[TI] [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Pietnhoes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 13:27

Dankjullie wel voor jullie reacties!
Ik houd het ook maar op uitproberen en het winterweer!

@Grid: ja helaas nog maar 2 uur per dag naar buiten, ik laat hem meestal daarna nog minimaal een uur los in een klein stuk wei of paddock en rijd hem. Eerst kwam hij van s morgens 7 uur tot s middags vier uur op de wei.
maar sinds de weilanden te nat zijn en ze anders de wei kapot lopen gaan de paarden 2 uur per dag in duo's op de paddock.

Ach we overleven het vast wel...

Ga snel verder werken!

grid

Re: [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 13:30

En ben op woensdag bij pensioneigenaresse gaan lessen en zij zag meteen waar ik niet verder kwam Was haar niet opgevallen als ze mij gewoon zag rijden, maar nu ze er dus goed op lette zag ze t meteen

TOPPIE haar aanwijzingen hielpen meteen dus we kunnen weer verder
Zij doet ook alles vanuit ontspanning en rechtrichten dus nog steeds zelfde basis

Zelf had ze gister voor t eerst les bij een ander met haar nieuw zeer gaaf Paard en ook daar meteen een openbaring

Dus we waren allebei gelukkig

Het rijden ging nog altijd super met Say , maar dr was gewoon iets dat ik miste waardoor sommige oefeningen lastiger waren

Maar nu ik weet waardoor t komt en wat ik eraan kan doen dus

Dit weekend ook Nono eens naar buiten nemen , dan durft daarna haar baasje ook weer mee
Ik ben een held op sokken , maar zij is soms nog erger

Nono was de eerste tinker waar ik op zat na Whizzy en hij is alles behalve eng of bang
In het voorjaar misschien ook helpen met voor de kar. Daar is hij super voor beleerd, maarja is nu alweer paar jaar geleden dat ie ervoor heeft gestaan

en vriendin met verzorgijsco was dinsdag nog op stal geweest odmat ze anders niet meer doordeweeks kan rijden ivm licht en slechte bak, dat was ook leuk

Verder gister dus ook weer laat thuis van stal (ca 22.30u) waarom is het er ook zo gezellig --> niet dat ik dat eigenlijk erg vind, maar kan me dan zo moeilijk dwingen om te gaan

Vanavond komt pa voor sint --> zeer lang verhaal en heb er eigenlijk helemaal geen zin in maar john heeft gezegd dat oké is, want anders kom je toch niet van hem af...
pff denk soms waarom laat ie ons niet gewoon met rust, had vroeger ook niks voor ons over e.d. (lang verhaal... wel eens op TP verteld iets vergelijkbaar met Sonja belgium)

dus heb er effe geen zin in, maarja t is zo weer zaterdag en john heeft geen pa meer dus snap dat hij t vreemd vindt dat ik mijn pa niet wil zien enzo, maar ik had liever wat minder jaren met een leuke pa gespendeerd dan een pa waar je totaal niks aan hebt (gehad)(eerder veel last) en die nu begint te slijmen omdat hij door hartaanval heeft gemerkt dat ie sterfelijk is ...

Wou dat t kerst was = veel gezelliger samen met mams en zus met fam eten en cadeautjes op kerstavond (24 dec) en dan 25 dec surprise met mam en "schoon"familie...
en van te voren ons huisje nog is sfeer aankleden niet té overdreven maar gewoon leuk boompje en veel kaarsen

idd stees --> beter dan niks en succes met rijden enzo

[edit] beetje lang verhaal geworden

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 13:36

Enne grid, waar lag het nu aan qua rijden dan?

Sterkte met je pa vanavond, kan me wel een beetje voorstellen waar je mee zit...

yarka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 13:43

Waar is Sonja eigenlijk? Al heeeeeeeeeeeeeel lang niets meer van gehoord...

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 13:49

Op het babyforum geloof ik Yarka..... Mis haar ook wel eens, hoop dat alles goed gaat met haar, haar kindjes en haar man... En met Spixje natuurlijk

Tricky1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 15:33

Heb een reuze baalmiddag, rotklus, veel herrie door printeroverlast en met pen klikkende collega's en dus niet zo goed gemutst. Gelukkig nog maar twee uurtjes, dan kan ik aftaaien!

