Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
grid schreef:Marlijn dat zou balen zijn ... en dat met hengst op het erf
grid schreef:Maar bij het geval van Keeva snap ik het weleen 2ling wil je niet
kan altijd gebeuren natuurlijk maar als je het al weet dan idd maar liever eraf laten komen en opnieuw beginnen
Cheveyo schreef:Thuis kost een dier ook geld in stalling/weide etc, ben gewoon benieuwd waarom merries niet bij de hengst laten en alles natuurlijk laten regelen. Ik mis mijn meissie vreselijk maar ik heb het er wel voor over om niet continue met haar te zeulen van huis naar hengst. Ze blijft tot ze max 2 en misschien 3 cyclussen gedekt is. Is het dan niet raak dan ga ik zelf niet spuiten oid, dan wachten we gewoon NOG een jaartje.
Maar een ander kan natuurlijk heel anders denken dus vandaar dat ik daar erg benieuwd naar ben.
Cheveyo schreef:Met KI vind ik het ook al wat anders worden. Doorgaans wordt er bij de Tinkers niet KI gedaan (jaja ik weet dat ITS dat wel aanbiedt.
Mariska_28 schreef:Keeva balen dat ze er allebij nog zaten. Maar idd, het verdriet dat je er nu van hebt is minder dan na 9 - 10 maanden dracht en 2 complete maar dode veulens.
Katinka wordt woensdag gescand.. Ze is dan 14 dagen, en mochten er dan 2 op zitten is er nog een mogelijkheid dat ze misschien uit elkaar te rollen zijn. Bij oudere merries is het namelijk volgens mij veearts dat als ze eenmaal een 2-ling dracht hebben gehad, ze een groter risico hebben om dit vaker te krijgen. We had ze tijden het dekken maar 1 groot ei, dus de kans dat er 2 vruchtjes zitten is in ieder geval kleiner dan 2 jaar terug..
Cheveyo schreef:Thuis kost een dier ook geld in stalling/weide etc, ben gewoon benieuwd waarom merries niet bij de hengst laten en alles natuurlijk laten regelen.
flettie schreef:Maidenmerries lijken er over het algemeen toch iets meer moeite mee te hebben om zich aan een hengst 'te geven' (uitzonderingen daargelaten).
Keeva schreef:flettie schreef:Maidenmerries lijken er over het algemeen toch iets meer moeite mee te hebben om zich aan een hengst 'te geven' (uitzonderingen daargelaten).
![]()
![]()
Laat die slettebak van mij nu nét DE uitzondering op de regel zijn ...
snowdon schreef:Wordt het voor de merriehouder eigenlijk ook duurder als je voor KI kiest?
KootMiraDrum schreef:Nou, toen ik vanochtend de veearts belde voor Mira's scanafspraak, konden ze vandaag ook komen.... heb maar gezegd dat ze vanochtend welkom waren.
Een ding is zeker, Mira heeft geen 21 dagen cyclus....Geen idee wat voor een wel, moet ik gaan uitrekenen.
Zat er een vruchtje? Natuurlijk NIET, 16 dagen na de laatste dekking zat er gewoon een EI van 5 CM! Had ik met 18 dagen laten scannen, dan was het ei weg geweest, en had ik het naast me neer kunnen leggen, nu dus niet.......
Lang verhaal -> kort. Mijn meiden staan toch weer bij Drum, Mira zag hem, deed haar staart omhoog en ging staan pissen. Samen met hem in de bak deed ze gelijk haar staart opzij en HOPPA, het vluggertje was zo voorbij.....
KootMiraDrum schreef:snowdon schreef:Wordt het voor de merriehouder eigenlijk ook duurder als je voor KI kiest?
Je hengst ergens 1x laten springen schijnt al 200 euro te kosten...
Ik weet niet zo goed waar te beginnen met info zoeken. Ga nu straks eerst even een merriehouder opbellen die laatst bij ITS een vers kwakkie heeft opgehaald.
frenia schreef:Ik heb ook écht geen zin om mijn paard 3 weken bij de hengstenhouder te laten...geloof me vrij, het is zeker geen inbeelding, ze zijn allebei elke keer dólgelukkig als ik er ben en zéker als ze de trailer zien!
Ik kan er niks aan verhelpen,'