Zo, stoom komt even uit m'n oren.
Wij waren net heerlijk even een stukje aan het wandelen met Max en Banbay over de straat, kwamen we langs een wei met twee welsh A hengstjes (prachtbeestjes overigens) vlak bij ons huis. Die ene hengst bedenkt zich niet en hoppa vliegt door de draad heen, en springt direct maar bovenop Banbay. Dus Mees gaf mij gauw Max erbij, ik met twee ronddraaiende pony's om me heen, want Banbay was echt bang. Max trouwens niet, die vond het prachtig, eindelijk een echt hengstengevecht!
Die etter! Maar goed, Mees probeerde steeds hem te pakken ,wat niet lukte. Weglopen doe je ook niet, want die pony loopt wel op de openbare weg, maar we wisten niet van wie die wei was. Dat beest bleef maar heen en weer rennen. Uiteindelijk hadden we afgesproken dat ik met Banbay zou blijven, en Mees gauw naar huis zou rennen met Max en even zou proberen te bellen van wie dat hengstje was. Want we kregen hem echt niet, waren al een kwartier bezig. Komt er ineens een auto aan, met de eigenaars een man en een vrouw. Dus ik vraag, is die pony van u? Zegt die vrouw: Ja, da's niet zo handig he, om hier met die pony's te gaan lopen! Oei wat werd ik boos! Ik zei: Pardon, ik blijf hier staan, om ervoor te zorgen dat uw pony niet wegloopt, dat beest breekt door de omheining en terroriseerd onze pony's, en u geeft mij de schuld?!!!!!!!!
Dit is wel een openbare weg hoor!
Zegt ze: tja, 't is een hengst he?!!!! Ik zeg: Ik heb hier toevallig ook twee hengsten in m'n hand, die zijn waarschijnlijk wat beter opgevoed.
Nou, toen wilde ze wel sorry zeggen, ik zei nog, zorg maar dat ze erin blijven, ik loop hier heel vaak. Ze zijn daarna even de omheining gaan nakijken, maar ik vond het zo asociaal om ons de schuld te geven.
Als ik daar met Mirthe had gereden en die hengst was losgebroken, dan hadden we pas echt een probleem gehad.
Maar goed, we zijn toen maar weer naar huis gelopen.
't Viel me wel op hoe ontzettend goed Banbay zich op zo'n moment gedraagt, hij schrok wel van die welsh, maar raakte niet in paniek, terwijl dat beest toch steeds bovenop hem sprong. Hij bleef echt bij me, knap voor zo'n jonkie!
Zo ik ben m'n verhaal weer kwijt....................................
Ga nu wel even uitzoeken wie die mensen nu zijn!