Eindelijk weer rijden dit weekend. Weet iemand trouwens nog een lantaarnpaal te koop? Gemeenten verkopen die dingen niet meer en daar zit je dan met je bouwlamp die op een paal moet staan.... Gelukkig was het te nat om op de weide te rijden en was het werk te druk voor tijd om te rijden dus echt gemist heb ik dat niet, maar nu wil ik een paal! Lantaarn dan he!

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 15:39

Maya, mooie evaluatie

Jean, cd is binnen! Stonden zeker niet de foto's op van veulen-worstelen? Succes vandaag met de bespreking en heeeel veel plezier in Ierland!

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 15:46

marcella, wat vervelend dat mensen hem gewoon van alles voeren, misschien erbij zetten dat hij daar erg ziek van word...
fig poept trouwens ook niet veel, maar dat is normaal bij fig, jij kent je paardje het beste, als het volgens jou te weinig is hou het even goed in de gaten...

FK, hihi jij kent je beessies goed, 6x en 8x per dag poepen, tel je elke dag hihi

grid, thanx... achja, dan maar altijd blauwe knietjes hihi, zou minder pijn moeten zijn dan nu hihi
fijn dat je zoveel hebt gehad aan de les al, ik doe ook veel rechtrichten nu, is zo goed voor het paard, en voor jezelf, zie fig's bouw echt verbeteren
lang verhaal met ja pa dus... hoop dat het ondanks alles, gevoelens enzo toch een beetje leuk wordt

stees, zou dat de oorzaak niet zijn, dat ie ineens veel minder buiten komt
mn oude tink werd dan enorm boos, ze kunnen hier altijd een paar uur naar buiten, ook als het erg nat is, 1 weilandje mag kapot, maar soms is het weer zo slecht dat het niet kan, nou 2 dagen houdt ie het nog vol veel op stal maar dan wordt hij zowat onhandelbaar hihi

yarka, laatste wat ik van sonja gehad was goed, spix groeit lekker, de shet gaat ook goed en de kids ook, kleinste staat dus op de site van anne geddes, had een wedstrijd gewonnen

tricky, baaldag dus op het werk ]

zo, sinterklaascadeaus zijn binnen, ben kapot nu en geirriteerde knieen
kom thuis ook nog post van ziekenhuis
pre operatief onderzoek al over 14 dagen, kan dus misschien in januari al geopereerd worden, even zien maar
pre operatief dus nog eerder dan de controle van mn andere knie, want die is half januari, achja we zien wel

jellie, waar hang je uit? niks aan de hand toch?

nu ff lekker rustig aan doen, dan kan ik vanaaf nog van figje gaan genieten
Laatst bijgewerkt door SuperRoos op 02-12-05 15:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Caira

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-05 15:51

Tricky1 schreef:
Heb een reuze baalmiddag, rotklus, veel herrie door printeroverlast en met pen klikkende collega's en dus niet zo goed gemutst. Gelukkig nog maar twee uurtjes, dan kan ik aftaaien!

Eindelijk weer rijden dit weekend. Weet iemand trouwens nog een lantaarnpaal te koop? Gemeenten verkopen die dingen niet meer en daar zit je dan met je bouwlamp die op een paal moet staan.... Gelukkig was het te nat om op de weide te rijden en was het werk te druk voor tijd om te rijden dus echt gemist heb ik dat niet, maar nu wil ik een paal! Lantaarn dan he!

volgens mij de man/vriend van tyrza van bokt

yarka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 16:02

Fijn dat het goed gaat met Sonja.
Ik wens jullie vast een fijne avond en alvast een fijn weekend!
Doei!

SuperRoos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 16:06

jij ook fijn weekend yarka, en fijne aaf!

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 16:10

stees schreef:
Dankjullie wel voor jullie reacties!
Ik houd het ook maar op uitproberen en het winterweer!

