[TI] [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Vasthi

Re: [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 22:58

Hello, daar was ik weer. Bijna weggewaaid tijdens de tropische storm Delta, maar toch weer terug thuis. Ik hoop maar dat alles hier goed gaat met iedereen en alle paarden.
Eerst die 35 pagina's die ik gemist heb maar even bijlezen

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 23:02

OHHHHHHH, WAT HOU IK TOCH VAN AMSTERDAM!!!!!!
Zit ik vanmiddag te eten op mijn werk. Ben ik bijna klaar, wordt er een vent binnen gebracht (in de kantine) die gestolen zou hebben. Blijkt het dus een junk te zijn, die helemaal zenuwachtig werdt. Er waren 3 mannelijke collega's bij. Toen wilde die man dus gaan gebruiken in onze kantine. Hij zat opeens met zo'n aansteker en iets onder zijn neus, dus 1 collega, zegt hou ermee op. Deed die niet, dus werdt het uit zijn handen geslagen door een collega. Toen werdt die vent kwaad en ging staan en greep naar zijn achterzak. Ik zie iets scherps en hoor mijn collega's zeggen, doe dat mes weg. De politie was al 5 minuten eerder gebeld, maar was er nog niet. Ik vlucht uit de kantine om met mijn mobile weer 112 te bellen. Duurde het dus lang voor ik eindelijk verbinding kreeg Toen moest ik nog doorverbonden worden
Toen riep ik tegen een collega van de vleeswaren: bel naar de kassa en zeg dat ze de overvalknop in moeten drukken. ik dacht echt dat het uit de hand zou lopen. Ondertussen kreeg ik toch de politie aan de lijn en zei dat ze met spoed moesten komen. ik ga de kantine weer in en zie die vent op de grond liggen en een collega met een wond boven zijn ook. Schrikken!!!!!!
Wat bleek. 1 collega zag het mes en heeft een stoel gepakt en die heeft die vent een aantal keer gemept , maar sloeg ook zijn eigen collega tegen het hoofd.
Ik terug dus, ligt die vent onder tafel op de grond. Wil die opeens weer gaan gebruiken. Hij had zo'n pijn . Toen heeft een collega met een schoen op zijn hand de boel uitgeslagen. Komt opeens een casierre zeggen dat de ME voor de deur staat en dat niemand erin mocht
Dat was dus van de overvalknop , maar eindelijk was de poltie er dus
Ik naar voren en het uitgelegd. Een paar agenten gingen mee naar achteren en sloegen die vent in de boeien en namen hem mee.
Nog een tijdje met die agenten gepraat, want wist eigenlijk niet of ik die overvalknop wel mocht gebruiken. Zei die agent: ik mag het niet zeggen, maar zo zijn ze er wel sneller bij
Onze filiaalleider is 58 en werkt elke dag van 5.30 tot 17.00u. Hij had nu ongeveer voor het eerst een snipperdag, gebeurt dit. Doet hij dus nooit meer
Maar het ergste is dat die vent HIV besmet was, en dat mijn collega wondjes aan zijn hand had en die vent ook wondjes had. De besmetting is klein, maar toch Hij moet over 2 dagen bellen, want die vent wordt nu getest. Hopelijk sprak hij niet de waarheid.
Er stond ook de plaatselijke tv zender en RTV noord Holland voor de deur, maar wij hebben niet gezegd. Wordt het dus verbogen. Die vent zou met die schaar 2 collega's verwond hebben. Maar ja, de dag ging snel voorbij.

Toen vanavond ook nog met de politie aan de lijn gezeten. Dat zooitje schorem hing weer bij mijn box. Een uur gewacht, maar toen gingen ze weg en nog geen politie geweest. heb maar weer afgebeld. Had ik ook maar zo'n alarmknop
Nou dat was mijn dagje. Hoop dat ik goed slaap.
Dank je wel Amsterdam, voor de heeeeeeeerlijke dag

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 23:13

IndianaJones schreef:
zit even snel bij te lezen en dan zo lekker warm douchen en m'n bedje in met een boekje....
zie ik net de foto's van Fjordkootje...
wat vind ik DIT een ongelofelijk lieve en mooie foto!!!
dat moest ik even kwijt...nu jullie verhalen (3 pagina's gauw verder -terug-lezen). Trusten voor straks allemaal!
PS...FK, wil je me laten weten hoe de broeken van XL Equestrian zitten? En je jas natuurlijk!!!
trusten!

