad dat Uk er op die manier mag staan, iedereen is er gelukkig zo makkelijk mee...

Whis_Serada

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 22:35

ja klopt leon.
Dat was me eerste liefde voor tinkers.
Toen ik hem zag staan op de oude stal werd ik verliefd op het paard de tinker hihihi.
En nu staat hij ook sinds een dag of drie op me nieuwe stal.

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 22:52

NikitaGoGo schreef:
Ben zo blij..........
Maxolo staat als eerste in de nieuwe stal. Hij moest wel ff kijken voor hij de nieuwbakken stal in ging. Wel vreemd om in je uppie in z'on grote ruimte te moeten verblijven. Er zijn nu 4 stallen compleet klaar. Helaas hadden we toch nog iets vergeten, er moest nog wat gelast en geslepen worden aan de stal van Maxolo, namelijk het gat voor de bixmaatbeker. Hij bleef lekker rustig staan, wel had ik zijn halster omgedaan en er een touwtje omgedaan en hem daarmee door de spijlen even vastgehouden onder het genot van wat paardesnoepjes.

Heb je van dat heugelijke moment geen foto's gemaakt???

SuperRoos schreef:
FK, hihi jij kent je beessies goed, 6x en 8x per dag poepen, tel je elke dag hihi

Tuurlijk! Mest elke dag uit!!!
Yves Rocher heeft Lavande Essentielle, Gel Glacé Revitalisant, lekkere gel voor je zere benen.
Roos, je voelt dat het paardje weer niet goed is, en dat de ander last heeft van lendenen/botplaat/rechterbil..... Misschien een idee om je verder te laten begeleiden zodat het je niet zoveel energie kost zoals laatst met het verstoppingspaardje?
Spuug ze ...

Peetorlan, fijn dat Whisper zich zo thuis voelt!

Soxje, geef dat w**f van katoen! Laat je paard niet beledigen.

Cheveyo na je hartoperatie vooral genieten van kleine momenten, dat heb ik na de dood van mijn moeder, 2 1/2 jaar geleden.

Vandaag EINDELIJK de meid kunnen longeren. Ze was fris en fruitig, liep 1x even met de staart erop Lekker kauwen op bitje, brave meid. Toen ik haar net had wilde ze niet linksom, nu twijfelde ze bij rechtsom. Galop doet ze niet, waarom zou ze, ze kan ook hard in draf Na een kwartiertje al gestopt, toen kwam Sunny bij haar in 't bakje, en 't was goed om positief te eindigen. Als het aan mij had gelegen was ik nog een uur doorgegaan, maar dat zou niet eerlijk tegenover Mira zijn geweest.
Mira loopt sinds 4 dagen VEEL minder gevoelig. Lekker wijffie
Kootje heeft lekker stiekempjes in het landje grassies gegeten. Morgen wil ik vroeg naar stal, 's ochtends is het droog. Wil beiden rijden. Nu nog kijken of dat gaat lukken
Laatst bijgewerkt door KootMiraDrum op 02-12-05 22:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 22:56

Even reageren vanaf pagina 329
Jean: druk, druk, druk. Veel plezier in ierland. Wel terug komen he??

Tinkermuts: nieuwe bijrijdster?? Hopen dat het klikt.

Des: wat een gedoe met die fiets. Ik denk alleen niet dat je die buskosten krijgt, maar je kan het altijd proberen. Christi is zeker een pechvogel

Maya: Dewi nu helemaal van jou. Gefeliciteerd

Chub: gaat goed met de liefde Houden zo

Chev:
Citaat:
Oh ja 2: kan mijn spaarloon laten uitkeren

Hoe kan je dat dan doen??? Ik krijg volgend jaar voor het eerst iets.
krijg ik dan het in 1x of per maand.

Spetter: Dit jaar de kerst maar overslaan. Is altijd moeilijk een kerst zonder een dierbare.

Dienie: Boxen klaar, lekker je paardjes bij huis.

Superroos: ziekjes

Ikzelf was vandaag zielig Moest naar de tandarts voor een zenuwbehandling. Vind dat normaal niet erg, want heb er al 3 gehad. Even rot de verdoving, maar daarna voel je niets. Allleen wilde de verdoving vandaag niet pakken. Pas bij de 7e!!!!! (en laatste, want meer wilde ze niet doen) was die pas goed verdoofd. Ben ruim 2 uur bij de tandarts geweest en heb nu een lamme kaak van al die verdovingen
, maar geen pijn meer aan die kies gelukkig.

Daarna snel naar de kapper voor permanent, dus ben nu weer een poedeltje.

