[TI] [HK] Voor alle liefhebbers van onze gesokte vrienden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kaatastrof

Re: [HK] Voor alle liefhebbers van onze gesokte vrienden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 20:00

Goh, da's naar ! Echt veel sterkte. Het is beter voor der zo :(:)

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 20:10

Heel veel sterkte! ze is mooi gegaan! zo rustig gaan slapen.. :(:)

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 23:30

Heel veel sterkte en neem de tijd om het te verwerken.....

james_bont

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 15:11

Sterkte,heel veel sterkte...

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 17:31

Fijn dat je nieuwe baan zo goed bevalt Caroline!
En fijn ook dat het beter gaat met het veulen.

Het is zeker een fijn hoofdstel Carolien. Vond ik al langere tijd (haha, puur toeval, Melody werd met mijn "droomtuig" gereden, behalve dat ik alles liever zwart heb (tenzij ik ook zo'n prachtige driekleur merrie onder mn kont heb natuurlijk). Ik heb ook nog gekeken naar de BF Amber (die Kelly heeft), alleen die sidepull ligt volgens mij behoorlijk instabiel en is net zo dun en scherp als die ik nu heb, daarmee heeft jou hoofdstel echt een groot voordeel.

Tamadine schreef:
Zo, ben ik weer ff.....
Nou er is inmiddels bekend waarom ik wat ziekig etc ben de laatste tijd: tekost aan B12. Kwam uit het bloedprikken. Helaas, maar wel goed te behandelen... Daar komt denk ik dus ook weer de depresieve klachten en de dip vandaan. (ik zit al aan de anti-depresiva al 4 jr, maar gelukkig heb ik zo een goede dosis dat ik evengoed nog wel wat dippen heb, maar ook vrolijke momenten).
Mona gaat het erg lekker. Ben alleen wel blij als het nu eindelijk eens wat droog word. Wat een sooi is het zeg haha. Maar zoals het weersbericht zegt zal het aardig droog blijven de aankomde dagen...

Misschien een stomme vraag, maar Mona heeft in aug de eerste enting gehad en in oktober de tweede. Wanneer moet ik dr nu enten volgend jaar?
En nog een stomme vraag: hebben jullie wat voor je paard geregeld voor mocht je plots overlijden ofzo?

lot, ik heb precies hetzelfde. Paardje zo veel mogelijk naar buiten en het liefst 24/7. Ben dr dus helemaal blij mee met mn plekkie zo...
En bedankt voor je lieve woorden :-) Hier begrijpen mensen mij tenminste. De meeste mensen zien alleen maar de vrolijke ik, ook grotendeels dus door mn medicijnen. Maar er zijn maar weinig mensen waarbij ik nu kan aankomen dat ik nog zoveel moeite heb met Staf...
Leuk om te horen dat Luna zo braaf is :-) Hoe oud is ze?
Leuke foto's.

Fijn dat nu bekend is waarom je je niet lekker voelde, kan er tenminste wat aan gedaan worden :j Fijn dat het goed gaat met Mona!

Domme vragen bestaan niet; 1. Ent je ook tegen rhino? Zoja, dan moet je minimaal twee keer per jaar enten (en haar weidegenootjes ook), anders heeft het geen zin. Als je alleen ent tegen influenza en tetanus is een keer per jaar voldoende (dan dus voor die datum in oktober een jaar later weer). Voor de wedstrijdsport is momenteel alleen 1x per jaar influenza verplicht (internationaal 2x keer trouwens). 2. Ik heb niks geregeld. Eigenlijk best wel dom, gezien ik niet zo-even iemand zou weten die ik de zorg in handen zou willen drukken is dat ook best lastig. Het liefste zou ik denk ik nog willen dat ze naar mijn zusje zou gaan, maar ik denk dat die haar zou verkopen, dus of dat dan zoveel zin heeft? Ik spreek haar momenteel zelden (toevallig vorige week voor het eerst sinds juni), dus het is ook niet iets wat ik "even" ga vragen...

Dat mensen om je heen je heel anders kennen komt me bekend voor :j Al vind ik dat nog niet eens zo'n probleem, daar ben ik altijd nog zelf bij, het meest heb ik nog een hekel aan mensen die hun oordeel klaar hebben voordat ze weten van een waarom. Je kan hier altijd, vroeg of laat terecht als je denkt aan Staf of wat dan ook hoor! (Pb mag ook!)

Luna is van april 2009 (2 jaar, 8 maanden dus). Inmiddels erg braaf idd. Poeh, wat heb ik wat te stellen gehad in het begin. Soms vind ik het wel jammer hoor, ik hou enorm van wat moeilijkere dieren, maar geeft ook wel een erg gaaf gevoel!

