[TI] [HK]LGVIIII - Harig en bont, draven we topic #4 samen rond

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mira283

Re: [HK]LGVIIII - Harig en bont, draven we topic #4 samen rond

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 18:09

Soms val je er af, deuk in je ego maar hij bleef wel staan Bones zal het wel niet gesnapt hebben dat je opeens op de grond lag :'}

Feike is kan geworden zeg! En volwassen ook.

Hier een ware schriktraining overleefd. Voor de wedstrijd hebben ze de bak afgezet met plastic lint. En het waaide behoorlijk, eerst aan de hand er langs geweest met Yenna. Dat ging gepaard met zodra het lint ging wapperen als ze er met de kont heen stond schrikken. Daarna maar opgestapt en volte gereden en steeds de ontspanning opzoeken en de volte elke keer een klein stukje groter maken. Tot we op het eind een meter van het lint afstonden. Ook erop af gereden kwam er een brandweerwagen met loeiende sirenes langs en het klepperende lint, werd Yenn even teveel een schrikreactie maar ze was erna ook weer rustig. Drie of vier keer een schrik reactie gehad ook eentje tegen het lint aan ze kan verdomd goed stoppen haha. Super trots op dr en we gaan gewoon verder oefenen voor de wedstrijd zaterdag!

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 18:21

Zo wat een gedoe :oo
maar goed opgelost!

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 20:03

Was het ook hoor. Maar Yenna is zo makkelijk weer terug te rijden dat ze nooit helemaal aan de kletter gaat maar een paar pasjes. Hebben ook het wijken op de volte mee gepakt, moest dr ook echt bezig houden. Van de week Natas ook gereden die gaf er geen klap om dat Pip weg was wel...

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 23:13

Dat is een echte schriktraining zeg! Gelukkig ging het goed!

Vandaag twee huisgenootjes uitgekozen...

Afbeelding

Afbeelding

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 23:16

<3 wat lief!

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 23:21

:~

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 00:01

Wat een knapperds!

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 07:05

Wat een leukies!

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-15 07:28

Das wel echt serieuze schriktraining! Gelukkig brave pony :)
Wat een lieve huisgenootjes <3

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 08:36

Aaaaaah lief <3 britse kortharen?

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 10:28

Heb ze in het shetten topic al gezien maar wat zijn ze leuk <3 .

Owja Chimello ik geef ook zonnenbloem olie momenteel.

Hier gisteren gaan fietsen met Finn meneer had het enkel op een gegeven moment in zijn kopie van "als ik even moe ben ga ik toch lekker gaan stil staan" :') . Dat een aantal keer mogen corrigeren en daarna ging het terug super. 7km in totaal in 50minuten ongeveer. :)

Beide kleintjes hebben een aangepaste bak gekregen, Finn met gewoon enkele handjes "graantjes" (korrel en dergelijke) en Cup eentje met zemelen en vitaminen enzo in de hoop dat het helpt bij zijn darmen maar het zal DA worden vermoed ik.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 10:36

Oh netjes! Fietsen dat kan ik ook doen nu ik soms op de fiets naar stal ga, goed idee!

Britse Kortharen idd. :j :D

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 10:56

Is erg handig als ze goed zijn naast of achter de fiets. Hier was het in het begin naast toen die zijn energie wat kwijt was was het meer (schuin) achter. Scheelt dat ik zelf weinig conditie heb op dat vlak :') . Het gene waar Finn het meeste energie aan verliest momenteel is in het begin enorm ruim lopen, nu als die meer conditie heeft mag die dat wel blijven doen is wel gaaf daar niet van!