Whis_Serada

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 22:57

bonte je krijgt het in 1x

Whis_Serada

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 22:58

chev sterkte

KootMiraDrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 23:00

Arme Bonte...... tandarts is bij mij fobie nr1. Heb dan ook 2 kiezen waar de vulling uit is......

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 23:02

Bonte

Fjordkootje en NikitaGoGo:

Chev, gaaf dat het er nu eindelijk van komt zeg!!

flicka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 23:15

Tja, het zijn 2 wedstrijdmiepen die erbij zijn gekomen, snik, en ik had nog wel zó gehoopt op Fjorden of tinkers. Maar die kans was klein. Ze komen van een stal af waar ik vroeger ook eens heb gestaan, mochten ze ook maar een paar uur naar buiten en de bak schijnt nu heel slecht te zijn, dus voor wedstrijdruiters een ramp. Ben benieuwd of pensionbazin nu ook die peesbeschermers 's-morgens om doet. Die dubbele dekens van totaal 600 g blijven volgens mij dag en nacht om. Ik ben wel blij dat ze Sox d'r rhino 's-morgens omdoet en er bij het binnenhalen weer afhaalt, is toch een stukje service. Als ik op tijd ben haal ik haar zelf binnen en help met wortels snijden, voeren e.d. Ik ben benieuwd hoe vroeg ze nu 's-morgens opstaat met 4 paarden op stal (en haar eigen haflinger in d'r aparte stalletje). Als ze dat uitmesten aan de pensiongasten zelf zou overlaten zou dat een hoop tijd schelen.
Een mestplaats is natuurlijk een goed idee, zijkanten aan 3 kanten ophogen want anders rolt alles van die plaat af op een gegeven moment. Wij hebben ook zo'n gestorte betonplaats waarvan de zijkanten nog opgehoogd moeten worden. Een verdiepte container is ook een idee maar die moet je laten leeggraven door zo'n afhaalbedrijf, kassa!
Leuk Pellie, dat je er een veulen of jaarling bijneemt. Wil je dan een merrie of maakt het niet uit? En kleur? Ik dan misschien in 2007 een veulen van Sox als alles een beetje meezit. De financiën maar natuurlijk ook of ze drachtig wordt. Het lijkt me wel héél geweldig om bij haar een veulen te krijgen.

Fijn dat Uk wel langer buiten kan blijven Leon. 't is een scheetje. Ideaal is het nog allemaal niet maar wie weet wat de toekomst brengt.

Haha, Fkootje, ik zal haar van katoen geven, moet ze vooral zó doorgaan!

Ik ken dat van dat longeren al doe ik het niet vaak. Sox zit nogal vast op links maar ik heb een goede bijrijdster die flink helpt met gymnastiseren (?). Kan nu ook redelijk op de rechterhand lichtrijden, eerder maakte ze een huppeltje zodat je op het andere been kwam. We doen het rustig aan, niet te veel belasten want dan gaat het juist tegenwerken. Ik moet ook eens een kaptoom kopen en leren met dubbele lijnen te werken dus een cursus longeren moet er ook nog van komen. Las op teletekst dat Emiel Voest naar Noord Holland gaat verhuizen. Nog meer klanten....

KootMiraDrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 23:21

Longeren...tja, ik zou er liever op gaan zitten, en dat ga ik morgen ook weer eens doen, maar omdat die achterhand zo vast zat durfde ik dat niet goed. Ik ben (nog ) geen lichtgewicht namelijk.
Donderdag komt therapeute Eveline weer, als zij zegt dat de achterhand een stuk beter is dan ga ik gewoon elke dag 3 rondjes duinen en strand doen, hihihi (geintje, is een uur stappen voor we de duinen in zijn, en moet nog steeds voor de eerste keer met Mira naar "buiten").

Lucy_1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 23:23

Top zeg, dat het verder zo lekker loopt met Mira..... Lekker genieten!

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 23:25

leon, hij rukt zich gewoon los en neemt de benen? stout paard!! ze mogen wel iets strenger tegen hem zijn, of werkt dat bij hem niet?

roos, wat pik je toch veel op, kun je het nog wat handelen?? wat FK zegt, een goede beschermer lijkt me wel op zijn plaats, zodat je je er ook wat voor af kan sluiten, als je wilt tenminste aan de andere kant, je kan er zo ontzettend veel paarden mee helpen volgens mij... maar niet ten koste van jezelf nee.

heb je weer eens wat foto's van figje, ben wel benieuwd hoe 'man' hij inmiddels is

7 prikjes bonte... jeem je had beter wat van die coke of heroine kunnen meenemen van van de week....

en peetorlan, heb jij ook pica's van je nieuwe stal? altijd leuk om te zien hoe andere tinks staan

die deken in minder grams... 450 is idd weer zoveel he.

sox, liefst mannetje en 3-kleur maar ik zie wel wat er op mijn pad komt. als het maar groter is dan gam, dat voor zeker.