Kayleigh :):) fijn dat ze wel zo goed luistert! Herken zoveel in haar he, zowel qua karakter als qua uiterlijk. Misschien zijn ze wel halfzusjes... Moet nog steeds eens een brief sturen naar de fokker. Of eigenlijk eerst maar eens de chip laten uitlezen, wie weet heb ik er wel papieren bij van een heel ander paard.

Heel veel sterkte Anita :(:)

Mijn Sidepull is merkloos, in de zin er staat geen merkje op, dus geen idee. Het leer is wel heerlijk soepel, mooie kwaliteit, hij is ook nog helemaal heel. Bontje om de neusriem krijg je erbij, net als zowel de blingbling frontriem als de originele, teugels mogen eventueel ook mee. Vraagprijs is 40 euro voor het hele setje. Het gaat om die die Luna op alle foto's om heeft, ik heb namelijk momenteel geen andere :) Ben er zelf erg tevreden over alleen vind ik de neusriem wat streng (vandaar het bontje) en heb ik op den duur toch ook een hoofdstel met bit nodig en als ik dan alles met een sjiekere look in een keer kan krijgen, dan wil ik dit hoofdstelletje daar best voor inruilen.

Voor als jullie nog eens tijd over hebben: [EJL-ITP] 2011: Hija de la Luna Is een behoorlijk verhaal geworden :=

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 18:28

ik zal ook weer eens iets laten horen van me.Ik heb door de drukte geen tijd meer gehad te reageren,maar ik heb af en toe wel bijgelezen.

@sharon:mooie puppy zeg.hij/zij is om op te vreten.met zulke mooie kijkertjes kan je hem/haar niks weigeren!

@lotte:vandaag is de planning dat ik weer ga rijden.Niet op ruana,want dat doe ik enkel als ruana's bijrijder er is.Ik ga vandaag op een ander paard.Die is van bokker ivan_andrea.een onzettend leuk paard die precies voelt wat voor berijder er op zijn rug zit.

@andrea/snackie:jammer dat het niet lukt om je paard op te halen.Nog even geduld dan kan je volop genieten!

@caroline:fijn dat het beter gaat met je veulen.Een koliek aanval is niet niks voor zo'n kleintje.

@mabellean:gecondoleerd met het verlies van ylean.moeilijk om een goede trouwe vriend te verliezen.

Zoals ik al schreef heb ik het deze week echt druk.wat wil je ook als je bijna vakantie hebt en iedereen wil dat je nog komt werken+al die extra afspraakjes die er nog tussen moeten worden gepland.Soms ben ik zo moe,dat ik eigenlijk geen kracht heb om naar ruana te gaan.maar ja,dan komen er weer van die mooie momenten in je werk dat je weer wat extra kracht krijgt om toch maar door te bikkelen.
Vandaag kreeg ik van een klant een wel heel apart extraatje.Haar kleinkinderen hebben voor mij een tresjootje(zo'n ding waar je kleine hapjes op kan zetten)gemaakt van serviesgoed.Zo lief!!met wat borden,borrelglaasjes en een eierdopje hebben ze het in elkaar gezet.Een paar weken terug hadden ze die ook voor hun oma gemaakt,en die vondt ik ook zo mooi.Nou toen die klant dat vertelde tegen haar kleinkinderen hebben ze er ook een voor mij gemaakt.
nog 2 dagen werken en dan een weekje vrij!

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 19:06

Kailonne schreef:
Iedereen die nieuw is van harte welkom.
Als we zo hard blijven gaan kan ik het niet bijhouden hoor. Dan lees ik en denk ik oh ja hierop reageren en daarop en dan ben ik onderaan en dan weet ik het niet meer. :P Dat zal de leeftijd wel zijn.

Jack is de afgelopen twee dagen gereden door degene die hem zadelmak gemaakt heeft. Hij moest weer even op zijn plek gezet worden. De puber. Het waaide vanavond als een gek hier en de binnenbak rammelde aan alle kanten, maar Jack liep weer braaf zijn rondje. Als het donderdag niet te hard waait ga ik zelf weer rijden.
Wat een held ben ik he?? Ik kan dan gewoon niet relaxt zitten en dan krijg ik zo'n wisselwerking met Jack die dan gaat denken wat is er hier eng als jij het eng vind.

Maar goed. Ik denk dat hij nu wel weer rustig is, voor zolang het duurt.

Wat ben ik blij dat Dana dan een 'brave' puber is :=
Dana heeft nog nooit een stap verkeerd gedaan. Ook niet met zadelmak maken..

