[TI] [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

abby

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 13:37

Het geheim is niet alleen je binnenteugel los te laten maar je hele paard los te laten: zoek het maar uit, ik wil je niet. Als je maar 1 teugel loslaat, heeft het paard automatisch teveel contact op de andere teugel en zal daar zijn steun zoeken...

silas

Re: [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 13:42

Chubby schreef:
:roll:

Cliootje is bij de garage voor grote beurt (incl vervangen alle filters), nieuwe achterbanden, nieuwe remblokken voor, nieuwe ruitenwisserbladen en nieuwe distributieriem...

Ik ga mijn nieuwe kleren maar terugbrengen denk ik....

1200,-

ik snap het niet chubby? viel dat niet onder garantie?? Hij was tenslotte al duur genoeg?
sterkte

#wow abby dat ziet er goed uit.....heb ik ook nog ruzie mee hoor....het loslaten valt niet mee....

#tinkiebel: kom je in januari met rascal?

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 13:49

Abby, ik snap wat je bedoelt. Ze moeten tenslotte op eigen benen lopen en niet op onze handen Maar Chub en ik zijn nog niet zo ver. Die heeft nog echt steun nodig. Als ik haar loslaat is het net een stofzuiger.

Lastig altijd, die verschillende rijstijlen! Zo stond ik afgelopen zondag de dochters van Jean 'les' te geven. Ben er maar mee opgehouden, want hun instructrice pakt het heel anders aan dan mijn instructeur.

Het belangrijkste, denk ik, is dat je met je paard plezier en ontspanning vind.

Silas, deze Clio komt van de leasemaatschappij. Inderdaad, dure auto, maar dit soort dingen vallen dus niet onder hun garantie. Ik had dus ook al wel rekening gehouden met de distributieriem ed. Achterbandjes en remblokken voor waren een aantekening op het APK rapport. Nog niet perse nodig, maar vooral met de winter in zicht wel verstandig. Ik wist dus al wel dat er nog e.e.a. aan moest gebeuren.
Sterker nog: heb zelf de garage gebeld eerder vanmiddag om te vragen of ze die distributieriem willen vervangen. Auto is 4,5 jaar en er wordt aangeraden dat voor het 5e jaar te doen. Kan maar gedaan zijn, toch?

Knollehollen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 14:06

Abby - ziet er erg goed uit het totale plaatje vind ik met Meagan.

Ik doe ook vaak mijn beide handen even naar voren om ze zelf in balans te laten lopen of op te laten zoeken.

Nikita kan over de weg zeer goed gaan, als ik de teugels iets aanneem, dan loopt ze in een superuitgestrekte draf, dan weet je niet wat je ziet, z'on mooi gezicht en het zit dan ook heel apart. Ze draagt zichzelf dan in een superbalans over het asfalt heen. In de bak kan Nikita niet zo lopen, dan heeft ze er helemaal geen zin in om alleen maar rondjes te lopen. Maar je voelt op de weg dat ze er zelf ook voor wil gaan en er echt van geniet.

Als ik ooit de kans krijg zal ik er een foto van proberen te laten maken.

Tricky1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 15:50

Hela hola, alweer tijd om te Bokten!

Hallo Chubby! Ja het gaat hier goed hoor. Het wordt alleen zo snel donker dat ik regelmatig een paar uurtjes moet snipperen om door de week nog te kunnen rijden. Ben op zoek naar een lamp voor bij de stal, zodat ik daar kan rijden. Weet iemand nog iets? Liefst met mast en al en in Brabant... Hoezo, veeleisend? Ik mag de paddock stukrijden en dan heb ik straks mijn eigen buitenbak, jippie!

Hey, Abby (wordt het niet eens tijd dat je een andere gebruikersnaam kiest...?), wat ziet je bonte er goed uit, mooi opgericht, mooi ondertreden, mijn complimenten hoor! Bij vlagen kan Meagan's kind dat ook al, maar nog niet lang achter elkaar. En ikzelf ben ook nog met de teugels aan het vechten.

Bij David de Wispelaere wordt er ook erg op gelet. Bij hardnekkige binnenteugeltrekkers vraagt hij steeds: laat de binnenteugel los en beloon het paard met een krabbeltje in de manen. De buitenteugel moet er wel aan blijven, want anders hebben ze geen steun meer. Voor Abby (de mijne dan...) is het allemaal nog moeilijk. Ze wil graag lopen, en kan het ook goed, maar ja, die nek wil toch nog steeds liever naar links dan naar rechts.... genoeg werk te doen dus!

