[TI] [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 15:45

Hoihoi

Zo een hoop gemist dus effe bijlezen. Hoop dat ik niemand bijzonders vergeet.

Bonte, ook dat engelenpaardje van mij kan zich wel eens als een duiveltje gedragen Wat een ontzettend leuke manegepony. Jammer genoeg kan ik je er niet bij helpen.

Chub, jammer dat je geen verwarmende mails kreeg. Maar gelukkig had je die niet meer nodig om warm te blijven Morgen je 206 inleveren. Maja je hebt nu een gave Clio
Fijn dat je eefke gevonden hebt voor als jij niet kan. Djee, zeg wat een hoop geld voor die grote beurt Hebben ze je gouden ruitenwissers gegeven? Wat een kloiotzak van de spiegel

Des, fijn dat de rust voor jullie weer wat wedergekeerd is. Wel fijn om het zo aan te pakken met Tomie

Roos, haha ik zal eens kijken of ik v.d. week een foto van mijn bezempie kan maken Idd nog steeds niets gehoord over Fluit. Vind t erg zuur maja… als we zondag niets horen dan belt Jan wel even met zijn baasje. Maar idd mss dat we af en toe nog eens op Noom zitten. Beetje gas terug kan geen kwaad. Lekker van elkaar + eigen diertjes genieten Roos, ik vind t zo jammer voor je dat je met die operatie zit Maar als zo artrose verkomen kan worden is t wel fijn. Wel balen dat je er mss met je verjaardag in ligt. Goed om zo'n waker te hebben als er veel inbraken zijn.

Abby, succes met t verhuizen.

Flet, ik zit ook vaak te veel aan mijn binnenteugel. Lastig he!

Tricky, fijn dat t goed gaat!

Sox, ik heb geen tink in de aanbieding

Vashti ook weer terug

Tjee Bonte, wat een dag zeg Daar wordt je niet vrolijk van

Fk, mooie foto's!

IL, balen van dat gedoe op stal. Lekker dat je weer met die Ier aan de babbel kon

Boya, wat gaaf dat je voor t eerst op Boya gereden hebt

Marcella klinkt goed. voor je arm. Je kan beter wel even naar de HA gaan. Met negeren maak je t mss erger

Gisteren had ik een dagje vergaderen. Leuk was t. Nog een leuke rondleiding gehad tussen de meest luxieuze badkamers Verder drukdruk gehad.

Toen ik thuis kwam ben ik snel bami gaan maken. Tijd terug en best lekker. Toen Jan thuis kwam vroeg ik hoe t ging met hem. Hij zei; slecht. naja wel met een maffe grijns. Wat was er gebeurd.. Meneer was dus s'morgens met zijn scooter onderuit gegaan. Heel t fietspad was normaal te rijden alleen ergens in een bocht lag wél een laagje ijs… Gaten in nieuwe jas, schooter overal beschadigd en ook zich zelf nog toegetakeld met wat schaafplekken en beursigheden

Na het eten snel naar stal gegaan. Flan gepoetst en opgezadeld. Jan is gaan rijden. Gelukkig ging het wel met zijn schaafwonden. Hij heeft een dik half uur flink doorgereden. En daarna nog een tijd uitgestapt. Flan was braaf, liep voor t zicht netjes. Hij vond haar wel een beetje sloompjes overkomen maar dat vond ik niet te zien. Galop deed ze ook weer makkelijk. Na het uitstappen hebben we haar onder de zweetdeken gezet.

Toen we alles weer wat aan kant hadden kwam de bekapper. Hij is lekker aan de gang gegaan en vond de hoeven keurig. Hij heeft ook nog naar de hoef gekeken of hij iets van een hoefzweer o.i.d. kon traceren maar niets van dat al, gelukkig. Gelijk weer een afspraak gemaakt. Die valt dat al weer in 2006, wat gaat dat hard

Daarna heeft Jan haar mok weer behandeld. Er waren wat plekjes bij gekomen. Ik hoop dat deze zalf zijn werk gaat doen

Toen we klaar waren zijn we naar Jan's ma gegaan, Lemmyteck ook mee. We hebben daar een bakje gedaan en onze kerstlootjes ingeleverd. Ik heb Jan's zusje getrokken en hij zijn broer. Leuk heb er zin in!

flettie

Re: [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 15:49

Zo even wat tijd vrij maken voor jullie

@ Chubby: pfff, niet fijn die extra kosten voor de Clio. Kun je niet echt gebruiken in deze dure maanden.