Ik word gek op de boktmarkt staat er een kei mooie nmprs buckskin te koop, aaaaah hebben en ik kan het betalen enkel waarom terug Nederland verdorie (moest ik nu vervoer hebben he) :') . Zie het al helemaal voor mij ook beleren voor de wagen en dan ooit een 2 span met Finn <3 . Haar een bericht gezonden maar er waren meerdere geïnteresseerden dus die zal vast wel snel verkocht zijn maar toch aaah :o . Is eentje die onder de categorie "verliefd vanaf foto" valt, het zelfde als ik met Finn had. Als die nu maar snel verkocht is zodat ik 'm niet constant tegen kom. Weet het jullie denken vast van "ze heeft er al..." maar ik wil door in de mini's in de toekomst en Jack mag hier niet veel buiten maar mini's wel

Heb ook een advertentie voor voordroog gezet maar tot nu toe weinig succes daarmee, weet nu die ene in de buurt dat we de vorige keer hebben gekocht. De pakken zijn zeer goed maar duur daarom zou ik graag een goedkopere vinden 7,5 euro ipv 9euro per pak. Misschien de lokale loonwerker eens bellen.

Ook eens verder moeten nadenken wat met Jack te doen want lijkt mij dat die in de winter wel naar huis moet. Enkel nu doe ik amper iets met hem, het is dan maar de vraag of ik terug dingen ga doen als die thuis zou staan terug... aan de ene kant heb ik zo iets van "ga dan Finn als handpony meedoen en dit en dat" maar het komt er allemaal niet van. Al enkele keren getwijfeld een advertentie te zetten maar weet het zo niet, als iemand eens mij via pb wil aanhoren en hun mening geven daarvoor zou dat misschien helpen in beslissen wat te doen ermee. Makkelijkste was een betaalde bijrijder geweest maar heb geen piste en zomaar direct hem meegeven op buitenrit met iemand is maar link en eentje vinden hier is ook een ramp. Is misschien ook wel normaal om na enkele jaren eens een dipje te hebben ?

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 12:54

Ik heb een druk weekend achter de rug. Wij hadden een tentoonstelling van onze Neerhofdierenclub :)
Het was weer leuk maar ben ook blij dat het achter de rug is.

Vrijdag kregen we minder goed nieuws.. onze paarden waren uitgebroken door een ballon die naast hun weiland was geland. Zijn excuus was dat hij de paarden niet had gezien?! Open velden, 3 grote merries en 2 veulens, als je dat niet ziet? Gelukkig geen wonden zichtbaar maar de dieren waren enorm in paniek en volledig bezweet, het schuim stond op hun lijf... De dag nadien stonden ze gelukkig al heel wat kalmer op het land. Nu hopen dat de 3 merries die daar stonden hun veulen niet hebben verworpen.. binnenkort dus maar de DA laten langskomen zodat we zeker zijn...

Yannicka is nu ook volledig afgespeend van haar moeder en beiden lijken het helemaal niet erg te vinden. Yannicka had dan ook al zeker de leeftijd ervoor. Nu kan ik dus heerlijk wat meer met Dusty aan het werk gaan :j

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 12:59

Knappe Bones trouwens Sheryn!

En Lor weer verliefd geworden van een foto :D super dat Finn het zo goed doet!

Super Mira!

Oh Mandy wat een schatjes <3

Knappe Feike <3

En Niene wat een sprong zeg!

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 13:02

_Clocloken_ schreef:
Ik heb een druk weekend achter de rug. Wij hadden een tentoonstelling van onze Neerhofdierenclub :)
Het was weer leuk maar ben ook blij dat het achter de rug is.

Vrijdag kregen we minder goed nieuws.. onze paarden waren uitgebroken door een ballon die naast hun weiland was geland. Zijn excuus was dat hij de paarden niet had gezien?! Open velden, 3 grote merries en 2 veulens, als je dat niet ziet? Gelukkig geen wonden zichtbaar maar de dieren waren enorm in paniek en volledig bezweet, het schuim stond op hun lijf... De dag nadien stonden ze gelukkig al heel wat kalmer op het land. Nu hopen dat de 3 merries die daar stonden hun veulen niet hebben verworpen.. binnenkort dus maar de DA laten langskomen zodat we zeker zijn...

