[TI] [HK]Kontengebonk dat is de nieuwe rage Deel 9

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Grit

Re: [HK]Kontengebonk dat is de nieuwe rage Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 09:49

Ook van mij!

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 10:07

goedemorgen :)

wat fijn _Rhiannon_!

Maandag ga ik eerst bij eva kijken en daarna nog een keer op het andere ijsje rijden. Kan ik goed vergelijken. Ben erg benieuwt hoe eva is in het echt. En heb heel veel zijn om weer op het andere ijsje te rijden. We gaan naar buiten, ik en een vriendin. Super fijn dat dat daar allemaal mag en kan. De beste manier om te kijken of ze ook echt goed bij me past, wil te slotte vooral lekker buiten kunnen rijden.

Denk wel dat we in het begin rustig aan moeten doen met alleen op pad gaan. Dat is ze volgens mij niet zo heel erg gewend. Maar ze doet nu al niet moeilijk als de groep aan de andere kant is en wij zijn nog aan het begin van een weg. (vind ik wel belangrijk, dat ze vooral niet drammerig is)

Resi_lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-09 10:12

Goeiemorgen :D

Grit ook lekker druk weekend :D

Bonscho mooi wit :z

Mooie begravenis geweest dus, Denise :)

Leuk, Maartje 8-)

Iedereen ook van mij, heel veel plezier in Leusden :D

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 13:30

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 14:16

Gereageerd maartje :D, en bij eva kijken! Leuk!

Fijn te horen denise :), het zal een mooie dag geweest zijn voor je!

Ingrid ook al zo druk druk :D

Even een vraagje ; In Clover haar paspoort, staat dat ouders onbekend zijn, nu is pappa wel zo goed als onbekend, maar mamma niet. Hebben jullie enig idee of dit makkelijk aan te passen is?
En er staat dat als er meegedaan wil worden aan evennementen etc, wedstrijden enzo, de naam van de eigenaar in het paspoort moet staan, is dit makkelijk over te zetten?

A_Pallieter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 18:06

Hoi allemaal :D

Ben weer terug uit Frankrijk gekomen gister,
het was een zware week, zal even kort vertellen wat we gedaan hebben:

Maandag was de aankomst dag, we moesten 3 uur lopen naar de boerderij toe waar we verbleven. Dit was met rugtas op dus was een redelijk zware tocht. er was voor elke dag een corvee groep, deze moest de boodschappen doen, eten maken in de avond ochtend en middag. Ik had gelukkig op de aankomst dag geen corvee dus kon rustig aan me spullen gaan uitpakken. We lagen in een oude schuur van een boerderij, er was net aan een dak op, we sliepen op een zeil op het gras er lag nog geen vloer in en er waren een boel slakken en spinnen te vinden.

Dinsdag na het ontbijt moesten we meteen beginnen met werken tot een uur of 12. Het werken bestond uit betonstukken met een moker stuk slaan om een pad aan te leggen, bomen planten, hout verslepen, een drainagegeul graven van 60cm diep, en een aantal meter lang, grote keien ( welke zo zwaar waren dat je ze met ze 2en moest tillen) verslepen met een tracker naar een andere kant van het terrein, houtblokken stappelen voor de kachel, brandnetels snoeien, dakpannen stapelen en nog een aantal klusjes. dit moest aan het einde van de week af zijn we waren met ongeveer 19 mensen. Daarna gingen we kanoen, helaas is dit minder goed verlopen als gehoopt. Ik zat samen met Eline in een Kano, en het ging eigenlijk heel goed we hadden de grootste lol en waren hard aan het zingen. Na een aantal stroomversnelingen gingen we op de volgende af, we zagen dat het een vrij diepe afdaling was en gingen er op af. Helaas zagen we pas toen we eraf gingen dat het een hele grote steen zat waar we met volle vaart tegen aan vaarde, gevolg: Kano om de steen heen gevouwen, eline en ik uit de kano geslingerd en meegetrokken door de stroomversnelling al vallend over alle stenen die er lagen. Mijn bovenbeen ik goed blauw en loop lichtelijk slecht :Y) mijn pols is verdraaid en voelt niet erg vrij en de schrik zit er nog goed in. Eline heeft ook goed pijn in haar arm en benen. We hebben een ruime 10 minuten moeten wachten tot er een leraar was welke ons toen op sleeptouw verder mee heeft genomen.

