[TI] [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Chubby

Re: [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 08:21

Oei Flettie, da's niet zo'n goed nieuws Ik hoop dat het allemaal meevalt!

Jacky2, fijn dat je je al wat beter voelt vandaag.

Ik ben niet zo paardenboekerig, heb natuurlijk wel het boek Tinkers.

Voorgangster heeft de boel dus bewust "gesaboteerd". Maar ja, kan moeilijk alle afspraken gaan nabellen...
Probeer nu te redden wat er te redden valt voor de afspraak van 10,30 vandaag

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 08:21

Goedemorgen!
Flette wat spannend zeg. Het is ook zo'n K ziekte.... Bij ons komt het ook veel in de familie voor in allerlei vormen. Brrr
Mamauba sterkte met je vader. Echt rot dat hij maar niet opknapt.
Pellie feest ze!
Wenk sterkte bij de dokter, laat je niet met een luitje in het riet sturen hoor!
Ik ga denk ik straks even mennen. Mijn nieuwe tuig eens goed proberen.

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 08:37

Ow ja... En orkaan Rita 'bedreigt' ook nog onze familie. Mijn neef+vrouw+zoon wonen sinds een half jaar in Houston waar Rita dus op af koerst. Las net een mailtje van ze dat ze nog niet zijn vertrokken maar al wel van alles klaar hebben staan om zo snel mogelijk weg te kunnen. Dus ik ben nu even het nieuws goed in de gaten aan het houden

werken vandaag? Denk niet dat er veel van terecht komt

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 08:39

nadine, jeetje dat is wel schrikken met offie ja, en met die sedatie, oppassen idd
hoop dat ie snel opknapt

dobbel, succes op je werk vandaag, wel lekker dat je een paard dagies van lonan hebt kunnen genieten..

keevagirl, mooie foto, ze is prachtig

jeanie, ook al lekker op grotemeisjeskamp
en dat meisje van je werk, jeetje zeg, wel erg hoor

maya, leuke foto's
lekker weitje heb je daar hoor, echt wel

wenk, succes bij de docter vandaag

ingrid, hihi het is die collega geraden dat ie zich schuldig voelt, ja toch

spetter, hihi ja wat gaat ie worden, cob of tinker
ik kan ook telkens niet in loggen, echt raar

cheveyo, fijn dat je het naar je zin hebt gehad afgelopen weekend, alleen jammer dat je nu zo moe bent, idd ff na laten kijken of dat met ijzer enzo te maken heeft
ben benieuwd naar je foto's haha, snel tussen het gekwek door gemaakt of niet haha

shayla, minder van goldy zeg, toch echt een keer de da er bij halen lijkt me....

frenia, ik maak analyses, zou je ook nog even pben
heb ook het boek van hemphling maar doe het voornamelijk via de tellington jones manier + gevoel...
welkom trouwens nog, hihi maar ben geen tinkerroos he, niet meer in ieder geval, noem me dan maar fjordenroos hahaha grapje

mariel, gewoon lekker op je eigen tempo alles doen

chubby, hard gewerkt dus weer

leonoor, prachtige foto's

teuntje111, hoihoi, welkom hier
zal het hier maar gelijk ff zeggen dan, ze komt aankomende keer in de battie met dr analyse leuk he

mamauba, ik heb je nr geloof ik niet meer, mag je wel weer even pben
mn inbox explodeert elke keer geloof ik hihi zoveel pbs op een dag...
rot van je vader zeg, weer geopereerd, ik hoop toch echt voor je dat het nu eens een keer beter gaat...

flettie rot van je moeder, sterkte ermee...

jacky2, fijn dat de buikpijn wat minder is

sorry als ik mensen vergeten ben, ben dr ff niet helemaal bij vandaag
mn knie knakt weer... de reden waarom ik geopereerd werd, wat het meeste pijn deed, gisteravond begon ie weer en inmiddels heb ik hem al 100x weer moeten laten knakken geloof ik...
de pees schiet dus naast de knieschijf lijkt me wordt hier niet vrolijk van geloof ik
vannacht ook nauwelijks geslapen van de pijn
heb juist een paar dagen rustig aan gedaan etc...

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 08:40

flettie, en ook nog je familie daar, kl*te zeg, zit ff niet mee allemaal zo te horen...

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 08:51

Goedemorgen,

Ik hoop dat ik geen nieuwelingen vergeten was gisteren maar anders als nog welkom!

Chev, een mens van uitersten ben ik ook echt… pfft Jan wordt er wel eens gek van, haha.

