[TI] [HK] Tinker geklets, voor al jullie off-topic behoeften.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mickey1989

Re: [HK] Tinker geklets, voor al jullie off-topic behoeften.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 16:10

Jeetje Snowdon, dat is schrikken... wens hem sterkte Ach gut

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 17:32

Zo leon dat is wel schrikken zeg, hoe is het nu met je schoonvader? Gaat het alweer wat beter? Heel veel sterkte ook aan arjan.
rom: sil verhuisen, ben benieuwd naar je verhaal

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 17:46

Doei!

Jeeej Leon.. Wat schrikken! Echt angstaanjagend hoor! Hoe gaat het nu?
Sterkte, ook voor Arjan!

Janet, ik zal het zeggen als we er heen geweest zijn, ben ook erg benieuwd!

Net wezen werken.. Was echt zoooo druk! Bloos! Maar ik heb het echt supergezellig gehad! We hadden de moederdagactie, iedereen kreeg een gratis blommetje bij een aankoop, dus allemaal leuke reacties gehad..
Hadden we nog heel veel over en die heb ik mee naar huis gekregen.

Ik krijg ook de fur real friends showmodelbiggetjes.. *LOL*
Die knorren als je voorbij loopt.. Echt zoooo lief.. Bloos

Vanavond even naar Amy..
En de stal voor Shan in orde maken, morgen komt ze eindelijk!

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 18:01

wat leuk dat shania morgen komt, wel foto's maken he. Ben heel benieuwd.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 18:01

eh het verhaal

de plek waar ik zat is eingelijk de enige in de buurt die een hengst in het land wou die zo'n dier niet in een verdomhoekje gooit en ze als vals / gevaarlijk / lawaai schopper etc etc bestempelen en er geen vermogen voor stalling vragen 200+ excl

nu was de overeenkomst 55 euro pm incl bak en drink water
sil was toen nog geen 2 jaar dus tegen de tijd dat ie oud genoeg was kon ik zo gebruikmaken van de bak.

met 3 jaar en ook door omstandigheden oa geen gebruik bak en mijn whiplach werd het um niet
met 4 jaar toch een begin gemaakt en weer geen vatsoenlijke bak geen passend zadel etc etc

dus sil is nu bijna 5 jaar en nu is er eingelijk weinig wat me tegen houd hem goed te trainen (ondanks de pijn die ik erbij ervaar) ik vind het gewoon veels te mooi met hem bezig te zijn (een onbeschrijvelijk goed gevoel wat me er bij geeft om eindelijk goed met mijn paardje die niemand me meer zou kunnen afnemen bezig te zijn)

maar goed al die tijd heeft sil daar gestaan zomer en winter in het land naast de shetlander die van hun is
ik heb een of 2 keer na goed overleg toch gevraagd of ze de bak konden vrij maken (desnoods maar voor de helft)

nu begind het
een tijd zijn we wekelijks op pad geweest met het aapje in de trailer
toen werd ons verteld dat we maar om het huis (over een pad langs het land, camping en de koeien schuur om hun huis) heen moesten rijden zo gezegd zo gedaan

dus nu ik wekelijks gehaald word met de trailer ook tegen de beste man die me haald je kan beter om het huis heen rijden (logich lijkt me toch) nu had zowel de chauffeur als ik te horen gekregen dat we niet over de camping mochten rijden !!!
goed oke allee het zij zo (ook al hebben de meeste gasten er geen problemen mee en vinden het geweldig dat er wat gebeurd met het dier)

nu had ik met de zoon afgesproken dat ik was mijn water vergeten (wat ik zelf iedere keer mee moet nemen) of ik het van hem mocht omdat als een paard bezweet was hij door het land blijft vliegen ivm die vliegjes.
kom moeders aan wat ik wel niet van plan was en dat ik niet op de camping mocht komen "ik stond zowat tussen de koeien !!!! "

al die tijd kon ik niet rijden in de bak (dat deed ik dus maar in het land ondanks dat ik merkte dat ze dat niet zo geweldig vonden)

nu vandaag na les toen ik weer terug gebracht werd kon de atto trailer combinatie niet draaien waar ie anders zou draaien wand daar stond zo'n achterlijke camping gast met zijn auto caravan combinatie midden in het pad dus er bleef nog maar een richting over dat was dus vlak voor (net tussen het toilet gebouw en de eerste camping plaats draaien, rondrijden kon niet omdat daar ook zo'n ran debiel stond)