@ Tricky1: mooie foto van Abby! Ik mag het vast niet zeggen maar die korte manen staan haar eigenlijk wel En Abby gek op sneeuw? Dat is dan een familietrekje die Fayette niet heeft (die vind sneeuw dus niks aan )

@ Desillies: fijn dat de B keuring gewoon doorgaat! Dan zien we jou en Tommie dus zeker in januari

@ FK: wat een leuke foto's van Kootje

@ SR: alvast maar sterkte toegewenst met je a.s. operatie

@ Soxje: sorry geen inruilsuggesties. Ik heb nog wel een andere Haflingermerrie in de aanbieding, 7 jaar oud, 1.47 m., pittige maar brave tante. Maar dat zoeken jullie vast niet

@ Bonte: lang leve Amsterdam dus? Pfff, ben blij dat mijn ouders 29 jaar geleden al de beslissing hadden genomen om Amsterdam in te ruilen voor het oosten van het land.

@ Jean: is denk ik een verstandige beslissing om Guinness nog een jaartje respijt te geven. Zo op de foto van jouw site vind ik hem er nog ielig uit zien en met al jouw andere Tinkers in gedachten denk ik dat hij volgend jaar er een stuk forser en meer volwassen er uit zal zien.

@ IL: balen van die meid die zolang de bak bezet heeft gehouden. Ik zou er ook pisnijdig om zijn geworden. Je staat potverdorie op een pensionstal met meerdere mensen en dan vind ik het wel zo netjes om rekening te houden met de andere pensionmensen. Als je de bak voor je alleen wilt hebben dan moet je hem maar afhuren...

@ yarka: rodeo-les gehad dus? Handig, ben je al geoefend voor het geval Cody praatjes gaat krijgen

@ Boya: voor het eerst op Boya gezeten Spannend he? Volgens mij heb ik in de beginperiode van Fayette inrijden ook constant met een big smile rond gelopen.

@ Marcella: sterkte met je arm

@ Spetter: kalk over je mestbult strooien schijnt ook het verteringsproces te versnellen.

@ Jellie: auwau voor Jan dus. Is natuurlijk ook niet zo slim om met zijn scooter te vallen Gelukkig niks ernstigs en heeft hij nog wel lekker kunnen rijden met Flan.

Gisteren Fayette nog gelongeerd. Mevrouw had eerst niet zoveel zin, uit haar zelf van draf naar stap gaan bijvoorbeeld. Ik heb toen even doorgepakt want ze probeerde nu gewoon onder het werk uit te komen. Toen ik haar eenmaal aan het lopen had ging ze (ondanks die buik) ook wel swingen en ontspannen. Koppie laag, proesten en vanachteren goed ondertreden. Ze weet het zelf nog niet maar voorlopig mag ze nog niet met zwangerschapsverlof Vandaag heeft ze wel weer vrij. Morgen maar weer eens dressuurmatig aan het werk gaan.
Ik heb het idee dat haar buik de laatste tijd iets minder de breedte ingaat. Daarentegen gaat hij nu steeds meer hangen Agossie... straks gaat ze ook nog op de Badkuip lijken Badkuip was de 'bijnaam' van Pepper, die had door zijn doorgezakte rug en dikke hangbuik net een badkuipvorm

yarka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 15:54

flettie schreef:
@ yarka: rodeo-les gehad dus? Handig, ben je al geoefend voor het geval Cody praatjes gaat krijgen

Dan hoop ik maar dat het tijdelijke leenzadel past, met die stock blijf ik dan nooit zitten volgens mij! Geen kussens om mijn knieen tegen aan te leggen...

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 15:55

pellie, lekker extra daggie vrij dus!

marcella, gaaf dat de vereniging waarschijnlijk een feit wordt
en nog last van je arm, dat is echt minder, misschien toch een keertje langs de docter hoor, misschien is het net iets met je banden of botten, je kan dan altijd 'stiekem' doorrijden hihi

spetter, balen hoor met die mest, wij hebben nu een adres waar we vals pakken voor 4,50 hebben en die halen eind van de winter alle mest bij je op en betalen daar ook nog eens voor
moeten we wel alles opslaan dus maar dat gaat hopelijk wel lukken

chubby, vanaaf lekker uit eten
hopen dat je zadel ook snel weer passend is
tietuh haha hoe je het ook weer verwoord he
mn geopereerde knie is veel stabieler en de stand is beter, alleen de pijn is soms niet te doen maar dat is dus normaal zeggen ze, mn hele middenbeen zeg maar voelt als het ware aan als een grote blauwe plek, maar mn fysio heeft ook een knieoperatie gehad, zo'n 25 jaar geleden en heeft dat gevoel ook nog elke dag, dus daar gaan we maar aan wennen, trampolinespringen blijft erg zwaar hihi
balen van de spiegel van je clio, niet netjes idd, hopen dat de kosten ervan meevallen

flettie, krijgt meer een hangbuukske dus, leuk hoor
eerst onder het werk uit willen komen en later toch wel lekker swingen, mooi hoor
thanx voor je sterkte!

