[TI] [HK] Tinker geklets, voor al jullie off-topic behoeften.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Bluebontje

Re: [HK] Tinker geklets, voor al jullie off-topic behoeften.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 19:00

Pradaatje, erg vervelend, zulke lieden. Hier zijn er die dat ook goed kunnen. Blue houdt daar ook totaal niet van. Hij is dan erg onzeker.

Ik heb een redelijke menles achter de rug. Veel overgangenen dus ook halthouden. Iets waar Blue dus een hekel aan heeft. Het duurde dus ook niet lang voordat hij begon te steigeren.
Niet zo hoog, maar toch. Samen met hulp van de instructeur hebben we dit aardig op weten te lossen.
Voor dit probleem ben ik vorig jaar ook op menles gegaan. Alleen toen liet Blue het niet zien. Nu dus wel!

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 19:07

Ben ik ook weer Lachen

@Grrr ze had geen halster om in de stal, ze liep buiten. Op een plaatsje wat grenst aan de stallen van deandere paarden. Ze stond dus naar hun te gluren en toen bleef ze hangen Knipoog

@sita hoop dat je mooie hengsten te zien krijgt, maak je ook foto's (hoop het wel) Leuk he die communicatiestoornissen, had er vandaag ook 1 Boos!

@Silas fijn dat het zo goed klikte, ook foto's gemaakt? Is het er 1 van jezelf erbij of gewoon een weidemaatje?

@Lord wat gaaf dat hij nu dichtbij staat. En knap van de hoefsmid *LOL* Hoop dta zijn wondje snel over is dan. want dat is wel minder. Loopt hij er niet kreupel op?

@Berdien wat jammer dat Jessie niet gescand is. OOk weer lekker dat het zandweg in het zand werd gesmeten, ik dacht dat Noa ook wel alles voor eten deed, maar vandaag bleek dus van niet Lachen Laat je haar nog wel een keer scannen?

@Peer Goed hoor dat de tandarts is geweest, lijkt me ook wel gaaf om te voelen. Die stralende glimlach moet maar een keer op de foto Knipoog

@Rommulus Nou ik hoop het ook voor je, je wacht al zo lang op een bak!! Nu maar hopen dat Sil zich inderdaad gaat gedragen hihihi.

Nou mijn dagje dus... Vandaag zou ik dus de strandrit gaan maken. Nou dat is me niet gelukt. Pffff ik kreeg Noa met geen mogelijkheid de trailer op. Zo makkelijk als ze altijd liep, zo moeilijk ging het nu. Nou helemaal niet dus Boos! Normaal loopt ze toch wel voor eten, nu niet, longeerlijn erachter ook niet, lief geprobeerd, boos geprobeerd, niks werkte, mevrouw bleef gewoon staan waar ze stond en dat was met haar hoeven tegen de loopplank en dat was het Verward Ik heb haar 1 keer met snoepjes op de plank gekregen, maar toen voelde ze dat ze scheef stond en ging ze er snel weer af, pfff wat kan een mens zich dan ergeren zeg...

Ik heb haar dus maar weer in de wei gezet, na een uur proberen had het gewoon geen zin meer (en ik ook niet) Ben haar stal gaan uitmesten en elke keer als ik langsliep (loop langs de wei dus) dan stond ze bij het hek zachtjes te hinniken. Grrrrr wel lief hoor, en mijn hart breekt alsnog, maar was wel kwaad. Later kwam de boer om de paarden binnen te zetten, het regende ondertussen toch wel aardig door en de paarden wilden naar binnen, dus heb ik hem maar even geholpen. Een babyshet was tussen de stroomdraden door in een stuk terechtgekomen met allemaal riet en hij kon nergens meer heen, die hebben we dus moeten vangen (fijn tot aan mijn enkels in de modder gestaan met mijn rijschoenen, daar zijn ze niet tegen bestand).

Daarna ben ik nog naar de paardenwinkel gegaan en daar een bit gekocht. Ik wil buiten gaan rijden met bit aangezien Noa nu ook met buiten rijden vervelend doet. Ze is gewend om met bit te rijden, dus ik hoop dat het iets meer effect heeft dan het bitloze (die blijft hangen in haar baard)

silas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 19:10

biancaa: foto's zijn gemaakt door lovelance en een vriend van haar... die komen nog... filmpje is gemaakt door een vriend van haar maar die kon ik alvast kopieren...
De speelvriend is haar grote ruin Lance...

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 19:13

@Prada tjee wat een vervelend verhaal zeg, je hebt van die mensen er tussen Boos! Snap niet dat die nog mogen rijden Boos!

@Blue wat goed dat je met je instructeur het weet op te lossen. Erg vervelend als je paard voor de kar gaat staan steigeren.

