[TI] [HK]LGVIIII - Harig en bont, draven we topic #4 samen rond

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

draaakje

Re: [HK]LGVIIII - Harig en bont, draven we topic #4 samen rond

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 21:14

Ah, heerlijk knuffel moment!

Wat grappig zo met naam erop!

Pfoe hier heel gezeur gehad met het leveren van hooi.
Zou zaterdag bezorgd worden, uiteindelijk vrijdag voor de zoveelste keer gevraagd hoelaat. Uiteindelijk puntje bij paaltje wouden ze ineens niet leveren als er vooraf niet betaald werd. Eerder was aangegeven dat ze graag contant betaald hadden, maar nu ineens een ander verhaal. Dus had aangegeven dat niet te doen, en als dat een probleem was zou ik het wel ergens anders kopen. Nog 4 keer onder werktijd over gebeld, elke keer hetzelfde gezegd, ga niet vooraf betalen, als dat betekend dat het dan niet geleverd kan worden even goede vrienden.
Toen kon het ineens wel, en of ze het dan vrijdag avond om 8 uur al konden brengen.
Had meermaals gezegd dat ze voor een loadertje of tractortje met balenklem moesten zorgen om het achter te krijgen, en dat nu weer nagevraagd. Nee, dat hadden ze dan niet, maar hij zou de pakken dan zelf naar achter rollen..
Afgesproken dat 8 uur goed was, maar dat het wel om half 10 echt al donker was.
Om 8 uur nog niemand, en bericht dat ze ietsjes later zouden zijn, maar om half 9 waren ze er echt.
Om 10 uur stonden ze er uiteindelijk... Voor ze gingen lossen nog een keer duidelijk gezegd dat ze voor die prijs echt achter de stal moesten komen liggen, ja zou hij zelf rollen.
Onder het uit laden door zelf al met 6 man flink wat pakken verrold, onwijs zwaar werk, pakken van 150 kg.
Toen alles van de vrachtwagen af was wouden ze er vandoor, was inmiddels ook laat en pikdonker, en moet zelf op zaterdag om half 5 mijn bed uit.. Dus afgesproken dat hij vandaag rond 5 uur terug zou komen om ze naar achter te rollen.
Wel zelf netjes betaald, want de vrachtwagen chauffeur moest natuurlijk ook geld hebben....
Vandaag om 6 uur kwamen ze aan en wouden hun eigen trailer gaan vullen(ze hadden wat extra pakken laten bezorgen ook voor hun zelf), gevraagd of ze eerst mee de pakken naar achter zouden rollen en dat was al bijna te veel gevraagd, dus 1 man vult de trailer en 1 man helpt mee rollen.
Toen de trailer vol was werd de ene man gebeld dat er iemand van een tinker gevallen was, dus hij moest naar het ziekenhuis. Gezegd dat het uiteraard prima was, maar graag wel de trailer even laten staan met de pakken erin, dan zou hij later de rest nog naar achter kunnen rollen. Maar daar werd zo fel op gereageerd dat hij uiteindelijk met zijn eigen pakken vertrokken is (met trailer naar ziekenhuis... :S)
Gelukkig was de andere man zo vriendelijk om nog even mee te helpen.

Maar echt zo vervelend, je maakt duidelijke afspraken, betaald grof geld voor hooi wat thuis gebracht en achter de stal gelost zou worden en uiteindelijk sta je jezelf helemaal kapot te werken. Heb echt zo enorm spierpijn, lijkt wel of mijn armen ontstoken zijn zo zeer doet het.

Zo, heel verhaal :P
Maar het is gelukkig wel heel erg mooi hooi.

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 21:20

Wedstrijd ging aardig, eerste proef op natas was rampzalig. Op Yenna ging het iets beter maar geen winst helaas. Ging voor mijn gevoel wel goed

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 21:54

Das fijn Mira, nog erg zenuwachtig geweest?

En Draakje, jeetje zeg, onbeschoft. Kennelijk lastig om afspraken te maken.. stomme mensen

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 21:55

Lekker dan met dat hooi maar je hebt iig iets dat is uiteindelijk het belangrijkste.

Fijn van je proefjes op de rampzalige na!

Super gave Lipica's!

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 22:34

Zenuwen viel wel mee gelukkig, maar de punten was ik minder blij mee maar goed

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 22:42

Pfft dat hooi wat een gedoe zeg! Gelukkig is het goed spul daar gaat het om :).