jellie, misschien een optie om fluit gewoon te zadelen en erop te gaan, laat die eigenaress zich maar schamen als ze jan er dan af moet halen om te zeggen dat een ander het doet ofzo, weet t ook nie
lief dat je aan me denkt met die operatie hihi
arme jan, van de scooter gevallen, het is toch wat, gelukkig kon ie nog wel lekker rijden op flantje, die het weer super deed, fijn hoor, ook dat de bekapper niks kon vinden wat duidde op een hoefzweer
ook nog naar jan's ma geweest, leuk lootjes, ik heb mn vader hihi moet dus sloffen gaan kopen ergens haha en heb de hele week geen tijd achja

net lekker bij fig geweest, lekker in de bak gegeten en gespeeld met crisje, lekker stel zijn het samen
fysio vanochtend was opzich wel ok, heb wel veel irritatiepijn bij trappenlopen
papieren voor ziekenhuis net maar even ingevuld, en die van mn uitkering, waar ik al op zit te wachten vanaf juli, elke maand een formulier in vullen, doe ik ook voor niks geloof ik, ik heb ouders die me horen te verzorgen zeggen ze dan heel apart
wilde nu maar even gaan analyseren, ga vanaf nu denk ik definitief 5 euro vragen, zelfs kids van 14 hebben dat tegenwoordig, geven ze anders uit aan 1 breezer, doen ze nu maar aan mij hihi, als je een paard hebt kan je ook wel 5 euro missen of niet dan
achja, vanaaf ff lekker grondwerken met fig denk ik, of rijden, of al zn vlechtjes vernieuwen haha, zie wel ff
jullie hebben hem nog nooit met tinkervlechtjes gezien he, haha hij heeft echt van die bonte vlechtjes, maak wel eens foto's!

SuperRoos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 16:18

zie trouwens nessa, van wencalover te koop staan, of hadden jullie dr ook al gezien...

Tricky1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 16:32

Hihi, Chub, ik moest echt heel lang nadenken over dat rekenen! Maar als je het terugleest ziet het er inderdaad raar uit.... Leuk! Hoe is het met jouw huisperikelen trouwens?? Wij zijn nog steeds met ons huis aan het leuren, hebben zelf al een ander, voldoende belangstelling maar nog net niet die ene koper gevonden....

Flet, had je nou een pb gestuurd met alleen een subject of doet Bokt raar? Ja, ik denk stiekem ook wel eens dat dat Fjordenkapsel Abby best goed staat. Maar ja, met lange manen vond ik haar ook mooi hoor. Ze IS gewoon mooi. Niet te geloven dat dat uit Meagan van 'Abby' is gekomen he? Daar moet echt een behoorlijke hengst op gezeten hebben.

Haha, moet steeds denken aan de 'praat met dieren' mevrouw die ik laatst te gast had, die meende te 'horen' van Abby dat Meagan bewust gedekt is en wel door een donkerbruine KWPN hengst. Tja.... toch nog eens vragen bij De Tukker, want dat moet dan daar gebeurd zijn!

ik weet niet of Abby echt van de sneeuw houdt, maar ze wordt er wel speels van. Zoals bij veel weitjes, was de afrastering van onze zomerweide ook bezweken onder de sneeuw. We hebben een mega grote weide (die dus vermoedelijk ondanks zuinige toekenning aan de knolletjes verantwoordelijk is voor Abby's jeuk) en die is nog lang niet 'op'. Maar ja, toen de tussendraad bezweek, stonden de dames natuurlijk daar meteen de sneeuw weg te krabbelen. Toen ik Abby ging begroeten, zag ik meteen al wat paaltjes aan de buitenbegrenzing op half vijf hangen, dus ik met draad, tang en mokerhamer op pad. Vond madame natuurlijk wel interessant he, ging mee met mij en door de voorbenen, en raar zwaaien met het hoofd, wat in Abbytaal zo'n beetje betekent: hey vrouwtje, leuk leuk leuk, kom je spelen! maar ja, ik had dus echt geen tijd, ben een uur bezig geweest met de paaltjes. Vond het trouwens heerlijk om zo in de weer te zijn in die kou. Ik hoopte dat het langer zou blijven liggen, want sneeuwballen vindt ze dus wel heel spannend, die wil ze apporteren, maar ja, waar blijf nou zo'n bal, nietwaar? Alles oewit, mann!

