eh het verhaal
de plek waar ik zat is eingelijk de enige in de buurt die een hengst in het land wou die zo'n dier niet in een verdomhoekje gooit en ze als vals / gevaarlijk / lawaai schopper etc etc bestempelen en er geen vermogen voor stalling vragen 200+ excl
nu was de overeenkomst 55 euro pm incl bak en drink water
sil was toen nog geen 2 jaar dus tegen de tijd dat ie oud genoeg was kon ik zo gebruikmaken van de bak.
met 3 jaar en ook door omstandigheden oa geen gebruik bak en mijn whiplach werd het um niet
met 4 jaar toch een begin gemaakt en weer geen vatsoenlijke bak geen passend zadel etc etc
dus sil is nu bijna 5 jaar en nu is er eingelijk weinig wat me tegen houd hem goed te trainen (ondanks de pijn die ik erbij ervaar) ik vind het gewoon veels te mooi met hem bezig te zijn (een onbeschrijvelijk goed gevoel wat me er bij geeft om eindelijk goed met mijn paardje die niemand me meer zou kunnen afnemen bezig te zijn)
maar goed al die tijd heeft sil daar gestaan zomer en winter in het land naast de shetlander die van hun is
ik heb een of 2 keer na goed overleg toch gevraagd of ze de bak konden vrij maken (desnoods maar voor de helft)
nu begind het
een tijd zijn we wekelijks op pad geweest met het aapje in de trailer
toen werd ons verteld dat we maar om het huis (over een pad langs het land, camping en de koeien schuur om hun huis) heen moesten rijden zo gezegd zo gedaan
dus nu ik wekelijks gehaald word met de trailer ook tegen de beste man die me haald je kan beter om het huis heen rijden (logich lijkt me toch) nu had zowel de chauffeur als ik te horen gekregen dat we niet over de camping mochten rijden !!!
goed oke allee het zij zo (ook al hebben de meeste gasten er geen problemen mee en vinden het geweldig dat er wat gebeurd met het dier)
nu had ik met de zoon afgesproken dat ik was mijn water vergeten (wat ik zelf iedere keer mee moet nemen) of ik het van hem mocht omdat als een paard bezweet was hij door het land blijft vliegen ivm die vliegjes.
kom moeders aan wat ik wel niet van plan was en dat ik niet op de camping mocht komen "ik stond zowat tussen de koeien !!!! "
al die tijd kon ik niet rijden in de bak (dat deed ik dus maar in het land ondanks dat ik merkte dat ze dat niet zo geweldig vonden)
nu vandaag na les toen ik weer terug gebracht werd kon de atto trailer combinatie niet draaien waar ie anders zou draaien wand daar stond zo'n achterlijke camping gast met zijn auto caravan combinatie midden in het pad dus er bleef nog maar een richting over dat was dus vlak voor (net tussen het toilet gebouw en de eerste camping plaats draaien, rondrijden kon niet omdat daar ook zo'n ran debiel stond)
die vrouw weer helemaal over de flip ze had het al zo vaak gezegd en wat ie wel niet dacht etc etc (mijn vriendin die mee was die kon het duidelijk woord voor woord horen in het land dat zich zo'n 20/30 meter verder op was) schreeuwen krijzen niet te zuinig gewoon.
zelfs niet na rustige uitleg (voor zover het kon tegen zo'n syco viguur) was ze nog steeds helemaal over de flip en het mocht gewoon niet
hij moest zich gewoon in zijn L versnelling zetten en er maar overheen vliegen
dus conclusie ik kan daar niet verder en ik kan me onmogelijk aan hun eisen voldoen en sil berijden tegelijk
in hun ogen moet zon dier gewoon direct of buiten te rijden zijn of gewoon maar geheel niet.
dus banketstaaf genoeg was ik het geld vergeten om de les te betalen dus nadat mijn vriendin helemaal over de flip mij echt met de neus op de feiten had gedrukt (waar ik erg dankbaar voor ben) zijn we weer naar de ranch gereden om te betalen en eens te vragen wat de mogelijkheden waren voor stalling daar incl shetlander die ik toch ook wel graag uit die hel wil halen.
dus na overleg en rekenen ben ik zomers niet meer dan 35 euro extra kwijt wat ik nu betaal aan stalling en lessen en s'winters ben ik mischien iets goedkoper uit maar ik kan daar teminste wel uit de voetten en alle standaard dingen zijn gewoon incl ook de lessen.
en geen problemen dat het een hengst is dat ie in een verdom hoekje word weg gestopt etc etc en shet mag gewoon ook mee en komt samen met sultan te staan 
dus de manier waarop is geheel klote maar ik kom wel op een betere plaats met betere begeleiding