Hier naar de weide gaan zien maar die wist de vol pension prijs maar niet die van de weide zelf (zijn vrouw weet dat maar die was aan het werken). Het zag er wel allemaal super uit en moest ik geen paarden stal thuis hebben zou ik 'm daar zeker in vol zetten maar nu enkel een weide nodig. Dus die gaat nog contact opnemen, kan ook dat de weide pas in het voorjaar terug mag worden gebruikt, dat ging die met zijn vrouw bespreken maar als het nu niet meer kan wil die hooi komen leveren op regelmatige basis dus dat is wel super :D .

S'avonds nog met Finn gaan wandelen met zusje er op, het ging voor een keer eens op het gemak bij Finn. Hou echt van die wandelingen :D . Nu morgen 2 dagen naar een vriendin en dan bij thuiskomst/dag erna hopelijk Jack verzetten naar huis of die weide.

Nu je moet ook voor de lol rijden en niet voor de punten, al sluipt dat er toch stiekem in dat willen hoog eindigen :') .

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 22:50

Wat een aso's van het hooi... -O-

Fijn dat het voor je gevoel goes ging Mira. En die punten... ach die komen nog wel.

Wauw super Lor!

Ik heb vanavond ee shoot gehad met Feik en heb al heel wat moois gezien :~

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 23:42

Aah wat een leuke knuffelfoto!

Leuke laarzen nientsje :)

zo wat naar van die man Maartje.. Gelukkig is het goed hooi dan.

Fijn dat het naar jouw gevoel gied ging mira, daar gaat het toch ook om :)

Jij zal vast blij zijn om Jack terug thuis (dichtbij huis) te hebben Lor :D

Ben benieuwd naar je foto's nientsje!

Hier vandaag Katinka en Delphine naar huis gehaald, beiden deden niet moeilijk om weg te gaan bij mama :) enkel Katinka zag het eerst niet zo zitten om op de trailer te gaan, maar halfzus Delphine stond erg kalm.

Er is ook een 'oude' bekende even terug bij ons :D Niki get veulen van milkshake staat ook in onze veulengroep om mama even rust te gunnen. Het is fijn om haar weer even terug te zien spelen met de andere veulens.

Ze stellen het nu met z'n vieren goed als jong grut bij 2 shets :D Luna en Muppet mogen nog even bij hun mama's blijven zij hebben mama nog wat meer nodig :)

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 00:21

Het zal inderdaad wel deugd doen om hem terug dichter bij huis te hebben of zelfs thuis. Hem terug dagelijks kunnen zien en er regelmatig wat mee doen :o .

Is zo leuk die kleintjes aan de ene kant zo spannend hoe ze uitgroeien en aan de andere kant zo jammer dat ze groeien :') . Cup zijn mama is aan appaloosa en eerst leek die geen tekenen te hebben maar vorige week leken er witte spotjes op zijn kaak te komen en nu ook bij zijn schouder dus toch nog iets subtiel mee :D .

Foto van Finn van de wandeling met zusje:

Afbeelding

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 07:53

@ draakje: nou das lekker dan. Gelukkig staat het er nu. Volgende keer maar ergens anders?

@ mira: jammer dat je geen winst hebt. Wel fijn dat het goed voelde.

@ lori: zo snel jack al verhuizen? Wat goed!! Lieve foto :)

Jeeey! Vervoer is al geregeld voor 7 september. Maandag gelijk dierenarts bellen voor afspraak.

J_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 08:31

Voor een jaar er weer vanaf moet je maar denken. Helaas gaat t vaak fout met leveringen...

Leuk jack weer thuis! Wat een prachtige foto zeg van finn en jouw zusje.

Spannend, nog een weekje wachten en is het zover nessa!

Mira weer een ervaring rijker toch.

Beetje laat in t seizoen maar ik heb gister drie broedeitjes onder een kip gelegd. Ben superbenieuwd of er wat van komt!

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 09:39

@Nessa die moet van de weide waar die staat af het gras is op en met al die regen wordt het anders een modderpoel :). Nu ga blij zijn als die dichter staat terug... het neemt niet alle twijfel weg maar als ik terug meer met hem doe zal dat wel goed komen denk ik.

Trouwens super van je vervoer!

