[TI] Springtinks :D

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

TurboTinker

Re: Springtinks :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 17:38

Ja precies hihi

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 18:26

Ik heb n vzh wintec, 500 geloof k

jeaninedow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 19:24

Ja calanddra ik had ooit gelezen dat jij tevreden was over fugers dus die is afgelopen week geweest, had helemaal niets dat paste |o . Alle mfsc zadelmakers hebben niets, country mill niets, meerdere kleinere niets, word er echt moedeloos van. ik ga eens kijken bij jc en kieffer. Daaleman is dat op maat gemaakt? Wintec vind ik zelf niet zo mooi wil graag leer en past haar niet zo goed.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 19:26

Daaleman is op maat gemaakt, zit in de buurt van Apeldoorn/Zutphen. Empe of Emst :)

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 19:33

Wat vervelend dat je ervaring niet zo goed was :( heb zelf bij hen voor mijn vorige pony n zadel gekocht, was de eerste die zij uitkozen en die lag echt perfect voor ons beiden. Maar ik weet wel dat elke zadelmaker wel zn mindere verhalen heeft.

Heeft ze zo'n lastige rug dan? :oo

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 19:55

Als er 1 van het natte vingerwerk is... ik heb zoveel slechte ervaringen over hem gehoord.
maar zo is er over allemaal wat te zeggen.

Ik zweer zelf bij John kool. Die komt uit leusden en heeft altijd zat zadels bij zich. Springzadels zijn wat lastiger. Maar voor 1200 heb je ook een nieuwe kentaur compleet.

Als je het niet kunt vinden, zou ik hem proberen. Hij is erg meewerkend en legt je t niet op.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 20:09

Mijn spiksplinternieuwe massimo op maat was rond de 1200 euro zo uit Mn hoofd.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 20:13

Ik heb een Daaleman eventing zadel, echt een geweldig boterzacht zadel met dikke wrongen.
Hoe duur ze nieuw zijn wil ik niet weten, gaat over de 2000 ruim maar heb m gelukkig 2e hands aan kunnen schaffen, maar dan nog issie duur.
Daaleman is wel echt top qua zadelpassen. :j Heel tevreden over.

Heb ook kentaur gehad, waardeloos zadel, dressuurzadels zijn top, springzadels vind ik helemaal niks.

Heb nog wel een JC springzadel gehad een tijd, dat was ook echt een super fijn zadel. Type weet ik zo niet meer maar pastte heel mooi en zat ook heerlijk qua wrong etc.

jeaninedow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 21:09

Hartelijk bedankt voor de antwoorden iedereen!
Ik vond fugers nieteens een heel slechte ervaring hoor ! Hij had alleen niets. Vond het wel vergeleken met mfsc zadelpassers veel minder nauwkeurig, maar goed je betaalt dan ook niet voor een pasconsult wat je bij de betere zadelpassers wel doet.

Ze heeft een ontzettend korte rug en zadels schuiven vaak naar voren.

Daaleman klinkt super. 2000 is alleen echt teveel. Vind het ook een principekwestie hoor, Nova zelf kostte 3000 piek en dan vind ik 2000 voor een zadel echt gigantisch veel. Ik spaar liever wat extra mocht er ooit iets medisch zijn.

Melanie, hoe heb je die tweedehands verkregen dan? Via daaleman zelf?

jeaninedow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 21:11

cp112 schreef:
Mijn spiksplinternieuwe massimo op maat was rond de 1200 euro zo uit Mn hoofd.

Heb je een springzadel? Of de Son? Die laatste paste haar namelijk niet goed.

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 22:05

Mijn Daaleman komt bij een zadelmaker hier uit de buurt weg, is ook niet speciaal voor hem gemaakt maar lag toevallig wel heel erg goed. was al wel een ouwetje maar nog in goeie staat,.ivm dat ik wilde gaan inrijden en hij nog veel zou veranderen wilde ik ook niet te veel uitgeven, maar wel iets wat goed lag om slechte ervaringen en pijn bij inrijden te voorkomen.
Ik heb uiteindelijk 250 betaald.

Gilbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 09:02

Ik had op Gilbey een wintec endurance, op Beggar een Bates ca prille, en nu op Tapas weer een wintec endurance maar dan de nieuwe versie.
Mijn ervaring met MSFC is dat ze voor de toeschouwers een zeer grondig beeld geven maar vaak niet de ervaring en kennis om het echt te onderbouwen.
Vooral een goed verkoop praatje en daardoor denken gemiddelde paarden mensen dat het echte kenners zijn.
Helaas zelf diverse slechte ervaringen mee gehad en daardoor zelf gaan zoeken naar een opleiding waar ik echt verder mee kwam.

jeaninedow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 10:14

Daar spring je dus ook mee, die endurance? Ik heb een zaldi endurance (record), daarmee is springen vanaf 60 cm behoorlijk lastig. Wat vooropleiding heb je gedaan ?

