[TI] [HK]Deel 5. Op naar Deel 6! Met ons tinkergeklets!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Keet

Re: [HK]Deel 5. Op naar Deel 6! Met ons tinkergeklets!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 17:50

Ben er ook erg blij mee Haha! Zitten nog RVS lamoenen bij Haha!
Wordt dinsdag nog klein beetje aangepast, moest nog wat ingekort worden Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 17:52

Dat had je echt niet hoeven te delen hoor Evelli... *ziet nog net niet groen Clown Knipoog * Die kleur ook van je zittingen... Kwijl

Siet OK dan! Toppie meid!

Zo *veegt zweet van voorhoofd* Ik ben terug van een heerlijk ritje met Aman Lachen Peerd uit wei geplukt, naar paddock gesjokt, borsteltje overheen gedaan, hoefjes uitgekrabt, zadeltje erop gezet, cappie op en gaan Haha! Beugels zaten nog op de lengte van Shadow, dus moest ik ff bijstellen onder rijden Clown Gewoon een rondje gedaan voorlangs dorp, fikse stukken draf, lang stuk stap. Op een gegeven moment had ik het nogal warm, dus gezien de rust besloot ik mijn trui uit te trekken. Zit je daar in een bocht met je trui in 1 hand, je cap in de ander, de teugels ergens los bungelend, een pony midden op de weg aan het flierefluiten. Komt er natuurlijk juist op dat moment een bult verkeer aan Clown Eerst vanachter een auto, dus naar berm gestuurd, cap opgezet en proberen trui om middel te doen, teugels weer losgelaten en pony flierefluit weer naar het midden van de weg Clown Word ik ingehaald door een trekker met schudder erachter en een auto die van voor aankomt die me een beetje Nagelbijten / Gniffelen aankijkt... Clown

Terugweg eigenlijk bijna alleen galop gedaan, ze had er zo'n zin in, dus gewoon lekker geknald. Vind het altijd zo leuk hoe die mensen dan kijken Clown Haha! Bij terugkomst op erf stond Dewi dr al blèrend op te wachten Clown Die uit de wei gevist en erbij gezet Lachen

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 17:55

Niet Maya? Was er wel erg trots op Clown

De verkoper vond het ook een geslaagde bestelling en heeft de afgelopen week zo een paar keer mijn wagen kunnen verkopen Clown Hij is helemaal naar mijn wens gemaakt Haha! elk stukje leer heeft de kleur gekregen die ik wilde en mijn bokkussen is op maat gemaakt Haha!

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 17:58

Whaha, leuk om te lezen die buitenrit verslagjes Haha!
Ik zie je al helemaal zitten Maya Huilen van het lachen

Ik ben vandaag na het lesgeven ook met t peerd aan de wandel gegaan. Lekker lang ingestapt totdat we bij het ruiterpad waren en daar heb ik hem lekker lang laten draven, oortjes erop en gaan. Ik wilde perse naar de vennen toe, had ik gisteren al helemaal bedacht, heb van schoonpapa een stafkaart gekregen met allemaal kleine paadjes erop, en een digitaal kompas.
Na een heerlijk hard rengalopje, en toen ik hem keurig op stem kon terugnemen, wilde ik toch eens kijken waarom ik opeens links naast een snelweg reed en waar ik in godsnaam was aanbeland. Paard was aan het sjokken en uitpuffen van de galop, dus toen mijn teugels achter de pommel gehangen, kaart uitgevouwen, kompas erbij en wáár zitten we Tong uitsteken Ik kreeg inderdaad ook hele rare blikken van de mensen die me passeerden Tong uitsteken Maar, we zaten gewoon goed en binnen het halfuur waren we weer op stal.
Heerlijk, zo'n mooi dagje Haha!
Overigens: de vennen hebben we nooit bereikt, was iets te ver voor meneer: 'kom Nig, we gaan rechts' 'Nee baas, ik ben moe, we gaan links Clown'
Laatst bijgewerkt door Puchje op 27-09-08 18:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 18:00

Puck, kan je alweer normaal rijden dan? Je had toch je enkelbanden gescheurd? Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 18:01

Dat mis ik nou echt zo aan mijn zadel he Clown Een knop waar ik de teugels achter kan hangen Huilen van het lachen Ik ben nl een luie ruiter en rij meestal met mijn handen in m'n zakken Clown

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 18:03

Ik ook Maya! Ik vind het heerlijk aan dat zadel! (nog steeds mn London testzadel)

Ja Siet, officieel mag ik ook nu pas lopen met behulp van krukken, maar ik heb die ondingen na 2 dagen al in de hoek gegooid. Lopen doet ook geen pijn meer, maar alle andere bewegingen wel, dus ook paardrijden... Maarja, eigenwijs he Clown
De banden waren gelukkig niet afgescheurd, dan had ik gelijk onder het mes gemogen. Ze waren opgerekt waarschijnlijk en toch niet ingescheurd. Mooi mooi Lachen

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 18:07

Evelli; die is wel heel erg mooi!!!

