[TI] [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dribbelkont

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 15:20

leuk zeg!! jack supperpeerd hihi!!

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 15:23

Haha Marian, ik heb een zeer sterk vermoeden te weten welke jaarling :P Is die stal gehele jaar dag en nacht buiten?

Ik ga zo werken, bah, geen zin, kassa op een zondag, alleen er al aan denken zorgt voor frustratie :+
Maar we gaan er met goede moed tegenaan, t is maar 5 uurtjes. Zal daarna maar weer eens gaan bijlezen, niet teveel kletsen hoor dames!

<3
Afbeelding

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 15:30

mooie foto lotte..

wat een dappere jack zeg.Echt fijn dat ie nergens van onder de indruk is..

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 15:33

hijadelaluna hihi
na ja ze hebben wel een box maar zoe blijft zo veel mogelijk buiten.
zoe is geen box pony. box is echt voor erge nood.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 15:33

Dat is Diablo van Carolien, hij wordt bijna drie. Dit was de eerste keer dat er iemand op zat :)

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 15:34

Net terug van rijden met Tinky.. Het was een RAMP.. Met het minste contact in der mond deed ze irritant (hoofd schudden, briezen, ..) Ook heeft ze een nieuw 'truukje', plots omdraaien en keihard beginnen draven, en dan kan je haar gewoon niet stoppen.. Heb haar met man en macht een steegje in kunnen leiden en daar stopte ze wel.. Ik ben gewoon een hele wandeling vastgehouden geweest door men moeder, want telkens als ze losliet, ging Tinky er vandoor, en dat was gewoon levensgevaarlijk..

Zelf toen mijn moeder er effe op zat deed ze irritant, ze is niet zo gaan weglopen, omdat ik haar vast had, maar gewoon ook hoofd schudden bij minste contact en briezen.

Nu, heb het er echt de hele wandeling over gehad, wat we konden doen om dit tegen te gaan. Er komt misschien een paardentandarts kijken, om te weten of het daaraan ligt.. Moest dàt niet het geval zijn, gaat ze een week naar de Tinkerstal om bijgeschaafd te worden, alhoewel ik vind dat dit niets gaat uithalen. (Pb om rede) We zaten elk 'paardenpersoon' die we kenden op te noemen, maar de meeste konden we al 'doorstrepen'. We willen iemand die rustig is en haar alles eens op een rijtje te zetten. Van Dit kàn, en dit kàn niet. Ik heb véél te weinig ervaring voor dit..

Dit is jammer genoeg helemaal niet hoopvol, en loop er een beetje ambetant door.. Dit kàn gewoon niet! Er is niets aan om zo op buitenrit te gaan. Oh leuk zeg, paard gaat er vandoor, Joepie! :D Gelukkig bokt ze nog niet en blijft het hierbij.. Maar nog..

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 15:37

Hoe lang en hoe vaak was Tinky eigenlijk al bereden voordat ze bij jullie kwam Kaat?

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 15:39

Zover ik weet, zéér weinig. Ze was vooral een fokmerrie, en ze kende praktisch niets, buiten een zadel en een bit, misschien een beetje stuurwerk.. Maar een rem.. :P

Edit; Ik denk dat ze nog geen 3jaar is ingereden.. Zoals ik gehoord heb, wisten ze niet dat ze zadelmak was en hadden ze voor de lol er een zadel op gelegt. Bleek ze héél braaf te zijn, en ja van het een kwam het ander..

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-12 17:30

Wat balen zeg!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 17:42

:wave:

Stoere foto Lotte! Hij was echt zo braaf, knappe en stoere Diablo!

He wat balen van je rit met Tinky :\ Heb je eigenlijk ook les met haar?

