[TI] [HK] Voor alle liefhebbers van onze gesokte vrienden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sandra1984

Re: [HK] Voor alle liefhebbers van onze gesokte vrienden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 23:30

ik hoop dat je er veel baat bij hebt.
heb je nu wel wat meer zelfvertrouwen gekregen?

ivan_andrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 23:46

Hoi, Ellie
heb net in mijn agenda gekeken , en heb mij vergist kan helaas niet op woensdag(kestmarkt op school bij mijn dochter- lekker druk op de scholen van mijn kids )maar heb wel tijd op donerdag rond 19-30 . hoop dat je dan ook kunt . en al zin om op Iwan te rijden ??
zullen wij dan toch effen drafen ( heb nog bij hem geoefend- blijft nu gelijk staan als de ruiter niet goed zit ) helaas heb ik je 06 niet . stuur je effen sms ? heb nog een vraagje , warom les je niet bij Dominieque ? maar je hoeft niet te antwoorden als je niet wilt .
Kailonne de truk met de volte werkte bij mij super , bij iedere aktie die Iwan dee , gewoon in de volte , voor hem ook prettig , geen getrek in de mond of groote straf en voral onstaat er geen getouwtrek .
van de week dacht meneer op straat gek te moeten doen ( kwamen van drie kanten autos + een bouwhek met folie ) effen hulp voor de volte en hij wist gelijk dat hij moest stoppen . zonder trekken an teugel of zweep. maar je moet wel geduld hebben , deze manier is vriendelijk voor je paard maar duurt langer voor hij of zij door heeft wat je wilt .

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 02:25

:wave:

Hier al een tijdje niet gereageerd zag ik :o

Nou Andrea, het ziet er toch wel naar uit dat je het paardje gewoon kan gaan halen over iets meer dan een weekje :D

Maroesjka een huisje in Drenthe, als je nog terug verlangd naar iets bonts, dan weet je ons te vinden he?

Brave Cloof! Zal zo Danique weer eens een berichtje doen, of misschien komt ze hier wel weer om het hoekje kijken...

Voor mij geen paard als het niet overdag buiten kan lopen (het liefste dag en nacht) :n
Dat mensen op een stal gaan staan met binnenbak, longeercirkel, stapmolen, kantine etc. ipv een boerenweiland kan ik echt niet bedenken. Het is geen motor waar je op gaat zitten en die daarna terug in de schuur gaat :\

Hoe is het nu met het veulen Caroline?

Heb je nog gereden met Ruana, Ellie? Dat zelfvertrouwen komt wel joh, zolang je het maar wel blijft doen.

Welkom Lor! Leuk blesje heeft jou Tinker!

Grace wordt nog steeds met de dag leuker! Chance is ook leuk :))
Zag dat ik je niet eens een Pb terug had gestuurd... Sorry meis, spijt me.
Feit blijft dat Pb nog steeds altijd open staat hoor!! Hoe is het met dat plekje van Grace?

Hoe is het nou met King op zijn nieuwe plekje Sandra?

Voel je je al wat beter Mara? Dikke :(:) voor jou. Het verlies van Staf zal denk ik niet slijten, tenminste, het verlies van Lady bij mij slijt nooit. Heb hier bijv. ook nog steeds, diep weg gestopt, een stuk haar van haar liggen, wil er op den duur een sieraad van laten maken, maar ben er nu nog niet aan toe (terwijl ze er al 1,5 jaar niet meer is). Het zal op den duur een plekje krijgen en de geschiedenis achter je zonder Staf zal steeds langer worden waardoor ze misschien wat meer naar achteren verdwijnt. Neem er de tijd voor, das de enige raad die ik je kan geven. Wel erg fijn dat het zo goed gaat met Mona, ook dat is iets wat gewoon tijd moet krijgen, dan wordt ze vanzelf steeds stabieler.

Mooie Dana <3 Heb je haar dochter en haar zus ook nog eens? :))

Mooie Caitlynn ook :+: Ook blauwe oogjes?

