Hier mijn ongepoetste lieverd hahaha... Wat een heerlijke dag was het vandaag. Helaas was mn bat gelijk op na 1 foto... De schimmel is Zazou, dr maatje...
iedereen hele fijne feestdagen gewenst groetjes bianca en job.
Caily
Geplaatst: 25-12-11 17:29
Als eerste natuurlijk:
Al doe ik zelf eigenlijk niet aan kerst. Ik heb gewoon een heerlijk rustig dagje met helemaal niks moeten, ook wel eens fijn, kerst zien we volgend jaar wel weer.
Fijn dat het rijden op het andere paardje wel lekker ging. Mag ik vragen, waar ben je precies zo bang voor? Je kan toch net zo goed van de trap vallen, of betrokken raken bij een verkeersongeval? Rijdt je bijrijder trouwens wel alleen op Ruana, of doet die vooral veel dingen vanaf de grond? Ik ben wel benieuwd naar een foto van je creatieve kadootje.
Was Caitlynn braaf met het bitje?
Nu wel weer wat beter Simone? Hihih, die Kayleigh, flink aan het ontdekken en proberen dus.
Ik had bijna een spanmaatje voor haar gekocht Er staat zo'n prachtige merrie te koop Maar gelukkig ontwaakte ik op tijd, twee paardjes is leuk, zou financieel ook wel kunnen, maar er zit nog steeds maar 24 uur in een dag en 7 dagen in een week. Werk gaat de komende maanden ook steeds meer tijd vragen, dus die combi is niet handig.
SIEMxFUNNY
Geplaatst: 25-12-11 18:05
Mooie Kerstkaarten weer gezien. Lot: Dan ben ik benieuwd welke merrie jij bedoeld . Heb je een link / foto ?
Ik zag wel op marktplaats een paar super zielige anderhalf jarige tinkerhengstjes zijn. Echt waar je hart van breekt
Aaaah: die kleine Diaz. Wat super schattig. Had haar dan nu wel anders verwacht qua verhouding. Ben benieuwd hoe ze uitgroeid.
Zo kerstbrunch zit nog steeds in mijn maag, dus dat gaat goed. Naja 2 kleine broodjes. Kayleigh vanochtend maar is gewassen, ze was zoooo vies.
Je ziet hier haar moeder, haar vader is Garish vd Vrijheidshoeve, beide ongeveer 1.50 hoog. Van beide ouders onbekend wie erachter zit, dus ik ben ook heeeeeel benieuwd wat er van haar gaat worden. Ik blijf een zwak voor haar hebben, maar blij dat ik haar niet gekocht heb, ze zou voor mij veel te klein zijn geweest
Kan je Kayleigh dan warm zetten Simone? Enne, geen vermoeden welke merrie? Staat gewoon op mp Die hengstjes zijn idd sneu, iemand in het andere topic kwam er pas al mee, maar ik vind dat ze vooral moeten blijven waar ze nu zijn, zodra ze verkocht worden koopt de eigenaar anders weer nieuwe...
SIEMxFUNNY
Geplaatst: 25-12-11 18:14
Ik ga ff zoeken. hahah leuk spelletje zo
Ik heb met emmers warm water gewerkt. Staart met koud water en benen ook met koud. Heb alleen haar hoofd (de voorpluk zat vastgeplakt met scheit aan dr hoofd , gedeelte van de hals, benen, onderste gedeelte van kont en staart gedaan. Geen grote stukken op de rug, kont, buik. Af en toe kan ik er niet omheen kijken. Ben zelf niet zo van het wassen, maar op eerste kerstdag kon mevrouw er zo echt niet bijstaan. hahah
Ja klopt. Ik ben ook geen voorstander van zielige paarden kopen. Absoluut niet.