Cindy, gisteren moest ik 1x opnieuw inloggen voor de rest gelukkig geen probs Veel plezier met het testen van je nieuwe tuig!

Mamauba, leuk om te lezen dat je zo van Pippa geniet. Ze is echt voor je gemaakt
Wel vreselijk balen dat je pa weer geopereerd moest worden. T is wat als je leven aan een zijden draadje hangt… Ik hoop dat jullie nu eens meer geluk gaan krijgen en dat hij nog heel lang van jullie mag genieten !

Tinkermuts, bedankt Veel succes met de shows morgen. Ben benieuwd naar de foto's

Chubb, jammer dat je baas' zoon nog maar 15 is… Waardeloos van die voorganger!

Wenk, suc6 bij de HA. Ik hoop dat je wat wijzer terug komt!

Flet, gezellie dat de paardjes nu aan huus staan! Spannend voor jullie wat betrect die melanomen en huidkanker.. Ik hoop dat het allemaal meevalt Mijn moeder had vorig jaar ook een plekje op haar borst maar dat is gelukkig goed verwijdert.
Bah, ook nog eens je familie mogelijk in gevaar… pech komt nooit alleen

Gisterenavond springles. Jammer genoeg zat ik nog niet bij Jan in de groep… maar t was wel heel leuk! Dinsdag zat ik te bedenken dat ik wilde vragen of we deze oefening een donderdag zouden doen En nu stond het al klaar voor de woensdagles, haha. Telepathie.
We moesten eerst losdraven over wat balkjes. Daarna los springen over een kruisje. Op de Aclijn had ze 3 hindernissen gezet. Die moesten we gaan springen als een slangenvolte. Dus iedere x wisselen op de sprong! Echt gaaf. Als je klaar was met de laatste moest je door galopperen en nog een dubbelsprong nemen. En dan nog ergens over omgekeerde fel gele emmers springen. Erg leuk. Fenno deed het braaf en een uur later had Flan ook haar beste beentje voor

Dobbel, succes met werken..

Roos, balen van je knie joh! T zit je ook niet mee

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 08:52

Ik hoor net dat die tinker van een kennis van me Finn weer koliek heeft. Hij heeft het toen op het nippertje gered en nu zijn ze weer aan het klooien. Arme Finn, ws zal er meer aan de hand zijn anders krijgen ze dat toch niet zo vaak? Hij was zelfs in shock geraakt door de pijnstiller. Ik ga zo maar even naar haar toe, het ging nu wel beter met Finn, maar ook nu weer spannend.

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 08:58

Lees dus net op de site van mijn neef dat ze van plan zijn in hun huis te blijven:

Citaat:
Wij hebben besloten om te blijven.
Voor overstromingen zijn we niet bang. Er is geen groot open water bij ons de buurt en ons huis ligt op een heuvel(tje). Het is maar een paar meter hoog, maar wel hoog genoeg om overstromingen ten gevolge van regenbuien te voorkomen. En dat het gaat regenen de komende dagen staat wel vast en flink ook. De lager gelegen gebieden (de mensen onder aan het heuveltje bijvoorbeeld) komen vrijwel zeker blank te staan. Ook zullen er grote delen van Houston (denk gerust aan enkele tientallen vierkante kilometers) blank te staan ten gevolge van overvloedige regen.
Ook is de verwachting dat we een toch zeer serieuze windkracht te verwerken krijgen. Geen categorie vier of vijf orkaan (daarvoor zitten wij toch te ver inlands en te ver van de verwachte route van de orkaan), maar waarschijnlijk wind die overeenkomt met een categorie één of twee. Dat komt dus niet op wind snelheden van zo'n 150 km/uur (gemiddeld! met uitschieters naar boven).

Maar vooral de laatste alinea vond ik weer erg lachen en typisch:
Citaat:
We houden de berichtgeving goed in de gaten, maar voorlopig blijven we hier. Achteraf kunnen we dan concluderen of we domme Hollanders zijn geweest die niet wisten wat ze deden, of dat we nuchtere Hollanders zijn geweest die niet zo snel in paniek raken.

@ Jellie: pech, pech. Ach, ik vind dit nog wel meevallen in vergelijking met de pech en ongeluk die andere mensen treffen. Ik wacht eerst gewoon af wat er allemaal gaat komen.

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 09:07

ik heb alles (eindelijk) weer bij gelezen, ik wou even welkom tegen de nieuwe tinkerpraters zeggen.
verder heb ik niet zoveel te melden

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 09:07

Een hoop narigheid weer vandaag voor veel mensen. Flettie met je moeder. maar duimen dat het geen melanoom is anders mogen jullie ook. Het lijkt me toch de rotste vorm van kanker. mijn vader heeft er ook een weg moeten laten halen en in de familie komen veel moedervlekken voor. Daar word ik soms ook best onzeker over.Er zal maar een rotzakje tussen zitten dat kwaadaardig is. ook nog duimen voor je familie in Houston.