2007 hoe oud is ze dan? dan zit ze al over de risicogrens als het d'r eerste veulen wordt geloof ik... na de 12e wordt het moeilijker om drachtig te raken, zeker bij 1e veulen. maar dat zegt niks natuurlijk.

voest naar N-H.? is drenthe vol met N.H.-ers?
zal mijn collega leuk vinden... NOT, die komt er nog wel eens voor een cursus

ik vind longeren ook niet leuk maar ik zie wel aan gam dat het hem soepel houdt. zal blij zijn als ik dat iig weer thuis kan doen.
dus idd volhouden FK!

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 23:31

Pellie schreef:
leon, hij rukt zich gewoon los en neemt de benen? stout paard!! ze mogen wel iets strenger tegen hem zijn, of werkt dat bij hem niet?

Nou.. hij is of de stal al uit voor ze hem tegen kunnen houden, terwijl ze eerst Ukkie willen pakken... of ze willen hem losklikken bij de wei en hij gaat er gewoon alvast vandoor met t touw achter zich aan... of net langs de wei, t pad op....

En ik had ze voor de gein verteld dat ze Engels moesten praten tegen hem, dat hij dan wel luisterd Dus M. vertelde dat ze de keer erop toen ze de deur open deed, heel hard 'STAY' had geroepen en zowel Uk als Snow keken haar stoïcijns aan... Maar het hielp wel! Nu geloven ze dus echt dat je Engels moet praten tegen hem....

Terwijl het natuurlijk om de houding en toon/klanken gaat

Stiekum lach ik er om hoor

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 23:39

Pellie schreef:
7 prikjes bonte... jeem je had beter wat van die coke of heroine kunnen meenemen van van de week....

Nee, dan toch maar liever deze prikjes.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 23:39

idd dat doet een hoop! en ik had het ook al eens elders genoemd, dan maar een zweepje voor de neus houden ter waarschuwing dat het ook anders kan als ie wil klieren!
ben je niet bang dat men hem er straks niet meer uit wil zetten met dit gedrag?

ben 1x zo geplet door die zwarte kwpn reus op stal dat ik heb bedankt voor dat a-sociale gedrag.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 23:40

Bonte schreef:
Pellie schreef:

Nee, dan toch maar liever deze prikjes.

als het goed is zit dezelfde werkzame stof als coke in de prikjes

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 23:43

Snowdon is aan de hand over het algemeen zeer lief en rustig! maar als je even niet oplet is ie weg kennelijk.... ze zien bij mij dat ik hem gerust een paar seconden los kan laten om bij deur of draad open/dicht te doen of om bij ander paard iets te doen...

Snowdon maakt daar bij anderen dus misbruik van en ik vind het hun onoplettendheid, wat goed valt te voorkomen. Dus het heeft even tijd nodig en dan zit het vast wel goed.

flicka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 23:43

Haha, FK, ga eerst maar gewoon lekker buiten stappen en opbouwen. Eveline zal je wel adviseren hoe en wat, ik ben ook maar een leek. Strand lijkt me nog wat zwaar voor die achterhand. Je kan altijd aan de hand beginnen buiten te wandelen. Lekker op het verharde als dat kan. Kan ze zich goed afzetten zonder zware belasting.

Ik hoop morgen op droog weer voor een ritje.

Jean, how's the weather in Ireland?

Pellie, Sox wordt volgend jaar 12 dus het moet er nu wel van komen ja.
Jeetje, dus je gaat voor een supertinker van rond de 1.60? Ach, je bent nog jong en slank dus springt er zó op

Voest gaat naar Kwadijk, staat op teletekst van tv Drenthe. Heeft daar een manege gekocht om zijn klanten beter te kunnen bedienen...

Grid, ik begrijp wel wat je bedoelt met je vader. En ik begrijp Chev ook. Ieder heeft zijn eigen gevoelens bij wat ie heeft meegemaakt. Ik ben mijn vader al 20 jaar kwijt en mijn moeder 15 jaar. Ze waren beiden slecht 60 toen ze overleden. Vaak denk ik dat ik tekort ben geschoten als oudste dochter, ik ging met 18 het huis al uit en ze maakten zich vaak (onterecht) zorgen. Ik ging aan de andere kant van het land wonen dus kon er niet heel vaak heen maar was er toch met een van de kerstdagen of nieuwjaarsdag. Toen mijn moeder stierf viel het gezin uit elkaar. Een ouder kan vaak een bindende factor zijn. Ik mis beide ouders nog regelmatig, en niet alleen met hoogtijdagen.