@Silas wat een gave filmpjes, dat ze samen gaan rollen is toch wel het beste teken. Blijkbaar geen gevaar voor beide Haha! Ik vond het 2e filmpje ook erg gaaf waar Silas zo aan het sjouwen is (en showen) wat kan die lopen zeg!

En nu ga ik eten *LOL*

silas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 19:15

ja het was een genot om naar die 2 heren te kijken!! wel jammer dat het koud en nat was anders hadden we de dekens afgelaten.... ben blij dat we dat nu niet gedaan hebben want omg wat zagen ze eruit toen we ze eruit haalden.... 1 en al klei.... brrrr

Bluebontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 19:18

Silas, leuke filmpjes. Lekker zo samen spelen.
Biancaa, vervelend dat Noa zich niet liet laden. Maar misschien lukt het de volgende keer wel en kun je als nog je strandrit maken.
Zou je vandaag ook meerijden?

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 19:25

Bianca wat jammer van je rit Verdrietig
Ja idd vervelend dat zulke mensen erzijn..
Silas leuke filmpjes joh! hahah!
Echt leuk hoe die mooi loopt te dansen Tong uitsteken ! Leuk

silas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 19:27

dank jullie wel, silas is absoluut een goed bewegingshengst... zo zie je het zelfs minder dan wanneer hij helemaal bloot is.. Haha!

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 19:31

haha vriendlief komt nu mijn kant op dus ik ga zo afsluiten, zal me ook maar even omgaan kleden, zit nog in me rij kleding, haha Kan die morgen mee naar Prada Knipoog
tot morgen!

silas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 19:31

doei prada

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 19:46

even een klein verhaaltje van mijn kant:
vandaag gereden samen met marije, zij rijd dus op mickey-tinker.
we hebben gesprongen,echt wel grappig volgens mij had mickey t nog niet vaak gedaan.
eerst balkjes neergelegd,daar sprong ie al zowat overheen. toen kruisje en later hindernisje van 30 cm.
dat vond ie leuk om te doen! Haha!

ze had een skippybal gekocht voor de veulens en madjer vond t echt prachtig!!
hij sloeg erop met een voorbeen,duwde hem weg met z'n hoofd, bokte ernaar hahaha
zal es zien of ik daar nog es leuke foto's van krijg Haha!

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 19:55

Wooooow.. Ik ben terug van Hippolacta! Haha! Woooow.. Kwijl Kwijl Kwijl
Haha.. Had nog nooit zoveel bontjes bij elkaar gezien! Kben dr maar stil van!
Zulke leuke paardjes, ja nu ben ik echt mega Tinker gek hoor! Haha!

Eerst kennisgemaakt met Koen.. Toffe vent joh! Helemaal niet te beroerd om wat uit te leggen en naar je verhaal te luisteren. Eerst een soort van rondleiding gehad. Mooi bedrijf! Top! Ja
Het ijs was snel gebroken, ik heb namelijk ook op een melkerij gewerkt, dus dat was makkelijk praten.

Foto van Amy getoond. En ik kan met Amy alle kanten op wat zijn hengsten betreft.
Maar back to the point.. De hengsten.. Haha!
Eerst vanuit de stal bekeken, er was gelijk een soort van klik met Guiness en Bro.. Zippo deed me niet echt wat. En Lancelot is leuk, maar mij de sterk. En te klein/grof. Samson vanuit de wei gezien. Leuk ding! Hij vroeg of we hem niet moesten kopen.. Vork

Daarna de hengsten geshowed gekregen. Eerst Zippo.. Mooie hengst.. Maar nee, hij doet me niks..
En ik heb veulens gezien daar, allemaal vrij zwaar. En ik wil wat fijner..
Toen Guiness, zoon van Zippo, uit een zigeunermerrie met wat Hackney bloed oid. Merrie heb ik ook gezien.. Zelfde klik.. Ja
Heel erge showbink.. Maar hij heeft me hart gestolen! Als hij goedgekeurd word in Maart in Wallonië denk ik dat hij de papa van Amy's veulen word. Hij is flink wendbaar, goed luisteren, en lekker aan het tempo.

Daarna Bro.. Wat een schatje! Ook een leuke klik er mee.. Ook goed van gangen enzo.
Eigenlijk hetzelfde als Guiness.. Ook het karakter kwam overeen.. Alleen de bouw is anders.. Dus ik twijfel nog een beetje tussen die 2.. Maar ik ben het enthousiasts over Guiness..

Binnenkort nog eens gaan kijken. En we zien elkaar alst goed is vast wel op de HK.. Lachen
Heb een supergave middag gehad! Was echt leuk, en heb weer veel geleerd!