Woensdag werken in de ochtend, in de middag hadden we mountainbiken helaas heb ik in de bus gewacht tot de groep terug was. Ik heb geprobeerd te fietsen maar dit met weinig succes het deed nog te zeer.

Donderdag ochtend hoefde ik niet te werken doordat ik corvee had , dit scheelde wel gelukkig. Ik had erg veel zin in deze dag omdat we de vulkaan de py de dome gingen beklimmen. Ik ben meegegaan ( je kon kiezen of werken of mee) even door de pijn heen gebeten en ik was in 3 kwartier boven. Ik heb er nog steeds geen spijt van het leek wel een ansigkaart zo mooi was het uitzicht! Er waren een hoop parasylers dus dat was ook echt heel erg gaaf om te zien natuurlijk! Het was een zware klim met een nog zwaardere afdaling doordat mijn been al erg zeer deed maar ik kijk er met veel plezier op terug! In de avond hadden we een droping, we hadden al snel de weg terug gevonden maar het was wel gezellig. Daarna zijn we nog met Simon een engelse werknemer een klein stukje wezen wandelen en hebben we nog glimworpjes gezien dat was ook echt heel erg gaaf!

Vrijdag gingen we alweer naar huis, we waren daar om half 11 vertrokken en om kwart over 9 weer terug in alkmaar. Kortom een zware maar geslaagde week. Uiteraard wel mot gehad in de klas maar dat was niet anders dan verwacht als je 19 pubers 24 uur per dag bij elkaar hebt.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 18:19

Bij welk stamboek zit Clover qua paspoort, Eva?

Maartje, is dat die zwarte Eva in Oud-Gastel?

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 18:20

ja, is die eva :)

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 18:21

Ze heeft gewoon een rood paspoort, is volgens gewoon zo'n standaart paspoort toch?

Haha net gingen m'n moeder en haar beste vriendin ( tante van denise ) even bij clover kijken. Dus ik kwam thuis en m'n stiefvader vertelde dat. Dus ik naar stal, en liep richting clover, maar ik kon ze maar niet vinden, heel stal afgezocht. Vind ik ze bij een kleine bruinbonte pony, hee eef, ze is toch een stuk kleiner dan ik dacht, en dr strepen op dr hoeven zijn weg, heeft ze in de modder gespeeld?
Nee mam :'), dat is clover niet. Haha :D

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 18:26

Ah Maartje, die Eva ken ik dan wel :D Die is leuk! Wat zonde dat die te koop is gekomen..... het was zo'n leuk duo ook. Heb ik nog mee samen gereden (ik op Snow dan). Ze durfde helaas het water niet in.

Owja Clover is ook een kruising he, dan zal ze niet ingeschreven staan in een stamboek. Dan is het eigenlijk vrij standaard dat de ouders niet geregistreerd staan.

Wat wij dan doen is een kopie van paspoort moeder (en/of vader) als los inlegvel toevoegen aan het paspoort. Wat nu bekend is, gaat dan minder snel verloren.

Annique, avontuurlijke week! Jammer van het kanoën wat mis ging!

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 18:29

Ohja dat is wel heel slim ja!
Nouja zal ik denise dan nog wel even over contacten ;)

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 18:48

Wat een week Annique!

PB je email maar Eva, scan ik Ilse d'r paspoort even in.
Staat Clover bij het KNHS ingeschreven?
Dan kun je daar het paspoort heen sturen om haar op jouw naam te zetten.

Vanmorgen hooi gehaald en daarna naar een spirituele beurs een paar dorpen verder gegaan.
M'n yoga-juf bijgestaan met een demonstratie en er een heerlijke voetmassage voor terug gekregen.

Daarna Gaapje opgezocht en gepoetst en nu lekker aan een frietje achter de pc.

A_Pallieter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 19:05

Oh klinkt als een super dag Rhiannon! lekker een voetmassage!

Eva, inderdaad even een kopie van paspoort mam en eventueel pap erin. Is handig mocht iemand ( of jijzelf) ooit wel fokken of dergelijke!