Becs schreef:
---

<3
Afbeelding

:9

Mallow schreef:

In fokken ben ik niet zo thuis helaas. En met de tinkers ben ik helemaal niet bekend.. :o

Shaartje1991 schreef:
Rebecca: Ik heb een mops hondje gekocht, en ja ik heb hem al thuis zitten :D Afbeelding

Hier sneeuwt het ook niet echt, heb vanochtend wel moeten krabben :(

ahhhh :+:

_Lot schreef:
:wave:

Mooie Dana <3 Heb je haar dochter en haar zus ook nog eens? :))

Iemand had het al geraden, maar Luna was idd doodbraaf bij de hoefsmid *\o/* Ze werd me haast te braaf de laatste tijd, ik begon al te twijfelen of ze nog wel gezond was, maar gelukkig heeft ze afgelopen zaterdag even laten zien dat ze heus nog wel wat pit bezit; ze was het er niet zo mee eens dat haar vriendinnetje Odjus naar huis mocht terwijl zij nog met mij mee verder het bos in moest. En dat was niet het enige; vriendin was mee, en ik wou er zo graag even op :o Dus ik heb er een paar 100 meter op gezeten. Had daarvoor al een paar keer op/om het erf en stal erop gezeten, dus kon ongeveer inschatten wat haar reactie zou zijn. Ze was meer bezig met mn vriendin die haar vasthield uitproberen dan met het feit dat ik erop zat. Ga er nu trouwens verder niet mee door hoor, ik heb mezelf gezworen dat als ik er nog een keer op stap voordat ik jarig ben (eind feb) dat ze dan een paar maanden uit logeren moet volgend, en dat wil ik niet hebben natuurlijk. Maar het was wel supergaaf!

--

Afbeelding

Afbeelding

Ik ga nu maar gauw slapen, ik ben niet zo slim geweest := Leer momenteel op de officiele manier marineren en het bereiden van de kip op t werk, nu heb ik morgen vrijwillig een extra dienst aan genomen, 9 uur daar weer zijn. Domme ik, ik zou toch moeten weten dat voornemens om op tijd naar bed te gaan bij mij nooit waarheid worden :+

Ik niet, de eigenaren wel. Dana's moeder, Dana's (half)zus en Dana's dochter zijn aanwezig. En in haar buik groeit natuurlijk ook nog iets :)

mabellean schreef:
Irish Hill Ylean Pandra 21-12-2011
De paarden hemel heeft er een sterretje bij.
Vanochtend is mijn kleine dappere tinker Ylean overleden. Ylean leed al langere tijd aan spat, Was hoefbevangen geraakt, longproblemen en later een vermoeden van de ziekte van crushing ( tumor aan de hypofysen ). Ze was op , we wilden haar een groter lijden besparen. Ze is heel rustig in geslapen eerst heeft ze nog een appel gegeten en daarna kreeg ze een spuitje .Ze is rustig gaan liggen ging heerlijk liggen snurken en daarna stopte haar hart ermee. Samen met Wil heb ik haar nog geaaid en tegen haar gepraat tot ze was overleden. Ik heb nog erg veel verdriet en dat zal niet zomaar over zijn. Maar het geeft rust ze heeft nog 1,5 jaar dapper gestreden maar het was genoeg. Dag lieverd we gaan je erg missen.

If I die tomorrow
I`d be allright
Because I believe
That after we`re gone
The spirit carries on
(Dream Theater: The Spirit Carries On)
Afbeelding
--
--

Die had een apart kleurtje :9

Mooi dier hoor, sterkte met het verlies!

Sandra1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 21:34

Onze kerstgroet voor jullie
Afbeelding

Kailonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 23:50

Afbeelding

Jack was vandaag superbraaf met rijden. :j
Ik heb dus een fijne les gehad.

Kailonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 23:52

ik zie dat de kerstkaart nu wel heel erg klein is. Eerst was hij te groot nu weer te klein. pff ik geef het op.
In ieder geval namens Jack en mij Fijne feestdagen.

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 23:59

bij mij ging het ook goed hoor.Was echt onzettend nerveus,want ja ik kan er zo weer afdonderen.maar ok t baasje was er nog niet,dus heb m zelf maar uit z'n stalletje gehaald en gepoetst.toen baasje kwam samen opgezadeld.dat paard is zo braaf,als hij merkt dat jij het eng vindt dan gaat ie al langzamer lopen of zelfs stoppen zodat jij beter kan gaan zitten.
Ik had me voorgenomen dat ik er op zou gaan en een paar rondjes zou stappen.maar t is toch een flinke tijd stappen geworden en ook flinker als voorheen.Dus opzich gaat t wel beter,maar te snel wil ik nog niet,want dan sla ik dicht en dan kan het verkeerd gaan.ach ja gewoon zo doorgaan,dan kom ik er ook wel.Heb gewoon iets langer de tijd nodig.
ruana nog gelongeerd.vondt ze echt lekker,oren spits omhoog.Af en toe dwalen haar gedachten af en dan gaat ze struikelen.die heeft dus ook nog flink te leren.zaterdag wil ik lekker gaan wandelen met haar.hopen dat t weer meezit