Verder niet zoveel te melden behalve dat ik een beetje baal omdat ik deze week geen enkel uurtje vrij kan nemen. Abby heeft dus vakantie. Ik troost me er maar mee dat zij dat niet erg vindt. Die vermaakt zich wel in de sneeuw, kijk maar eens naar dat opgetogen hoofd:
Afbeelding

Ik geloof trouwens dat ze nu bezig is meer uit te botten. Ik geloof niet dat er nog cmtjes zijn bijgekomen, ze is blijven steken op ruim 1.57. Hoog zat voor mij. Mijn instructrice heeft er een met een schofthoogte van 1.78, maar volgens mij is die veel groter: daar kan ik niet zonder krukje op, veeeeeels te hoog! Dus Abby is precies goed van hoogte. Kan haar nog net een kus op de billen drukken!

Zo, nu verder met bijlezen!
Nicky

yarka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 15:58

Is het paard van je instructrice ook een tinker? Wel een echte joekel dan...
Moet ook nog een paar masten zien te plaatsen. Ben bezig met het regelen van een paar lantaarnpalen.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 15:58

Citaat:
ze is blijven steken op ruim 1.57. Hoog zat voor mij. Mijn instructrice heeft er een met een schofthoogte van 1.78, maar volgens mij is die veel groter

Je kunt iig best goed rekenen

Ben bezig met een bestand wat nogal wat werk is en wat uiteraard tussendoor kwam. Wordt er een beetje kriegelig van...

desillies

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 16:23

flettie schreef:

@ Lien: lijkt me toch wel dat de B keuring doorgaat? Zoveel meer administratieve rompslomp heb je er niet van naast de A keuring. Zelfs niet als je maar in je uppie komt. Ik krijg opeens een ingeving: eigenlijk zouden ze het misschien zo moeten regelen dat die hengsten die niet door de 1e bezichtiging van keuring A komen wel door mogen gaan met keuring B Dus wel stamboekopname maar geen ggk dekhengstbrevet.

dat idee heb ik ook al eens geopperd maar ik kreeg er geen respons op Rascal en Jip zijn dus van tinkiebel en nog geen drie??

kreeg daarnet bericht dat de B keuring idd gewoon doorgaat,ook al ben ik in mijn eentje,gelukkig maar

waar wil jij heen Dobbel?
naar de jonge hengstenkeuring zeker??

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 16:38

waar ligt heerde, vlakbij arnhem toch, redelijk vlakbij? of ben ik nu blond haha

chubby, ohhhh die rekening, damn... das ff minder

abby, leuke foto, wat je verteld over het loslaten als ze daar lopen waar jij wil, doe ik ook, werkt echt super

tricky, ook leuke foto!

vanmiddag ff lekker op fig gereden...
vanaaf voetbal wedstrijd hier van vitesse, en ik zit op de business class haha
fijne aaf iedereen...

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 16:40

Hoi meld me even. Drukdrukdruk hiero. Morgen of zo klets ik weer mee hoop ik.

yarka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 16:41

Heerde, Veluwe, nog net gelderland geloof ik.

@ tussen Epe en Zwolle in, heb het even opgezocht.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 16:48

Tot morgen (hoop ik). Fijne avond!

yarka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 16:52

Ook ik ga er van door : fijne avond allemaal!

dobbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 17:25

ja lien in april maar staad nog niet vast hoor, licht er aan hoe hij zich uitgroeit,

Vanaf januarie gaat de leeftijd bij paarden op papier 1 jaar omhoog dus ook al zijn ze nog maar 2,5 ze worden wel gewoon gekeurd voor de dekdienst, venco en volgens mij nog iemand van vorig jaar was ook pas 2,5,

Lien toch leuk dat je wel gaat komen naar de B keuring hadden ze dat vorig jaar ook maar gehad had een hoop geld gescheeld.

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 17:50

Chubby schreef:

Cliootje is bij de garage voor grote beurt (incl vervangen alle filters), nieuwe achterbanden, nieuwe remblokken voor, nieuwe ruitenwisserbladen en nieuwe distributieriem...
Ik ga mijn nieuwe kleren maar terugbrengen denk ik....

1200,-

Hallooooooo, je hebt dat ding NET, dan kan je toch wel verwachten dat hij in orde is als je em net hebt gekocht???
Pfff, spuit elf ben ik he... kan reactie niet meer wissen........
Laatst bijgewerkt door KootMiraDrum op 29-11-05 18:04, in het totaal 1 keer bewerkt

KootMiraDrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 18:12

Zit net wat oude foto's van 1 van de pbase.com accounts te bekijken. Kijk, DAAROM wil ik nou sneeuw hebben! Zonnetje erbij, mooi licht.......... kwijl....
Foto's zijn van 3 maar jl.
http://www.pbase.com/natalianl/332005

desillies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 18:19

dobbel schreef:
ja lien in april maar staad nog niet vast hoor, licht er aan hoe hij zich uitgroeit,