Verder vooral veel haar en nagels gelezen :D Nagellak is aan mij niet besteed, na een dag is de helft er altijd alweer af :+

Wat een héérlijk weer is het zeg! Echt van dat zondagweer :+: Tijd dus om mezelf een schop onder m'n kont te geven en alle excuses en uitvluchten het raam uit te gooien. Met succes, vandaag hebben Flynn en ik voor het eerst een buitenrit gemaakt *\o/* En hij was zó braaf. Ik vond het veel spannender dan hij :') Scheelt dat we al zo'n vier jaar wandelen, er is maar weinig buiten wat hem van z'n stuk krijgt. Ben echt onwijs trots op hem, het is zo'n wereldpaard :+:

Met Jes ook nog een stukje gewandeld, die had vooral haast. Want hoe harder je loopt, hoe eerder je weer thuis bent en hoe eerder je je schep muesli krijgt :)*

Kailonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 17:54

Heerlijk weer inderdaad. Ik heb .de hele middag in de zon in de tuin gezeten en ik heb dus een rooie kop en een rood decollete. Het eerste kleurtje zit er dus alweer op

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 17:59

Ik heb geen les met Tinky, nee.. Ik heb daar helaas geen mogelijkheid voor.. Er is hier wel een manege, maar heb daar niet zo'n prettige ervaring. En ik vind mij niet goed genoeg rijden om een paard die dingen aan te leren. Wat énorm leuk zou zijn, is een goede instructrice/instructeur vinden, die mij kan helpen. Die er eerst eens mee rijd en evt corrigeert en dan mij helpt. Als dat goed is, weer naar buiten ofzo.. Ach ik weet het niet..

Maar stel dan dat ze ineens poeslief is in de bak? Dan sta ik daar, dan is ze lief in de bak, maar een ramp buiten, dat is ook niet ideaal.. Maar als ze nu echt zo'n hekel aan het bit heeft, ben ik toch echt aan het twijfelen voor bitloos.. Maar wat als ik het fout doe? Ik ben radeloos.. :n

Edit; Ohja, ga nu niet zeggen; verkoop die handel. Ik zou het niet over mijn hart krijgen om haar weg te doen. Het is toch zo'n schat in de omgang! Ik ben er zeker van dat er hier iets aan te doen is. Misschien heeft ze gewoon de lente in der bol? Of is ze nu zo omdat ze opgeknapt is? Of was ze hengstig?

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 18:06

hier dan ook mijn eerste bijleespost haha. Goede tip van die 2 x bokt openen, op de een of andere manier was ik daar zelf nog niet opgekomen }:0

HijadelaLuna Jorinda heeft idd eerder foto's gemaakt, van de zomer geloof ik! en laatst in de vakantie weer, heeft ze rijfoto's gemaakt, maar die heb ik nog niet helaas!

omdat mn moeder weinig verdient krijg ik 316 euro aan stufi geloof ik! En ik leen elke maand 100 euro, omdat ik door mn gezondheid niet kan werken..

Spock struikelde eerst ook heel erg vaak, maar het viel de eigenaar vorige week op dat hij dat nauwelijks meer deed! Spock is 13, dus denk dat het niet (alleen) aan de leeftijd ligt. zwakke achterhand zal ook zeker meespelen! (wat zou betekenen dat Spocks achterhand veel sterker is geworden (A)) .

Leuke springfilmpjes van Jaron (als ik het goed heb). Ik heb Spock ook leren springen, hij vindt het zooo leuk! Als hij weer is in een vervelende bui is hoef ik maar een balkje/hindernisje neer te zetten en hij wordt helemaal enthousiast :) laatst wilde hij ook niet galoperen, tot ik een hindernisje neerzette, sprong hij net zo mooi aan!

haha zon jollybal wil ik ook voor Spock halen, maar volgens mij doet hij daar niets op uit :P wil nog een keer een skippybal ofzo halen om het uit te proberen! die echte paardenballen zijn best duur!

En goede tip voor die krullen! Ga ik ook proberen als ik zon haarband heb :) gaat er wel een lading schuim en haarlak in, anders blijft dat echt niet zitten bij mij :P maar wel leuk om een x te proberen:D. ik heb het nu zelf ook vaak vast :) zonde eigenlijk! heb sinds een paar maand een pony, maar die is alweer aardig lang, dus die heb ik ook steeds met een knipje vast.

ga zo maar is aan het eten beginnen! we gaan lekker stampot boerenkool eten, echt zin in :) nu kan het nog!