En Mamauba met je vader. hopelijk heeft deze operatie alle ontsteking weggenomen en kan hij nu gaan genezen.

Weer koliek voor Finn. Wel raar dat het de zoveelste keer is. Hopelijk komen ze achter de oorzaak.

Weer wat mensen die wegblijven vanwege de gigantische hoeveelheid berichten. jammer, ik kan ook niet alles bijhouden maar probeer wel te lezen, en mis ik wat dat is het niet persoonlijk bedoelt. .

Roos je moet wel een beetje uitkijken met je knie hoor. Als je te veel te snel doet heb je er alleen maar langer last van.

Chev nog een week langer thuisblijven. En afwachten of je nog bloedarmoede hebt. Wel een nuttige bezigheid drol voor drol weghalen.

WenK sterkte vandaag bij de huisarts.

o ja nog een welkom voor alle nieuwelingen. Was ik helemaal vergeten te zeggen, slecht

Chubby met een automaat kun je heel goede noodstoppen maken. Wij kunnen er over meepraten stamp je als gewoonte met 2 voeten op de rem ipv 1 op de rem en 1 koppeling. Fijn ook dat je er door collega's nog even aan herrinert wordt.

Maya lekker zo'n nuttig besteeds vrije middag. Sander had weer last van zijn whiplash dat klopt. Hijmoet er nu nog voor naar een manueel therapeut. Maar zolang het gedoe met de zorg niet helemaal is opgelost zal hij er nog wel last van houden denk ik.

Ik zal vast nog wel wat vergeten zijn.

Gister niet naar mijn paardje geweest. We wilden gisteravond gaan maar mijn darmen waren het daar niet mee eens. Hopelijk kan Sander vandaag even langs gaan. het is wel erg lekker weer maar ik ga niet verder dan de tuinstoel met een boekje vandaag.

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 09:22

Cindy, sterkte voor je kennis en ik duim weer hard voor Finn. Vorige x heeft het geholpen dus nu hopelijk ook weer

Flet, ik hoop dat ze door mogen gaan voor de nuchtere hollanders….

Karuna, balen dat Sander last heeft van de whiplash! Jij balen dat je last van je darmen had.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 09:26

Die darmen gaan wel weer over. Is vaak een dagje ellende en dat werken ze weer gewoon mee. Alleen genant als je er bij een hypotheekadviseur last van krijgt . Tjsa maar niks aan te doen.

En Sander heeft ruim 10 jaar er weinig last van gehad, maar door de zorg zooi moet ie meer doen dan hij kan en dat gaat dus niet. Hij is allang blij dat het hierbij gebleven is. Hij is 18 jaar geleden met wielrennen geschept door een auto en heeft er dus alleen wat nekklachten aan overgehouden. Dat had heel anders kunnen aflopen. .

jacky2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 09:41

Ik zit net te kijken op de site van paard en koets,
bij de shows maar zie nog geen tinkerstamboek erbij staan !
Wie weet of ze dit jaar wel of niet meedoen ?

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 09:42

Heb je de link van die site Jacky?

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 09:52

jacky2 schreef:
Ik zit net te kijken op de site van paard en koets,
bij de shows maar zie nog geen tinkerstamboek erbij staan !
Wie weet of ze dit jaar wel of niet meedoen ?

NST komt er wel met de stand en ik weet dat Noelle en Herman op zondag een show gaan geven met Gulliver. Maar ik weet niet of er nog meer shows komen.

yarka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 10:03

Wanneer is Paard en Koets?

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 10:04

Flett --> nou hopen dat het nuchtere hollands wordt

en Pell--> inderdaad al goed thuis in ons huisje

Sorry dat ik maar steeds geen tijd heb voor de foto's, maar t zijn er nog zó veel en heb de helft nog niet van camera op computer gezet .... ooit zal t lukken

[EDIT] hoe gaat het eigenlijk met jullie huisje ?!?!

wel wat fotootjes van Sayla op ITP (had ze al een tijdje op computer)

viewtopic.php?f=53&t=470266&start=0&st=0&sk=t&sd=a

Verder niet veel bijzonders, veel te doen (zowel privé als met werk)

Bonte --> Time out als t te veel wordt

Leonoor --> die laatste is schattig
Nu mijn zus een kleine heeft, zien baby's er op een of andere manier toch schattiger uit/ had er eerst niet veel meer, maar nu Peettante dus
... maar hoop dat t bij mij nooit gaat rinkelen want dat past niet in mijn leven enzo

Voor de nieuwelingen die ik gemist heb ---> NOG WELKOM

nu weer aan de slag

http://www.paardenkoets.nl/
Laatst bijgewerkt door grid op 22-09-05 10:52, in het totaal 2 keer bewerkt

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 10:04

yarka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 10:10

Thanks!

