[TI] [HK]Kontengebonk dat is de nieuwe rage Deel 9

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 07:28

Moggeh...

Eef! Gefeliciteerd hoor! Met je nieuwe dame!

Denise, sterkte vandaag!

Petra! Dronken en verdrietig gisteren! :(:)

Leuke foto's voorbij zien komen...

Mirjam, al wat opgeknapt?

Verder weinig nieuws hier.... Lekker druk as usual.... Fijne dag allemaal!

Trea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 07:28

snowdon schreef:
Hele goede hulp, vast en zeker! :D
Waar lopen je paardjes nu dan? :P

Foei Ellen!!!!!!!!!!
Heb je overigens helemaal niet meer uitgehoord woensdag nu je een verstekeling met je mee had :+ Volgende week een herkansing }>

Haha Maartje, dat is gedeeltelijk zo inderdaad ;)

Goedemorgen :D :D

Die verstekeling is overal van op de hoogte hoor :D :D, en is helemaal happy voor El.

Enne ik vond het super gezellig om jou kudde en mooie plekkie ook eens in RL te zien, Snow kon ik natuurlijk al.

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 08:07

Goedemorgen.

Mallow Dat er een kop op zat dat kon op de foto al wel zien.
Maar dat is wel lang zeg, lekker thuis oefenen dan komt dat vanzelf goed.

TinkerVlot Leuke pics, maar is die merrie nou zo vreselijk vet of zie ik dat verkeerd.

Whis_Serada :(:)

Lucy_1 Het gaat weer aardig alleen mijn rug iets minder, maar goed gaat ook wel weer over.

Afbeelding

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 08:27

Goedemorgen!

Afbeelding

Mallow

Re: [HK]Kontengebonk dat is de nieuwe rage Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 08:31

Goeiemorgen :wave:

Ik ga m'n pony lekker op t land zetten :D :wave:

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 08:35

Goeiemorgen allemaal!!!

Denise, wil je veel sterkte wensen!

Eva, EINDELIJK je eigenste, nieuwe paardje! Heerlijk hoor!

TV, mooie foto's, vind Sebastiaan ook leuk trouwens! ;)

Hier lekker weekend, woonkamer is bijna af, vanmiddag even klein ritje rijden met Kascha, en gewoon lekker genieten.
En zoals het er nu uitziet met weer en werk, morgen toch even bij de shires kijken...

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 08:45

_Rhiannon_ Heel veel sterkte vandaag. :(:)

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 11:11

Net even naar het werk geweest, nu even omkleden en naar Leiden.
Zoals de begrafenisondernemer zei: We vieren haar leven.

Ik zag dat m'n foto van vanmorgen het niet doet, plaats hem even opnieuw, vind hem zo mooi.

Afbeelding

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 11:37

Een hele mooie foto Denise en "haar leven vieren" klinkt mooi :j
Dikke :(:)

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 11:45

:(:) Denise!