Heb uiteraard foto's en filmpjes.. Deze zal ik vanavond even uploaden als het lukt!

silas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 19:58

fijne leerzame dag gehad dus
super!!!

A_Pallieter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 20:08

Zo weer een hoop bijgekletst!

@silas, ik ben benieuwd naar de foto’s!

@peer, fijn dat boy zijn gebitje weer in orde is!

@Pradaatje, Wat eens stel kinderachtige kinderen zeg! Ik had me lelijke tinker toch even losgelaten en laten zien wat die aan kan richten zeg! En anders wat ik kan aanrichten! Maarja je wilt niet dat ze wegloopt, je hebt het netjes gedaan door je in te houden, maar aan mij zouden ze misschien een verkeerde hebben gehad hangt ervan af hoe oud ze waren!

@rommulus, Ik ben benieuwd naar rijfoto’s ik hoop voor je dat het allemaal gaat lukken!

@Bluebontje, opzich wel goed dat hij het even heeft laten zien nu kunnen jullie er wat aan doen!

@Biancaa, wat zonde van je strandritje zeg! Ik hoop dat het probleem zich snel weer oplost en dat je haar vertrouwen weer kan krijgen!
Probeer haar gewoon een paar keer in de week op de trailer te zetten desnoods een klein rondje te rijden en er weer af, ze krijgt vanzelf je vertrouwen dat het niet altijd naar is als je op de trailer moet!
Lord wou er ook een tijd niet op nadat hij in utrecht heeft gestaan, toen hebben we hem elke keer met moeite erop gekregen en leuke dingen gedaan. Nu vind hij het niet meer erg, en heeft zich erbij neer gelegen

@Silas, wat een leuke filmpjes silas kan lekker shouwen/ showen zeg!

@ellepel, wij hebben zo een trainingsbal gekocht ze vinden hem super!

@Sita_, wat fijn dat het zo gezellig was zeg!
Ik vind zippo dus wel helemaal leuk! Maar ik ben een echte fan van Royal Cash ( mede omdat dat de opa is van Pallieter) King rocky (papa van lord) En Chakotay en silas. Allemaal wel vrij verschillend maar spreken mij wel aan. Djenges vind ik trouwens ook erg leuk, naja ik vind ze allemaal wel leuk denk haha

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 20:35

Ik vind Zippo wel leuk om te zien.. Maar nee, op de foto lijkt hij echt superanders dan in het echie!
Guines leek trouwens veel kleiner dan op de foto.. En ja.. Bro.. Dat was gewoon Bro.. Tong uitsteken

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 21:04

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 21:11

hey hey luitjes Haha!

Silas gave filmpjes zeg Haha!
Biancaa balen dat ze niet de trailer in wou Huilen hopelijk is het eenmalig en gat ze er de volgende geplande rit wel weer in
ellepel leuk zeg spelen met de bal ben benieuwd naar foto's Haha! volgende keer
Sita super dat het een geslaagde dag was Cool

ik heb een top dag gehad vandaag
sylvia was hier gezellig samen met haar man bart ( ken ik via TW ze heeft een tinker diva) was echt super gezellig Haha!
we hebben eerst gezellig thuis koffie gedaan en een soepie en toen op weg naar d-jee en massey sylvia mocht massey lenen van wendy Haha! wendy is zwanger dus rijd niet meer
eerst de paarden effe geborsteld en toen op weg naar het bos
daar mijn nieuwe stock gepast (mijn wintec had ik mee voor de zekerheid ) Cool
nou hij ligt als gegoten echt super ben ik onwijs blij mee Haha!
toen hebben we heerlijk door het bos gereden
de eerste keer dat we gingen draven dacht d-jee hmmm wat hoor ik onder mijn dus hij ging wat dribbelen en als een krab lopen Clown
je hoorde iets rammelen dus ik ben gestopt om te kijken of er niet iets los hing maar onder aan de singel zitten koperen ringetjes en die tikken af en toe tegen elkaar hihi Clown
dus dat hoorde hij daar moest hij even aan wennen maar hij was er snel door heen Knipoog
ik zat als een vorstin op mijn zadeltje hihi
ondertussen hebben wendy de kids en de mannen in een strandpaviljoen warme choco met slagroom genomen terwijl syl en ik verkleumde van de kou whaha
toen we in de duinen waren heb ik de mannen en wendy gebelt zodat hun op het strand nog foto's enz konden nemen Haha!
daar aangekomen was het koud brrrrr
toen weer rustig naar de trailer terug die had ed inmiddels bij het strand gezet dus we konden meteen de trailer in Tong uitsteken
toen de paarden eten gegeven en thuis heerlijk warm bij de kachel nog een bakkie choco met slagroom genomen
om 6 uur boot zijn syl en bart weer vertrokken richting huis
dus die zijn nu nog onderweg
het was echt beregezellig Pling

