[TI] [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Keeva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 13:37

Och Leonoor, wat is het toch een scheetje.

Pfff Chubby, complicated, mét kind. Maar wel leuk.

Pellie

Re: [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 13:39

gheghe leuk bedacht chub

lekker koppie heeft josephine, leonoor!!

oke flet, zo ver gaat mijn kennis niet nee

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 13:42

Leonoor, kom maar brengen hoor! Lekker ding is het! Staat ze daar al, op die foto?

Complicated, maar wel erg leuk! You know me... En als ik die oogjes van hem zie als 'ie over haar vertelt

Ze heeft ook zo'n schattige kinderkamer: met een sterrenhemel als plafondlamp en een hemelbed.... Zaterdag krijgt ze een kinderwagen van Sinterklaas.

Hahaha, krijg last van allerlei soorten gevoelens nu

yarka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 13:44

Oh jee!

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 13:46

Chubby schreef:
Leonoor, kom maar brengen hoor! Lekker ding is het! Staat ze daar al, op die foto?

Complicated, maar wel erg leuk! You know me... En als ik die oogjes van hem zie als 'ie over haar vertelt

Ze heeft ook zo'n schattige kinderkamer: met een sterrenhemel als plafondlamp en een hemelbed.... Zaterdag krijgt ze een kinderwagen van Sinterklaas.

Hahaha, krijg last van allerlei soorten gevoelens nu

ze hing lekker over mijn schouder, maar kan wel met steun staan (ze is pas 7 maanden )

en oh oh, dat wordt wat, volgens mij wordt jij zo'n verwenstiefmama

Keeva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 13:53

Lekker van genieten dan Chub, je bent vast een gewéldige surrogaat-mama

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 14:02

Thanks voor zo'n compliment Keevagirl!

Maar ik heb nu nog makkelijk praten, heb alleen nog maar foto's van haar gezien en wat mij betreft bouwen Mark en ik eerst wat meer op en maak ik pas later kennis met die kleine.

Snelle tante dus die Josephine. Maar stiekum wisten wij dat al wel! Ze keek als pasgeboren baby al veel te wijs uit die oogjes!
Ik liep met 9 maanden schijnt... Mijn zusje lag met 12 maanden nog plat op haar buik en die kroop nauwelijks

KootMiraDrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 14:13

Kijk uit dat je geen stuwing krijgt, Chubby

Poosje81

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 14:16

fjordkootje schreef:

of een TSR is toeschietreflex

Chubby

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 14:19

Leonoor schreef:
fjordkootje schreef:

of een TSR is toeschietreflex

Jullie maken er meteen weer iets viezigs van! Had het kunnen weten hier op TP, en al helemaal als er zo'n vrijdagmiddaggevoel heerst...!

Nooit gehoord van een TSR, wat is dat?

Tricky1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 14:20

Chubje, klinkt spannend, maar: doe rustig aan he, je kunt jezelf altijd nog helemaal geven, maar nu nog even niet. Wat je voor niks krijgt, krijgt vaak minder waardering, dan waar je een klein pietsie voor moet knokken. Je hoeft niet 'hard to get' te spelen, maar wees zuinig op jezelf (oeps, mijn Oma genen spelen op...)

Vandaag mooi crispie weer en ik zit te werken: bah! Geen vrij kunnen nemen, kan pas zaterdag weer rijden. Heb Abby bezocht op stal 's avonds laat om haar dat uit te leggen en ze heeft troostend aan mijn haren geknabbeld. De lieverd! Als ze daar zo ligt in haar stal is het zo'n poepie he! Dus ik ben ook verliefd eigenlijk, maar dan op mijn paard. EN op mijn kleinkind. Heb een hele kalender vol foto manipulaties aan hem besteed. De kalender sturen we binnenkort op naar zijn ouders, die weten nog van niks. jammer dat ik niet rijk ben, dan ging ik hem brengen. Ik plaats een 'opschep' voorbeeldje in dit bericht. 't Is ook zo'n lekker ding! Beetje scheel, dat wel, maar dat trekt wel weg op den duur.