@Grid: ja helaas nog maar 2 uur per dag naar buiten, ik laat hem meestal daarna nog minimaal een uur los in een klein stuk wei of paddock en rijd hem. Eerst kwam hij van s morgens 7 uur tot s middags vier uur op de wei.
maar sinds de weilanden te nat zijn en ze anders de wei kapot lopen gaan de paarden 2 uur per dag in duo's op de paddock.

Ach we overleven het vast wel...

Ga snel verder werken!

Snowdon reageert dus ook erg duidelijk op het feit dat hij meer op stal staat... Is hij het echt niet mee eens! Met rijden gaat het overigens nu wel redelijk, maar hij is wel wat moeilijker te overtuigen dat het leuk is

Maar in alles van z'n doen en laten is hij onrustiger, dominanter en vervelender... Ik krijg elke dag wel minstens 1 opmerking of klacht daarover. Afgelopen maandag is hij er 's ochtends weer vandoor gegaan toen ze hem uit de stal haalden... Ze hebben 3 kwartier achter hem aan gezeten

Ik zelf kan hier niets aan doen, want bij mij flikt ie t niet, maar het is wel erg overduidelijk dat dit gedrag in omgang en met rijden van het op stal staan komt... en dan komt snowdon dus nog van 9 a 10 uur tot 4 a 5 uur buiten!

Pietnhoes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 16:17

Het zou op zich wel kunnen komen doordat ie meer op stal staat enzo. Al stond hij vorig jaar de hele winter binnen, alleen maar op stal. Ik ben al blij dat we hier op de andere stal nog in de paddock wordt gezet
maar vorig jaar was ie toch nog beter handelbaar dan nu
Met poetsen en lopen in de stal merk IK niks. Voor de stalhouder gaat ie nie meer achteruit hihi....dat doet ie wel allemaal bij mij.
ik ga maar gewoon lekker zo door....gewoon consequent aanpakken dat ie wel doet wat ik zeg....mn gekke wilde tinkerhengst

SuperRoos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 16:29

hihi apart dat het vorig jaar wel goed ging dan, toch nog iets anders... lastig hihi
fig is ook erg wild en heet op t moment, krijgt bix en granen door elkaar dusja, wel logisch, maar hij zit er erg lekker door in zn vel!

SuperRoos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 16:40

http://www.euro-horse.nl/db105.htm

nieuwe elastische deken
omdat jullie met je tinks vaak last hebben met die maten geloof ik, misschien interessant, vind hem nog mooi ook

Cheveyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 18:27

Wilde even reageren op het verhaal van de vader van Grid....weet dat het misschien cliche is maar geloof me....ik kwam met mijn voeten op de grond, mijn wereld veranderde compleet, ging dingen anders zien etc. en dat allemaal door mijn hartoperatie. Het meeste wat nog veranderde is dat van ik van alle kleine dingen ging genieten, ik zag wat ze waard zijn voor mij en wil graag mijn blijdschap op iedereen overbrengen. Nu heeft jouw vader een hartaanval overleefd, hetgeen NOG meer impact zal hebben op iemand dan mijn operatie, je had er tenslotte ook niet meer kunnen zijn..... Ik zou willen zeggen laat hem doen wat hij wil, wellicht zijn manier om iets 'goed' te maken of om zijn gevoelens te uiten, soms moet je nou eenmaal onderuit geschopt worden om dingen te realiseren. Het getuigt voor mij al van respect dat iemand nog kan veranderen. Misschien zie ik het volgens jou wel helemaal verkeerd maar er kan op meer manieren naar dingen worden gegeken zoals je weet

En nu ga ik mijn hondje uitlaten en eten.

Oh ja 1: en nog 4 maanden, 1 week en 1 dag tot de uitgerekende datum van ShowGirl. Haar rug is al een tafeltje (lees eettafel voor 8 personen haha) en ze waggelt!!! Om maar niet over haar omvang te spreken, mama mia en ze moet nog even!!

Oh ja 2: kan mijn spaarloon laten uitkeren.....dat wil zeggen dat ik Kit kan wegbrengen om in te laten rijden yeah!!!! (nou ja eerst maar even kijken hoeveel het is )

WenK

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 19:17

Goedenavond!! Dank voor al jullie lieve reacties op mijn overpeinzingen van vanmorgen..