Heidy, succes met het zoeken naar een mede-eigenaar, persoonlijk ook niet mijn keuze, maar ik kan sowieso vrij moeilijk delen als het om paarden gaat :o Vervelend dat hij weer aan het puberen is geslagen, maar hij komt er vanzelf wel een keer overheen, zie het als een uitdaging. Oh, toch op zoek naar een leaser, succes!

Heb je inmiddels al een hengst in gedachte Eva?

Ellie modder gehapt :(:) Gelukkig geen opzet en angst :)

Iemand had het al geraden, maar Luna was idd doodbraaf bij de hoefsmid *\o/* Ze werd me haast te braaf de laatste tijd, ik begon al te twijfelen of ze nog wel gezond was, maar gelukkig heeft ze afgelopen zaterdag even laten zien dat ze heus nog wel wat pit bezit; ze was het er niet zo mee eens dat haar vriendinnetje Odjus naar huis mocht terwijl zij nog met mij mee verder het bos in moest. En dat was niet het enige; vriendin was mee, en ik wou er zo graag even op :o Dus ik heb er een paar 100 meter op gezeten. Had daarvoor al een paar keer op/om het erf en stal erop gezeten, dus kon ongeveer inschatten wat haar reactie zou zijn. Ze was meer bezig met mn vriendin die haar vasthield uitproberen dan met het feit dat ik erop zat. Ga er nu trouwens verder niet mee door hoor, ik heb mezelf gezworen dat als ik er nog een keer op stap voordat ik jarig ben (eind feb) dat ze dan een paar maanden uit logeren moet volgend, en dat wil ik niet hebben natuurlijk. Maar het was wel supergaaf!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik ga nu maar gauw slapen, ik ben niet zo slim geweest := Leer momenteel op de officiele manier marineren en het bereiden van de kip op t werk, nu heb ik morgen vrijwillig een extra dienst aan genomen, 9 uur daar weer zijn. Domme ik, ik zou toch moeten weten dat voornemens om op tijd naar bed te gaan bij mij nooit waarheid worden :+

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 02:38

Trouwens, mocht iemand geïnteresseerd zijn; ik ben al lange tijd weg van een prachtig hoofdstel en heb deze inmiddels uitgebreid mogen testen dus heb besloten hem toch maar aan te schaffen (die Mel ook heeft in het zwart). Gezien ik al halsters verzamel kan ik dit hoofdstel dan maar beter verkopen. Dus als een van jullie nog interesse heeft, het is een side-pull maat full. Eventueel heb ik ook nog een heel simpel engels bit hoofdstelletje liggen, maat cob (met dubbelgebroken watertrens 12,5)

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 09:26

elliecuijk schreef:
@andrea:ik ben er helaas niet meer opgegaan.Niet omdat ik niet durfde,maar omdat ik echt helemaal zeiknat was.en al die modder zou schade veroorzaken op mijn zadeltje(jaja ik ben zunig op m'n spullekes)
hopenlijk van t weekend weer maar moet even kijken of dat kan.Zoiezo ga ik van de week weer op het paard van iemand anders zitten

Ik was er ook niet smerig terug op gegaan, zonde van je zadel idd

Wat een lieve pup :+:

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 09:29

Lot, wat een brave meid is ze :+:

Paard halen voor oud en nieuw gaat helaas niet door. dan kunnen die mensen niet..
En ik heb er juist zo'n zin in :(

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 09:29

Balen... Maar dan heb je nu wel een mooi begin van het nieuwe jaar :D

james_bont

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 09:36

_Lot schreef:
Trouwens, mocht iemand geïnteresseerd zijn; ik ben al lange tijd weg van een prachtig hoofdstel en heb deze inmiddels uitgebreid mogen testen dus heb besloten hem toch maar aan te schaffen (die Mel ook heeft in het zwart). Gezien ik al halsters verzamel kan ik dit hoofdstel dan maar beter verkopen. Dus als een van jullie nog interesse heeft, het is een side-pull maat full. Eventueel heb ik ook nog een heel simpel engels bit hoofdstelletje liggen, maat cob (met dubbelgebroken watertrens 12,5)

Wo heeft bitmaat 15... :')
Je hebt gelijk om dan iets te verkopen...