Hey Bonte, ben je alweer hersteld van wat je moest aanschouwen? Het leek verdorie wel een roman, zeg! Kan een mens toch van schrikken hoor, en dan zit je wel in Amsterdam, maar als het voor je neus gebeurt lijkt het me knap eng hoor. Gelukkig ben jij er heelhuids uitgekomen.

Afbeelding

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 14:23

Ow, wat onwijs mooi Tricky1!! Echt heel erg mooi!!

En je hebt gelijk hoor! Ben niet hard-to-get, want hij is al wat onzeker wat dat aangaat. Maar geef mezelf niet weg. heb hem dat ook gewoon verteld
Doe jij je best maar lekker, dan hoor je later wel van me of het goed genoeg is

Poosje81

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 14:26

Gaaf Tricky!! Erg mooi! Trotse oma ik plaats af en toe foto van mijn dochter om te pronken, haha

Enne Chub, TSR is de lichamelijke reactie van een borstvoedinggevende vrouw op kind of drinkend kind, hierdoor gaat de melk stromen. Daarom kan je wel eens last krijgen van lekkage als je bijvoorbeeld een kind hoort huilen als je BV geeft. Of in het begin als je te lang niet hebt gevoed, weet nog wel dat ik met grote plekken van stal naar huis ging

Tricky1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 15:11

Hihi! Dat kan dus alleen bij vrouwen die al de borst geven...? Ik zag gisteren een korte reportage over vrouwen die een melkcentrale zijn begonnen en dat dan wordt gekolfd en dat kun je dan afhalen voor je eigen kind, als je die niet zelf kan voeden. Misschien is zo'n onsympathiek ogend (en volgens mij rsi verwekkend) kolfapparaat onnodig als je gewoon een bandje kunt opzetten met een huilende baby!

Chub, ik vertrouw je helemaal toe dat je rustig aan doet. En volgens mij las ik dat je ook nog eens super strak in je vel zit wegens lijnen? De M&Ms zijn in ieder geval uit je avatar, dus kennelijk ben je goed bezig!

Ik heb ook gelijnd, doe het nog, met Modifast. Gaat niet heel snel maar het blijft er wel mooi af. Hoeveel in kiloos ik kwijt ben weet ik niet, maar er is tussen de 8 en 10 cm van mijn buik en taille af en dat betekent toch al snel twee maatjes kleiner. Helemaal ideaal.

Ja, Leonoor, trotse oma, haha, en dan van geleend werk he, jij hebt het nog zelf gedaan (uhm, bloos, dat neem ik trenminste aan). Volgens mij is het maar goed dat ik er niet zoveel heb die nog klein zijn want dan kwam ik nooit meer achter de computer weg!

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 15:15

Citaat:
Hihi! Dat kan dus alleen bij vrouwen die al de borst geven...? Ik zag gisteren een korte reportage over vrouwen die een melkcentrale zijn begonnen en dat dan wordt gekolfd en dat kun je dan afhalen voor je eigen kind, als je die niet zelf kan voeden. Misschien is zo'n onsympathiek ogend (en volgens mij rsi verwekkend) kolfapparaat onnodig als je gewoon een bandje kunt opzetten met een huilende baby!

Hahaha, sorry, even lachen hoor. Ja, je kunt een TSR opwekken met een bandje met geluiden van je baby, een foto of een knuffel die naar je baby ruikt. Alleen heb je dan wel een kolf nodig om die melk op te vangen. Die vervangt namelijk de zuigbeweging van de baby. Overigens zijn die kolven er ook electrisch, maar dan voel je je wel een koe hoor. Ik kolf op mijn werkdagen ook 2 a 3 maal daags en vang dan al me al toch een half litertje melk.
Sommige baby's zijn het beste af met BV (eigenlijk allemaal) als ze bijvoorbeeld te vroeg geboren zijn, koemelkallergie hebben of andere allergische aanleg. Daarvoor is die moedermelkcentrale. Als ik niet af en toe een peukie zou opsteken en eigenlijk te lui zou zijn om alles in te vriezen en steriliseren, hadden ze bij mij mogen komen halen hoor

** edit** ook vrouwen die niet zelf hun kind hebben gebaard (adoptiekinderen) en vrouwen die al gestopt zijn met BV kunnen weer beginnen ermee. Maar dat vergt heel veel tijd en energie en vooral doorzettingsvermogen. Relactatie noemt men dat.

