[TI] [HK] Voor alle liefhebbers van onze gesokte vrienden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sandra1984

Re: [HK] Voor alle liefhebbers van onze gesokte vrienden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 20:14

jammer dat t zo ver weg is van mij :P
Lijkt me echt een ideaal iets!

marjootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 20:25

Ooooooh het gaat zo snel hier, dan probeer ik wat te onthouden, en dan weet ik het niet meer.

wat ik wel heb onthouden was het bitloze verhaal, dus toch even gauw mijn reactie.
Wij hebben van al onze paarden van de ene op de andere dag de bitjes omgeruild voor bitloos, wat een verademing, zowel voor ons als de paardjes.
Van de 8 rijden we er nu 6 bitloos (2 zijn nog te jong) en wij gebruiken kaakgekruisd.
Ik ben Nino dus nu ook gewoon bitloos aan het inrijden, en dat gaat tot nu toe helemaal goed.

De tekening vind ik ook super mooi.

En ik las ergens dat het met veulen van Carolien weer beter gaat, helemaal super.

Enne verder weet ik het niet meer............

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 20:28

Wist niet dat je zo dichtbij zat Eef! Als de boer er oooooit mee stopt houd ik het in gedachten. :)

Ze hebben hier veeeel wei. :D (niet altijd handig als ze achter staan en je hebt ze nodig :P )
Stukje van de wei is op het filmpje te zien. Nu staan ze in de paddocks, te zien bij 0.43 op het filmpje.

Let niet op t commentaar van me ma :')

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 20:32

Helaas was het veulen-nieuws van korte duur. Gisteren heeft ze weer een koliekaanval gehad, dus ze staat nu (weer) met pijnstillers. Hoe het komt is een raadsel, dus als iemand tips heeft graag! Wormen, zand is ze op gechekt, en was allemaal goed. Voor de zekerheid heeft ze wel een wormkuur tegen spoelworm/veulenworm gehad. Ze heeft afgelopen week alleen hooi gegeten, en geen vreemde dingen gedaan of gehad.

@Marjo; Heb je ook andere bitloze optomingen geprobeerd of beviel it gewoon direct? Ik ben zoekende voor mijn merrie, maar kaakgekruist leek mij juist niets.

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 20:36

Aaah nee. Leek het net goed te gaan. Wat sneu zeg !!

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 20:49

Goh, wat hebben jullie weer gekletst zeg! Zat helaas de hele dag in de boeken, rot examens! Morgen wiskunde :(

Vandaag liet ik Tinky beneden in de wei, crosste ze als een gek naar beneden en sprong ze over het slootje, terwijl de nieuwe bewoners in onze straat aan het kijken waren met grote ogen :+ (Ze hebben zelf ook een paard ;) )

Oei, Caroline.. Staat je veulen op stro? Mijn Tinker kreeg waarschijnlijk koliek door teveel stro te eten in korte duur. Ze heeft ook eens een klein koliekje gehad door vreemd hooi(ze was op een keuring met vorige eigenaars en kon niet tegen het andere hooi) en te koud water. Maar toen kon je het gewoon 'weg stappen'.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 20:59

Ahh caroline, wat klote, sterkte!

Gekke tinky!

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 21:55

Veulen staat idd op stro, maar dat is nodig voor haar been. Ze knabbelt er wel van dus het zou wel een idee zijn inderdaad. Water brengen we al op temperatuur sinds ze vorige week koliek had idd. Beetje balen wel, want ze is er echt flink zielig van.

Kwam Tinky wel weer terug gesprongen dan? Of heb je haar op moeten halen?

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 22:18

lotte:het rijden ging op zich wel weer goed hoor.Door de natte,modderige bak lopen vindt ze niet bepaald leuk en daarom hadden we hem maar even dicht gedaan.Ze leek iedere ronde de bak uit te willen gaan.galop hebben we maar niet gedaan omdat haar evenwicht nog niet zo goed is.ze struikelt nog regelmatig. onhandig ding..
uiteindelijk ben ik er ook nog even een paar rondjes op gegaan.Als voorwaarde wilde ik dat ze haar vast zouden houden.jaja heel ff maar vervolgens lieten ze haar los en daar stapte ik alleen door de bak.gelukkig voel ik me steeds rustiger,maar op zo'n moment zou ik er echt af willen springen.ja ja ellie leert het nog wel. {:) hier krijg ik echt een goed gevoel bij /3

caroline:tjeempie weer een koliek aanval.wat verschrikkelijk.was ze net een beetje hersteld,komt er een nieuwe aanval.ik hoop dat je gauw achter de reden van de koliek komt en het diertje snel hersteld. :(:)

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 00:51

Oke ga me voor stellen,

Ik ben Lor (roepnaam),
Ben van België.
15 jaar jong
Mijn interesses zijn paarden, fotografie, boeken, twilight, .....

