[TI] Tinkerdagen Leusden 2014!!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 20:28

Wist helemaal niet dat jullie zoveel gefilmd hadden, leuk zeg!!

Ik heb nu nog zo'n 200 foto's over :') even verkleinen en klaar maken :)

Calanddra

Re: Tinkerdagen Leusden 2014!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 20:31

Wat fijn dat het zo goed ging Desiree! En dat je er weer wat meer vertrouwen in hebt gekregen :D met de tinkerdagen deed je ook mee met de cross toch? :D

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 20:32

Hele knappe man <3
Hij gedroeg zich vandaag beter dan gister...
Gister bij de eerste sprong (piano op en afsprong) bedacht meneer zich bij de afsprong in de lucht dat hij niet naar beneden maar omhoog wilde...
De resulteerde in een heule hoge sprong... een rodeosesie er na... en een dubbelgeklapte enkel bij mij deed de rest (die is nog niet zo sterk nadat die pees volledig doorgescheurd is)... ofwel dees werd weer gelanceerd...
En Gil is in volle galop het terrein afgerend zo de grote weg op...
Ik heb mijn hart vast gehouden, zo niet tof van hem... Gelukkig werd hij een stuk verder op afgeleid Door knappe merrie staat in de wei en kon mijn vader hem zo pakken...
Maar ik ben zelden zo bang geweest...

En vandaag was hij weer de crosspowny die ik ken...

maar goed gister was ook weer de eerste keer van het seizoen en hij was net geschoren... bij die miemel zijn dat allemaal redenen om raar te doen :')

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 20:33

Ja,marianne had mijn telefoon. Ze is een schat. En chauffeuren ( heb geen trekauto meer na relatiebreuk) en filmen. Ze is een topper.

Ben heeeeel benieuwd naar de foto's

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 20:38

Calanddra schreef:
Wat fijn dat het zo goed ging Desiree! En dat je er weer wat meer vertrouwen in hebt gekregen :D met de tinkerdagen deed je ook mee met de cross toch? :D

Is wel de bedoeling.
Alleen op zaterdag en dan de gevorderde cross...
Ik kan het niet maken om de beginners cross te gaan doen (dat zou wel heel erg zijn) maar dat betekend wel dat ik moet kiezen.
Ik wil 2 keer springen omdat Leusden vertrouwd is en ik dan kan werken aan de ontspanning en het vertrouwen.
Dan wordt het helaas maar 1 keer crossen. Meer kan mijn enkel helaas nog niet aan en ik moet dat dan ook niet willen.
Wel erg balen...

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 21:18

Oef dat is dan wel schrikken zeg :oo fijn iig dat hij vandaag dan in n betere bui was. Heb al wat foto's voorbij zien komen, ziet er goed uit!

Dat is wel minder idd, maar misschien volgende keer weer 2x crossen toch? De tijd vliegt voorbij, t is zo september :')

Hier nog snel n fotootjes van Andrea met Jaron
Afbeelding

En Bart met zijn (nieuwe, ze doet m alweer n tijdje :P ) bijrijdster van 14 jaar :D ben zo trots op ze!
Ze was ontzettend zenuwachtig, al durfde ze dat niet zo te laten blijken haha :P maar vind dat ze t onwijs goed heeft gedaan voor de allereerste keer :D
Afbeelding

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 21:21

Gave foto!('s)!! Je bijrijdertje deed t echt super!!

LBroekhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 22:25

Gave plaatjes en filmpjes van vandaag zeg!
Het ziet er uit alsof jullie een top dag gehad hebben :D
Volgende week ben ik aan de beurt, ik wordt toch al wel zenuwachtig hoor!!!

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 22:38

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 00:04

De foto's zijn aan t uploaden bij photobucket :D ik zal dan de link hier neerzetten :)

Afbeelding
Afbeelding

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 01:13

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 06:32

Wat een gave foto's!!

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 08:44

lees nog steeds mee. maar pff zie er nog steeds tegenop.

ten eerste heeft mijn merrie enorme angst voor de trailer.
Ten tweede nog steeds erg angst op proeven en zo.

Maar kom denk ik wel terug op om dressuur officieel te rijden. Nog niet aan toe met mijn pony, ze kan niet eens recht richten. Ben daar nu mee bezig en stelling te geven... Ik ga dus nog steeds voor september misschien een dressuur proef te doen.

Van de week voor het eerst gesprongen met haar, een heeeeel klein kruisje hahaha. En op de crosswei geweest en nog een heel laag boomstammetje gesprongen. en van heuvel gereden was echt wel steil. vond me zelf erg stoer. De waterbak ging gisteren ook al wat beter. Maar mijn kleine meid is wel een angstig dametje. Maar ik hoop dat ik haar vertrouwen kan krijgen tegen die tijd.

Ik hoop niet dat ik de enige ben met geen ervaring daar met proefjes, want ben al zenuwachtig genoeg bij het idee en ik hoop dat mijn dametje tegen die tijd niet trillend in de trailer staat en er uit komt. Dat ze betere ervaringen krijg.