Maya, ik ben idd pas 22, maar soms kriebelt het wel hoor. En met de kerst of O&N mis ik het gezin zoals we dat vroeger hadden, waardoor de feestdagen toch vaak gezellig waren. Nu heb ik gezeur met mams als ik bij paps ben en voel ik me schuldig naar paps als ik bij mams ben. Liefst sla ik december gewoon over hoor...

Eerdere jaren had ik er nooit zo heel veel last van, toen had ik een relatie en mede daardoor toch wel gezellige dagen (met af en toe een dipje)...

I-L leuk zo'n mailtje, doet je goed he, als iemand anders jouw paard net zo leuk vind als jijzelf... Jij ook dank voor je aanbod, ik kom graag een keertje langs, maar of dat december word moeten we maar even bekijken...

Chev, wat gaaf!!! Spannend hoor!!!

Ik moest net nog paardjes voeren, maar helaas hebben we op mijn werk vanaf 4 uur aan de gluwein gezeten en had ik dus net wat veel op. Wilde Lisje ff longeren, maar dat leek me toch niet zo'n goed plan. Misschien morgen...

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 19:32

Zo ben ik weer effe voor ik weer weg moet om wat drank in te slaan.
Eens effe kijken of ik wat onthouden heb.....

SuperRoos, ik zal die paarden inderdaad vast moeten zetten. Dit wordt niks zo, foto's zijn te donker.. Heb nu wel je site als bladwijzer vastgezet, dus die kan ik niet meer kwijt raken

Snowdon : bale van je computer en van die juffen die je paard steeds niet kunnen houden.....

Wenk : kids is harstikke leuk en zeker met deze dagen.... Kun jezelf ook weer een beetje gek doen. Maar het is wel harstikke en dan ook echt harstikke slecht voor je portomonnee!!! Ben altijd weer blij als het januari is. In deze december maand heb ik niet alleen Sint en kerst, maar ook nog verjaardagen... en dan de oppas die geld krijgt..... Is eigenlijk niet leuk meer!!

Verder leuke jassen en mooie dekens gezien. Heb mijn paarden eigenlijk nog nooit onder een deken gehad.... Maar heb er wel altijd 1 liggen voor als het nodig is....

Ga nu nog gauw wat boodschapjes doen, want morgen en overmorgen komt die "vent" weer bij ons langs.....
Heb de meeste cadeautjes wel binnen, maar moet nog iets voor schoonmama verzinnen.....

Ik zal echt blij zijn als die vent weer terug gaat naar Spanje

Prettige avond allemaal!!

Whis_Serada

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 19:52

Jean: Fijne dagen bij Terry
Leon: Das balen met je pc
Wenk: Je mag wel mijn kids lenen hoor
Tinkermuts: Hoop dat het wat is die nieuwe bijrijdster.

Als ik iets of iemand vergeten ben sorry.hihi

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 20:00

Goedenavond! Brrr wat is het kooud zeg! De paardjes staan weer op stal te eten.
Grid jammer dat je geen goed contact met je vader hebt.
Cheveyo, zou gaaf zijn als je Kit in kunt laten rijden!
Wenk, ik ken het gevoel wel. Wij zitten nu midden in een verbouwing. Niks geen gezelligheid. Er komt geen boom, geen lichtjes, helemaal niks. Mag blij zijn als met kerst de vloer helemaal klaar is. Dit jaar eerste kerst zonder mijn pap. Bah. Was het maar weer lente of zo....

WenK

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 20:03

Ach Spet, ik ben al blij als het januari is en al die "gezellige" dagen voorbij zijn....

Haha, ik ben me ook bewust van de nadelen van kids etc hoor...

silas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 20:06

#Jean: hoe is het gegaan vandaag? we hebben hard geduimd voor je....

#Tinkermuts: spannend een nieuwe bijrijdster....

#Yarka: uhm,.....weet even niet hoeveel , ik denk een zak of 8?