Ik ga nu naar pall toe, ben benieuwd of hij me gemist heeft! haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 19:54

:wave:

Kom later uitgebreider bijlezen / reageren, maar eerst ff topic openen. En alvast een voorproefje :D

I Like Big Butts... :)ddd

Afbeelding

Resi_lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-09 20:10

Annique :wave:
Hihi, had al van je moeder jullie Titanic verhaal gehoord :+ :(:)

Hihi, Mama van Eef herkende Clover niet :P

Denise Yoga-juf bijgestaan bij demo en een voetmassage gekregen :Y)

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 20:16

Nice big butt!!!

Lois.... zal ik je eens jaloers maken? :P
Ik heb vandaag Chuck geaaid en zelfs vastgehouden }>

Resi_lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-09 20:22

~~}> Ik heb op 'm gestapt én gedraafd :')
Maar niet vandaag... :\
Meb je 'm wel een knuffel va me gegeven :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 20:25

Link van het topic van m'n grote kleine vent : [KS-ITP] Nico weer eens in beeld (5 maand)

Eva : wat een heerlijk verslag trouwens nog :j :) Super meid. Mbt dat hangen : eens aankijken hoe ze lijkt te zijn, drammen van 'ik wil niet' of meer de angstrichting? Bij het 1e geef ik meestal een mep op de kont, bij de 2e werk ik idd ook met het uiteinde van het touw vasthouden. Is net wat veiliger. En welk stamboek trouwens? Voor een ouder denk ik dat je wel DNA zou moeten laten trekken / vergelijken om die erin te zetten? Overdracht is doorgaans heel eenvoudig, iig bij NSvT, bij ICS weet ik niet. En voor zover ik weet zijn bijna alle paspoorten rood. Is het door de KNHS uitgegeven?

Je blijft toch altijd verrassingen houden met een huis Janet, tis net hopen dat het er niet teveel zijn... :+ Doe je snel weer eens foto's van tussentijdse update? :D

Denise : nog gecondoleerd met je oma, maar wel fijn dat het zo'n mooi afscheid was waarin je je oma hebt kunnen nadenken en herinneringen ophalen en genieten :)

Hoe is je gevoel er eigenlijk bij Maartje?

Wauw... kan me voorstellen dat je nu gesloopt bent Annique, maar wel een hele gave ervaring ook zo te leen :)

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 20:25

Ik ook al eens en achter op de wagen :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 20:27

Gaan jullie opbieden ofzo? :D

Resi_lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-09 20:27

Ooh, trouwens :=
Mambo was heel zielig vanochtend O:)

Mambo is nogal waaks, en dat is zacht uitgedrukt... Hij blaft aan een stuk door (en gromt er soms zelfs een beetje bij) als er mensen binnen komen, en vandaag kwam er weer even iemand langs, en maar blaffen, en gewoon niet stoppen :roll: Dus ik even in het keukenkastje gerommeld, 2 pannendeksels gevonden :Y) En die tegen elkaar aangeslagen :x
Hihi, Mambo was meteen stil :') Arme hond :(:) :o

Nog even wat foto's van 'm :D
[BB-ITP] Australian Shepherd Mambo alweer bijna een jaar oud...
Laatst bijgewerkt door Resi_lover op 19-09-09 20:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Resi_lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-09 20:28

snowdon schreef:
Ik ook al eens en achter op de wagen :P

Was ook niet slim om tegen jou te zeggen, had ik kunnen verwachten :')

En nog even een mooie zonsondergang 8-)
Afbeelding

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 20:39

Ik heb hem wel vaak geaait en mocht er op maar ik durf nooit zo op andere paardjes.hihiih

Janet lekker familie dag en morgen weer klussen.

Clover die nog lekker aan alles moet wennen.

Hier hebben Sassie (bijrijdster) en ik geshopt naar wedstrijd outfit voor haar.
De spullen voor Whis had ik pas gekocht, ook de plastron en spelt en haarnet en handschoenen.
Vandaag was de beurt aan jasje broek en blous.
Menn wat een geld allemaal maar we zijn geslaagt.
Nu de kaart nog binnen krijgen en inschrijven

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 20:39

Andere big butts ;)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Whis_Serada