[TI] [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Niene87

Re: [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 09:16

jorretje, bedankt dat wist ik eigenlijk ook niet...
Kery, wat goed dat je het paard geholpen hebt, maar hopelijk inderdaad niet nadelig voor je zelf!

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 10:40

Zoals Andrea ook zij wit voor en rood achter. Je kan van die led strips kopen op baterijjes als je beetje handig ben kan je die aan het borst tuig hangen en rood achter zo een led rood armband in de staart. Aan de zijkant eventueel van die laars lampen..

Ik heb reflectie deken (gebruik ik nu niet vind geen goede voor western). Maar ga dus tail lights maken voor de mijne en ook een borsttuig met led strips normaal. Verder zelf een hoofdlamp op mijn cap.

Enkel de tail lights zijn nu witte maar rode zouden beter zijn natuurlijk.

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 17:19

Voor het eerst weer op Emi gereden. Met een steiger momentje na ging het erg goed. Ze word nu doorgereden kan het wel aan dr merken. Neem van de week les van diegene die dr doorijd. Eens kijken of we wat verder komen. Heb er wel zin in! De toekomst ziet er rooskleuriger uit voor mij en het paard :D

voorn2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 17:39

kerry tinker, wij hebben op stal (met 7 paardjes) een groeps whats-app en er hangt n lijstje met nummers van alle eigenaars, in geval van nood altijd handig!

donnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 18:33

Mira283: Heerlijk hoor!

Dublin is vandaag naar een nieuwe stal gegaan, hier blijft hij tot na oud en nieuw. Hij word hier in 2 span gereden met de kar, dan kan hij leren dat het opstarten niet eng is. Vandaag voor het eerst gedaan, ging super! Hij vertrok direct en bleef veel rustiger, als het zo meteen goed gaat zal mijn meninstructrice hem ook weer meepakken alleen. Zelf kan ik daar ook rijden wanneer ik wil en er is een heerlijke bak waar ik in mag rijden!

Dublin in zijn tijdelijke nieuwe stalletje:
Afbeelding

Kerry_Tinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 18:34

@voorn2 dat is een goed idee!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 19:05

Ahm, lekker, kan hij even de kneepjes van t vak leren

Kerry_Tinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 19:25

Wauw ging Emi steigeren..? Jakkie.. Kerry ook eens geprobeerd, maar die komt met dat lompe gewicht niet zo hoog ;)
Dus toen hij het probeerde kreeg ik de slappe lach en hij leek zo beledigd dat hij het nooit meer gedaan heeft.. Gebokt heeft hij nog nooit, heb ik mooi gelukt mee! Braverd ;)

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 19:45

Emi was weer aan het uitproberen. Maar heb haar erdoor gekregen en ze schrok zo dat ik doorpakte dat ze zoiets had van oei ik moet luisteren

Kerry_Tinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 20:31

Nou dat is mooi dat ze dat door heeft, dan ga je snel resultaat zien!

Maar, aan de andere kant, als ze om die aandacht vragen moet je altijd alert blijven anders nemen ze weer een loopje met je., ik weet het, ik heb zo'n exemplaar! ;-)

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 20:46

Moet ik ook bij haar zijn heb in het verleden teveel toegegeven. Met alle gevolgen van dien helaas voor mij. Zowel in de omgang als onder het zadel ik moet heel duidelijk zijn bij haar en dat vergeet ik soms wel eens.

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 21:08

Ah, kijk dublin in zijn stalletje staan.

Vandaag hebben we de laatste wandeling met Arya over de hei gemaakt. Van haar hoefde het geloof ik niet zo, ze is zo anders als normaal. Ze krijgt nu de hoogste dosering prednison en wordt enorm verwend de komende 2 dagen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 21:10

Mooie foto's verwen dr maar flink iets wat ik nog meer had willen doen met mijn paardje

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 21:17

Weet niet wat te zeggen eigenlijk, afscheid nemen is altijd zo ontzettend moeilijk :(:)

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 22:35

:(:)

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-13 23:27

Wat een ontzettend lief filmpje, Niene87! Echt top dat Roosje zo braaf is, ben er zeker van dat je je een gouden paardje hebt aangeschaft.