Als ik morgen niet een paar uur kan snipperen, heeft madame vrij de hele week. Zal mij benieuwen hoe ze zich dan in de les gedraagt... zaterdag mag ik weer. Ik mis het dus echt, het rijden, maar ja, soms moet ik werken. Zoals nuhuuuu!

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 16:37

Tricky1 schreef:
Flet, had je nou een pb gestuurd met alleen een subject of doet Bokt raar?

Dan doet bokt dus raar.... Mmm, zal zo even poging nr. 2 doen dan.

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 16:42

Tricky1 schreef:
Haha, moet steeds denken aan de 'praat met dieren' mevrouw die ik laatst te gast had, die meende te 'horen' van Abby dat Meagan bewust gedekt is en wel door een donkerbruine KWPN hengst. Tja.... toch nog eens vragen bij De Tukker, want dat moet dan daar gebeurd zijn!

Lijkt me eigenlijk stug... Meagan zat namelijk in dezelfde groep als Lowara en Lowara is voor 100% zeker niet bij Asbroek gedekt maar in Engeland. Rudy heeft zelfs nog bij zijn vaste 'leverancier(s)' navraag gedaan over Lowara maar die mensen konden ook niks over een eventuele en welke hengst zeggen. Ben dus bang dat Fayette d'r paps altijd onbekend zal blijven of zo'n 'praat met dieren' persoon zou Lowara eens aan de tand moeten voelen.

En pb al ontvangen?

RTM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 17:49

Abby heeft sneeuw altijd al leuk gevonden geloof ik

Ik heb het even koud, kom "net" van buiten, heb lekker met Kado gereden. Wel in de binnenbak hoor. Eerst enorm lang losgestapt en toen even 10-15 minuutjes aan het werk. Laat hem niet te hard werken op het moment omdat ik minder rijd en hij een lekker teddybeertje is nu. Geen puf(en scheerapparaat) om hem te scheren
Kado vindt de sneeuw trouwens niks. Zo kan hij het gras niet vinden

Heb lekker m'n eerste studiepunten binnen voor dit jaar, het tweede tentamen net op .2 punt niet gehaald Maar goed, ik had een veel lager cijfer verwacht, dus het viel toch nog weer mee

En verder heb ik gelukkig wel weer verwarming nu Jee! Dus nu is het hier in huis een stuk lekkerder!

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 18:54

welke opleiding doe je nou renee, ben je nog psychologie gaan doen?

huisje in de verkoop tricky? hoop voor jullie dat het niet te lang duurt, hoeveel tijd hebben jullie nog?

chub ik vermaak me wel met gam thuis, maar ben pas echt relaxt als alles in kannen en kruiken is. dwz sloot, bak en mest... en het werk zit me hoog in de zin van toch erg weinig tijd voor hem... dat zei de bekapper laatst ook al, die had er eerst ook 4 thuis en was altijd aan het werk rondom de paarden en weinig met ze bezig. die heeft er 2 weg gedaan en de andere 2 op pension gezet

desillies

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 19:03

zo Tommie heeft ook zijn beweging weer gehad,door al het slechte weer en het ongelukje van Christi was er een paar dagen de klad in gekomen....
vandaag was het eindelijk weer eens even droog en ik kreeg manlief zo ver dat ie meeging zodat ik aangespannen weg kon met Tom.
meneer (het paard dus) was zo fris als wat en liep vrolijk met zijn hoofd te schudden en te briesen,op den duur zag ie wat afgezaagde takken en daardoor dook ik bijna de megasteile dijk af,Silvan (manlief) reageerde iets traag maar het ging nog net goed (maar dan ook maar net)
daarna tegen de zeedijk aan gegaloppeerd met de kar er achter dus en daarna rond de grote inlaag gereden,teruggekomen bij het begingpunt zijn we omgekeerd en hebbn de ronde nog een keer afgelegd maar dan net omgedraaid!!
dat was sjouwen voor Tom,het was erg drassig en hij moest doorgaan van me
uiteindelijk vlogen de schuimvlokken uit Toms mond in het rond en door de koude sloeg er een witte mist van hem af,jammer dat ik geen bij me had.
terug op stal heb ik hem zijn zweetdeken opgegooid en een uurtje terug ben ik die gaan wisselen voor zijn gewone deken.
ik heb een fijn gevoel overgehouden aan de rit,tenminste zodra mijn koude benen weer opgewarmd waren!