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 10:24

Goedemorgen!

Hier is het druk, vanwege mijn nieuwe baan (super leuk ook nog!), dus ik hoop volgende week weer helemaal bij te lezen enzo.

Het veulen hier gaat aardig. Ze heeft (na de 2e keer) geen koliek meer gehad gelukkig. Wel blijken haar darmen en wat andere zaken niet helemaal uit ontwikkeld. Hier komt nog iemand voor, die dan een extra supplement zal samenstellen voor haar. De oorzaak ligt waarschijnlijk toch tijdens de dracht, de merrie was toen in zeer slechte conditie namelijk, en dat heeft dan dus toch gevolgen als dit. (Overigens hebben wij de merrie pas in maart/april gekocht). Verder is het beestje wel helemaal ok, en ze groeit ook als een speer.

@Lot; Ik zoek wel zoiets. Zou je mij de vraagprijs en merkje willen PB'en, dan zal ik eens kijken of deze misschien geschikt is.

marjootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 10:34

@ellie, is altijd schrikken als een paardje struikeld.
Ik ben met Nino laatst ook bijna gevallen, hij lag al op beide knieen ik dacht daar ga ik.
Maar hij redde het om met mij erop weer overeind te komen.
Van Nino is het gewoon niet goed optillen van zijn benen, hij loopt net een maandje onder het zadel.
Ben zelfs al 2 keer met hem buiten wezen rijden, dat gaat helemaal super, behalve dat struikelen dan, schrik me iedere keer een ongeluk.

@carolien, fijn dat je nieuwe baan zo goed bevalt.
Gelukkig gaat met veulen weer redelijk, en ondanks de oorzaak, is het wel prettig om nu te weten waar het vandaan komt, hoop dat ze daar nog aan kunnen doen.

Leuke pup

@snackie, dat is zeker balen, weet je al wel waneer het dan gaat worden.........nog langer wachten??

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 10:37

Ik hoop begin januari. als die mensen kunnen

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 10:53

@ lot... ik ben benieuwd naar je sidepull!

Leuke foto's hierboven! Blij! :D

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 16:31

Ja Lotte.fijn hoofdstel he?Toen je op Mel begon te rijden had ik t nog niet zo lang,hoe meer het gebruikt wordt,hoe soepeler het wordt :j

Snackie,balen zeg!Laten we dan hopen dat het in januari beter weer is,zodat je volop kan genieten! :D

Fijn dat je nieuwe baan zo goed bevalt,Caroline en ik hoop dat het veulie goed blijft gaan

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 21:47

Zo, ben ik weer ff.....
Nou er is inmiddels bekend waarom ik wat ziekig etc ben de laatste tijd: tekost aan B12. Kwam uit het bloedprikken. Helaas, maar wel goed te behandelen... Daar komt denk ik dus ook weer de depresieve klachten en de dip vandaan. (ik zit al aan de anti-depresiva al 4 jr, maar gelukkig heb ik zo een goede dosis dat ik evengoed nog wel wat dippen heb, maar ook vrolijke momenten).
Mona gaat het erg lekker. Ben alleen wel blij als het nu eindelijk eens wat droog word. Wat een sooi is het zeg haha. Maar zoals het weersbericht zegt zal het aardig droog blijven de aankomde dagen...

Misschien een stomme vraag, maar Mona heeft in aug de eerste enting gehad en in oktober de tweede. Wanneer moet ik dr nu enten volgend jaar? In aug. of in oktober? Of dan toch beter september?
En nog een stomme vraag: hebben jullie wat voor je paard geregeld voor mocht je plots overlijden ofzo?
Ik zat het laatst zo te bedenken aangezien ik totaal geen paarden fam heb ofzo en ik de verkoop van Mona niet aan mn vriend/fam wil overlaten. Dan komt ze bij een handelaar terecht ofzo, hij/hun heeft/hebben er echt geen verstand van. Ga zo meteen wel hele goede vrienden vragen hiervoor. Vind toch wel fijn als het geregeld heb. Een ongeluk zit in een klein hoekje. Mn katten zijn wel geregeld, die blijven gewoon bij vriend of ouders.