Knappe Sally als kerstboom! :D

Wist ook niet dat het verplicht was om verlichting te dragen.. Had vandaag les om 15u, dus op terugweg schemerde het al. Heb helaas niet zo van die reflectiespullen (is zeldzaam dat ik zo laat buiten ben). Goed om te weten!

Wow, gelukkig heb je dat paard kunnen helpen, Marie-Christine

Ja, Lor, die Taillights zijn erg gaaf! Jammer dat die slingers op batterijen erg duur zijn (had er vandaag om gekeken) zeker 40+ euro.. Was wel in redelijk dure winkel.

Super Mira!!

Dublin ziet er tevreden uit in zijn nieuwe stalletje :) Veel succes met de menlessen!

Nogmaals heel veel sterkte met Arya. Fijn dat je haar nog zo veel mooie momenten bezorgd! Zou elke paardeneigenaar moeten doen! :(:)

----------

Vandaag heb ik - inplaats van wiskunde te leren :o - rijles gehad met Tinky. Tinky was enorm relaxt vandaag! Ze genoot van alle aandacht en had er toch wel zin in. De les zelf ging ook erg goed. Ze deed goed haar best! Lesonderwerp van de dag was de noordrem installeren. Tinky is een paard dat soms wel eens durft door de druk heenlopen en dan écht niet wilt stoppen. Zeker nu het kouder wordt durft ze er wel eens vandoor gaan/onozel doen! Er moet nog geoefend worden op de noodrem, maar ze doet het al erg goed. Ook hebben we gewerkt aan de achterhand loslaten. D.w.z. dat als ik mijn been naar achteren doe, terwijl ze in stelling is, dat haar achterbenen elkaar gaan kruisen terwijl ze haar achterhand verplaatst. Dit is ook een soort noodrem

Volgende keer (binnen een maand dus) gaan we werken aan het longeren. Daar heeft ze nog veel moeite mee, aangezien ze altijd onder haar werk uit probeert te kruipen!

Ik ben toch enorm trots op haar dat ze weer super flink was. En ook dat er nu echt wel al verschil te merken is!

Hier een filmpje met enkele momenten van de les. Was zeer leerrijk!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 23:32

Ik zag je filmpje net.
Heb gekeken zonder geluid.
Ik zie jou op t moment van remmen de teugel korter pakken om haar om te kunnen trekken. Dat is lastig als je in een rengalop zit hoor.
Maar t princiepe is heel goed. Maken ze vaart. Trek je ze om op de volte.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 00:15

Normaal zouden jullie er naartoe moeten kunnen werken dat in niet paniek situaties Tinky al bij een klein hulpje haar hoofd richting je voet draait. Zie wel dat het al aan het komen is. :)

Wat zijn jullie precies voorruit gegaan naar jou gevoel Kaat (vind het moeilijk oordelen op filmpje) :o ?

Verder morgen rijden met Jack eindelijk nog eens.

tinker_sally

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 10:32

Draakje. Heel veel sterkte morgen en de tijd daarna. Verwen Arya vandaag nog maar flink.
Tis en blijft de moeilijkste beslissing die je kunt nemen. Maar wel een die je uit liefde kunt maken.

Leuk fimpje kaat. Fijn dat het zo goed gaat. Die rem die je oefent word toch ook one rein stop genoemt? Of is dat weer iets anders?
Wel fijn dat je op die manier een rem blijft houden.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 10:41

Nee is one reine stop inderdaad Sally, is het zelfde principe je paard met 1 hulp tot stil stand krijgen als ze beginnen ongewenst te versnellen zonder dat je hun kan tegen houden.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-13 10:54

Inderdaad! De bedoeling is uiteindelijk dat als ik mijn teugel richting mijn been trek, ze direct moet stilstaan. Dit is het aanleerproces, dus ze draait nog regelmatig.

Uiteindelijk moet ik het ook kunnen in galop. Dat heb ik nog niet gedaan. Maar komt ooit wel eens. Het geluid in het filmpje is grotendeels muziek, je hoort ons eigenlijk niet praten. Eigenlijk vooral de wind hoor je :P Maar bedankt iedereen!