ik lees zo even bij en zal dan weer eens reageren op jullie verhalen

flicka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 19:18

Pellie, ik geloof dat het mijn pensionbazin ook wat tegenvalt. De hoeveelheid werk bedoel ik dan. Ze werkt iedere dag 6 uur buitenshuis en staat nu om half 7 op om eerst de paarden op stal te voeren. Dan gaat ze de geitjes uit hun nachthok halen en voeren, de hond moet eruit en ze heeft ook nog 3 kinderen waarvan de jongste zeker zijn ontbijt aangereikt moet krijgen. Als de paarden hun biks ophebben brengt ze ze naar de wei (doet Sox haar deken nog om) en gaat dan de stallen uitmesten. De mestballen haalt ze er met de hand uit (uit het vlas).
Nu staan we nog met zijn tweeën in pension maar er komen morgen of overmorgen 2 kwpn'ers bij op stal. Die lopen wedstrijden en hebben vast ook staldekens om en voor buiten weer andere dekens. Dus ik vraag me af of ze straks nog eerder gaat opstaan.
Uitmesten zouden we zelf doen was de afspraak maar ze is zelf begonnen met dit werk op haar hals te halen. Ze heeft dus ook geen tijd meer om iets met haar eigen haflinger te doen. Als ze uit haar werk komt wordt het al donker en moet ze de paarden binnenzetten, deken(s) afdoen, voeren etc etc. Ik help haar meestal want het is vlakbij maar ik merk wel dat de hoeveelheid werk tegenvalt.

Gelukkig is Jan nog goed weggekomen, Jellie. En dan nog rijden ook, bikkel hoor!

Des, fijn dat je een lekkere menrit gemaakt hebt, wel koud hè

desillies

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 19:53

* Vasti,waar was jij heen dan??
ik neem aan dat de tropische strom delta niet in Nederland woedde??

*emig Bonte wat een toestand bij jullie op het werk,gelukkig maak ik zulke dingen hier niet mee....

*Echt een mooie foto van fjordkootje,was deze ook al bewerkt dan??

*Cheveyo,wat heb je een mooie bewerking van fjordkootjes foto gemaakt zeg....
hoe gaat het nu met je? geen napijntjes meer??

*Jean alvast een fijne dag toegewenst voor morgen!
hoe oud word Kelly nu?
kom je met Guinnes naar de B keuring dan of wacht je tot volgend jaar om hem mee te nemen??

*Hee Angelique alles goed met Silas

*Nou Wenk dat vind ik wel erg netjes,dat ze een beschimmeld pak kuil vervangen voor een nieuwe.

*wat jammer IL dat je medestalgenoten niet wat meer rekening houden met een ander....

* en Spetter,heb je al spierpijn?
hoe is het met Spetters ontlasting??

*Boya zat op Boya,leuk lijkt me dat weer voor het eerst op je paardje

* Roos dus toch je andere been onder het mes....
ik hoop voor je dat dat 'lekkerder' verloopt dan de eerste keer.....

*Pellie lekker een dagje vrij,nog iets leuks gedaan??
ik zag op de site wel prijsopgaves staan maar die gelden alleen als je meer dan 5 paarden hebt geloof ik...
ben benieuwd wat ze rekenen als je een of twee paarden hebt,zouden ze trouwens door heel Nederland komen?

*als het goed is kijken ze natuurlijk wel door de wintervacht heen Tinkiebel,ik heb Tommie al vroeg onder een deken gezet zodat ie niet zo dik in zijn vacht zit,ik zal nu eens naar Hanneke mailen of Tommie voor de B keuring wel beslagen mag zijn,is stukje gemakkelijker..

* over de keuring gesproken,Leonoor,lees je nog wel eens mee??
dit is dus een test of je goed oplet hahahaha

*Marcella,ik klink nu vast als een oude muts,je kunt beter nu een tijdje niet kunnen paardrijden dan (wie weet) later helemaal niet meer omdat je nu je pijn negeerd....

* heee Chub da's ook balen van je spiegel,wat een kloothommel die dat gedaan heeft,laf hoor om het niet te zeggen!!

* Sox,misschien moet je dan binnenkort zelf wel uit gaan mesten zoals eerst afgesroken was

* Jan op zijn plaat met zijn scooter,aaaiiiaiii,hopelijk is de schade aan de scooter niet al te groot!!

jemig wat sociaal doe ik,gewoon ff gereageerd op een hele pagina gebabbel hahhaahahahahahahahhahahahaahahhaaaa
typ me te pletter....
ik ga nu eerst douchen

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 20:02

ja des ik heb lekker een rondje gereden met gam en me dit keer goed aangekleed (lees thermo ondergoedje aan) want afgelopen zondag was ik vies verkleumd.

morgen kan ik weer met metsen beginnen want dan zijn de 4 containers geleegd...