Pietnhoes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 15:20

Hallo allemaal!

ik ben ook weer ff op tinkerpraat! Praten jullie altijd zo veel?
ik moest wel heel veel bijlezen!

Ik moet ff wat kwijt over mijn paardje en jullie meningen horen

Quincy is nu vijf jaar en 2 jaar onder het zadel. Hij was harstikke braaf met inrijden...echt zo'n paard waar je op kon stappen en mee weg kon rijden. Hij heeft best een behoorlijke puberteit gehad en je moet hem echt aan het werk zetten voordat hij gaat werken....je bent dus zelf ook lekker kapot als je eraf komt zeg maar...maar dan loopt ie ook wel super:D
De laatste tijd ging het ook erg goed, mooi rug gebruiken, aardig recht geworden, goed de achterhand meenemen, mooi aan de teugel.

en ineens zo'n twee weken geleden ging het ineens heel anders.
Met poetsen en opzadelen superbraaf als altijd. Ik loop naar buiten, zoals altijd en wil opstijgen. Meneer kon ineens niet meer stilstaan wat ie normaal heeeel braaf doet. Ik kon er bijna niet opkomen...want ik ga er alleenmaar op als hij stil staat zo heeft hij dat geleerd. Na 3 pogingen zit ik in het zadel op zoek naar mijn beugel, vliegt meneer al weg. Hij was ineens vol van energie, als ik hem dwong stil te staan kwam ie iets omhoog uit protest, richting bak ontzettend heet. Ut leek wel een arabische volbloed hoe hij zich gedroeg...zo wild. Ik heb even in de bak gereden en het was net een raket. Toen heb ik maar besloten hem even te longeren tot hij rustig was. Het heeft een half uur geduurt voordat ie in arbeidstempo kon draven en galloperen. Ik er dus weer op, meneer ondertussen al aardig nat van het drukke gedoe van hem.
Maar toen ik erop zat en weer ging aandraven was het weer een raketje:) Hij wil alleen maar hard.

Als ik nu ga rijden longeer ik hem eerst meestal een half uur, en dan klim ik erop. Tis gewoon net alsof hij ineens superveel energie heeft gekregen. Hij gedraagt zich dan echt als een hengst. En dit van de één op andere dag. Iemand hier ervaringen mee? Enig idee hoe dit kan komen?

Ik ben benieuwd gekke tinker heb ik ook

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 15:26

Stees, ik denk aan 2 dingen: uitproberen en winterweer! Is een fase, kom je doorheen als je consequent optreedt...

Chub heeft het ook zo erg. Die is toevallig ook 5 jaar en inmiddels 3 jaar onder het zadel. Het was de manege- eigenaar zelfs al opgevallen. Gelukkig is dat een mee-denker, dus ze staat sinds gisteren (als het weer het toelaat) weer een paar uur per dag buiten.

Zo ontzettend fijn als ze zo meedenken!

Van TSR heb ik geen last hoor Dacht ff dat het iets was als 'proberen een kind op te vangen als het gaat vallen'

Een halve liter Leo, vandaar dat dat meisje van jou zo snel groeit!

Pietnhoes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 15:38

@ Chubby: Bedankt voor je reactie!