ps Bloosp de lens zat een vlek dus je ziet soms een rare waas Huilen
ik heb hem geleent van een vriendin want de mijne is naar sony opgestuurd want die had rare fratsen Boos!
dus ik ben blij dat inge zo lief was haar digi aan mij uit te lenen

zo nu ga nu effe douche en haren in de krul enz we hebben vanavond een schuurfeest dat zal wel weer ochtendwerk worden Slapen ik heb de boerenkool net op dus ik heb een ondergrondje Pling

http://www.mijnalbum.nl/Album=IJKK7CZ6

http://www.mijnalbum.nl/Album=77JFOTKY deze heeft wendy genomen
Haha!

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 21:13

wouw sita_mooie filmpje zeg stoer Haha!
mooie foto's Pling

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 21:19

Biancaa schreef:
Nou mijn dagje dus... Vandaag zou ik dus de strandrit gaan maken. Nou dat is me niet gelukt. Pffff ik kreeg Noa met geen mogelijkheid de trailer op........... (die blijft hangen in haar baard)

vraag je niet teveel van d'r? ik heb soms het idee dat je haar en d'r zware dracht niet serieus neemt, maar ik kan fout zitten. -> reading Noa

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 21:34

Afbeelding

Lovers

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 22:16

sita: ik was erg benieuwd naar je verslagje Haha! jammer dat je je goeie camera niet bij had Verdrietig volgende keer beter! OK dan!
nou dan duim ik maar voor jou (en koen) dat guinness goedgekeurd wordt in maart!!!

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 23:11

@sita de foto's zijn erg leuk geworden, die laatste foto Lovers Echt liefffff

@tinker_tje ik heb vorige keer met de strnadrit ook met Syl gereden (en Dianne) dat was toen ook erg gezellig *LOL*

@Lord dit was eigenlijk mijn laatste rit die ik wilde maken met Noa, dus ik ga pas weer oefenen als het lekkerder weer is. Maar wel een goed idee van je en ik ga het zeker proberen *LOL*

@Pellie, ik doe eigenlijk heel weinig met haar, ze vond de vorige strandrit erg leuk en daarom wilde ik deze als afsluiter doen. De laatste keer dus zo'n "grote" rit maken. Ik hou dus eigenlijk best veel rekening met haar en ik rij maar iets van 2 keer per week (als het weer het toelaat, vorige week maar 1 keer) Verder staat mevrouw prins(es)heerlijk in de wei overdag en 's avonds lekker op stal. Ik had niet verwacht dat ze dat fijn zou vinden omdat ze had aangegeven dat ze niet opgesloten wilde worden, maar ze vindt het echt heerlijk. Ze staat dan normaal wel overdag op de wei (met kuil en hooi bijgeveord hoor).
Dus helaas is de rit niet doorgegaan, maar ik had al zoiets van, lukt het niet jammer dan, ik ga niet hele bergen mensen erbij halen om haar perse die trailer in te krijgen. Het boos worden worden van mij resulteerde alleen in een tik met de halstertouw op haar billen, dus zo boos was ik niet (kan ik ook niet op haar ook Knipoog )

@

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 23:21

Na 34 pagina's meld ik me ook maar even Bloos

Vandaag heb ik iemand heel blij gemaakt met een strandrit! Jammer dat je er niet bij kon zijn Biancaa, het was echt heerlijk weer, veel warmer als vorige keer, geen wind vooral hihi! Lizzy zag er echt fantastisch uit! Haar baasjes vonden het heel erg jammer dat je er niet bij kon zijn, omdat je Lizzy niet kon zien..

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 23:30

@ Biancaa: Kon je ook niet zonder Noa een kijkje gaan nemen?
Jammer van Noa!!

Sita, leuke dag gehad dus!
Jammer van de foto's, dat ze zo donker zijn...
Bro doet me steeds meer sinds hij bij Koen staat Ja

Morgen word 'ons' hondje (op t ouderlijk huis) 11 jaar en ze begint de laatste jaren helaas erg snel oud te worden. Allerlei allergien, staar, lusteloos, doffe vacht etc.. Dus morgen gaan we haar eens ophalen, proberen enigzins op te knappen en lekker hier het bos in! Fotocamera gaat uiteraard mee, heb niet zo veel foto's van haar, zeker niet van de laatste jaren.
Hopelijk is het mooi weer, Snowdon aan de hand mee en de zandvlakte op met z'n allen! Moeten dan wel leuke foto's worden toch? Haha!

Ik heb trouwens amper bijgelezen, hier erg druk gehad Bloos