Mijn pony (die is 1m38 ) Jack,
Is een tink van 4 jaar,
Ik doe grondwerk, vrijheidsdressuur, recreatief rijden (mijn mengeling van engels-western :') ), bitloos rijden, ...
Hij is een ruintje en echt een lievertje.
Heb hem nu 4 maanden en voor de rest ik zet het hier wel neer als ik meer inspiratie heb :j

foto van Jack en zijn hobby :') :

Afbeelding

Iets duidelijke wat ik bedoel :
http://www.mijnalbum.nl/Foto-6QXVPWQ4.jpg

Becs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 01:22

Wat is er weer ongelooflijk veel bijgekletst even kijken of ik het allemaal nog op een rijtje krijg...

@Caroline: Heel erg veel sterkte met je veulen. Ik zou inderdaad ook even kijken naar het stro.

@sandra: Nog steeds tevreden op jullie nieuwe stekkie??

@Simone: Zijn je manen verder heel gebleven en wat kan jij goed tekenen zeg!
Ohja en €350,- voor een stal!!! Effe normaal zeg, krijgen ze daar goud te eten??

@hetlevenwint: Welkom hier!!!

@ Kaat: Wie weet kom je Calypso hier wel weer tegen.

@Lotte: Ik hou ook echt van dat onregelmatige werk en dan ook nog graag met veel afwisseling :P. Ik werk nu als decemberhulp in een speelgoedwinkel en ga in Januari weer op zoek naar iets nieuws, kijken wat ik dan weer tegen kom.

@Jolanda: Dank je wel voor je medeleven. Ik geloof sterk in een paardenhemel en Ug is daar samen met zijn moeder aan het genieten.

Ik ben ook nog aan het denken over een bitloos hoofdstel voor Caitlynn, ben momenteel informatie aan het inwinnen over de Rambo Micklem Multi bridle, dus mocht iemand er ervaringen mee hebben dan hoor ik het graag.
Aangezien Caitlynn haar wolfskiezen nog heeft, moet ik haar van de tandarts laten wennen aan iets in haar mond ( zodat de schok van de mondsperder niet zo groot is). Vandaag heb ik het halstertouw in haar mond gelegd als “bit”, het effect was zeer lachwekkend, ze bleef maar spelen en met haar tong duwen, maar ze vond het ook wel interessant of zou dat aan het snoepje achteraf hebben gelegen… :D

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 10:14

Welkom hetlevenwint, leuke tink heb je!

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 12:20

Hallo allemaal,

Werd even weer aan bokt herinnert :o
Langzaamaan de bubbel een beetje uitbreiden.

Ik heb weer leuke foto's voorbij zien komen en een longeerfilmpje. :D
En de active hit stal in Rhoon hebik wel eens van gehoord. Grace staat ook van de winter binnen, maar er is wel een zandstuk waar ze lekker buiten kan lopen. Ik betaal 220 voor alles, voer, weidegang, mesten, hooi en algeheel onderhoud aan stallen en noem maar op. Ik sta gewoon bij iemand aan huis met 6 pony's en 1 paard. Ze gaan ook per paar op een stuk land. Zo blijft het gras en het land erg lang goed en staan ze pas sinds november binnen. In de omgeving is het bijna niet mogelijk om 24/7 buiten te staan helaas. Maar dit is het best mogelijk.

Verder heb ik nog wat foto's gemaakt. Grace is beste maatjes met een Tinker van een vriendin van mij, Chance. Een 10 jarige ruin.
Hier heb ik wat foto's van de inmiddels 4,5 jarige Gracey :-)

Gracey en Chance
Afbeelding

Is het geen leuk stel saampjes??
Afbeelding

Afbeelding
Lekker dier <3

En lekker afzetten om te rennen
Afbeelding

Buiten lekker door de wijk voor de verandering:
Afbeelding

Vreetzakje op stal
Afbeelding

Met de wind in je manen <3
Afbeelding

KerstGrace!
Afbeelding

Nou is ze al niet een hele mooie grote dame geworden??

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 12:25

wat een leuke tinkertjes er weer bij :D

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 17:06

Welkom Lor!

Leuke foto's van Grace! Ze is prachtig!