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 19:15

Becs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 00:48

Hallo iedereen,

Alvast een geweldige {:) kerst {:) toegewenst!!!!!!!!!
Heb weer een gigantisch drukke week achter de rug en heb dus erg weinig tijd gehad om alles te lezen. Ik reageer nu dus maar even alleen op de laatste berichten, anders wordt het zo'n onduidelijk verhaal.
Als eerste nieuwtje trouwens: Caitlynn heeft gisteren voor het eerst een bitje in gehad!!!! *\o/*

@Karlijn: Wat een vette tekening en wat ongelooflijk jammer dat daar drinken overheen is gegaan. Zou je misschien ook tekeningen maken op bestelling aan de hand van een foto. Zou erg graag tekeningen willen van mijn vroegere paardjes en dan in een serie aan de muur, laat maar weten of je zoiets doet.

@sharon: wat een droppie zeg!

@mabellean: Ongelooflijk veel sterkte met het verlies van je paard

@Mara: Goed dat je er nou achter bent wat er met je aan de hand is. Hoop dat het snel beter met je gaat. Je hebt me wel aan het denken gezet met je vraag over wat er met je paard gebeurt bij zelf overlijden, ik ga het daar toch eens even over hebben hier….
In september is mijn stiefbroer overleden na een motorongeluk en daardoor komen zulke vragen dan ineens erg dichtbij.
Ik snap ook heel goed dat je het nog steeds moeilijk hebt met het overlijden van Staf. Door het plotselinge overlijden van mijn stiefbroer en een maand daarna het inslapen van Ug, heb ik erg weinig tijd gehad (en genomen) om te rouwen, ik merk dat dit (vooral in deze gevoelige dagen) me af en toe heel hard overvalt. Het is logisch dat je verdriet hebt en als mensen hier geen begrip voor hebben lijkt dit me hun tekortkoming en zeker niet het jouwe

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 10:32

Wat spannend zeg! Ging het goed met het bitje?

Ik teken ook in opdracht, dan hou ik mijn drinken uit de buurt! Hahah

dianalamboo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 12:13

Altijd weer leuk als je een stapje verder kan doen in het beleren van je paard.

Grappig, Diaz staat niet eens zover bij mij vandaan. Er komen langzaam steeds meer tinkers in de omgeving.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 17:23

:wave:

Meiden, fijne dagen gewenst!

Ik heb spierpijn, gister vriendinnetje geholpen met dr paard, die draait constant om op weg naar het bos.
Dus ik heb het ook even geprobeerd, en gewonnen, daarna terug naar stal, haar tinkje op gehaald, en nog een keer naar het bos, heeeeerlijk!

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 17:53

Ook vanaf hier hele fijne dagen gewenst iedereen!!

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 18:40

Karlijn: creatief bezig geweest zeg. Super leuk !

Hoe ging het met zo voor het eerst met het bitje in ? Nog een speciale manier gebruikt Becs ?

Mooie kerstkaarten gezien :)

Lotte: heb in je topic gereageerd.

mabellean : Gecondoleerd

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 19:41

Zelf heb ik 2 dagen, alleen maar kotsend op bed gelegen. |( Gaan de eerste vakantiedagen.

Vandaag even snel naar Kayleigh geweest. Ze heeft letterlijk 2 gezichten. Nog geen 10 minuten na elkaar genomen.
Afbeelding <3

En Afbeelding }>

Denk dat ze heel wat hoger gaat komen in de groep deze zomer. Mevrouw voelt zich heel wat.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 20:12

Zo dan boeffie,
Hoe voel jij je nu dan? beterschap!

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 20:14

Er zit nu een beschuitje + boilon in. En die blijft wel zitten denk ik :P
Morgen kerstbrunch, hebben ze aan mij een goedkope dit jaar. haha

Hoeveel daagjes nog tot het halen van je nieuwe kanjer ?

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 20:31

Wist ik het maar, ik heb de 19e gemaild of het in de eerste week januari kan, maar nog geen respons gehad..

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 20:32

Balen zeg!! heb je geen telefoonnr ? Lijkt mij erg lastig het nog niet precies te weten.
Sneeuw blijft iig gelukkig wel uit :)

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 20:37

Hiii, als je het over de duivel hebt :D

eerste week januari gaan we hem halen, we corresponderen nog over de dag.
Ben zooooooooooooo hieper de pieper :D

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 20:43

Wat goed !!

Als je me nog is nodig hebt hoor ik het wel :D Haha.