Lief he, dat tongetje! De kleuren zijn iets TE, maar ik vond het licht zo mooi. Heb nog zitten denken om 't geheel wat minder fel te maken, maar ik heb 't toen maar zo gelaten. Als ik ooit eens zin heb ga ik ze toch opnieuw bewerken, denk ik.
Ik heb maar 1 broek en 1 jas besteld. Hoop vooral dat de jas past. Is zo l*llig als dat niet lukt terwijl ik sinds gisteren weet dat mijn minder eten nu 8kg minder last meezeulen betekent.
Laatst bijgewerkt door KootMiraDrum op 29-11-05 23:20, in het totaal 1 keer bewerkt

KootMiraDrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 23:19

Tjee, wat een verhalen, Bonte!

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 23:27

woeh heftig bonte, bizar dat ie tussendoor nog wilde gebruiken

welkom terug diny, stormpie meegemaakt dus?

dobbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 23:29

Jeetje Bonte klinkt heftig gelukkig is het allemaal nog aardig goed afgelopen

KootMiraDrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 00:49

Jean

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 04:31

Goedemorgen,
ga proberen weer even bij te lezen en te reageren.

Druk geweest, moet nog van alles doen voor ik wegga en morgen is Kelly Jarig dus dan krijg ik ook nog allemaal visite, maar is wel leuk.

WenK, toch beter plannen dat uitslapen.

Lien, gelukkig dat het weer iets beter gaat met Christi. Snap je beslissing wel over Tommy, denk dat ik Guinnes ook nog een jaartje thuis laat, is nog te jong.

Roos, balen van je been hoor, ja Arthrose weet ik alles van is erg pijnlijk dus.

Abby, mooie foto, ziet er super uit

Chubby, balen hoor die extra kosten

Tricky, wat een plaatje zeg

Bonte, wat een verhaal zeg, toestand daar bij jullie. Is het hier maar stilletjes maar heb ik Liever.

Diny, welkom terug

silas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 05:41

goedemorgen, meld me even , heb haast....

#jean je bent me vandaag voor.....

#Bonte: wat erg !!

WenK

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 08:04

Goedemorgen!!!

Diny welcome back!!

Bonte, wat een verhaal zeg!! Das niet grappig!!

Ik heb weer eens haast. Gister met spoed nog een baaltje hooi geregeld omdat de baal kuil die ik had schimmel vertoonde en er nietecht omheen te voeren is. Paarden zonder eten laten staan vond ik ook sneu. Omdat ik toch ergens les moest geven, maar aan die boer gevraagd of ie nog iets voor me over had.

Was uiteindelijk pas weer erg laat terug... Maar goed, de paarden hebben in ieder geval eten...

Ik krijg trouwens wel een nieuwe baal kuil voor die beschimmelde baal, dus dat is netjes geregeld, maar dat kon ie pas vanmiddag brengen...

Caira

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-05 08:17

Diny: welkom terug!
Bonte: jeetje mina wat een verhaal zeg! Ik zou me rotschrikken, maar ja nu heb je hier gelukkig geen junks *alleen hele rijke* dus dat zou hier niet snel gebeuren.

Lien: slimme beslissing vind ik!

Pff ik word tegenwoordig geleefd zo druk heb ik het!
Gisteren dikke mot op stal, ik had een hele leuke meid mee die irish ws gaat huren voor 2 dagen in de week. Dus zij erop en ik zou haar even gaan helpen. Staat er een stalgenoot springles te geven met 4 hindernissen vanaf kwart voor 7 tot half 9 Terwijl er 6 mensen aan het rijden zijn. Dat is gewoon echt niet te doen! Even flink uit mijn slof geschoten, pfff en naar de stalhouders die echt gewoon veel te lief zijn voor dit soort mensen, alles kan en mag bij ons op stal.

Thuis hier alles superdruk maar ik woon nog heeeeeeeeeeerlijk op mezelf! Wat is dat super zeg!
En gisteren eindelijk weer een telefoontje van Brandon ( goede vriend van Terry van Jean) die zat al een maand te klagen dat hij me nooit meer te pakken kreeg, maar bleek een cijfertje gewist te hebben. Maar ok de schade hebben we gisterenavond ruimschoots ingehaald, hihi.