niet goed opgelet dus, dat er wel prijzen staan. het lijkt me wel dat ze door nederland komen, ik ga zo weer ff spieken

en jij ook een flinke rit met tommie gemaakt dus, klinkt inderdaad intensief, die heeft morgen vast spierpijn

sox, oef daar krijgen jullie nog wat mee, in de zin van een taakverdeling oid. want zo houdt ze dit niet vol nee.

yarka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 20:48

Meld me heel eventjes.
Wilde jullie even zeggen dat we een nieuwe tinkerbrok dealer hebben, in Gasteren.
Staat ook vermeld op www.tinkerbrok.nl

Fijne avond allemaal!

flicka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 21:01

Bij het kruidvat hadden ze thermo-ondergoed in de aanbieding. Een shirtje had ik al maar zo'n lange onderbroek leek me wel wat. Had een M gekocht want de L leek me wel héél groot. Trek dat ding thuis aan en hij zakt al zowat van mijn kont af. Dus een beetje Duitse maten Heb hem al weer teruggebracht. Doe morgen wel een gewone katoenen legging onder mijn rijbroek aan en mijn thermoboots natuurlijk want in de gewone MH laarzen heb ik al na 15 minuten koude voeten

Pensionbazin had het destijds ook over stalbedekking en het dan komen afhalen van de mest. Maar volgens mij moest ze wel héél veel pakken afnemen, er hing toch een behoorlijk prijskaartje aan dat afhalen anders.

Ik vind het niet erg om zelf uit te mesten, ben eigenlijk al jaren niet anders gewend. Maar ze is zelf heel netjes en vindt het fijn om de stallen 's-morgens vroeg al netjes aan kant te hebben. In ieder geval was de afspraak dat zij alles zou doen behalve het uitmesten. Maar alleen met het straks 5 paarden buiten/binnen zetten is ze al een tijd mee kwijt want de wei grenst niet direct aan de stallen.

Moeten jullie ook per kilo afval betalen zoals wij hier Pellie, want dan lopen die volle containers ook nog aardig op?
Zet anders eens een advertentie in het lokale blaadje "gratis paardenmest aangeboden". Wie weet hoe een koe een haas vangt

Kreeg tijdens het verzenden berichtje door van tinkerbrok in Gasteren, is hier vlakbij. Maar pensionhoudster wil alleen maar basisbrok voeren, de muesli koop ik ook al zelf.

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 21:29

Chubby schreef:
Bonte, dat was schrikken zeg! Hopen dat ze hem langer kunnen vasthouden dan normaal voor een simpele diefstal. Ik hoop voor je collega's dat ze gewoon gezond blijken!

Het schijnt dat hij het bij de AH ook al eens heeft gedaan en heeft een hoge straf gehad. Omdat hij al heel ziek is, komt hij waarschijnlijk niet meer levend uit de cel. Het is toch wat om zover te zinken

Lien: Volgens mij kan je de keuringsdag nog beslissen of je toch aan de A keuring wilt meedoen, als de B goed gaat. Weet het niet zeker. Informeer even bij Hanneke.

Tinkiebel: gezellig dat je er dan ook bent. Komt Jip ook mee???

Pellie: gelukkig een oplossing voor je mest.

Chub: balen van je autospiegel

Jellie: schrikken dat Jan is gevallen. Gelukkig is het goed afgelopen. Mijn collega is vanmorgen met haar fiets zomaar onderuit gegaan. Ook schaafwonden en trapper stuk.

Superroos: gelijk hoor dat je 5 euro gaat vragen. Kost jou ook veel tijd. Je hebt bewezen dat je het goed kan.

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 21:54

Bonte, kan me voorstellen dat je geschrokken bent, pffff. Zou niks voor mij zijn, in zo'n stad. Voel me in Rotterdam (waar schoonfamilie woont ) ook altijd zo opgesloten.

Jellie, arme Jan. Ha ha, zat natuurlijk te stunten op z'n scootertje, even terug naar z'n jeugd . Gelukkig viel de schade mee. Fijn dat Flan zo lekker liep en dat de bekapper zo tevreden was over haar hoefjes.

Chubby, balen van je autospiegel, je hebt nog niet veel geluk met je nieuwe Cliootje hé ?! Balen.

Lien lekker op stap met Tommie

Tequila, feli met je studiepunten !

Verder weet ik het niet meer .

Manlief is helemaal into Monty Roberts en oefent zich suf met Kyara . Tien minuutjes per dag maar hoor, maar ze pikt het zooo snel op. Prachtig is dat. Gisteren met het Dually-halster aan de gang geweest en vandaag was ze met 1 vingertje al een pas of 10 achteruit te zetten. Daarna weer vooruit en dan weer met vingertje achteruit sturen. Ging perfect, prachtig om te zien hoe snel ze dat oppikt en hoe leuk ze het vindt.

