Lees dus net op de site van mijn neef dat ze van plan zijn in hun huis te blijven:
Citaat:
Wij hebben besloten om te blijven.
Voor overstromingen zijn we niet bang. Er is geen groot open water bij ons de buurt en ons huis ligt op een heuvel(tje). Het is maar een paar meter hoog, maar wel hoog genoeg om overstromingen ten gevolge van regenbuien te voorkomen. En dat het gaat regenen de komende dagen staat wel vast en flink ook. De lager gelegen gebieden (de mensen onder aan het heuveltje bijvoorbeeld) komen vrijwel zeker blank te staan. Ook zullen er grote delen van Houston (denk gerust aan enkele tientallen vierkante kilometers) blank te staan ten gevolge van overvloedige regen.
Ook is de verwachting dat we een toch zeer serieuze windkracht te verwerken krijgen. Geen categorie vier of vijf orkaan (daarvoor zitten wij toch te ver inlands en te ver van de verwachte route van de orkaan), maar waarschijnlijk wind die overeenkomt met een categorie één of twee. Dat komt dus niet op wind snelheden van zo'n 150 km/uur (gemiddeld! met uitschieters naar boven).
Maar vooral de laatste alinea vond ik weer erg lachen en typisch:
Citaat:
We houden de berichtgeving goed in de gaten, maar voorlopig blijven we hier. Achteraf kunnen we dan concluderen of we domme Hollanders zijn geweest die niet wisten wat ze deden, of dat we nuchtere Hollanders zijn geweest die niet zo snel in paniek raken.
@ Jellie: pech, pech. Ach, ik vind dit nog wel meevallen in vergelijking met de pech en ongeluk die andere mensen treffen. Ik wacht eerst gewoon af wat er allemaal gaat komen.