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 08:43

Goedemorgen! Jee bonte wat een toestand zeg op je werk! Fjordkootje, erg leuke foto's zeg! Roos, spannende tijd weer dus, afwachten op de operatie.
Nu snel naar stal. Peerdjes hebben honger. Vanavond 4 pallets vlas op de zolder gooien...

yarka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 08:54

Goedemorgen!

Bonte, jij hebt iig een bewogen dag gehad.
Pfffffffff, ben blij dat ik niet in dat fijne Amsterdam woon.
Hopelijk geen besmetting voor je collega's.

Leuke vakantie gehad Vasthi?

Heb gisteren weer gereden op de manege.
Joris was weer heerlijk aan het etteren, constant wegspringen (echt overal kabouters!), zich helemaal opkruipen en verschrikkelijk bokken met zijn hoofd tussen zijn benen, bokken en met zijn hoofd/hals slingeren. Heeeeeeeerlijk gereden dus.....pffff. Er zaten wel wat prettige stukjes tussen, maar ik was dus grotendeels bezig met het in de gaten houden van zijn streken. Zal vandaag dan ook wel wat last krijgen van mijn rugspieren en de spieren in mijn bovenbenen.
Weet ik iig dat ik wat gedaan heb gisteren, toch?!
Verder gaat het allemaal wel goed.

Fijne dag allemaal!

Schafstall

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 09:12

Even niet in volgorde (ik moet het nog allemaal leren te reply-en, hoe doen jullie dat toch). Ben wel weer bijgelezen.

SuperRoos, een min of meer gedwongen beslissing, maar toch dapper dat je doorzet. Sterkte ermee, gaat weer lang duren

Chubby, balen van die kosten zeg. Enne....als je die kleding nu terugbrengt, kun je straks niets leuks meer vinden. Dan maar even op een houtje bijten hoor

FjordKootje, superleuke foto's, vooral die ene die InianaJones geplaatst heeft. Echt zo een om uit te vegroten.

Bonte, jij maakt wat mee daar in Amsterdam. Was wel een bewogen dagje. PFFF..ben blij dat ik er niet bij was

Sneeuw leuk? Nou ik vind er op dit moment weinig aan. Vanaf vrijdag ligt hier al sneeuw en daardoor is de wei echt zeiknat. Ze staan nu voor 't eerst als 't donker wordt binnen. Niet dat ik de wei daar veel mee spaar, maar kunnen de benen goed drogen.

En nog een beetje nieuws.......
Ik heb zondag voor 't eerst op Boya gezeten en gestapt met zadel , heb heel de dag op een roze wolk gezweefd. Mijn kleine ventje wordt een beetje groot. Wil em nog niet echt gaan beleren, maar wel aan zo af en toe rondstappen laten wennen, gewoon af en toe een beetje aan 't werk. De 1e keer schoot ie onder me vandaan, maar hij zat als een huis. De 2e keer was ie al een stuk rustiger. Wel druk stappen en hele grote ogen, maar ohhh *o/* wat was 't gaaf (al was 't maar 5 minuten).

KootMiraDrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 09:24

Je allereerste 5 minuten op Boya...... *schop* kom eens van die roze wolk af, daar zit ik al 6 weken op!
Nog even een \ toevoegen, Boya, dan heb je een in plaats van een *o/*

Ik ga zo maar even een zooi strooigoed voor mijn studenten halen, ik moet mijn warme balie wel warm houden voor ze Vanmiddag komt Sinterklaas; ik ben wel van plan om om 16.00 uur weg te gaan, gelijk door naar de peerden, en Mira even aan het werk zetten aan de longe. Ik zat vannacht foto's te vergelijken en madam is duidelijk aangekomen sinds ik haar slavin ben. Mag best, maar dan wel op de plekken waar ik ribben en ruggegraat voelde, niet de rest....

