draakje, nog een paar daagjes samen dus! Sterkte toegewenst met het afscheid nemen Donnar, wat lekker zeg buiten! Hier straks uitgebreid verslag van vandaag maar eerst even filmpjes uploaden op youtube
Fijn dat t verhuizen goed is gegaan Selda! Tja een dier laten gaan blijft altijd moeilijk, snap ook best dat dat nu dan weer even omhoog komt. Draakje, heel vee lsterkte alvast! Donnar lekker buiten.. Dat is handig ken jij alvast goed de weg in de buurt kan ik over een jaar lekker achter jullie aan hobbelen
Ik wil graag verslag doen van gister. Roosje is dus vrijdag aangekomen en als ze zich zou gedragen zouden we woensdag naar les, op locatie (onder het zadel er heen, ong 2 km rijden) Nou wat een braaf paard kan me niet voorstellen dat ik oooooit zo blij ben geweest met een aankoop van een paard als bij Roos Bij de vorige 2 had ik de eerste weken echt wel drama en Roos is zo ongelovelijk braaf!
Nou we zijn onder het zadel heen gereden, Noah (mn dochter) fietste ver vooruit maar had gelukkig mn vriendin die speciaal naar stal was gekomen voor haar les. Zij fietste naast mij en Roosje. Ze deed het de hele weg heel braaf!!! Wel af en toe wat kijken naar nieuwe dingen maar ach dat mag toch ze liep wel gewoon door. Op een gegeven moment haalden haar 4 auto's achter elkaar haar in zelfs dat ging goed! zo trots. We kwamen nog een malloot tegen die flink hard reed en ook nog is ging toeteren omdat we niet aan de kant gingen maar Roos deed er niks op uit.
Terug weg hadden we het laatste stuk mega vrachtwagen achter ons ook dat vond ze niet heel erg. ze liep braaf verder. Van de vrachtwagen chauffeurs mogen er wat dat betret wel meer zijn, wat zijn die voorzichtig zeg!
Nou de les van mijn dochter ging ook heel goed, twas de eerste keer echt rijden op Roosje dus echt nog genoeg te leren maar ze is 8. Hier het filmpje.
Hier heeeeel slecht weer,hoop dat het dit weekend weer beter is,ga als het dus beter weer is samen met mijn dochter op pad met Pearse en Blue Boy,leuk!
Hihi die Sally! Ziet er echt super uit! Ik zie een rood lichtje aan de voorkant, dat kan je beter niet doen, dat is verwarrend voor andere weggebruikers.
Even voor de zekerheid omdat ik het zo vaak niet goed zie gaan: Licht voeren is als ruiter (/bestuurder, als je ernaast loopt ben je nog steeds bestuurder) wettelijk verplicht in de schemer en in het donker. Dit moet tenminste aan de linker kant wit naar voor, rood naar achter. (wit voor en rood achter is natuurlijk ook goed).
Kwam net weer een toppic tegen waarin stond dat iemand die 'ondanks reflectie' toch was aangereden door een auto.. reflectie alleen is gewoon niet genoeg (helpt wel natuurlijk). Zeg het liever een keer teveel dan te weinig vandaar .
Ik heb gewacht tot de storm hier ging liggen en ben toen naar stal gegaan. Ik ben heel erg blij dat ik gegaan ben. Het paard van iemand op stal had zich vast gerold tegen de muur aan en lag te kreunen op de grond. En er was helemaal niemand.. Hij kon niet meer opstaan... Ik heb geprobeerd hem een beetje te laten schrikken in de hoop dat hij zou gaan proberen weg te komen maar hij gaf geen kik.. Uiteindelijk heb ik hem heel hard toegesproken kom op jongen 1,2,3 en heb zijn benen gepakt.. Toen hij door had wat ik deed ging hij een klein beetje helpen en kwam hij losser.., uiteindelijk is het me gelukt en kon hij opstaan.. Ik ben voor het paard blij dat ik het gedaan heb, hij liep daarna weer rond en maakte het goed.. Maar ehm, mijn fracturen zijn nog geen 3 weken oud en ik mocht nog eens iets tillen, laat staan aan 500 kilo paard trekken....dus op hoop van zegen dat dit nu niet heel nadelig voor mezelf gaat zijn.., ben er nog steeds hyper van..
Waarom heb je niemand gebeld? je stalbaas ofzo? of de eigenaar? maar super dta je het paard geholpen hebt! 500kg van de plek halen is niet handig
Kerry_Tinker
Geplaatst: 06-12-13 00:12
Tja ik heb gebeld, van de eigenaar van het paard heb ik het nummer niet helaas. En de stal eigenaar was met familie Sinterklaas vieren hoorde ik later.. Aangebeld, niemand thuis.. Ja wat moet je dan...
Staleigenaar gesproken, die lichten morgen eigenaar in, het zag er goed uit. Hij liep goed en keek nadat de schrik weg was wel weer fris uit de ogen. Denk wel wat wondjes... Ik zal morgen wel iets spierpijn hebben vermoed ik..