die vrouw weer helemaal over de flip ze had het al zo vaak gezegd en wat ie wel niet dacht etc etc (mijn vriendin die mee was die kon het duidelijk woord voor woord horen in het land dat zich zo'n 20/30 meter verder op was) schreeuwen krijzen niet te zuinig gewoon.
zelfs niet na rustige uitleg (voor zover het kon tegen zo'n syco viguur) was ze nog steeds helemaal over de flip en het mocht gewoon niet
hij moest zich gewoon in zijn L versnelling zetten en er maar overheen vliegen Clown

dus conclusie ik kan daar niet verder en ik kan me onmogelijk aan hun eisen voldoen en sil berijden tegelijk
in hun ogen moet zon dier gewoon direct of buiten te rijden zijn of gewoon maar geheel niet.

dus banketstaaf genoeg was ik het geld vergeten om de les te betalen dus nadat mijn vriendin helemaal over de flip mij echt met de neus op de feiten had gedrukt (waar ik erg dankbaar voor ben) zijn we weer naar de ranch gereden om te betalen en eens te vragen wat de mogelijkheden waren voor stalling daar incl shetlander die ik toch ook wel graag uit die hel wil halen.
dus na overleg en rekenen ben ik zomers niet meer dan 35 euro extra kwijt wat ik nu betaal aan stalling en lessen en s'winters ben ik mischien iets goedkoper uit maar ik kan daar teminste wel uit de voetten en alle standaard dingen zijn gewoon incl ook de lessen.
en geen problemen dat het een hengst is dat ie in een verdom hoekje word weg gestopt etc etc en shet mag gewoon ook mee en komt samen met sultan te staan Haha!

dus de manier waarop is geheel klote maar ik kom wel op een betere plaats met betere begeleiding

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 18:35

zo'n moeilijk verhaal Haha!

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 18:36

Rom: Dat is inderdaad veel beter zo. Wat naai van die mensen om telkens zoveel eisen te stellen, je kan daar toch nooit aan voldoen.
Komt die shet dan met sultan te staan die van leon is geweest?

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 18:39

tja ik heb ook nooit echt tegen ze lopen klagen over dingen ik had altijd zo iets van ok prima

nee ik zou daar nooit aan kunnen voldoen ja sil stoppen met bereiden en ermaar voor blijven betalen

idd dat is de shet die van leon is geweest Tong uitsteken

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 18:42

eind goed, al goed dus . Je gaat er zo stiekem ook op vooruit gelukkig Knipoog

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 18:44

Pffft wat een verhaal zeg. Maar dit is misschien wel een stukje verder bij je vandaan? Ach, als jullie er maar lekker kunnen rijden, en er je thuis voelen. Wat een gedoe ook zeg, dat je zelfs je water zelf moet meenemen! Belachelijk!
Fijn dat je gelijk iets nieuws hebt gevonden. Veel geluk daar dan maar!

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 18:47

jah ik ga er wel onorm op vooruit spuitplaats, stap molen verzorging etc etc

het is idd iets verder weg 5 min Bloos
tja en eigen water mee nemen tja ik had al zo'n 1000 lieter ding gekocht om hem te kunnen wassen maar de aanhanger sneuvelde

thanx Haha!

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 18:48

Nou debora heel veel geluk op jullie nieuwe stal Knipoog
wanneer gaat het gebeuren?

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 18:53

zodra ik het bij de verzekering heb door gemeld en ik mijn oude stalling heb betaald
dus of komende week en anders zaterdag
(en die shet heb afgetroggeld als dat lukt denk het wel ze wouden er wel graag vanaf)

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 19:04

Je gaat er sprongen op vooruit zeg!

A_Pallieter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 19:06

Heei meiden, was ik ook weer!

Leon, heel erg veel sterkte met je schoonpapa

Rommulus, een geluk bij een ongeluk dus! Veel plezier, en succe op je nieuwe stalling dan maar!

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 19:07

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 19:14

Jeetje Leon, dat is nogal wat! Sterkte ermee Ach gut
Dat ik Jessie sinds dinsdag niet meer heb gezien is als volgt. Jessie staat niet aan huis, maar op een kwartier fietsen bij een vriendin. Woensdag zat ik de hele dag in Groningen, donderdag de hele dag werken, gisterochtend naar Groningen en 's middags zware hoofdpijn. Dus was het vandaag voor ik haar weer zag Lachen Jes is ondertussen woensdag nog door mijn bijrijdster gedaan, en staat verder heerlijk 24/7 in het land Lachen

