[TI] Extreem gevaarlijke tinker

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Extreem gevaarlijke tinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 22:14

Oh ja, was ook aangespannen. De advocaat heeft ons vlakaf gezegd het allemaal af te schaffen en tevreden te gaan met wat we krijgen. Want wat hier op papier staat volgens de wet is in de rechtbank niets waard. Waar normaal de handelaar wordt gezien als diegene die de kennis moet hebben om te oordelen of het paard gebruikt kan worden voor het doel waarvoor ik het heb gekocht, zeggen ze in de rechtbank dat wij als eigenaar dit paard hebben gekocht en het maar moeten zien oplossen. Typisch België...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 22:18

Ariebren schreef:
Daarom zijn die appie's zo vaak te vinden in de handel. :7

Het zijn leuke weide stofferings paardjes, maar verder ???n.

Pardon? Waar baseer je dat op? Slaat echt helemaal nergens op, alleen de zogenaamde kwpn'ers etc zijn zeker weer goed genoeg voor jou?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 22:20

DeMolenhoek schreef:
Oh ja, was ook aangespannen. De advocaat heeft ons vlakaf gezegd het allemaal af te schaffen en tevreden te gaan met wat we krijgen. Want wat hier op papier staat volgens de wet is in de rechtbank niets waard. Waar normaal de handelaar wordt gezien als diegene die de kennis moet hebben om te oordelen of het paard gebruikt kan worden voor het doel waarvoor ik het heb gekocht, zeggen ze in de rechtbank dat wij als eigenaar dit paard hebben gekocht en het maar moeten zien oplossen. Typisch België...

Er is dus geen wet voor consumentenbescherming? Beetje jammer dan, maar goed, als het zo zit dan houd het idd op.

Wat is de afstamming van het veulen wat je krijgt?

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 22:24

appie's kunnen hele leuke paarden zijn, heb er al veel leuke werkers tussen gezien.
Het hangt allemaal af van de training :j

je gaat er idd nooit je geld volledig van terugkrijgen maar het is toch al iets.
Mocht je dan voor je tinkie een leuke oplossing vinden en daar eventueel ook nog iets voor krijgen ben je tenminste niet helemaal gepluimd :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 22:32

anneliesdj schreef:
DeMolenhoek schreef:

Er is dus geen wet voor consumentenbescherming? Beetje jammer dan, maar goed, als het zo zit dan houd het idd op.

Wat is de afstamming van het veulen wat je krijgt?

Op papier is die er ja. Maar als het eenmaal zo ver is. Gho, dat ken ik niet meer vanbuiten. Hij heeft het snel even genoemd en wat de ouders presteren. Ben zelf niet in de westernwereld thuis.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 22:33

Maar is het een amerikaanse appaloosa of een appaloosa? Is een heel verschil hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 23:09

Dat heeft hij er niet direct bij gezegd. Betreffend veulen zou ook pas binnen een maand komen... We hebben hem al bij al 2 minuten aan de lijn gehad? Hij was op zijn tegen getrapt door mijn aangetekend schrijven.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 23:12

Ik hoop dat je nog niet toegezegd hebt dan, wie weet is het weer een afdankertje.
Laat ie maar op zijn tenen getrapt zijn, beetje bluf wil ook wel helpen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 23:22

Je tinker heb je gekocht om wat mee te doen, nu moet je 3 jaar wachten....zou er geen genoegen mee nemen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 07:16

Tevreden zijn we niet nee... Maar volgens advocaat moeten we niet al te veel rekenen op het rechtssysteem. Toh blijft het me dwars zitten dat hij haar niet terug wil... Dat betekend toh dat hij jet eweten heeft....

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 08:14

Als hij haar terug neemt moet hij haar voeren en stallen en dat kost geld.
Hij kan ze niet snel weer verkopen, dus zal ze langere tijd moeten onderhouden.

En als hij haar terug neemt moet hij jou een gelijkwaardig 'product' leveren, nu krijg je een veulen waar hij voorlopig ook niks op kan verdienen en hem alleen maar kost.

Dus je helpt hem nu 2x uit de kosten, jouw merrie gaat hem nooit wat opleveren en het veulen heeft hij blijkbaar ook nog niet goed kunnen verkopen.