Haha, smeerpoets, heb je nog geluk met de zwarte staart. Ik moet zeggen, Luna is best netjes, ze heeft wel wat vieze vlekken, maar dat komt voornamelijk van het liggen in de stal. Gisteren zowel bij Luna als Melody de staart uitgeplozen. Luna was ik zo klaar, die schijt er tenminste niet in, dat scheelt zoveel. Bij Melody ben ik tot de helft gekomen, toen was ik er zat van, terwijl haar staart veel dunner is (alsnog dik genoeg hoor). Luna rolt nu buiten ook wel, dikke laag modder dus, maar gisteren was het droog en kon ik het er zo afborstelen
Hengstje is idd ook leuk, maar ik hoef (voorlopig) geen hengst, ruin ook niet, dus ik kijk alleen naar merrie's (Die ik dus eigenlijk ook niet hoef, anders was er al een deal gesloten )
SIEMxFUNNY
Geplaatst: 25-12-11 18:39
We gaan wel leren wat elkaars typen is.
Ik zou ook geen 2e paard hoeven. Nu niet iig met al dat studeren. Wie weet ooooit. Mijn moeder wilde absoluut geen merrie. Dus ze heeft aan mij een verkeerde, want echt ik ben zo van de merries. Wel wat behang meekopen, kan je ze er af toe achter plakken
Hoe meer behang hoe beter toch? Elkaars type? Volgens mij is dat gewoon hetzelfde hoor Heeft je moeder ook een paard?
Ik zou wel graag een tweede willen, maar ook een rijbewijs, en een auto, en een trailer, en een eigen stukje land, en.. en.. en... Maar voorlopig houden we het gewoon bij Luna. Verlangen naar alles wat je niet hebt is best leuk, maar je kan nog altijd beter genieten van wat je wel hebt. Ik heb, eeehhh.. zo'n 5 a 6 jaar gedroomd van een Tinkermerrie voor ik er een had, al het goede komt langzaam. Al moet ik zeggen, ik heb van de week een erg leuk gesprek met een van mijn hoge bazen gehad, als zijn plannen daadwerkelijk doorzetten zou het nog wel eens sneller kunnen gaan dan ik denk. (en dan is 1 voorlopig ook maar beter, is een stuk makkelijker met verhuizen)
SIEMxFUNNY
Geplaatst: 25-12-11 18:58
haha.
Nee m'n ma heeft geen eigen paard. Wel in het verleden leasepaarden gehad. Mn ma heeft van haar 8e tot 45e in een mangeles gereden. Pas toen ik mijn oude pony mee nam van de manege is ze gestopt met rijden daar. Longeren en alles daaromheen moest ze nog leren. Is wel leuk om te zien hoe ze in de laatste jaren is veranderd qua gedachten. Ik wil altijd het liefst bitloos rijden, zo min mogelijk druk ect. Weet nog zo goed haar gezicht dat ze voor het eerst bitloos reed en het een openbaring was. Helaas heeft ze erg veel last van reuma, waardoor ze lichamelijk niet altijd even veel kan. Zij gaat altijd door de weeks in haar middagpauze naar Kayleigh en in het weekend met mij mee. Om die reden zou ik Kayleigh nog wel een keertje voor de kar willen. Zodat we samen kunnen en het lichamelijk niet te zwaar voor haar is.
Mijn lijstje van willen is bijna hetzelfde (op gewoon rijbewijs na) Ik heb mijn salaris van de afgelopen maanden van stage dan ook maar verstandig op mijn spaarrekening gezet.
Kan je hoger op komen op het werk of ?
Caily
Geplaatst: 25-12-11 19:27
Balen van die reuma, zou wel tof zijn als ze op die manier mee kan genieten van Kayleigh Kayleigh voor de wagen zou niet eens zo gek zijn, als je nou hier komt wonen, dan doen we een tweespan
Ik ben als 16-jarige begonnen met werken bij de Mc Donald's. Daar al van "lobby-meisje" naar fulltime alround medewerker opgeklommen. Toen ik naar Groningen ging verhuizen dacht ik hier ook wel effe bij de Mc aan de slag te gaan, ze moesten me hier alleen niet (eigen bedrijfsvoering stond voorop, dat was lastig gezien ik al mijn vaardigheden ergens anders had geleerd).