Nou hier m'n verslag :D
Had de nacht vreselijk beroerd geslapen. Elk uur wakker worden. Hoe bedoel je zenuwen :')
Om half 8 ging de wekker, dus eruit! Klaargemaakt etc. En om half 10 stond Shanti ( Shanti_ ) voor de deur.
Toen zijn we samen naar de bank gereden, om het geld op te halen, en daarna weer vlug terug naar huis, spullen in de auto gegooid, en op naar stal! Dirk moest en zou ook mee, dus die ook maar mee op de achterbank :P
Eenmaal aangekomen, trailler aan de auto gekoppeld, en lekker op pad gegaan :D
We vertrokken om kwart voor 11 van stal. En om 1 uur waren we er eigenlijk al. Maar we hadden pas om 2 uur afgesproken, omdat Petra toen pas klaar was. Dus toen nog maar even een uur uitgebreid geluncht. :=
Toen weer opweg gegaan naar Hof van Ede. Waar we Petra en Isabel ( eigenaresse ) meteen tegen het lijf liepen. Isabel vertelde dat ze Clover net nog gewassen had, en dat dit geen enkel probleem geweest was voor haar. Ook had ze net een wormenkuur gehad, dus dit was ook helemaal super!
Clover eventjes begroet die met dr nieuwsgierige koppie over de staldeur stond te kijken.
Toen even lekker wat gedronken, en met Isabel het zakelijke gedeelte geregeld ;)
En toen was ze dan eindelijk van mij :D
Een nieuw halster gekregen van Petra, clover uit stal gehaald, en hup op naar de trailler :D
Alleen madame dacht daar wel even anders over :'), dood 'eng' vond ze 't, hoop gesnurk en grote ogen en schijnbewegingen verder, stond ze er dan eindelijk op. Snel vastgezet, klep dicht gedaan, en snel gedag gezegt. Tot ze opeens gigantisch begon te springen, heel de auto ging op en neer. Dus toch het deurtje nog maar even open gedaan, en ja hor. Madame hing met haar voorbenen over de voorste stang.
Oeps... Haar er uiteindelijk vanaf gekregen, en ze moest er toen dus weer uit. Toen begon de 'ellende' pas. Natuurlijk wilde ze er echt no way meer op. We hebben van alles geprobeerd, van iets te lief aan dr vragen, tot met 4 man duwen. Op een gegeven moment zag je gewoon aan heel dr houding dat ze er een spelletje van begon te maken. Ze stak nog net dr tong niet naar ons uit.
3 uur later, begon ze steeds meer door ons heen te drammen, en was het voor ons gewoon echt een beetje klaar. Er zat niets anders op dan de dierenarts erbij te halen. Zij heeft haar een prikje gegeven, dat ze wat duffer werd, en zo makkelijker te laden was. ( Dit is absoluut niet de manier waarop ik gehoopt had het te doen, maar ze moest helaas toch echt mee, en als we haar gewonnen zouden geven zouden we nog verder van huis zijn )
En ja hor, toen stond ze er binnen een kwartiertje op :D
Goed vast gezet, zodat ze niet om zou vallen, en meteen opweg gegaan. Het was toen kwart voor 5
De hele weg is ze perfect rustig geweest, we hebben haar helemaal niet gehoord of gevoeld. Er was een weg afgesloten, dus moesten een uur omrijden, en stonden toen ook nog kilometers in de file.
Maar gelukkig kwamen we toch al om kwart voor 8 aan op stal :D
Meteen de auto uitgegaan, en gekeken hoe m'n paardje erbij stond. Ze was weer helemaal bijgekomen, dus haar meteen losgemaakt, klep open, en zo langzaam als ze erin ging, zo snel stond ze weer buiten :')
Hoop gehinnik naar dr vriendjes, die niet reageerde :(:).
Even een stukje over het erf gelopen, hoop gesnurk en grote ogen :), maar ze bleef heel erg netjes bij me :). Haar toen even lekker buiten in de paddock gezet, zodat ze even een beetje dr beentjes kon strekken, en beetje om dr heen kon kijken. Elke keer als ik even bij dr ging kijken kwam ze naar me toe gelopen, met zo'n blik van waar ben ik?? Maar ik merkte aan dr dat ze ondanks al het nieuwe en alle spanning toch prima naar dr zin had!
Toen er een paardje in de bak naast de paddock ging rijden wilde ze even vriendjes maken. ( Heb eindelijk een sociaal paard :D )
Toen het laat werd haar richting de stal gehaald. Ze zou voor een nachtje op stal staan, om haar even lekker rust te geven, en het eigenlijk al te laat was haar nog in de kudde te zetten.
Ze heeft een buitenbox gekregen, dus daar naar op weg. Maar no way dat ze daar in wilde.
Ze vond het dood eng, en logisch, alle paardjes stonden verder op het land, het is een container box, iets wat toch een ander geluid maakt, en er lag stro in, iets wat ze ook nogsteeds beetje vreemd vind.
Ik had besloten dat het toch gewoon genoeg was geweest voor haar. Het is een hele heftige dag geweest voor dr, dus toen met de staleigenaar besloten haar maar even in een binnenbox te zetten. Daar stonden al 2 andere paardjes, waar ze lekker mee kon neuzen, en die stal liep ze echt gewoon direct in. Dus even een half uurtje aangekeken, maar ze stond lekker rustig beetje aan dr hooi te knabbelen, dus ben met een gerust gevoel naar huis gegaan.
Vanmorgen om 9 uur weer terug gegaan naar stal, ze was blij dat ze dr stalletje uit mocht, maar bleef verder ook nogsteeds gewoon hardstikke netjes rustig :)
Op naar het land!! Ze staat nu met 3 andere merries, die meteen heel nieuwsgierig aangegalopeerd kwamen. Eventjes neuzen, gillen, schijnbewegingen maken, en het was goed.
Clover moest nog wel eventjes dr energie kwijt, maar toen de merries weer gewoon rustig deden, ging ze de paarden op de 2 andere landen maar even aan het werk zetten :'). Hoop gegil en gerace heen en weer, zou me niets verbazen als ze nu nogsteeds heen en weer aan het crossen zijn :D
Volgens mij voelt ze zich wel thuis, mijn meisje :+:
Heb meteen gemerkt er wel handen vol aan te hebben, maar ik hoop dat dat allemaal wel goed komt :D
Shelley en Stefanie ( bliksem & Woplala ) zijn ook nog even op visite geweest, om haar te komen bekijken :D
Was een drukke, heftige dag, maar ze is thuis :+:

ellieellende

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 11:54

Leuk verslag Eva!
En wat spannend allemaal... pfoe! Maar eind goed al goed, zoals je zelf al zo mooi zegt; ze is thuis!
Geniet ervan meid!
x

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 11:54

Jeetje wat een dag heb je gister gehad :(:)

Maar super dat ze lekker de wei op kan en ik denk dat je met een consequente omgang veel kunt bereiken.
Ik herken er wel wat dingetjes van Ilse in, ze zijn superbraaf, maar vergeten soms even dat je er bent.
En zeker als er dan nog wat stress bij komt kijken, drammen ze wel eens door.