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 10:19

Grid, t zijn leuke foto's! Die paardjes hebben echt een lekker leventje. Gaat t ook goed met t baasje van Jill en Winnie?

Hebben jullie t ook gelezen van Teuntje dat leuke shetje dat hij overleden is.... Ik vond t zo'n leuk dier altijd in de fototopics....

hetlarixbos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 10:30

Wenk succes bij de dokter. Ik hoop dat het mee valt.

Chubby balen van je voorganger. Hopelijk kun je het goed oplossen maak je gelijk een super indruk en dan vergeten ze het gestund van de auto zo

Flettie lekker de paarden aan huis. Jullie krijgen ook een spannende periode veel sterkte.

Jacky2 gelukkig voel je je alweer wat beter.

Spetter veel plezier met het mennen vandaag. Ik hoop dat het tuig bevalt.
Als een paard een keer koliek heeft gehad word het er vaak gevoelig voor. Dus hoe vaker een paar koliek heeft gehad hoe groter de kans word dat ze het nog een keer krijgen. Ik hoop dat Finn snel weer opknapt.

Roos balen van je knie. Nu wel even extra rustig aan doen he. En ik zal je nog een keer mijn nummer sturen.

Jellie leuk gesprongen dus. Het lijkt me dat jullie altijd hele leuke afwisselende lessen hebben.

Karuna balen dat je dramen niet mee werkten gisteren. Geniet nog maar even van het lekkere weer want het is al bijna weer oktober.

Zo ik ga maar weer eens poepscheppen want daar ben ik wel even druk mee van 9 paarden. Maar ja wat moet dat moet en het is ook wel leuk met dit weer lekker in de wei bij de paarden.

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 10:44

Jellie schreef:
Grid, t zijn leuke foto's! Die paardjes hebben echt een lekker leventje. Gaat t ook goed met t baasje van Jill en Winnie?

dank je

Met Baasje van Jill en Winnie gaat t ook goed... ze is net weer langzaamaan begonnen met rijden (na keizersnee toch altijd weer even afwachten) en dat ging wel lekker
Natuurlijk wel veel geplan met die kleintjes, maar dat komt wel goed

zie dat flett ook de link had gegeven ...

Vindt Paard en Koets ook altijd wel leuk en is vrij dichtbij en soms best leuke koopjes enzo:$ , al zal ik dit jaar wat minder te spenderen hebben moet toch allemaal wel wennen en natuurlijk vanalles gekocht voor huisje enzo dus nu een beetje blut
Maar ach dat komt ook wel weer goed

Karuna las dat je weer gereden hebt en minder van Sander maar idd dan toch nog wel geluk gehad ...

chubb wat balen van voorganger, hopelijk snel alles weer op een rij.

en Mamauba --> ik zou momenteel graag met je willen ruilen ... ik zit binnen vervelend werk te doen
[size=9]en vind t bij de paarden zijn, ookal is het veel stront scheppen/ klusjes doen e.d. heerlijk (ja ik ben maf ) ik kom dan altijd echt tot rust en kan dan van alle kleine dingen genieten

Veel succes en plezier ermee!! t is volgens mij heerlijk weer buiten

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 10:44

Wie van jullie is goed in differentieren?

12x2 - 50x + 8 = 0
12x2 - 50x = -8
12x2 - x = -8/50
12x2 - x = -0.16
x2 - x = -0.16/12 = 0.01333
.... ?

x2 is dus x in kwadraat. Mijn wiskundig geheugen laat me even in de steek

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 10:53

Wat doe je dat moeilijk:

12x2-50x+8=0
24-50x=-8
50x=32

x=0,64

Of bedoel je, als we x vervangen door a: 12a2 - 50a + 8 = 0?
Want da's een ander verhaal...

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 10:59

Met x2 bedoel ik x in het kwadraat. Krijg dat 2tje er alleen niet boven. Dus helemaal uitgeschreven zou er staan:
12 maal x maal x minus 50x plus 8 = 0

offuhm zo:
12 x y x y - 50y + 8 = 0

Snappie?