Dus eigenlijk uit "nood" gesolliciteerd bij de KFC, en aangenomen. Vond het eerst verschrikkelijk, enorme boel ongeregeld ivt de Mc, en toch ook wel een ander soort gast wat je tegenover je krijgt. Maar inmiddels zie ik hoeveel mogelijkheden het biedt. Bij de Mc is alles al voorgekauwd en hangt alles aan regeltjes; procedure's gaan voor de gast. Voor verandering/verbetering is niet of nauwelijks ruimte.
KFC is groeiend, Groningen is in een jaar tijd van een van de slechte van NL gaan horen bij een van de beste. Voornamelijk door een nieuwe hoofdmanager (die overigens ook bij de Mc weg komt en juist als doel heeft dingen beter te gaan doen dan daar) gaat het nu erg goed. Er komen binnen nu en een paar jaar zeker een, maar hoogstwaarschijnlijk twee restaurants bij. Dat vraagt om uitbreiding, ook van het team. Dus ben ik idd gevraagd manager te worden. In eerste instantie doe ik de opleiding gewoon hier in Groningen, maar momenteel is een restaurantlocatie in Zwolle voor de toekomst het dichtste bij, en sta ik ook wel open om dat te verhuizen Er wordt ook gesproken over Assen (en nog een paar, maar daar heb ik minder interesse in), daar woonde ik tot afgelopen zomer en zou ik best terug willen (alhoewel, mijn huisje daar en de stal waar Luna stond bestaan beide helaas niet meer). Of ik blijf gewoon in GR, niets is nog zeker, behalve dat ik het plan om weer te gaan studeren voorlopig even laat varen
Ben er erg blij mee, want de motivatie om hoger op te komen is er zeker, hoe meer uitdaging hoe leuker ik het vind. Ik wist niet goed wat ik wou, ik moest toch iets doen, voor eeuwig KFC is niet wat. Maar de motivatie voor een studie (tgv concentratieproblemen door ADD) was er zeker niet. Volgens de hoofdmanager had ik zeker de managementkwaliteiten in me, misschien nog wel meer (hoofdmanager bijv.). Dat is erg leuk om te horen, 3 jaar geleden toen ik begon bij de Mc durfde ik amper tegen de gasten te praten Daar ben ik nu helemaal over heen, we hebben wel eens mensen die echt vervelend intimideren als (ze denken dat) er iets fout is gegaan en zelfs hun kan ik meestal uiteindelijk wel met een glimlach laten vertrekken (want das ons doel uiteraard).
Mooie baby veulen! is dat een bijna 3 jarige merrie die op mp staat met actie foto's, dier kost 2500e? weet niet of we het over dezelfde hebben, maar dat vind ik ook een schitterend dier!
Caily
Geplaatst: 25-12-11 20:47
Snackie schreef:
Mooie baby veulen! is dat een bijna 3 jarige merrie die op mp staat met actie foto's, dier kost 2500e? weet niet of we het over dezelfde hebben, maar dat vind ik ook een schitterend dier!
Hebben link? Die ik op het oog had is pas 1,5, dus niet dezelfde.
Het is trouwens Diaz, van bokker Diaz (Karlijn). Zij is geboren op de manege (die overigens toen al niet meer bestond) waar ik bijna dagelijks kwam. Op Diaz haar halfzusje heb ik leren rijden (Misty van memberlist.php?mode=viewprofile&u=51824, zelfde moeder, Travis van dezelfde bokker heeft dezelfde vader als Diaz. En Travis is tevens weer een zoon van Misty). Diaz haar moeder heb ik ook een paar keer op gereden, maar had ik de klik niet zo mee, mijn zusje wel dus dan ruilden we altijd. Diaz haar vader heb ik ook gereden (staat op een andere manege daar in de buurt), en ik heb erg lang een halfzusje en -broertje verzorgd daar in de buurt. Halfzusje is Kyra, Kyra is even oud als Luna. Kyra zou eigenlijk het spanmaatje worden (toen ik Luna kocht was dat mijn doel), alleen vanwege teveel grote meningsverschillen ben ik gestopt met het verzorgen van Kyra afgelopen september.
Kyra ongeveer een jaar oud
Kyra's volle broer Henk (allebei dezelfde vader als Diaz) net twee jaar oud