Tijdens mijn studie diergeneeskunde is er een zadelpascursus en hier werd mfsc geadviseerd. Ik was heel tevreden over Patricia Bliek.

Lodewijk91

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 10:33

Bij ons was het ook een grote zoektocht, uiteindelijk uitgekomen op een euroriding spring. Ben er heel blij mee en hij ligt perfect op me knollie! Heb hem van drunens ruiterhuis en was nieuw dacht ik iets van 900€ dus dat valt wel mee!

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 11:43

jeaninedow schreef:
Hartelijk bedankt voor de antwoorden iedereen!
Ik vond fugers nieteens een heel slechte ervaring hoor ! Hij had alleen niets. Vond het wel vergeleken met mfsc zadelpassers veel minder nauwkeurig, maar goed je betaalt dan ook niet voor een pasconsult wat je bij de betere zadelpassers wel doet.

Ze heeft een ontzettend korte rug en zadels schuiven vaak naar voren.

Daaleman klinkt super. 2000 is alleen echt teveel. Vind het ook een principekwestie hoor, Nova zelf kostte 3000 piek en dan vind ik 2000 voor een zadel echt gigantisch veel. Ik spaar liever wat extra mocht er ooit iets medisch zijn.

Melanie, hoe heb je die tweedehands verkregen dan? Via daaleman zelf?

Ja via Daaleman zelf :j Je zou 'm dus een berichtje kunnen sturen of ie nog wat heeft.
Zijn wel super kwaliteit zadels, heb het zadel nu ruim 5 jaar en ziet er nog helemaal top uit.

jeaninedow

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 18:45

Waaaah ben helemaal gelukkig. Net een parcours van 80 cm gesprongen en ging zo fijn!

Odessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 18:49

hoi allemaal,

ik heb ook een tinker, een 3 jarige. ik wil graag zulke dingen met hem doen maar hij is zoo vreselijk langzaam? wat kan ik hier aan doen? voer doet niks bij hem.

groetjes

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 19:35

Welkom hier!

Morgen bb parcourtje! Zinin!

Gilbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 20:57

jeaninedow schreef:
Daar spring je dus ook mee, die endurance? Ik heb een zaldi endurance (record), daarmee is springen vanaf 60 cm behoorlijk lastig. Wat vooropleiding heb je gedaan ?

De wintec endurance heeft gewoon zweetbladen en een vaste kniewrongen.
De record heeft dat niet.
Ik spring er 1.10 mee en met Gilbey heb ik nog hoger gesprongen.

Gilbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 20:59

Odessah schreef:
hoi allemaal,

ik heb ook een tinker, een 3 jarige. ik wil graag zulke dingen met hem doen maar hij is zoo vreselijk langzaam? wat kan ik hier aan doen? voer doet niks bij hem.

groetjes

Lekker de tijd voor nemen om hem heel rustig aan in te rijden.
Gilbey was ook niet vooruit te branden toen ze jong was maar uiteindelijk was daar niets van te merken toen ze ouder was

Lucy_121

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 12:21

ook ik meld me hier! Tibo is een tinker van 10 jaar. hij houdt ongelofelijk van springen maar is soms wat onzeker voor de sprong.
vandaag een boomstam in de wei gesprongen, al wel vaker gedaan maar vandaag voor het eerst bitloos, 't ging echt super! meestal springen we in het bos maar heb een ook een paar springlessen gevolgd, we zijn nog heel erg bezig met de techniek en afstanden dus we hebben nog niet zo hoog gesprongen. waarschijnlijk ga ik deze week met een stalgenoot wat hindernissen opzetten, zal kijken of ik dan wat foto's kan maken.

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 12:40

Heb vanavond ook een springparcourtje op een manege in de buurt. 60cm. Ben nerveus _O- :r
Laatst voor t eerst parcourtje gesprongen in een binnenbak, hij kent alleen buiten... met kunst en vliegwerk alles gesprongen, maar netjes was t niet hahaha. Hij vond zichzelf eng in spiegels en ruiten.. laten ze daar nou enorme ruiten bij de kantine hebben xD

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 13:03

Parcourtje gesprongen vandaag. Bb

jeaninedow

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 10:55

Joaaa zie m goan! Wat een lieve bijrijdster heb je. Waar ligt het aan dat ie aantikt denk je ?

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 11:33

Dit was ons 2e rondje, 1e rondje was een stuk minder.
Ben trots op hoe die het gedaan heeft, tuurlijk zitten er fouten in, overkruisde galop en terugvallen in draf, maar goed we zijn beiden toch wat onervaren en hij vond het allemaal heel spannend!
Hij is pas 6, en dit was de 3e keer in zn leven in een binnenbak en 3e keer parcour op vreemd terrein :)
Kan nog een hoop netter, ook van mijn kant. En ik denk dat t binnenkort een keer tijd word voor een ander springzadel.