Klinkt goed, de buitenritten. Was ook wel heeeeerrrlijk weer. Vince was geent, dus niet gereden, wel lang op stal geweest, rondgehangen, gekletst en getut.

maya; op je teugels gaan zitten, is dat iets??? Cool

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 18:13

Puchje schreef:
Ik ook Maya! Ik vind het heerlijk aan dat zadel! (nog steeds mn London testzadel)

Ja Siet, officieel mag ik ook nu pas lopen met behulp van krukken, maar ik heb die ondingen na 2 dagen al in de hoek gegooid. Lopen doet ook geen pijn meer, maar alle andere bewegingen wel, dus ook paardrijden... Maarja, eigenwijs he Clown
De banden waren gelukkig niet afgescheurd, dan had ik gelijk onder het mes gemogen. Ze waren opgerekt waarschijnlijk en toch niet ingescheurd. Mooi mooi Lachen

Kijk alsjeblieft uit.. Ik heb zelf aan mijn ene voet al 8 keer mijn enkelbanden gescheurt en 'wacht' nu op de 9e keer waardoor ik dan dus eigenlijk geopereerd kan worden. Ik ben ook keer op keer te vroeg begonnen met rijden en zit nu met de brokken.. Dokter zou het liefste hebben dat ik niet meer reed ivm die klappen die je enkel te verduren krijgt..

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 18:16

ingescheurd of echt afgescheurd?
Er zijn inderdaad meerdere mensen die me waarschuwen...
Maar als ik loop heb ik geen pijn, alleen paardrijden en slapen doet pijn. Slapen omdat ik dan mijn voeten altijd heel creatief om elkaar heen drapeer Clown
Ik doe het wel heel rustig aan, maar rijd wel... Scheve mond

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 18:18

Ingescheurd.. Ze hangen nu nog aan een beetje aan elkaar vast, als ik weer zwik scheuren ze wrs af en mag ik dus onder het mes.. Nu doen ze dat nog niet namelijk.. Het is nog niet te hard nodig..
Kijk alsjeblieft uit, ze waarschuwen niet voor niks..

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 18:21

Dankje voor de waarschuwing Sita Haha! Ik ga nóg rustiger aan doen, beloofd Lachen

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 18:23

Gelukkig.. Lachen

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 18:36

Sita en Maya lekker gereden Dromen

Ach gut Zielige Banbay ...

Wow! gave kar * isse niet jaloers Schijnheilig Rolleyes *

Berdien ik ken verschillende ijsco's die ook 24/7 buiten staan (zonder schuilhok) en ook in deze tijd (streep) over borst en onder buik geschoren worden ivm warmte niet kwijt kunnen Ja Ach gut Regen loopt van de vacht af en komt daar niet en tegen de tijd dat t december is zit er dan ook gewoon weer haar Knipoog (wel iets korter idd zoals maya zegt)
Maar als je er geen goed gevoel bij hebt meot je het niet doen Ach gut maar persoonlijk zie ik er bij die ijslanders in ieder geval wel voordeel in zijn VEEEL sneller droog na het rijden en staan dan niet uren lang nat buiten (zoals maya trouwens ook al aangaf)

Grit schreef:
grid schreef:
:
Bloos! Zie ik zomaar GriT voorbij komen Nors opkijken Nagelbijten / Gniffelen Haha! Welkom Doei! hoe kom je aan die naam Schijnheilig Ikke dus griD Clown
Vince is leuk *LOL* (wel beetje volslank Nagelbijten / Gniffelen)
Hé een kennis van mij (vriendin van vriendin) verkoopt ook van die Rythmbeads Bloos persoonlijk vind ik er niet veel aan... al vind ik de halsters/hoofstellen dan wel weer geinig

Ik denk dat we er allebei hetzelfde aan zijn gekomen, we hebben dezelfde voornaam Knipoog . Mijn oud-huisgenoten noemen me altijd zo.
En dus ook allebei een tinker Haha! .
En als je in de buurt van Bedaf woont (zag ik in je profiel) dan wonen we ook bij elkaar in de buurt.
En dan is jouw kennis misschien ook wel dezelfde persoon die de rhythmbeads verkoopt (joyfordogs hier op bokt)?

Vince is zeker "volslank" en dan is hij al wat afgevallen. Voor ik hem kocht heeft hij een half jaar niks hoeven doen en lekker in een weitje gelopen. Deze goede tijden zijn nu voorbij. Arm ventje!