Jes is nou 9,5 maand drachtig Go jij! Go jij! Vandaag ook het veulen weer gevoeld. Zodra ik mijn hand op haar buik legde was het *boing* en schopte het er tegen aan. Nam ik mijn hand weg, was het veulen ook stil, en legde ik mijn hand er weer neer, schopte het er weer tegen aan. Lovers
Met Jes een klein rondje gereden, lekker rustig aan gedaan. Jes had nog wel een paar keer woeste galopsplannen, maar dat vond ik niet zo wat *LOL* Wel een flinke bui nog over ons heen gehad. Daarna een kort rondje met de Bels gewandeld, moest nog boodschappen doen en het weer he.. Bels had er zin in, en dan gaat ze hárd! Ook al is het maar in stap, dat is stevig aanpoten om haar bij te houden hoor *LOL*
Zal morgen foto's maken van Jes hoe ze er nou uit ziet, vandaag was ik dat vergeten Nagelbijten / Gniffelen

Rom: fijn dat je daar weg kan, klinkt echt als een verschrikking daar staan Nagelbijten / Gniffelen werd je niet helemaal gek van alle camping kinderen die wilden paardje aaien enzo? Ook lekkere eigenaren, als ik dat zo hoor. Fijn dat je nou een beter plekje hebt gevonden! Ja

A_Pallieter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 19:19

Wat balen zeg dat je jessie zo lang niet had gezien, gelukkig heb je nu weer van haar kunnen genieten!

enne kom maar op met die foto's die vinden we natuurlijk altijd leuk, niet vergeten dus morgen haha

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 19:26

Och dat komt meer voor hoor, zo niet elke week Knipoog Zo dramatisch is het dus allemaal niet Lachen Komt elke week wel voor dat ik haar meerdere dagen niet zie. Tja, met hele dagen werken en studeren in Groningen terwijl je zelf in Zwolle woont.. Maar voor mij maakt het niks uit, Jes staat daar goed, kan zichzelf beweging geven, staat lekker buiten.. elke dag je paard zien is geweldig, maar als dat niet kan is dit ook een hele fijne oplossing Lachen

Morgen komen er zeker foto's! Kijken of jullie haar al dikker vinden Haha! De singel kan alweer 2 gaatjes aan beide kanten minder dicht Nagelbijten / Gniffelen Ook krijg zit ik zoveel breder, en voel ik haar buik tegen de achterkant van mijn benen. Zoooo lief Lovers

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 19:27

Enne.... (groot Bels fan!) heb je ook foto's van Belsje? Ben ik eigenlijk ook wel nieuwsgierig naar!

A_Pallieter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 19:29

lijkt me echt een super gevoel berdien! Dat zelfs de singel minder strak kan etc. helemaal super gewoon!

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 19:31

jeehh foto's!!!!!!!!! zo te horen groeid die kleine erg goed daarbinnen!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 19:35

Ah het is ook zoo genieten.. Haar bolle buik zien, en dan het veulen voelen.. Dat is niet te beschrijven. Ik roep het al zolang, en je wordt nooit geloofd, iedereen is sceptisch enzo, en dan blijkt ze dus mooi wel drachtig te zijn. Heerlijk Haha! Ik kan ook zo lang gewoon naar haar kijken, naar hoe ze zo tevreden staat. Ze is in- en intevreden, geloof dat ze het super vind om drachtig te zijn Haha!

Grr: hmmm.. volgens mij niet. Miska is zo'n 1.65 hoog (zo niet hoger Nagelbijten / Gniffelen ) en een bruinschimmel. In de winter is ze donkerroodbruin, haar tussenvacht is zilverwit en nou is ze hazelnootbruin. Zwarte manen en staart (wel gecoupeerd helaas Verdrietig ) en zwarte benen. Karakter als een labrador, overenthousiast en super om mee te werken. Omdat ze niet helemaal goed loopt (kortere pas met rechtsvoor) wandel ik er mee, en longeren we 1 á 2x per week. Bels is niet van mij, dus ik weet niet of ik er foto's van op Bokt mag plaatsen, zal het eens vragen. Geweldig paard, komt altijd in volle galop op me af, volgt me zonder halster, loopt het liefst met haar neus in mijn jaszak.. Lovers Compleet anders dan mijn autistische Jes Ja Lachen

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 19:35

Foto??? ik ben benieuwd!

Zo mensen ik ga jullie verlaten.
Ik ga eerst even koffie leuten bij een vriend van mij, daarna door naar mijn zwager en schoonzus even indrinken en dan naar een scuurfeest Bigborrel!

veel plezier vanavond voor de gene die uit gaan!

doei!

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 19:36

Have fun janet!!