[TI] [HK] Tinker geklets, voor al jullie off-topic behoeften.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

grrr

Re: [HK] Tinker geklets, voor al jullie off-topic behoeften.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 20:13

Janet: Komt wel goed hoor, Mirthe en ik hebben dat ook gehad, en heb er zelfs eens een topic over geopend, toen ik het echt niet meer zag zitten. Nu gaat het stukken beter, al hebben we het nog wel eens.
Gewoon lekker rustig aan doen, komt alles goed!

Wat een lief Pallietertje zeg!

Waarschijnlijk zal ik Mirthe rond het weekend ophalen.

A_Pallieter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 20:15

Kan iemand mij helpen?

Ik ben op zoek naar een Programma waar ik een kalender mee kan maken, Gewoon zo een verjaardagskalender, met van die hokjes met de dagen, waar je dan zelf een foto bij kan doen. Alles wat ik vind moet je betalen, ik wil hem gewoon zelf maken, en hier uitprinten, iemand die iets weet?

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 20:20

MS Works?

A_Pallieter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 20:23

hmm zal eens kijken!

vlek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 20:24

hallo!!

Wat vonden jullie van de kleine spruit?
Grr hoest met banbay?
Riebar gaat weer een stukje beter gelukkig!

xxxxx

A_Pallieter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 20:25

hmm ms works staat het niet in hier, ik krijg alleen maar vakjes ofzoiets

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 21:31

Vriendjes zijn? Rommulus doordat stalgenootje zwanger was en nu net kindje heeft heb ik er niet veel naar gevraagd (zij heeft nog af en toe rechtstreeks contact). Had gehoopt dat er wel een belletje zou komen als het veulen er is maar volgens mij is ze pas later in het jaar juni/juli uitgeteld ...
Als stalgenootje weer eens op stal is zal ik wel vragen Ja

Janet en Berdien ... Ja onzin dat ruiterbewijs... maarja als t verplicht wordt heb ik geen zin in een boete als ik door het bos ga Het is hier best druk dus is de pakkans best groot en dan kan ik het beter een keer halen ... --> in het oude bos waar ik reed was de boete van buiten ruiterpad rijden al 60 gulden dat is het mij niet waard dan haal ik dat stomme ding wel Knipoog

Janet idd gewoon hulp vragen Ja liefst begeleiding en zelf rijden. Een ander erop laten rijden kan ook maar dan leer jij het nog niet samen met hem Knipoog. De onzekerheid hoort bij inrijden Ja en het belangrijkste daarbij is naar mijn idee dat er regelmatig een keer iemand vanaf de zijkant mee kijkt en begeleidt dat geeft je vertrouwen dat het goed gaat en je hem iets leert en zij zien dan ook de vooruitgangen beter dan je zelf soms merkt/ ziet Knipoog --> dan komen jullie er zeker samen wel uit *LOL*.

Ach gut Berdien maffe cavia's idd hopelijk is het gewoon gekkigheid en niks ergs ...

Dromen LordJ leuke foto's Ja hmm dacht dat collega een keer kalender met photoshop had gemaakt Knipoog

Marije Nagelbijten / Gniffelen Hendrik weet waar ie zich vuil kan maken Tong uitsteken

Haha! allemaal proefborden op aan t eten Vork

Bloos! onze vijver is een tijd best troebel geweest en nu is ie gelukkig weer helder maar nu missen we een paar vissen Scheve mond. 1 best grote blauwe winde, 1 goudwinde en 1 sarassa (en die hadden we maar 1 Verdrietig )
Nu dus nog maar 5 kleine shubukin, 1 middelmatige roodkapje, 1 best grote blauwe winde en 1 kleine goudwinde ... en eenzonnebaars (maar die zie je ook bijna niet) best leeg zo Bloos
Wel vaag want hebben nooit sporen van reiger of zo gezien en ze zijn ook niet boven komen drijven (dat doen ze toch als ze dood zijn) dus Verward
Nou misschien binnenkort maar paar leuke nieuwe kopen ...

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 21:33

Er kunnen toch reigers (of katten?) langs zijn geweest als jullie niet thuis waren of sliepen? Je ziet lang niet altijd sporen van zulke jagers...

Hendrik voelde zich nu een echte (s)tinker!

IkbenMarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 21:35

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 21:35

Wendy, superlief mooi veulen zeg!
Banbay doet het prima, wordt zelfs al een beetje ondeugend! Maar blijft een schatje. Kom maar een keer kijken, hij groeit goed, dus je zal vast verbaasd zijn.