Ohja, en waarin we proces hebben gemaakt; ze is al veel lichter in haar mond. Zoekt sneller contact op (in de kleine stukjes niet te zien, gisteren hebben we niet echt aan het rijden gewerkt.) Tamara (mijn lesgeefster) zei ook al dat na de noodstop, ze mooi ontspannen zat te lekken. Dit deed ze niet eerder. Ze voelt fijner aan in mijn hand.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 15:23

Oke dat is wel al voorruit gang inderdaad.

Nou inderdaad in galop is het enkel goed te wachten eigenlijk. Het is belangrijk dat Tinky het volledig begrijpt in draf en stap zodat er in galop geen ongelukken gebeuren door onkunde (kan gebeuren als het te snel getraind word).

tinker_sally

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 19:23

Stalgenootje heeft het daar ook wel eens over. Die heeft het haar haflinger aangeleerd.

Ik heb vanmiddag weer een stapje vooruit gedaan met Sally.
Was echt trots op ons beiden :) Toen ik haar net had, kon ik haar beide kanten op longeren. Na verloop van tijd ging het rechtsom (haar moeilijke kant) steeds moeilijker.
Heb toen een fysio laten komen om haar te checken, en ze zat op meerdere plaatsen vast. Dus ik dacht dat ze daarom zo moeilijk gelongeerd kon worden op haar moeilijke kant.
Maar de keren daarna ging het nog niet. Hulp gehad van een collega met eigen paarden en een stalgenoot heeft het geprobeerd. Maar ze kwam op een punt dat ze je echt ging aanvallen en trappen naar je.
Dus toen heb ik beslist om er mee te stoppen. Weken niet meer gedaan toen weer een aantal keer alleen haar goede kant gepakt, maar dat is ook niet alles. Straks zit ze weer vast ofzo.
Dus vandaag de bak half afgezet met het idee eens kijken wat ze doet als ik haar los longeer.
En ze liep zo mooi. Op haar moeilijke kant hebben we nog wat discussies gehad, en ze had in het begin de neiging om je gewoon ondersteboven te lopen, maar toen ik daar doorheen was ging het goed. Ze deed braaf wat ik vroeg.
Heb er nog een filmpje van kunnen maken.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 20:59

Het is een tijdje geleden dat ik tijd voor bokt had :+ Hoe gaat het met iedereen?

Ik ga eens even een aantal pagina's bijlezen!

@lepel Finella is echt m'n favoriet, wat een dotje! Andere twee ook zeker leukerds :)

@niene Het is een Nikon D5100 geworden :D
Ben nu een beetje aan het uitvissen hoe alles werkt. Wat een verschil met een gewone camera wel, pfoe!

@draaakje Meid wat erg voor je, echt. Ik leef met je mee. Heel veel sterkte met je meisje. Wat een dappere beslissing van je. Ik moet toch even voor je slikken.

@tinkerplein Wauw, wat is hij mooi zeg. Ik wil ook een schimmel maar m'n moeder houdt er niet van :( dan moeten we een tussenweg kiezen haha.

Leuke foto's zijn er trouwens voorbij gekomen!

Ik heb een beetje een raar gevoel bij Cheyenne de laatste paar dagen. Ik ga haar toch eens even laten nakijken door de DA.

Maar ook raar zeg, ik ging vandaag voeren en de veulens waren ineens doodsbang voor me en rende weg en lieten zich niet pakken in de stal. Een was heel sloom voor een tijdje en at niet (naderhand wel gewoon) en er had iemand op de grond gespuugd terwijl er niemand bij ons op het erf geweest is en het was niemand van thuis. Ik heb een speeksel fobie dus dat valt mij echt op. M'n broertje scheen geluid gehoord te hebben en de ganzen hebben aangeslagen en ik dacht ook iets gehoord te hebben. De paarden mankeerden niets verder. Volgens mij ben ik paranoide ofzo.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 21:27

Brr. Mss wel iemand stiekem geweest. Brr