Zal straks eens aan m'n oom vragen of ie binnenkort even een paard voor me wil ophalen _O-

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 11:57

Jee Eva, wat een verhaal. Dat is een heftig dagje geweest voor jou.
Maar je meisje staat nu op haar plek en zo te horen past ze zich prima aan. De rest zie je met de tijd wel. Jij gaat gewoon heerlijk genieten samen met Clover.
Ik vind het echt super voor je dat je nu je eigen paard hebt waar je samen mee verder kan gaan.

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 12:02

Haha ja denise, jan begon op een gegeven moment ook maar me te duwen met het laden :')
Maar hij heeft super netjes en rustig gereden!

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 12:04

Dankjewel ellen en Ingrid :D
Ben echt zo happy met haar! Heb gister ook gewoon elke keer geprobeerd consequent te blijven, ze stond met de helft in de stal, haar toen uitgebreid beloond, en toen dr weer uitgehaald.
M'n droppie :+:

Cecille

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 12:24

Goedemiddag,

_Rhiannon_ heel veel sterkte vandaag

Leuk verslag gelezen :D

grrr je bedoeld Boris of ??? hihii

Ga maar lekker genieten hoor <Mallow

Ik ga zo eerst naar de kapper en dan lekker buitenrit maken met zijn vieren gezellie of eigenlijk

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 13:12

Ik bedoelde idd Boris TV! :o

Leuk om je verslag zo te lezen Eva! Er breekt vast een fijne tijd voor je aan, zo samen met Clover, het is je van harte gegund!

Hier is het zulk prachtig weer, zometeen met Fries en Kascha even naar buiten.

En idd Denise, wat prachtig dat je het leven van je oma gaat vieren! Mooi om er zo op terug te kunnen kijken!

ringelberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 16:11

goeiemiddag,
Denise ik wilde je vanochtend sterkte wensen maar had geen tijd,was te laat uit mn bed :o dus bij deze :(:)

Eva heeft eindelijk haar klavertje,gefeliciteerd en heel veel geluk samen.

Nog even een :(:) voor Petra die de dag toch niet fijn heeft afgesloten?

Marleen en Cecile lekker een buitenrit,ik wil ooook.Maar ik moet stofzuigen...jammerrr

Boncho

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 17:29

Leuk verslag van Eva gelezen! een heel gedoen maar uiteindelijk is Clover thuis! geniet er lekker van meid!

Ik wil ook wel lekker een buitenrit maken..... Maar ik ga eten en dan naar stal om te wassen!!! Denk niet dat ik hier nog kom voor morgen dus zeg ik tot na het weekend! En duim voor mn dat Bons zich netjes gedraagd en een beetje wit blijft vannacht!!

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 17:30

Goede avond!

Eva wat een leuk verslag! Helemaal je eigen paardje!!!

Denise :(:)

Marleen lekker gereden, en de woonkamer bijna af.

Mijn ouders zijn vandaag weer aan het klussen in ons huis. Kom net thuis, en ze zijn er nog steeds :=
Kan er wel heen rijden, maar dan kan je er donder op zeggen dat ze net deze kant op komen

ellieellende

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 17:50

Kom jullie even snel een fijne avond wensen!
En denk ook meteen een fijn weekend! Zit ramvol, dus weinig tijd om te bokken! Y;(

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 18:11

Ouders zijn weer terug. Er is wel wat slecht nieuws. De bouwvakkers hebben een kabel doorgezaagd, en het plafond van de studeer kamer laat los...
Maar verder zijn ze erg opgeschoten.

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 18:29

oe dat is balen janet...

gefeliciteerd met clover, wat een verhaal :)

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 18:32

Nou ik ga weer klussen.

Plafond helemaal los halen.
De trap van vloerbedekking lijm ontdoen en het behang in de keuken eraf halen.

Morgen hebben we familiedag dus kunnen we niet klussen. Maar zondag gaan we gelijk met 5 man aan de slag.

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 19:02

Heb je lekker gereden marleen :)?

Veel plezier alvast carola :D

Janet ; ouders nogsteeds aan t klussen? Zullen ze wel opgeschoten zijn :D
Succes met klussen, en veel plezier met familiedag morgen :wave:

Fijn weekend ellen :wave: en succes met je drukke weekend :)

Nou net clover 2 minuten vast gezet. Ze ging meteen hangen in het touw. Toen ze ontspande haar los gehaald, en mocht ze weer terug naar het land :)
Morgen 3 minuten :D