Vissen weg? vast reigers, katten of ratten.

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 21:36

idd zou kunnen Ja maar we hebben losse stenen langs de kant (die dus snel zouden verplaatsen) en de vijver wordt meteen redelijk diep en men zegt dat reigers er dan niks vangen (ivm poot in water) dus vandaar Verward

Katten heb ik hier in de buurt nog nooit gezien maar wie weet Bloos

ratten Bloos! IIIIIIIIEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE hoop t niet Bloos

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 22:00

Ik heb vorige week 2 shubunkins weggegeven aan kennissen met een vijver. Hoorde later in de dierenzaak dat die het snelst gevangen worden door reigers omdat ze traag zwemmen. Hoop dat ze dan maar snel duiken Haha!

Ik heb 2 sarassa's binnen maar zou een vijvertje wel heel leuk vinden. Zou je een drinktrog ook kunnen gebruiken als vijver? Zo'n speciekuip bedoel ik dus.

Ik krijg vast vrijstelling voor een ruiterbewijs als 50+ er Haha! Moet er toch niet aan denken examen te doen. Maar wat moet, dat moet.

Ik wil ook wel zo'n kalender maken. Misschien via Google tips....

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 22:03

l0rdJ schreef:
Kan iemand mij helpen?

Ik ben op zoek naar een Programma waar ik een kalender mee kan maken, Gewoon zo een verjaardagskalender, met van die hokjes met de dagen, waar je dan zelf een foto bij kan doen. Alles wat ik vind moet je betalen, ik wil hem gewoon zelf maken, en hier uitprinten, iemand die iets weet?

www.fotoklein.nl Misschien daar?

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 22:47

die foto's zijn cute.

@ berdien, mijn cavia is pas ingeslapen, dat is al de 3e in een jaar.
ze zijn wel 6/7 geworden, nu heb ik alleen kiki nog,
en zij doet ook altijd spastisch zal wel cavia eigen zijn Tong uitsteken

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 22:52

Welkom sheren.
*gaat even bijlezen*
Met kyaan alles nog rustig, kan gewoon zelfs nog galoperen wat ze voorheen echt niet meer deed, rare merrie!
Wie weet morgen volle maan Knipoog

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 06:27

Goedemorgen,
pffff slaap nog half, zijn breekbare nachten zo, ik kan echt haast niets slapen met Kyaan. Iedere keer schiet ik wakker en moet ik even uit het raam kijken of alles ok is.
Uier was wat voller vanochtend, verder alles onveranderd, ik hoop dat het weer spoedig wat beter word, er valt echt ontzettend veel regen.
Iedereen werkse, leerse en een fijne dag vandaag!

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 08:46

grid ik hoop het Nagelbijten / Gniffelen een mini silly zou ik dus echt geweldig vinden ondanks dat sommigen het er niet mee eens zouden zijn
trouwens wij hadden ook last van reigers wij hebbeb toen van die potjes gekocht op stpokje zeg maar en gewoon een klein stroon draadje op poot hoogte gehangen
daarna nooit meer een vis kwijt
http://www.gallaghereurope.com/imagesGe ... 93_big.jpg
zoiets as de bovenste dus

verder heb ik nog niet echt goed mee gelezen maar dat maak ik vanmiddag wel weer goed
bye bye

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 08:56

Nog steeds geen veulen dus, spannend!
En last van reigers, vervelend! Wij hebben ook een vijver, maar daar zitten alleen kikkers, torren en twee verdwaalde visjes in (hoe die daar zijn gekomen? Verward ) en achter ons is een fixe sloot en plas enzo, dus daar komt de reiger wel aan z'n trekken *LOL*

Verschrikkelijk, ik woon aan de rand van een sportpark, en om ZEVEN uur ging het al van "1,2 test test" Zij zijn groot en ik is klein! Om zeven uur! Dan slapen mensen nog! En dan allemaal muziek enzo.. Zij zijn groot en ik is klein! Stomvervelend Nagelbijten / Gniffelen

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 12:25

Flicka in de winter moet het minimaal 1 meter diep zijn zodat het niet bevriest en in de zomer denk ik ook opletten dat het niet te warm wordt dus té klein gaat denk ik niet --> misschien kun je op internet meer info erover vinden (minimale afmetingen, kuubs water enzo Knipoog )
Haha! hier de shubukin dus goede duikers Cool maar de windes zwemmen ook veel meer aan t oppervlak = makkelijke prooi Knipoog

Berdien ik ben doordeweeks gewoon wakker om 7u Ja en denk ik best velen met mij Knipoog (de hele straat loopt hier leeg rond half 8 Nagelbijten / Gniffelen)
Maar het is idd wel ERG vroeg om iets te gaan testen op sportterrein Rolleyes

Tong uitsteken Rom ik zou dat ook wel leuk vinden, benieuwd wat zo'n combi van gelijke kleurtjes zou brengen Party!! misschien wel een "saaie" zwartwitte Clown

Oh timokyana Nagelbijten / Gniffelen zou idd ook niet goed kunnen slapen ...