Vanaf januarie gaat de leeftijd bij paarden op papier 1 jaar omhoog dus ook al zijn ze nog maar 2,5 ze worden wel gewoon gekeurd voor de dekdienst, venco en volgens mij nog iemand van vorig jaar was ook pas 2,5,

Lien toch leuk dat je wel gaat komen naar de B keuring hadden ze dat vorig jaar ook maar gehad had een hoop geld gescheeld.

was de dikgedrukte zin ook voor mij bedoeld ??
komende April is Baloe toch nog maar 2 dan??
ooohh ships,Biggles moet ik zeggen

maar afijn laat maar,ik geloof dat we het allebei over iets anders hebben hahhahahahahaaa

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 18:25

Hallow

Chub, toch fijn hoor een verzorgster, haalt toch de druk er een beetje af als ze het eea kan overnemen.

Des, wat fijn dat het beter gaat met Christi.

Roos, lekker gevoel he, z'on waakse hond.

Abby, heel mooie foto.

Nikita, je paardje is al heel mooi, en dan lijkt me dat extra als ze een mooie gestrekte draf laat zien.

Tricky, wat een schatje is Abby.

FK, wat een te gekke sneeuwfoto's, ik wil ook z'on pak sneeuw.

Vandaag lekker relaxt gereden en die bolle zijn staart en sokjes gewassen, waren best goor.

Allemaal een gezellige avond toegewenst.

SuperRoos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 18:30

FK, wat is kootje toch een prachtig beest, heerlijk om naar te kijken, super die foto's!

vandaag bericht gekregen van ziekenhuis weer, inschrijfformulier voor mn linkerknie,
begin februari, als het iets eerder is net als vorige keer lig ik er met mn verjaardag... bah

Lucy_1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 18:33

Bale SuperRoos van je knie....

Fjordkootje wat een mooie foto's heb je toch weer....

Weer mooie foto's voorbij zien komen.... He, soms wou ik dat Lucy ook 10 cm hoger was. Lijkt me toch wel gaaf een grote tinker.....

SuperRoos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 18:35

ja achja moet maar gebeuren, anders komen we helemaal nooit ergens

Whis_Serada

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 21:48

das bale roos, maarja het moet gebeuren he.

fjordkootje echt te gekke foto's meid.
en wat heeft die het naar d'r zin in de sneeuw zeghihi

IndianaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 22:32

zit even snel bij te lezen en dan zo lekker warm douchen en m'n bedje in met een boekje....
zie ik net de foto's van Fjordkootje...
wat vind ik DIT een ongelofelijk lieve en mooie foto!!!

Afbeelding

dat moest ik even kwijt...nu jullie verhalen (3 pagina's gauw verder -terug-lezen). Trusten voor straks allemaal!

PS...FK, wil je me laten weten hoe de broeken van XL Equestrian zitten? En je jas natuurlijk!!!

trusten!
Laatst bijgewerkt door IndianaJones op 29-11-05 22:35, in het totaal 2 keer bewerkt

flicka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 22:50

Even melden. Echt mooie foto FK! Heeft er niemand een ingereden tinker van minimaal 1.50 te ruil voor een spannende haflinger merrie van ruim 2 1/2? Met bijbetaling. Pensionbazin is nog op zoek naar een fatsoenlijk recreatiepaard en heeft echt geen tijd om haf in te rijden. Is wel de grootste maatjes met Sox maar 't wordt tijd dat ze opvoeding krijgt
Paarden staan nu 's-avonds op stal met lekker voordroog en op tijd hun biksjes. Het vlas bevalt goed. Alhoewel het niet de afspraak was haalt stalbazin '-morgens héél vroeg de mestballen al uit de stallen en 1 of 2x per week de natte plekken eruit. Net zoals ik vroeger met handschoentjes, haha. Van het weekend komen de 2 kwpn'ers erbij dus ik ben benieuwd hoe dat gaat. Die komen eerst een paar dagen in het weiland ernaast te staan zodat we geen gejaag in het land krijgen. Naast Sox komt een ruin dus tenminste geen merrie met kwpn-gedrag.... (heb er niet al te beste ervaringen mee).

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 22:52

leon, ik denk idd dat ze met hun goede bedoelingen niet op dezelfde golflengte als jou zitten. zou het helpen als je er iets van zou zeggen?
dit zijn zaken die je anders altijd zelf moet doen? er is geen stalhouder oid die dit doet en het zit dan zeker ook niet bij de prijs in?

leuke foto's gezien, dikke buikjes, krabbelende paarden, rol filmpje, mooi opgerichte meagan en cutie kootje....