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 08:58

Sweetsox, vervelend dat je er tegen op ziet!

Juist de tinkerdagen zijn fijn om ervaring op te doen. Vorig jaar heb ik met mijn jonge merrie (was totaal niet recht) ook meegedaan. 2x vekeerde galop, verkeerde stelling ect, maar dit ging mij puur om de ervaring. Mijn doel was de juiste gang, en de juiste kant op :') Je moet ergens beginnen.
Als je voor de ervaring gaat, zou ik zeggen gewoon doen. Je kunt ook voor bixie gaan dan.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 09:00

Vind ik ook. De eerste x dat ik mn proef reed op leusden, sprong de jury zelfs van haar stoel omdat jaron bijna het juryhokje in kwam(viel nog mee hoor, maar ze schrok wel :') )

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 09:08

Haha, dat weet ik nog Andrea :')

Sweetsox, als het je gerust stelt mag je mijn proef zien :P hij is gefilmd

jeaninedow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 10:26

Te gek Calanddra, had helemaal geen idee dat je zoveel foto's maakte van iedereen ! Ik mag wel iets meer lachen :D Voorbeeld nemen aan het meisje van de fjord? Vond dat zo'n leuke pony trouwens !

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 10:41

Die mevr was echt boos :')

Fjord was echt een leukie idd

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 11:16

Snackie schreef:
Die mevr was echt boos :')

Fjord was echt een leukie idd

Ach, Gil heeft zich een keer op een juryauto laten vallen... :')
Je kunt je de schade vast wel voorstellen... en de boze jurymeneer ook wel... De keer daarop dat ik bij die jury kwam school hij voor ik mijn proef begon zijn auto 3 meter naar achter :') _O- :+ en geef hem eens ongelijk...

En wat betreft het rijden van de proefen... Ik start nog steeds en gil gedraagt zich elke keer weer als of hij voor het eerst mee is en niks snapt en super onopgevoed is... :')

Daar moet je je niet druk om maken hoor... Je komt voor de lol en niemand lacht je uit (ze lachen mij ook nog steeds niet uit, tenminste niet dat ik weet, en ik lach mezelf wel elke keer uit (nadat ik afgekoeld ben dan)dus ik zou het begrijpen als de rest mij ook zou uitlachen)

Daar over gesproken... Ik snap echt niet dat ik het nog steeds probeer... Het is hopeloos en de KNOP werkt ook niet bepaald mee...

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 12:23

wil het filmpje wel zien. punten halen maak ik me niet druk om, die haal ik niet hahaha. geen stelling af en toe nu met veel moeite, rechts om altijd in de verkeerde galop. Duidelijk een bos knollie geweest.
zit me serieus te denken om te gaan crossen, hahaha als puppy puppy puppy, eerste keer deze week op het terrein gereden en vond het eng. Hindernisbaan ga ook niet vanzelf, ze is zo angstig kan dan wel heel snel achteruit lopen. Vooruit zit er dan niet op en sta dan versteend te kijken.
maak me zorgen dat ze uberhaubt wel de trailer in gaat en hoe gestrest ze daar zal zijn.

Dus neem nu dressuur les en springles. eerste springles gehad en ging dramatisch hahaha. vond me zelf erg stoer. hahaha op het crossterrein ben ik maar begonnen met de waterbak. twee keer nu gedaan en tweede keer ging het al echt beter. van grote heuvel steil naar beneden vond ik ook erg eng.
eerste springles heb ik met ogen dicht gesprongen hahaha in galop jakkie. maar goed daarna ook met ogen open. vond me deze week erg stoer.
Afbeelding
Afbeelding
hier een stoere foto met mijn dikke lijf hahaha niet echt elegant.

weet niet hoe ik een filmpje moet neerzetten.

jeaninedow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 12:53

Wat een gaaf terrein, waar is dat? Gewoon veel oefenen, na 2 lessen kan je ook nog niks verwachten toch ! Wij lessen nu een jaar en halen nu wel fijne winst in de b, dat had ik een jaar geleden nog niet hoeven te proberen. Nova is vorig jaar op de tinkerdagen de dressuurring uitgesprongen |o

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 12:59

Dit is op de stal waar ik sta, pensionstal bronsveld crossterrein bronsveld. Heel mooi terrein en je kan ook door een super crossruiter les krijgen. Maar dat is nog net te vroeg denk ik voor mij.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 13:02

Waarom probeer je het niet? Ze houden rekening met je hoor.

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 13:27

ik ga me vanavond aanmelden voor puppy training. En dat met alle veel betere ruiters op stal. hahaha.
Durf nog niet mee te doen aan de collectieve lessen. Eerst nog oefenen met houding etc. Paar lesjes springen met mijn eigen instructrice.
Vind de cross instructrice erg goed, maar nog wat te heftig en de springlessen ook. Veel te hoog voor me nog.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 14:53

Ook daar houden ze rekening met je hoor :D