Pff baal weer van werk Zij zijn groot en ik is klein! maar wel vandaag brief gekregen dat mijn sollicitatie voor andere functie ontvangen is Nagelbijten / Gniffelen nu duimen duimen duimen ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 12:54

l0rdJ schreef:
Kan iemand mij helpen?

Ik doe het met Adobe photoshop elements, maar dat is een programma wat je aan moet schaffen. Je kunt dan met je eigen foto's een kalender maken.
Ik kan er een voor je maken als je wilt, heb ik alleen foto's nodig via internet of mail en welke foto je bij welke maand wil hebben. Ik zet dat op een cd en voila je kalender. Ik verveel me toch maar met dit weer.

Over de vijvers en reigers. Ze staan hier niet perse in de vijver. Ze zitten zelfs bij ons op de schutting te spieden in de vijver en als ze wat zien duiken ze er op! Ook hier in de sloten staan ze met hun poten op de kant. Fijnmazig netje spannen?
Mijn zus heeft een eendenvijver, een knoepert van een ding, met allemaal eendjes en zo. Hokken voor de beestjes om eieren in te leggen. Nu zijn in 2 uur tijd 22 eieren foetsie! We weten niet welk roofdier zoiets kan doen zonder schalen achter te laten, we denken dat iemand ze gejat heeft. Je hebt er geen zicht op het is achterop het terrein. Aso niet? Daar helpt geen fijnmazig netje, misschien stroomdraad wel met 220 V Haha!

Mijn ouwe paard stond te rillen van de kou zo met die regen, ik heb een bucas dekentje gehaald, maar voor zo'n prijzige deken vind ik dat ze maar onhandige voorsluitingen hebben, ik heb liever gespen. Flint zijn kokertje wordt al minder dik, maar ik vind het nog steeds behoorlijk. Ik heb het van te voren nooit zo goed bestudeert, dus heb geen idee of ie al weer op 'normale' grootte is Verward
Maar hij eet goed en heeft geen koorts.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 14:48

grid jammer

nou net voor sadist gespeeld Haha!
geitjes ontsnapten steeds en vraten dan de plantjes op
dat mag natuurlijk niet
dus ik via agradi schapen gaas besteld en du nu lopen ze achter schapen gaas met stroom erop (met een klok voor ruim een ha)
eingelijk zijn ze best wel zielig mogen ze geen bomen aan vreten niet ontsnappen Tong uitsteken

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 15:34

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 15:36

waaaaaaaaaaaaaaah idd hebbe hebbe Tong uitsteken

ik zou trouwens vandaag langs sil gaan vertellen dat ie gaat verhuizen
(weet niet hoe ik zou moetten beginnen dus ga het maar eens weer uitstellen Bloos )

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 16:16

het is hier wel verschrikkelijk stil de aarste tijd zeg Tong uitsteken

resdiray

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 16:19

zo, daar was ik ook weer eens.
Heb niet alles bij kunnen lezen hoor, het gaat altijd zo snel Knipoog

Vandaag Ray weer es gelongeerd en het ging GOED!
Joepie.
Lekker losjes en hij had er zin in, das natuurlijk altijd fijn.
Daarna heb ik m weer behandeld met sebacil ivm zijn mijt.
Dit moet over 10 dagen nog 1x en dan moet t klaar zijn. Dat hopen we dan maar, want het is geen leuk klusje, wat een stank zeg. Al heb ik t er natuurlijk graag voor over, want mijt is ook niet alles Lachen

Normaal gaat hij 's ochtends de paddock in en 's middags t land op met de andere paardjes, maar helaas voor hem vandaag geen land omdat ik m behandeld heb en ik niet wil dat het eraf regent. Dus hij staat nu lekker in zijn stalletje hooi te eten. Ach, Ray vind alles prima. Morgen weer een dag voor gras!