Vanavond nog maar 'ns zitten kwijlen op de site van Henk Janssen ... Rocky Mountain . Hij heeft nog een paar jaar om zich aan te sluiten bij het NST , dan wordt het een mooie kandidaat voor 1 van beide dames ... vraag me trouwens af wat daaruit zou komen, zwartbont x bruinbont.

Even een kwijlfotootje :

Afbeelding

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 22:06

Keeva mooie hengst idd. Denk alleen dat je lang kunt wachten voor hij zich aansluit bij nts. Toen ik hem sprak op zuidlaardermaarkt zei hij dat hij dat niet zou doen nl.
Jellie, wat een pech had Jan. Beterschap!
Des, Spet zijn mest is nog niet goed. Blijft een beetje slap steeds.
Poeh de zakken vlas liggen op zolder. We waren met veel mensen dus het was zo boven. Gelukkig kon ie het tot aan de stal brengen. Normaal zetten ze het voor aan de laan en dan moet je dus nog een heel eind er mee slepen. Ook de mest is vandaag weggehaald. Heb nog weer een nummer waar ook misschien wel mest heen kan. Verder heb ik dat bedrijf eens gemaild, maar nog geen reactie.
Ik ga nu lekker slapen. Ben koud en een zere rug nu. Trusten allemaal!

KootMiraDrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 22:25

Hij lijkt me meer vosbont hoor, Keevagirl.....

Jan op zijn b*k met scooterrijden.... heb ik heel vroeger ook wel eens gehad, gleed zo onderuit van mijn Honda Caminootje af..... natte boomblaadjes waren de oorzaak.

SuperRoos, geld vragen voor analyses, goed zo! Kom je misschien wel een keer van die wachtlijst af.

Iedereen die fijn gereden en/of gemend heeft, toppie! Ik wou Mira aan 't werk zetten, maar stalgenootje zat in een heel diepe put. Haar pony Daaf wil al 2 dagen niet lopen..... het lijkt erop dat ze heel binnenkort een beslissing moet gaan nemen.
Ze had een leasepaardje aangeboden gekregen, voor 3 dagen in de week, toen heb ik gedaan wat ik nooit heb gewild, ik heb haar aangeboden dat ze Koot mag knuffelen, verzorgen, evt rijden. Als Daafje er niet meer is wil ze persee op de boerderij blijven komen, ze heeft de afleiding nodig, Koot zal genieten van meer aandacht en ik vertrouw haar 100%..... Ze gaat er over nadenken. 't Lijkt me wel leuk, kunnen we mooi saampies gaan rijden..... Heb wel gezegd dat of ze nou ja of nee zegt, even goede vrienden. EN ik wil absoluut GEEN geld ervoor (bedenk me nu dat als mensen geld betalen ze ook eisen kunnen gaan stellen, niet dat ze zo is, maar 't voelt niet goed om geld te vragen).
Heb haar het touw van Koot in de handen gegeven en we zijn een half uurtje met Koot en Mira gaan wandelen. Ze kon zo lekker haar verhaal kwijt, en toch met paardjes bezig zijn. Mira en Koot leken meer op elkaar gericht dan voorheen..... geen boze blikken..... da's positief!

Trusten Spetter!

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 22:39

desillies, super sociale reactie, ben je lekker lang mee bezig he!
lekker met tommie met de kar gesjeest dus, zo te horen heeft ie even flink moeten werken, lekker hoor!

yarka, gaat goed met de dealers he, komen er steeds meer bij, leuk hoor

bonte, hihi lief van je gezegd, dat ik bewezen heb het goed te kunnen
wordt nog eens zelfverzekerd

keevagirl, super van je mannetje, zo lekker bezig met kyara, leuk ook dat ze het zo goed doet, dan zal hij ook lekker gemotiveerd zijn
rocky is prachtig, niet alleen zn kleur en aftekening, maar zn bouw, zo krachtig!

spetter, zere rug van vlas slepen denk ik, fijn dat het er allemaal weer ligt, en de mest ook opgehaald
irri hoor dat ze het aan het eind van de laan moeten leggen normaal, was bij ons dus ook, alles kunnen sjouwen, 100 pakken x 20 kilo hihi ohhh echt vreselijk