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 18:09

Heb trouwens zaterdag voor het eerst stage gehad, het was écht superleuk! vind het nu eigenlijk juist jammer dat ik maar zo weinig uren hoef! (75 uur). was heel gezellig met de kids, en er was een heel ongedwongen sfeer, niets moest en ik werd goed begeleidt :). heb alweer zin in de volgende keer! Ga nu op vrijdag en zaterdag :). ben zoo blij dat het leuk is, was best zenuwachtig haha, kan me daar altijd zo druk om maken, maar viel 100% mee :)

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 18:18

Balen kaat dat hij rijden buiten slecht ging.daar moet je mee oppassen.misschien idd geen gek idee om tinky een weekje ergens anders te laten beleren.

en bij berdien ging het juist super.lekker een bomproof paard!

hier is de hondenlogee net weg.En onze kena is daar volgensmij niet zo gelukkig mee.ach ja sheila komt vast wel een keer terug.zal straks even een foto uploaden..

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 19:01

Ja, misschien, ik weet het gewoon niet :n

Ik ga vanavond Bok vaarwel zeggen voor een dikke week! (Boktverslaving & Examens = not a good idea :P)
Ookal ga ik me er enorm aan ergeren, ook de pc ga ik effe in de kast proberen te steken, en als ik ontspan, of bij de paardjes, of tv, maar computer mag niet! :P

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 19:54

Kaat anders mag je je hart luchten bij mij op msn als je wil, echt rot voor je !

Super dat het met Jack goed ging voor de kar !

Verder zelf 3uur weg geweest met BJ er op en er af en toe los naast. Hij was lekker braaf, af en toe een moment van "ik sta stil daar mee uit" maar met 'm is een goede tik geven met m'n teugel was het gedaan daarmee. Verder veel filmpjes en foto's met m'n gsm gemaakt die ga ik zo op de computer zetten en proberen op you tube te plaatsen.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 19:55

Ben je dan op msn, Lor? :') Ik zie je niet..

hinke_1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 20:10

Hoi allemaal,

Wat zijn jullie allemaal weer hard gegaan. Heb even 2 dagen gemist & moet zooooo veel bijlezen....

Een poging vanaf blz. 30:

@ Maartje: Wat een ongelooflijke mooie rooie haren!

Allerlei nagellaktips. Beetje jammer dat ik een onverbiddelijke nagelbijter ben. Alleen op mijn trouwdag had ik 'lange nagels (lees kleine witte randjes, net genoeg voor een parelmoer laagje....)

@ Leonoor: Poesje! Poesjes..... Wat een big belly!

@ Ellie: Staartje is inderdaad wel het aller makkelijkst. Kreeg het een paar week geleden op mijn heupen en bedacht toen dat ik het maar eens anders moest gaan aanpakken. I.p.v. 'nog net in een staartje' wat ik normaal altijd zeg tegen de kapper, zei ik nu 'net niet meer in een staartje'. Was wel even wennen, wilde steeds mijn trouwe elastiekje pakken.

Mijn lange haar van de zomer:

Afbeelding

Mijn 'korte' haar nu:

Afbeelding

't Zit wat verstopt, maar heel veel meer dan wat je ziet is er niet zeg maar....

@ Nessa: Safaripark? Werk jij daar waar dat jongetje tussen de wilde diertjes was gaan lopen laatst? Lekker gegeten?

@ Lepel: Wat super dat ze bleven liggen. Heb je eigenlijk wel belang bij die foto's van Kyan op de keuring, of niet? Want in dat laatste geval hoef ik ook geen moeite te doen.... Das misschien wel handig om van te voren even te weten...

@ Heidy: Dappere Jack! Had het laatst nog met een collega over mooie paarden & liet toen een foto van jouw Jack (die van marktplaats) zien. Nou, ze was het roerend met me eens: Wat een mooie man!

@ Lotte: Op Diablo. Hij bleef dus wel staan? Ziet d'r leuk uit hoor. Bijna 3?