Ik hoop maar dat het uitproberen is dan komen we er wel weer dorheen!
consequent ben ik met hem altijd...ut is een dominant typetje, dus als ik met hem niet consequent ben gaat ut helemaal mis
Ook komt hij met dit weer wel 2 uur per dag buiten.
Het was ook zo opeens.
Ben benieuwd of het weer over gaat ik heb niet voor niks een tinker genomen en nu doet hij veel gekker dan die volbloedpaarden bij ons op stal.

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 15:41

@ Stees: naast uitproberen en winter in de kop vraag ik me af wat hij per dag gevoerd krijgt?

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 15:46

Citaat:
Van TSR heb ik geen last hoor Dacht ff dat het iets was als 'proberen een kind op te vangen als het gaat vallen'

Een halve liter Leo, vandaar dat dat meisje van jou zo snel groeit!

hahaha!! Ontzettend goed bedacht
Ze drinkt ongeveer een liter op etmaal in totaal, nu al een zuiplap!

Stees, ja ik denk dat Chub gelijk heeft. Het veranderde weer en uitproberen

Pietnhoes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 15:54

hij krijgt basisbrok, drie keer per dag een half kilo en hooi natuurlijk.
Dit krijgt hij altijd en nog nooit problemen gehad. Ik had hem in het begin een tijd op 1 kg totaal gezet, maar dan "stort hij in". Er wordt ook wel elke dag wat mee gedaan. Aan de hoeveelheid brok ligt het dus niet verwacht ik.

flettie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 15:58

stees schreef:
hij krijgt basisbrok, drie keer per dag een half kilo en hooi natuurlijk.
Dit krijgt hij altijd en nog nooit problemen gehad. Ik had hem in het begin een tijd op 1 kg totaal gezet, maar dan "stort hij in". Er wordt ook wel elke dag wat mee gedaan. Aan de hoeveelheid brok ligt het dus niet verwacht ik.

Zo te horen niet nee Had natuurlijk gekund Dan is het zeer waarschijnlijk gewoon het koudere weer, uit proberen en minder buiten lopen dan in de zomer.

@ Tricky1: deze keer wel mijn pm kunnen lezen of weer niet?

Cheveyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 16:09

yarka schreef:
Beetje vroeg misschien, maar voor degenen die tinkerbrok voeren en in januari weer wat kunnen gebruiken wil ik de brokken wel meenemen naar de hengstenkeuring. Laat maar even weten.

Wel fijn Jean, dat je voor de mannen ook binnenruimte hebt.

Oh very please Yarka, ben er doorheen (op ong. 3 voerbeurten na ), veel te lang gewacht met nieuwe zak halen maar het is allemaal niet echt naast de deur....Misschien een idee om dealerpunt te gaan zoeken in deze regio, chev! haha. Wil je voor mij dan 2 zakken reserveren? ze blijven toch goed als ze dicht zitten?

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 16:21

Damn, ik had eigenlijk over 10 minuutjes (einde officiele werktijd) aan die surprise willen beginnen. Maar heb het nog veel te druk
Morgen ook echt geen tijd voor, dus zie de bui al hangen zaterdag...

yarka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 16:26

Cheveyo schreef:
yarka schreef:
Beetje vroeg misschien, maar voor degenen die tinkerbrok voeren en in januari weer wat kunnen gebruiken wil ik de brokken wel meenemen naar de hengstenkeuring. Laat maar even weten.

Wel fijn Jean, dat je voor de mannen ook binnenruimte hebt.

Oh very please Yarka, ben er doorheen (op ong. 3 voerbeurten na ), veel te lang gewacht met nieuwe zak halen maar het is allemaal niet echt naast de deur....Misschien een idee om dealerpunt te gaan zoeken in deze regio, chev! haha. Wil je voor mij dan 2 zakken reserveren? ze blijven toch goed als ze dicht zitten?

Ik zal er 2 voor je meenemen Chev!
De brokken zijn 5 maanden houdbaar na productie datum, wel idd droog/koel bewaren. Ik zal zorgen dat ik zo 'vers' mogelijke brokken mee breng naar de hengstenkeuring.