Ik weet niet alles meer wat ik gelezen heb:
Caronline, wat fijn dat het nog steeds goed gaat met je veulen. Ik blijf voor je duimen dat het zo blijft. Oorzaak klinkt idd erg logisch.
Fijn dat de nieuwe baan bevalt.

Marjo en Ellie, helemaal begrijpelijk dat je schrikt als je paardje struikeld. Vooral als je dr al een beetje met spanning op zit, dan is dat struikelen wel echt ff schrikken.

Snackie, balen zeg, dat word nog eventjes wachten....

_lot, ik heb precies hetzelfde. Paardje zo veel mogelijk naar buiten en het liefst 24/7. Ben dr dus helemaal blij mee met mn plekkie zo...
En bedankt voor je lieve woorden :-) Hier begrijpen mensen mij tenminste. De meeste mensen zien alleen maar de vrolijke ik, ook grotendeels dus door mn medicijnen. Maar er zijn maar weinig mensen waarbij ik nu kan aankomen dat ik nog zoveel moeite heb met Staf...
Leuk om te horen dat Luna zo braaf is :-) Hoe oud is ze?
Leuke foto's.

Kailonne, mooi dat je tips hebt gekregen. Hoe vaker je het voor elkaar krijgt hem bij je te houden, des te meer zelfvertrouwen krijg je.

Shaartje, wat een gaaf hondje hahaha...

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 22:23

Allereerst, kayleigh is druuuuuk. Foto van een filmpje die met een mobiel is gemaakt. :Y) Mevrouw kan boven mijn hoofd springen helaas.
En daarna was het weer zo'n schatje <3 :+
Afbeelding

Van de week op het fietspad gewandeld langs een weg waar ze 80 km /uur rijden. Beetje spannend, maar no problemo!! *\o/* Ben dan zo trots op dr!
Dag erna klein rustig rondje wandelen, kijkt ze naar de weilanden, gaat de staart erop en wieeeej een mega sprong (net zoals de foto hierboven) Even gecorrigeerd dat dat niet te bedoeling is. Korte ophouding en stil zetten. Daarna liep ze weer mee alsof er niks gebeurd is. Gekke pony. <3

Mara: Fijn dat je nu iig weet waar het vandaan komt.
Ik heb gelukkig een moeder en stiefpa die érg veel met Kayleigh bezig zijn, dus wat er met haar gebeurd als ik er niet meer ben, hoef ik mij niet druk over te maken. Zou idd een vriendin of iets vragen.

Caronline: Goed dat je het naar je zin hebt bij je nieuwe werk ! Vervelend zeg dat het met het veulen blijft rommelen.

Andrea: Jammer zeg dat het is uitgesteld. Nog een paar dagen langer dat je er naar uit kan kijken.

Lot: hier geen intresse in je hoofdstel ;) Wat fijn dat Luna zo braaf was. :) Bijzonder zo een van de eerste keren erop!

Jack is ook lekker aan het puberen zo te horen.

Wat een schattige puppy zeg!!! :D moet altijd aan pocahontas denken als ik van die hondjes zie.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 22:51

Hihi, dat heb ik ook bij mopshondjes.
Gekke kayleigh! stuiterbal dus?

Tamadine, als je overlijden zou, wat je voorlopig niet doet, maar dan regelt dat zich vanzelf wel.
Je kunt ook iemand 'aanstellen'die dat voor je regelt, een vriendin, kennis of fokker?

Sandra1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 23:10

@caroline, jeetje zeg wat erg voor je veulen. Hopelijk gaat t met de voedingssupplementen wel goed!