Joanne@ Hopelijk komen ze uit. En dankjewel heb er nog enkele ben er blij mee :D.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 09:50

Ben benieuwd, hopelijk wordt ze goedgekeurd :)

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 10:30

Wat fijn dat het goed gaat met de jonkiea Claudia :)

Prachtige foto met Finn!

Spannend Nessa!

Ben benieuwd Joanne.

Hier vast 1 foto :D
Afbeelding

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 10:40

Fijn dat je zelf tevreden was Mira :)

En wat leuk Lor, zou fijn zijn als die wei doorging, en mooi hooi geregeld :)

Oh, shoot foto's zijn altijd zo gaaf, ben benieuwt naar de plaatjes van Feike :) Eerste ziet er al veelbelovend uit.

Ja, volgend jaar regel ik het mooi weer zelf, dit was via een tussenpersoon, dacht dat dat handig was omdat ik het zelf op het moment heel druk heb. Maar volgend jaar koop ik het gewoon weer rechtstreeks bij de boer en regel ik zelf vervoer.

Hier is Khaleesi al lekker in wintervacht aan het komen, zo schattig. Vanmiddag lekker met de tinkers het bos in, als het goed is dan is alle regen vannacht al gevallen, het heeft hier echt enorm gestormd.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 11:09

Leuke foto al van feike!

Zo, stalling ook al geregeld!!
Stal eigenaar riep gelijk al dat ie een draadje ertussen zou spannen, zodat ze rustig kon wennen :)

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 11:15

Denk dat ik straks onze veulies nog eens ga fotograferen, tis zo warm... Kan weinig anders doen :+

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 17:43

welkom shelly!

mira,goed dat je mee hebt gedaan met de wedstrijd.t maakt niet uit dat je geen hoge punten hebt,ervaring opdoen hoort wer ook bij.

ik had vandaag op stal wedstrijd(soort van)
al heel vroeg vertrokken.ben ik net onderweg,krijg ik een volle laag regen over me heen.kom ik zeiknat op stal aan.er waren al verschillende druk bezig met paarden/pony's poetsen en vlechten.
rond kwart voor 10 begon de eerste proef.(proefjes waren door stalhouder in elkaar gezet,in drie verschillende niveau's.rond half 11 was ik aan de beurt.totaal niet nerveus,al vndt ik t wel eng.maar ging toch best goed.rond 12 uur was er voor iedereen broodjes met knackworst.na afloop kreeg iedereen de uitslag(geen winnaar),en een zakje met snoepjes voor jezelf en voor paarden.
al met al een leuke dag geweest.wel druk en vermoeiend,maar ik heb genoten.

heb nu al zin in morgen.dan begint het koor weer,na 9 weken zomervakantie!

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 18:05

Was voor Yenna ook dr allereerste wedstrijd en dan 177 punten rijden vind ik niet slecht was er heel blij mee :D

KLinkt als een geslaagde dag Ellie!

Heb de instructrice van mij zo gek gekregen om lange teugel les te geven aan mij. Ze wou de uitdaging wel aan dus super leuk!

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 19:23

Schaam wedstrijd foto van mij en Natas:
Afbeelding

Spoiler:
Wat betreft mijn gewicht dit was de laatste keer op Natas , ga nu lijnen zodat het straks mooier lijkt

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 20:04

Wollige Khaleesi :)

Fijn dat de stalling al geregeld is!

Klinkt als een mooie dag Ellie :)

Die foto valt toch wel mee?

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 20:30

Nou ik vind mezelf er uhum dik...

Dit ben ik op Yenna:
Afbeelding

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-15 20:42

Nessa spannend allemaal
Wil je al wat meer kwijt over welk paardje :)

Ellie klinkt als leuke dag!

Gave foto van feike!

Mira niet zo onzeker! De paardjes lopen goed en je gewicht... Als jij goed in je vel zit das belangrijker toch?!
En anders zijn foto's soms misschien die stok achter de deur om af te vallen (als je dat graag wilt)

Hier vandaag crossles gehad 1,5 uur zweten
Was super leuk en weer veel geleerd Roosje deed het in elk geval braaf
Fotootje van de camera
Afbeelding

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 20:45

Gaaf hoor Nienke! Roos doet het goed :D

Mira gewoon lekker genieten, alleen naar jezelf kijken en niet naar anderen. Je zit er toch netjes op?

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 20:52

Ja jullie gingen lekker Nienke :D