@ Miesemuisje: Eet smakelijk, stampot boerenkool :9 Waar loop je stage? Las ik eerder bij jou niet iets over een zorgboerderij ofzo?

@ Jackytje: :(:) vervelend van je buitenrit. Heel veel succes met je examens & tot over een weekje :wave:

De afgelopen dagen ontzettend veel gewerkt. Gelukkig tussen de bedrijven door ook nog wel wat kunnen genieten van het mooie weer. Nu eerst maar weer aan de klus. Het huis knapt zich jammer genoeg niet zelf op & kaboutertjes hebben we hier niet. Heb d'r weinig zin in na een dag werken & een verjaardag, maar ja.... Morgen weer rijden met Keira. Heb d'r zin in, benieuwd hoe het gaat.

Tot morgen & een fijne avond iedereen!

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 20:19

Hinke, ja daar werk ik :P
Ja uit eten was lekker en gezellig!

Vandaag gewerkt (in safaripark). Het was drúk! Echt enorm!
Er waren meer bezoekers dan de drukste dag van vorig jaar!
Wel leuke dag, waren leuke mensen allemaal :)

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 20:23

Ja ik ben op msn

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 20:25

:wave:

Een hoop bijgelezen.
Mooie nagelcreaties gezien. Helaas niet aan mij besteed. Binnen 2 uur is de helft er weer af.
Mooie krullen en rode haren heb ik ook gezien.

Karlijn: lastig zeg. Denk dat je te maken hebt met 2 belangen. Die van Diaz en jou gezondheid. Wat Lotte daar over zei, dacht ik eigenlijk ook wel. Voor het paardje zou nog een keer verhuizen niet echt goed zijn. Hopen dat het met een mailtje dalijk beter geregeld kan worden.

Nog een schattig poezen filmpje gezien.

Lotte die hard heeft gewerkt en op diablo heeft gezeten +:)+

Jaron al klaar voor de cross. 2e filmpje zag er een stuk relaxter uit :)

Berdien lekker naar buiten geweest.

Jackytje: als je eenmaal een fijn iemand hebt gevonden is lessen zo fijn ! Vooral als het dan zoveel beter gaat.

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 20:27

@Hinke ik loop inderdaad bij een zorgboerderij stage (http://staldeschultenhof.nl/). op zaterdag met kinderen, op vrijdag met jongeren/volwassenen, en 2 meisjes geloof ik. op beide dagen 1 meervoudig gehandicapt meisje, van een jaar of 10? kon het moeilijk inschatten moet ik eerlijk zeggen. ze was zaterdag niet goed te pas, veel huilen, maar kon niet aangeven waar ze last van had, zoo sneu! had echt met dr te doen. maar vind het nog lastig om daar op in te spelen. niet helemaal mijn doelgroep denk ik! maar zo vind ik het wel leuk als ervaring!

edit; de site moet je, als je gaat kijken:P, in internet explorer openen, anders doet hij t niet goed :P

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 20:29

karlijn goed nadenken maar doe je vast wel!!
diaz zal inderdaad even een kleine knoei krijgen denk ik omdat het op zeer korte termijn nu weer moet verhuizen maar komt ze wel weer overheen.

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 20:29

Gister was echt een alles gaat mis dag. Kayleigh stond eerst tijdens het wandelen op mn hiel. Gevolg, heel mn zool van mijn laars gescheurd. Daarna met poetsen nog midden op mijn teen gestaan. Autch.
Druk dat ze was met wandelen. Had het rondje al aangepast, anders moest ik langs een stapmolen die aan stond met paarden. Helaas zag kayleigh het al, staat omhoog, blazen. Wat een ding is het dan.

Vandaag lekker getut en samen met mijn oma een klein stukje wezen wandelen. Gelukkig had kayleigh het tempo van mijn oma, zag het al weer mis gaan :P

Ze lijkt hier gewoon mega, naast mijn kleine oma :+
Afbeelding

Omdat ik heel de dag van de zon genoten heb moet ik nu nog een berg huiswerk maken.