Becs, ik betaal ook 305 euro per maand aan 'stalling' hor :o

Leuk filmpje Simone :D

[TI] Hoi Hoi Iedereen!!:)
Als ik zie dat deze tinker uit een merrie komt die net zo weinig tinker is als clover moet het wel goed komen als ik haar laat dekken toch :D?

james_bont

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 17:08

Wauw,Grace is mooi zeg...

marjootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 19:35

Welkom @Lor

Jeetje carolien wat balen dat ze weer koliek heeft gehad, ook ik zou zeggen hou het stro eens in de gaten, heb het ook al vaker gezien dat ze van stro koliek krijgen.
Hoop dat de oorzaak snel gevonden word.

@jess, wat is Grace mooi getekend, heel mooi paardje

Nou weet ik niet meer wie het vroeg, maar wij hebben gewoon kaakgekruisd geprobeerd, de ene pakte het wat makkelijker op dan de ander.
Als ze het kennen om te wijken voor druk op het hoofd moet het lukken.
1 van de paardjes snapte in het begin niet van dat hij rechts moest als hij links druk voelde, maar met beetje geduld is dat ook goed gekomen.

Enne ik vind 350 euro voor stalling wel erg duur hoor, zit daar wel alles bij in?
Dat ben ik per maand kwijt voor 3 paarden...........met alles erop en eraan.............doen we wel de volledige verzorging zelf.

Sandra1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 20:04

Becs, nou ik moet wel wennen. king gaat van 24/7 buiten naar stal (hij staat overdag wel buiten) hij vind zn buren nog niet leuk, riep mij toen hij me zag(normaal negeert hij mij, hij is veel te druk bezig met andere dingen normaal)
dus hoop dat ie gaat aarden daar.. hij hangt enorm aan mij en zoekt mij heel de tijd op(poetst erg lastig hahahahaha)
maar we staan er pas sinds zaterdag..

marjootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 20:23

@sandra, dat zal voor hem zeker wennen zijn, en jij bent nu natuurlijk het enige vertrouwde wat hij nog heeft.
En ze hebben nu eenmaal tijd nodig om op een nieuwe stek te wennen, maar het gaat vast goedkomen.
Waarom ben je verhuisd? of heb ik daar weer overheen gelezen.......

Sandra1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 20:26

heb ik niet geschreven in eerste instantie ;)
op mn nieuwe stal is volpension. Ik kan in de winter veel minder met mijn benen(rotte knieën, springschenen waarmee ik in de kou niet veel kan) en dan is mesten heel zwaar. Ook nog wat andere dingetjes die het internet niet op hoeven ;)

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 20:46

Zo, eerst even mijn lijst met boktnamen en gewone namen erbij pakken hahaha....

Hier ben ik ook weer eventjes... Jullie hebben echt al veel geschreven. Moet behoorlijk wat bijlezen zo...

Eerst even beginnen met Caroline:
Caroline: Wat ontzettend naar om te lezen over je veulen zeg. Dachten dat het zo goed ging. Ik zou idd ten eerste ook het stro in de gaten houden, maar van 'wat knabbelen' op stro zouden ze toch niet zomaar koliek moeten krijgen?!
Wat ik ten tweede willen zeggen: ik heb wel eens bij een paardje gelezen dat er iets mis was met de darmen zelf. Dus geen verstopping door het voer ofzo, maar echt iets met de darmen zelf wat dan als gevolg verstopping/koliek geeft. Ik weet noet of je vanaf de buitenkant met een soort van echo apparaat kan zien of de darmen helemaal oke zijn. En ik weet ook niet of je dot an gedaan had, maar kon het me niet herinneren. Maar dit laatste hoop ik niet voor je natuurlijk, maar het kwam zo in mij op, dus wilde het wel even vermelden.

Sandra, ja een verhuizing is best heftog voor een paardje natuurlijk. Dan gaat deze ook hangen aan hetgeen wat hem bekend is, en dta ben jij in dit geval. Had ik ook toen ik met Stafanja ging verhuizen, alleen dan naar 24/7 buiten. Dan bleef ik gewoon net zo lang bij dr staan tot ze weer dr eigen gang ging en ze mij niet meer nodig had. Alleen is dat beetje lastig met een stal haha...
En idd hoeft bitloos niet voor iedereen te werken. Net zoals het soort voer. Het ene werkt voor het ene paard wel en voor het andere niet. Als je het maar opvangt en er wat mee doet, dat is belangrijk :-)

Mona ga ik ook straks inrijden met een bitloos hoofdstel. Ik heb het hoofdstel van dr Coock. Is een kaak gekruiste. En in principe is het ook de bedoeling dat ik dan later ook op bit ga. Gewoon voor de afwisseling. Ik wil dr zo veelzijdig mogelijk maken.