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 10:34

vasthi, fijn dat je weer terug bent, ondanks de storm toch fijne vakantie gehad?

bonte, jeetje zeg het is wat bij jou op het moment schrikken hoor zo'n gek op je werk
hoop dat het met je collega goed is gegaan wat betreft de besmetting... land wordt ook steeds gekker

FK, mooi wat cheveyo voor je gemaakt heeft...
straks ff lekker werken met mira

jean, morgen kelly jarig, leuk hoor, lekker visite
hoe is het met jou met de pijn dan op het moment?

wenk, netjes dat je een nieuwe baal krijgt omdat deze beschimmeld was

spetter, 4 pallets vlas op de zolder gooien, ook 22 balen op een pallet bij jou of minder? sterkte anders hihi
spannende tijd idd weer, pre operatief onderzoek, gesprekken etc... echt geen zin in ff maarja

yarka, lekker lesje gehad dus, hihi meer rodeo, hoop dat je niet teveel last van je spieren krijgt

boya, thanx...
hoe wij dat doen met bijlezen, ikke tenminste, open 2 internet pagina's
1 zet ik op de pagina waar ik gebleven was met antwoorden, en de andere op een beantwoord pagina, zo kan ik per reactie antwoord geven zeg maar en het toch in 1 bericht proppen, in volgorde nog wel hihi
gaaf dat je voor t eerst op boya hebt gezeten, en hij was braaf dus, wel onwennig maar ok, super hoor, kan me voorstellen dat je trots bent op je ventje!

voetbal was leuk hier gisteren, kon alleen mn knieen niet knakken waar ik zat haha, was gafe wedstrijd, 4-2 voor vitesse dus we staan nu 4e
vanochtend al ff naar fig geweest, tinkie buiten gezet weer, zo ff naar fysio en dan weer naar de paarden
vanmiddag maar ff uurtje liggen, vannacht wel doorgeslapen maar veel te vast zeg maar, dus werd weer wakker met het idee uit de narcose te komen...

en nog wat grappigs haha, of niet, mn borst is gewoon kapot geschuurd in mn bh, hij is dus te klein, alweer... grrrr heb nu zo'n sportding aan maar die lijkt me ook een beetje klein, maar weer op laten meten ofzo, half jaar geleden gedaan, kan toch niet zo snel, terwijl ik juist wat afval, wat kostte zo'n verkleining ook alweer hahaha

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 11:03

oeh wat mooi gemaakt chev!!

cin, da's veel!!

ik ga hier eens een prijsopgaaf vragen
www.paardenmest.info ze doen aan opslag, ophalen en leveren alle soorten strooisel.

wat gaaf om voor het eerst echt ff op boya te hebben gereden, dat ging ook goed zo te zien!?

ik heb weinig nieuws, ben vandaag wel een extra dagje vrij, ik dacht dat ik moest werken maar bleek alleen een vergadering te hebben maar die gaat ook niet door.

yarka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 11:13

Handige link Pellie, daar hebben we echt iets aan! Bedankt!

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 11:25

ah ja daar had ik nog niet eens aan gedacht, maar er zijn natuurlijk meer mensen die wel met de paardenmest in hun maag zitten

IngridHar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 12:47

silas schreef:
#tinkiebel: kom je in januari met rascal?

Ja, ga het proberen, niet geschoten altijd mis is mijn motto. Hij zit alleen wel dik ik zijn vacht. Ik hoop dat ze daar een beetje langs heen kijken heb geen zin om hem te gaan scheren. Hij heeft nu een 300 grams deken op

desillies schreef:
dat idee heb ik ook al eens geopperd maar ik kreeg er geen respons op Rascal en Jip zijn dus van tinkiebel en nog geen drie??

Ja, Jip en Rascal zijn van mij maar die worden volgend jaar 3.

Mariel wat een toestand

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 12:52

Even snel een berichtje van me tussendoor.

Zo als het nu eruit ziet word de oprichting van paardensportvereniging Sliedrecht een feit. Vanmiddag om 15.00 uur gaan ze naar de notaris met de statuten.

Heb nog steeds last van mijn arm nog steeds van die val voor mijn vakantie. Zit nu te denken dat er misschien toch iets meer geraakt is dan vel, maar had dan ook een aardig gat zitten. Moet dus eigenlijk naar de huisarts maar heb dus niet zoveel zin. Want dan zou het kunnen betekenen dat ik voorlopig niet kan rijden ben ik bang.