Haha! grappig ook Ingrid dus werd vroeger door vrienden enzo altijd al Grid genoemd dus idd makkelijk Tong uitsteken
Vind allerlei paardjes leuk en was eigenlijk aan het sparen voor een ijslander, maar reed toen ondertussen ook al tinkers en bij handelaar verliefd geworden op Say Lovers dus nu idd een tinker Cool

Sayla staat Vlakbij de wildbrug tussen bedaf en Slabroek/ Maashorst Dromen is nu wel nieuwsgierig waar Vince staat (of had je dat al verteld Bloos ) Misschien kunnen we wel een keer een ritje maken met groepje leuke tinkerrijders Dromen (staan nog 2 tinkers bij mij op stal, ken er ook nog 1 in Vorstenbosch/Loosbroek en 1 aan de andere kant van maashorst Sigaar ) ennuh zet 7 juni 2009 vast in je agenda Schijnheilig dan gaan we een wedstrijd organiseren in Heeswijk-Dinther Haha!

Uhh nee volgens mij zit ze niet op bokt of ken ik haar naam in ieder geval niet Bloos Ze woont in Best en rijdt nu ook een tinkerkruising Haha!

Vince moet aan het werk dus Whoosh! ben benieuwd hoe ie er dan over een tijdje uitziet Pling Cool Wow! Zal ie toch vast niet erg vinden om lekker aan de gang te gaan Knipoog Dromen

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 18:37

Ach gut puchje succes en sterkte nog en idd ik weet ook van anderen dat je er achteraf GRUWELIJK (en jaren lang) spijt van kan hebben als je weer té vroeg begint...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 18:44

Grit schreef:
maya; op je teugels gaan zitten, is dat iets??? Cool

Nee, dat zit niet lekker he Clown En te onhandig, dan is de ene kant strakker dan de andere kant, dus wijken ze die kant op.

Met enkelbanden zou ik toch ook nog wel rustig aan doen.. Ik heb ze 1x ook goed ingescheurd en kan er daardoor een stuk minder mee, ook omdat ik zo eigenwijs als wat was, en toch doorging met alles... Rijden komt later echt wel weer Knipoog Die krukken heb je niet voor niks he Lachen

Grid weer met een uitgebreid verhaal, zo leuk om te lezen Haha!

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 18:49

Van jou rijverhalen kan ik ook altijd erg genieten *LOL* Haha! Ik zie het altijd al weer helemaal voor me dan Nagelbijten / Gniffelen

Ennuh wat dacht je van een klipje aan het kleine ringetje van je zadel Knipoog Zie je soms ook bij stang en trens rijders om bij losrijden de stangteugel gewoon te kunnen laten hangen Ja

Ik heb ook van die klippen maar dan om mijn beugels aan te hangen hoef ik ze niet op te steken en als er blubber aanhangt komt dat niet op t zadel (omdat t ervoor hangt)
Laatst bijgewerkt door grid op 27-09-08 18:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 18:51

Ja, dat heb je idd ook wel. Misschien nog niet eens zo heel gek bedacht... soort van lang touwtje in lus maken en dan via een clipje eraan zodat het ook makkelijk los kan... Ga ik eens over nadenken.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 18:55

Fotobommetje.. Cool

Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

We hebben nog een klein hummeltje rondlopen op stal.. Lovers
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Saampjes..
Afbeelding

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 18:59

Ik vind jouw haf (shania?) echt super gaaf! Amy is ook mooi Haha!

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 19:00

Shania heeft echt een air over zich vind ik.. Bloos Ze straalt echt zo'n attitude uit.. Clown

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 19:01

Daar hou ik van Lovers
Daardoor ben ik voor Lotje gevallen

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 19:06

Lovers Sita wat een mooie foto's weer Dromen Amy's mooie dikke staart en ook altijd even wit Haha!
Shania zo mooi donkergekleurd ipv de hele lichte haffies die je steeds vaker ziet Scheve mond
En klein poessie Dromen

Maya zo'n soort klippen (alleen dan gekleurde aluminium) heb ik dus in diverse maten Knipoog
Afbeelding

zo douche en dan op feest Rock-on, dudes!
Laatst bijgewerkt door grid op 27-09-08 19:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 19:07

Lotje heeft inderdaad ook zo'n beetje.. Die vind ik ook zo gaaf.. Lovers

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 19:08

grid schreef:
Lovers Sita wat een mooie foto's weer Dromen Amy's mooie dikke staart en ook altijd even wit Haha!
Shania zo mooi donkergekleurd ipv de hele lichte haffies die je steeds vaker ziet Scheve mond
En klein poessie Dromen

Maya zo'n soort klippen (alleen dan gekleurde aluminium) heb ik dus in diverse maten Knipoog
Afbeelding

zo douche en dan op feest Rock-on, dudes!

Hihi, had Amy gister na t rijden afgespoten en daarna had ze dr zweetdekentje opgehad vannacht.. Daarom was ze nog zo wit..
De laatste tijd is ze maar een moddermonster.. Tong uitsteken