FK, vind die wachtlijst juist leuk haha, vind het leuk om te analyseren
wat erg van daafje binnenkort toch de moeilijke keuze maken dus
sterkte voor zn eigenaresse, lief van je dat ze koot mag knuffelen enzo en verder ook dingen mee mag doen, hoop dat ze een beetje de sterkte vind om alles rustig te beslissen

vanaaf heerlijk genoten van figje weer, had hem met een speciale teugel van parelli (nagebootst met menteugels haha) gewoon aan beide kanten erlangs, over de broek dus,
eigenlijk beetje longeren met 2 lijnen, en dan vrij kleine rondjes
hij ging in een perfecte houding, mooi ingebogen met zn lichaam en zn koppie lekker laag
zo kan je ze ook achteruit laten lopen wanneer je dat zelf doet, zonder verder enige druk, dat begreep ie al goed
en ook naar je toe laten wijken enzo, dat heb ik nog maar even gelaten, hebben we al wel met liberty gedaan

later nog even los gewerkt, dvd van linda parelli gekeken over koudbloeden dus hoe je die aan de praat krijgt en juist gebruik maakt van hun traagheid, niet dat fig traag is maar soms heeft hij weinig impulsie
nou 1x gedaan, kan het allemaal niet meer uitleggen hoor en de hele tijd was ie lekker snappy
kon hem op een lichte beweging in alle gangen laten gaan, kwam hard naar me toe en toen ik een stukje ging rennen/huppelen kwam ie enthousiast mee met zn kop schudden en toen ik stopte stond ie wat op zn achterhand, om vervolgens samen met mij heel snel om te draaien en weg te schieten, hij genoot zelf ook geloof ik, eerste x dat ik weer met hem hem heb 'gerend' owww heerlijk....

KootMiraDrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 22:46

Klinkt weer interessant SuperRoos, stuur die dvd maar effe naar me toe

Knollehollen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 22:51

Spetter schreef:
Keeva mooie hengst idd. Denk alleen dat je lang kunt wachten voor hij (Henk Janssen) zich aansluit bij nts. Toen ik hem sprak op zuidlaardermaarkt zei hij dat hij dat niet zou doen nl.

Klopt helemaal !!

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 22:54

Flet mag dus nog niet genieten van haar zwangerschapsverlof,hihi. Geniet er lekker van! Haha, mrs. Badkuip

Roos, nou t zou idd een optie zijn maar zijn baasje komt nooit. Hij heeft meerdere verzorgers. Zijn baasje vind t rijden niet leuk maar omdat ze hem van jongs af aan heeft wilde ze hem niet weg doen. Zij is er Zz meegeworden maar t is geen uitdaging meer. Eerst reed ze 1x in de week maar omdat ze dat niet mee wilde hebben wij die dag overgenomen. Nu schijnt het dat ze geloof ik op dinsdag wel weer gaat rijden maar zeker weten doe ik t niet. We wachten zondag af en anders belt Jan zelf wel. Ik vind t echt onfatsoenlijk. Hebben ze hulp nodig dan kussen ze je kont maar als ze je niet meer nodig hebben dan weten ze je ineens niet meer te vinden Maar zo leer je wel weer de mensen kennen Geloof echt dat ik meer van dieren hou
Hihi, jij je pa. Ben benieuwd met wat voor sloffen je thuis komt. Balen dat je die irritatiepijn hebt. Grrr, soms zou t eens lekker zijn als je gewoon is 100% oke was. Groot gelijk dat je € 5,00 gaat vragen!

Des, wat klinkt dat als een heerlijk ritje. Ben stiekumpjes wel jaloers Maar lekker dat jullie even zo weer in de weer konden zijn. Scooter is meer lakschade… dus gelukkig geen grote onkosten.

Sox, ik kan me idd voorstellen dat t werk tegenvalt en zeker met alle andere drukte eromheen die de stalbazin heeft. Volgens mij heb je t daar wel super! Hihi ondergoed paste niet goed.

Bonte, t is zeker triest als mensen zo diep zinken. Ongelofelijk Jan vertelde vanmiddag dat er 3 fietsende collega ook daar onderuit gegaan waren. (bij zijn bedrijf werken meer dan 250 man) wel heftig en onverspelbaar weer.

Keeva, hahaha Jan de stuntman Gaaf dat je mannetje naja MAN helemaal in to Monty is Gave hengst!!!!

Cindy, thanx. Balen dat de mest nog niet goed was. Lekker dat er veel hulp was

Fk, geweldig dat jij ook een camino hebt gehad!!!!! Ik ook. Oh méeeeeen wat was ik gelukkig met mijn brommie. Wij konden samen de wereld aan Ik ben nooit echt gevallen, gelukkig. Wat een super gebaar van je aan je stalgenootje. Sterkte voor haar en jou ook

KootMiraDrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 22:58

Mijn Caminootje was zilvergrijs, Jellie, en die van jou?