@tamadine, weten ze ook waarom je een b12 gebrek hebt? laat ze dat eerst goed onderzoeken ey. want ondanks injecties hoeft t niet goed te gaan.
(je depressie kan zelfs daar ook van komen btw, heeft veel akelige gevolgen)
ik heb ook een b12 gebrek, na die injecties blijven je waardes vaak te lang goed. door die injecties zijn de waardes in je bloed niet geheel betrouwbaar. zoek dus een goede arts die het goed kan en wil behandelen.. sterkte ermee!

als ik overlijd, regelen mn ouders en mijn man dat wel. die weten dat ik een goed huis voor king wil en dat gaat helemaal goedkomen..

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 10:02

Mijn fam weet gelukkig allemaal wel hoe belangrijk Mona voor me is (en Staf was/is), maar weten wat ze met haar moeten doen als ik mocht komen te overlijden, nee daarin moet ik realistisch zijn... Ze zal verkocht worden, dat sowieso, maar ze hebben de kennis niet om dr te verkopen. Dus idd ben ik van plan om iemand te vragen dat ze naar hun toe kan en dat ze haar dan eventueel verkopen. Dat weet ik 100% zeker dat het goed komt en anders is er nog wel iemand anders...
Ik merk gewoon dat veel mensen er nog niet echt over nagedacht hebben. Dat mensen denken dat het zichzelf wel regelt, en dat zal ook wel gebeuren, maar waar je paardje dan terecht komt?!??
Maar ik ben niet van plan te overlijden hoor hahaha. Maar ik moest er gewoon aan denken, en is wel ff goed om over na te denken en eventueel te bespreken met je partner/fam etc.

kayleigh wat een leuke foto...

Mbt B12 tekort weet ik eigenlijk zeker dat het komt door te weinig inname en niet door te weinig opname ofzo. Ik heb een maagband en die heeft een hele periode zo strak gestaan dat ik echt heel weinig kon eten. Dus ik denk zelf dat ik geen injecties hoef en met voedsel en wat vitamine pilen ik er wel weer bovenop kom. (maagband is inmiddels wat ruimer gezet)

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 10:15

Toch, klinkt misschien hard, maar je bent er niet meer, dus je kan het je ook niet aantrekken waar ze terecht komt,
En voorlopig ga je nog niet dood,want je overleefd mona, jij word gewoon 99 :D

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 10:21

Nee ben niet van plan te overlijden hahaha. 99 weet ik nou ook weer niet, maar 70+ moet wel lukken denk ik haha.
Ik zou mezelf denk ik wel in mn graf omrollen als Mona bij een handelaar terecht zou komen haha. Oke, ik weet t, ik ben er dan niet meer, maar toch geeft het nu wel een fijn gevoel als het gewoon geregeld is voor Mona.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 13:17

als ze al 30 word. heb je nog 25 jaar om maatregelen te treffen :p

mabellean

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 15:49

Irish Hill Ylean Pandra 21-12-2011
De paarden hemel heeft er een sterretje bij.
Vanochtend is mijn kleine dappere tinker Ylean overleden. Ylean leed al langere tijd aan spat, Was hoefbevangen geraakt, longproblemen en later een vermoeden van de ziekte van crushing ( tumor aan de hypofysen ). Ze was op , we wilden haar een groter lijden besparen. Ze is heel rustig in geslapen eerst heeft ze nog een appel gegeten en daarna kreeg ze een spuitje .Ze is rustig gaan liggen ging heerlijk liggen snurken en daarna stopte haar hart ermee. Samen met Wil heb ik haar nog geaaid en tegen haar gepraat tot ze was overleden. Ik heb nog erg veel verdriet en dat zal niet zomaar over zijn. Maar het geeft rust ze heeft nog 1,5 jaar dapper gestreden maar het was genoeg. Dag lieverd we gaan je erg missen.

If I die tomorrow
I`d be allright
Because I believe
That after we`re gone
The spirit carries on
(Dream Theater: The Spirit Carries On)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 15:50

Ik heb het ook al geplaatst in je IM topic, maar heeeeel veel sterkte.
Achter de tranen van verdriet schuilt een glimlach van herinnering.

elisedcl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 15:58

veel sterkte :(:)

Sandra1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 17:06

Wat erg zeg! Heel veel sterkte!