#Desillies: sjee het zit jullie echt niet mee! Ik hoop dat het allemaal gauw beter gaat! Ik denk ook dat je de buskosten mag verhalen. Het is tenslotte een gevolg van het stukmaken van de fiets

#Maya wat fijn dat het nu zo lekker gaat

#IrishLady: wat fijn zo'n berichtje....geeft een goed gevoel he!

#Grid: lastig ik leef met je mee maar wat Cheveyo al zegt kan het zeker zijn dat hij het nu anders is gaan zien en probeerd te beteren.

#SuperRoos: spannende tijden met je knie... sterkte

#Snowdon: vervelend dat Snowdon lastig is nu hij op stal staat. Ik heb zelf nog geen verandering in het gedrag van Silas gemerkt. Hij staat nog wel elke dag buiten alleen minder lang dan de maanden ervoor. En wanneer het echt rot weer is blijven ze binnen.

#Cheveyo: wow Kit beleren stoer hoor!!!

#WenK: ik snap wat je voelt kom maar lekker hierheen

WenK

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 20:15

Haha, ik kom altijd graag naar jullie toe Silas, dat weet je...

PS, ik wilde me ff opnieuw aanmelden bij msn, kom ik er niet meer op. Is dus blijkbaar toch iets niet goed...

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 20:30

snowdon schreef:
Afgelopen maandag is hij er 's ochtends weer vandoor gegaan toen ze hem uit de stal haalden... Ze hebben 3 kwartier achter hem aan gezeten

Drie kwartier maar? Isj niks... Sorry.. maar moet daar eigenlijk wel om grinniken

Wen, op die manier dan.. dan kan ik me voorstellen dat je het gezien iop die manier mist...

Ik moet ook nog cadeautjes inpakken... maar heb er eigenlijk geen zin in Ook moet ik nog oud papier uitzoeken en verzamelen voor morgen... Ook daar heb ik geen zin in...

Morgenochtend eerst naar kapper, stal mesten, dan gaan rijden met Aman en Sjietaah op Amy... Hoop dat het weer een beetje meezit.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 20:39

kijk, dat zijn nog eens dekens.... mooie uitvinding!!! en de prijs is ook nog te doen, als het duurzaam materiaal is!!

leerzaam dagje gehad dus cindy!

een goed doel voor je spaarloon chev, wat kost dat tegenwoordig, je paard in laten rijden?

wendy ik snap het ook wel, mijn ouders zijn ook niet de gezelligsten...

marcella, wat had hij te eten in de tijd dat ie 2 drollen heeft geproduceerd?
je denkt ook dat ie gevoerd wordt met hapjes?

lon wat een ontzettend leuk pb-tje van haar, fijn om te lezen zeker?

sox ook al zo'n lekker relaxt paard in de omgang, misschien brengt ze dat wel over op de kwpn-ers.

geen hoestende damian meer, fijn!!
het friesje hier hoest ook een stuk minder maar het is nog niet helemaal weg.

jean, ontzettend veel plezier met terry, het is weer voorbij voordat je het weet!!

zo des, dat was weer heftig! en dan ook de fiets kaduuk. je dochter had toch ook aandeel in dit verhaal? ik weet niet of je ook buskosten terug kunt vragen van 1 persoon, dat ze mee willen betalen is miss al mooi zat. don't push your luck!

TM succes met je eventuele bijrijdster he!!

zooooooooo heftig... rijdt er zo maar een brandweerwagen met loeiende sirenes voorbij!!! en dat in ons bruisend dorp!!
nah ja, brand is noooooit leuk dus ik hoop dat het niks ernstigs is

maya dewi ook op afbetaling... felies dat ze nu van jou is dus!!
ik heb gam ook op een lening gekocht, een lening bij een vriend. ik had geld maar de belasting had nog een vergeten aanslag die ik moest betalen. vriend was zo aardig, anders had ik gam niet kunnen kopen. ik heb hem vorige maand pas het laatste deel betaald.

grid, ik kom idd wat strubbels tegen maar gam weer terug in pension.... neeeeej.... want ook dan kom ik zaken tegen die me absoluut niet zullen aanstaan!!!