Ik betaal trouwens 90 euro aan mn stalling. Dat is dan excl. Hooi word wel geregeld, maar moet dus nog betaald worden. En dan krachtvoer er nog bij. En dan al het werk zelf natuurlijk. Maar daarvoor heb ik nu dus 1 hectare land, een paddock en schuilstal en alle benodigdheden en als er iets moet gebeuren dan zijn ze er dezelfde middag nog en maken ze het. Perfect dus....

Karlijn, hoe is het nu afgelopen met de deken van je stalgenoot?

Jess, leuke foto's.

Lor, welkom hier. Leuk paardje heb je...

Ellie, wat leuk te horen dat je op je paardje hebt gestapt. Ikzelf zal ook die hele malle molen helaas nog door moeten met mn angst.

Kaat, je zal wel geschrokken zijn dat ze zo het slootje over is gesprongen. Stond ze toen ook helemaal los, of in andersmans weide ofzo?
En hoe is je wiskunde gegaan?
Ze hebben er trouwens wel hele leuke tinkers te koop op dit site? Welke is jullie veulen? Wel vervelend zeg allemaal... en jammer dat je niet zelf terug kan kopen.
En die foto's, wat een verschil...

Simone, leuke filmpje hoor!

Eva, leuk filmpje. Zelf longeer ik idd ook nooit met lijn hahaha. Alleen maar lastig vind ik persoonlijk hahaha...

Andrea, even gemist, maar je gaat een nieuw paardje ophalen in december? Wie wat waar???

Kailonne, wat een mooie tekening zeg!

Zo heb 3 paginas terug gelezen.... Hoop dat dat voldoende is hahaha...

Zo ben ik weer even. Lees wel altijd mee, maar regaeer alleen niet altijd.
Hier helaas al aantal daagjes ziekjes thuis. Weet niet helemaal wat er aan de hand is. Alles is een beetje vaag. Nu nog steeds erg moe en hoofdpijn. Morgen weer te werk, maar ook ff bloed prikken.
Mona gaat het wel erg goed. Gelukkig heb ik zo een grote bak dat ik maar 1x per dag hooi hoef te voeren, dus hoefde afgelopen dagen maar 1 keer heen. Is wel fijn. En met die ene voerbeurt hebben ze 24/7 hooi. Mooi geregeld dus.
Voor de rest ben ik rustig aan bezig met dr benen aan te raken. Gaat op zich wel erg goed. Alleen vandaag werd ze opeens uit et niets ontzettend angstig. Maar goed, wel met ontspanning 'afgesloten'. Ik geniet echt nog elke dag van mn 'eigen' plekkie en ik hoop dat Mona ook snel de volledige rust gaat krijgen. Ze is namelijk nog wel steeds snel van slag als er iets gebeurd....
Verder ben ik nu bezig met het overschrijven van Mona op mijn naam bij het ICS. Ook gelijk Staf dr paspoort meezenden en krijgt die een aantekening. Ik merk de laatste tijd dat ik toch weer wat meer moeite heb met Staf dr overlijden. Dat het echt moet slijten nog. Heb t er echt nog best moeilijk mee. Mn maatje, zomaar weg.... Hopen dat het snel beetje gaat slijten...

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 21:17

Sandra: wat rodt dat je niet veel kan swinters met je benen.

Welkom Lor !

Namens mij en Kayleigh een kerstkaart voor alle liefhebbers van onze gesokte vrienden :D
Afbeelding

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 21:20

Zo.... Eindelijk was ik er ff klaar voor mn profiel aan te passen. Wel even emotioneel weer. Wat mis ik Staf zeg, ook al ben ik ontzettend blij met Mona hoor... Het is allemaal nog niet verwerkt, en ik ben bang nog lang niet...

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 21:23

Mara:
Ik snap echt précies wat je bedoeld!! Heb eind augustus ook mijn oude pony in laten slapen. |(
Vind Kayleigh ook een schatje, maar wat ik met Fun had weet ik niet of ik dat ooit nog zal krijgen.

Geef je verdriet een beetje de tijd.

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 21:25

Ja ik heb ook bewust voor een iets jongeren gekozen. Zo heb ik wel de zorg, wat ik zo fijn vind aan de paarden en wat ik ontspannend vind, maar het echte trainen hoeft nog niet, en daar ben ik emotioneel ook nog niet klaar voor... Maar gaat vast allemaal goed komen... Met ons allebei!