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 13:12

Ai Marcella beterschap er mee!
Pellie, die site had ik ook al eens gezien. Denk dat we haast aan zo iets vastzitten met die nieuwe mestwetgeving. WIj konden altijd probleemloos het mest kwijt, maar nu dus niet meer. Vanmiddag wordt ons mest gehaald. Gelukkig had degene die het komt halen nog een adresje, maar we moeten op zoek naar wat anders. We hebben wel een mestplaats, maar die is zo vol hoor. Goed aanstampen doen we, dan kan ie paar weekjes langer mee. Kun je bij boeren in de buurt vragen Pellie?

desillies

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 13:28

tinkiebel schreef:
silas schreef:
#tinkiebel: kom je in januari met rascal?

Ja, ga het proberen, niet geschoten altijd mis is mijn motto. Hij zit alleen wel dik ik zijn vacht. Ik hoop dat ze daar een beetje langs heen kijken heb geen zin om hem te gaan scheren. Hij heeft nu een 300 grams deken op

desillies schreef:
dat idee heb ik ook al eens geopperd maar ik kreeg er geen respons op Rascal en Jip zijn dus van tinkiebel en nog geen drie??

Ja, Jip en Rascal zijn van mij maar die worden volgend jaar 3.

Mariel wat een toestand

en kom je dan met Jip naar de B keuring??

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 13:50

Haai piepeltjes!

Ben weer arrived in Tilburg, vanmorgen in Oudenbosch geweest om nog meer besprekingen te notuleren. Heb echt een stapel liggen inmiddels Maar ook zoveel ad hoc spoed klusjes, dat die notulen steeds blijven liggen... En overwerken zit er deze week niet echt in: vanaaf uit eten ( ), morgen komt de zadelmaker (en hij kan het zadel wrs vrijdag al weer klaar hebben!), vrijdag kaasfondue bij Sascha... Pfff...

Bonte, dat was schrikken zeg! Hopen dat ze hem langer kunnen vasthouden dan normaal voor een simpele diefstal. Ik hoop voor je collega's dat ze gewoon gezond blijken!

Vashti, fijne vakantie gehad ondanks Delta?

Leukleukleuk dat er zoveel Tinkerpraters komen met hun hengsten in januari! Ben errug benieuwd naar alle paarden en hun mensjes!

Marcella, sterkte met je arm!

Lekker een 'gestolen' dagje voor Pellie. Geniet ervan! Het bevalt wel he, samenwonen met Gam enzo?

Yarka weer lekker aan het rijden. Paarden hebben allemaal zowat de kolder in hun kop lijkt wel. Maar beter spierpijn dan valpijn huh!

Roos, tietuh! Als ik afval gaat het er daar het eerst vanaf. En ik heb al niet zoveel... Sterkte met je formulieren enzo... Gaat het al wat beter met je andere knie nu? En met trampolinespringen enzo?

Boya, ik houd mijn kleding lekker aan hoor. Heb zowat alles inmiddels al gedragen ook. Moet inderdaad snel wat zuiniger gaan doen. Gelukkig komende maand dubbel salaris en uitbetaling deel van m'n vakantiegeld, dus dan kan ik aflossen...
Heerlijk gevoel huh, zo voor de eerste keren op je eigen paardje!

IL, irri inderdaad als mensen zo lang de bak bezet houden. Ik ben erg blij met 2 binnen- en 2 buitenbakken. Was jij de enige die er wat van zei dan, of had je back- up?

Sox, ik kan je helaas niet helpen. Chubje is niet te ruil

Ik ben overigens een beetje boos.... (Hadden jullie niet gemerkt he, aan mijn bovenstaande tekst).... Iemand heeft gisteravond, terwijl mijn Cliootje geparkeerd stond bij de manege, de spiegel kapot gereden. Gelukkig is alleen het glas eruit gevallen en is de kap slechts iets beschadigd. Maar ik baal zo dat men dan doorrijdt! Kost me weer extra...

En nu... Nu ga ik aan de slag

flicka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 15:06

Ben blij dat ik niet in Amsterdam woon, en ook niet meer in Zoetermeer want daar kunnen ze er ook wat van. Gelukkig al met al goed afgelopen Bonte!

Jammer @Chubby, dat je je knollie niet wil ruilen voor die haflinger. Een tinker erbij op stal zou ik toejuichen