Maar als dit het maximale is wat je er volgens je advocaat uit kunt halen en je daarmee het gedoe af kunt sluiten, wat moet je dan?
Nog meer energie steken in die handelaar?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 08:44

Idd.geen energie meer steken in die handelaar.
De Apaloosa staat bekend als het mensvriendelijkste paard dat er is!
Geniet straks van je veulen TS en ik hoop dat je voor Jessica gauw een goed plekje vind.

lisa_pluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 10:42

gohya schreef:
Idd.geen energie meer steken in die handelaar.
De Apaloosa staat bekend als het mensvriendelijkste paard dat er is!
Geniet straks van je veulen TS en ik hoop dat je voor Jessica gauw een goed plekje vind.

Ik keek even naar je onderschrift ;)

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 10:51

appaloosa's zijn heerlijke paarden, heel direkt en recht door zee, meestal wel slim
met zulke paarden kan niet iedereen overweg maar klikt het, heb je een paard voor het leven <3

als het een hengstje is en hij heeft appaloosa kenmerken, kan ik wel helpen met het regelen van een amerikaans papier
moet je hem ruinen en dan mag hij het stamboek in
laat je door anderen niks wijsmaken, dit kan echt, heb het zelf al 2 x gedaan en al meerdere mensen met mij

ik heb in Belgie op kapaza al een paar hele leuke exemplaren zien staan die al een tijd te koop staan en echt leuk in elkaar steken
dus wie weet doe je wel een hele leuke deal

hopelijk melden de mensen zich die jou tinkertje wel wilden hebben, dan kan jij dat hoofdstuk afsluiten

furyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 14:19

Wat een ontwikkelingen opeens.
Ik zou zeker niet zomaar akkoord gaan, eerst maar eens kijken wat dit voor veulen is.
Hopenlijk vind je een fijne oplossing voor jessica.
Ik zou je graag willen helpen, maar heb daar helaas de financiele middelen niet voor.

julian

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 12:41

En zijn er nog nieuwe ontwikkelingen ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 18:21

Ja, maar ben niet direct van plan ze hier te zetten ;) Ik denk dat sommige wel weten waarom.

julian

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 19:17

dat snap ik wel, hoop dat je een goede oplossing voor Jessica hebt gevonden,

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 22:59

Snel een update: Jessica gaat goed. Ze staat nog altijd bij ons en heeft gisteren voor het eerst uit haar eigen deel genomen aan een knuffelmoment. Verder niet veel te melden. Ze gaat gewoon goed. Over het feit of ze wel of niet blijft ga ik niet te veel zeggen. Op dit moment staat ze hier en zoals het er naar uit ziet blijft dit nog even zo. Vele mensen hebben hulp aangeboden maar als puntje bij paaltje komt...

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 23:24

Jammer is dat, ik hoop dat je er toch verder mee komt, denk dat het zo ook wel lukt.
Fijn dat je ons op de hoogte houdt.

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 13:55

Gisteren in de auto dacht ik er nog aan om je even een pb te zenden, want was benieuwd hoe het ging, maar nu zie ik hier je update al.
Fijn te horen dat het goed gaat.
Wanneer krijg je dat andere paardje erbij?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 14:39

Normaal binnen een week. Er zijn momenten dat ik voel dat ik eraan kan komen en dat doe ik ook. Dit loopt goed. Maar er zijn dagen dat ik haar nog maar zie en lal weet, dit word niets. En door gewoon weer op min. Gevoel te vertrouwen gaan we nu traag vooruit maar zonder terugval.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 14:55

Dat is dan al een vooruitgang toch, geen terugval dus positief, ook al is het met kleine stapjes.
Ik hoop dat alles goed komt, wie weet maak je nog wel een wonder mee, je weet het nooit.

lady62

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 17:10

ik vind het knap dat je het volhoud met ups en downs
ik hoop dat je het voor elkaar krijgt met haar
het is jullie gegunt

Fransje_70

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 17:44

DeMolenhoek schreef:
Normaal binnen een week. Er zijn momenten dat ik voel dat ik eraan kan komen en dat doe ik ook. Dit loopt goed. Maar er zijn dagen dat ik haar nog maar zie en lal weet, dit word niets. En door gewoon weer op min. Gevoel te vertrouwen gaan we nu traag vooruit maar zonder terugval.

Dat is al heel wat voor dit paard. Wie weet dat je ondanks alles en met heel veel geduld toch een vertrouwensband kan opbouwen met haar, wie weet.