Yannicka is nu ook volledig afgespeend van haar moeder en beiden lijken het helemaal niet erg te vinden. Yannicka had dan ook al zeker de leeftijd ervoor. Nu kan ik dus heerlijk wat meer met Dusty aan het werk gaan :j

Zo das pittig.. duimen dat de merries nog dragend zijn

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 13:14

Wat rot zeg, de ballonvaarder die ik ken doet er altijd alles aan om niet over een weiland met paarden of koeien en dergelijke te moeten vliegen en al zeker niet te moeten landen. Die land liever iets vroeger dan verplicht te moeten landen op zo een plekken...

Hopelijk zijn ze allemaal nog drachtig zeg!

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 14:05

@ Mira: jemig zeg. Hopelijk ten tijde van de wedstrijd gaat het goed!

@ Mandy: ooh wat een schatjes!!

@ Lori: goed dat Finn het zo goed doet!

@ Clocloken: Jeetje zeg, gelukkig geen zichtbare wonden. Hopelijk valt het mee met de drachtige merries. Snap dat niet hoor, je kijkt toch even goed...

Gisteren druk dagje erop zitten. In de ochtend 2 tamme ratjes opgehaald.
In de middag een merrie bekeken. Beviel goed, woensdag weer kijken!

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 14:23

Spannend, wat is het voor merrie?

Naar zeg van die ballonvaarder. Rare smoes.
Beetje jammer dat sommige mensen niet eerst nadenken voor ze handelen.
Hopelijk dragen ze nog.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 14:30

Een tinker merrie van 10 jaar.

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 21:03

@ Clocloken wat een l*l zeg! Ik ga voor je duimen dat ze de veulens niet verworpen hebben
@ Nessa leuk zeg!

Hier maar even de greengaurd van een vriendin lenen voor Pip want ik heb geen zin dat ie hoefbevangen is straks. Vlecht zijn halster wel in zijn manen kijken of dat om blijft

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 21:22

Lekker fietsen met Finn :D
Hopelijk gaat het snel beter met Cup nu met dat voer :j

Lastig Lor... ik zou niet weten wat te doen :n

Jemig Claudia.. wat een eikel zeg..
Hopelijk zijn de veulens idd niet verworpen :n
Fijn dat Yannicka nu rustig gespeend is :)

Leuk Nessa 2 tamme ratjes erbij :)
Ik heb er 4 :+ En als dezen overleden zijn dan komen er geen meer, scheelt me een hoop geld :+

Ik heb nog lekker kunnen rijden zonder regen :D
Heb weer het wijken geoefend en de galop en de galop ging echt weer vet goed :D Trots op mijn topper.
Hier een filmpje van het wijken, ik vind het nog wel moeilijk om hem recht te houden, en hij wil ook al wel wat scharen. Maar he we zijn ook nog maar net bezig dus ik ben trots :D

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 07:02

Dat is balen van die luchtballon zeg... Geloof dat dat ook heel erg verboden is...

Jane2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 09:25

Gaaf, wijken met Feike. Ik kan het niet goed zien hoor, maar even een tip. (Lijkt of je dezelfde afwijking dan ik heb hahaa) probeer te kijken waar je naartoe wilt en het lijkt of je wat naar links (naar de x toe) inkuilt met je heup/rug/lichaam. Dat is logisch omdat je hem wil helpen in zijn balans. Maar het kan ook te veel zijn. Blijf recht zitten. Feike kent het kunstje wel.

Gister weer met Storm gelest. Wendy was onder de indruk. We zijn in haar 3wk vakantie gewoon doorgegroeid. Normaal vielen we dan stil. Heel blij met dat compliment.

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 10:02

Das idd een mooi compliment :) ik blijf dan ook meestal een beetje hangen.

Wij hebben gister lekker gesprongen op de vereniging. Geloof dat de instructrice blij verrast was over hoe Zac het deed :) bij 30 cm tilt ie zn benen nauwelijks op.. dus ze zal wel hebben gedacht; en dit moet springen?
Maar zodra ze wat hoger worden wordt meneertjw fanatiek :')