Ik heb van oorsprong een Leidse rollende 'r' , heb familie in Leiden waarvan 1 tante het zelfs presteert om in het woord tuinhekje een r te laten horen. Die 'r' schiet er wel eens doorheen, evenals wat woordjes Flakkees en ik heb een paar jaar paarden bij Brabanders verzorgd, dat komt soms ook bovenborrelen.
mnkortleve
Geplaatst: 28-10-09 22:29
Ze hebben mij wel eens gevraagd of ik uit Rotterdam kwam.
Anoniem
Geplaatst: 28-10-09 22:31
Ik durf idd ook wel eens accenten over te nemen... Vooral Vlaams.
Ik dacht dat ik dat afgeleerd had Leon?
Alhoewel... vanmiddag op werk.. dan wilde mijn baas (in Flevopolder opgegroeid, wel eigenlijk een Zeeuw van geboorte), ook van 'eind tot eind' (kan ik echt niet plat opschrijven, maar da's de vertaling) zeggen. Hij kreeg het niet voor elkaar... Maargoed, mijn ene collega is een Belg, en de ander een Limburger, dus die kregen het ook niet uit hun strot... En ik gelijk de juiste versie... Zaten ze me aan te kijken alsof ze water zagen branden...
vaders familie is limburgs, moeder en vader hebben in rotterdam gewoont. ik woon al mijn hele leven in brabant en werk nu ik skijndel waar een schaar een skaar heet.
ik ga maar eens douche, morgen weer voor half 6 bij mn lieve knuffels staan om ze te voeren. (wel heel leuk, ze zijn zo blij je te zien dat ik het dan niet meer erg vind dat het zo vroeg is. vanochtend ook, lag avelyn tussen Odinn en mitchel in)
Hier proaten we ook plat!! hihi!! Nou ja, een beetje dan..... En bij andere mensen praat ik heel netjes ABN!!
Ga zo douchen maar niet voordat ik heb gezegd dat mn les heerlijk ging! Er warenw el weer veel bakkabouters maar we hebben ze weggejaagd en toen konden wij rustig rijden. Rechtrichten, stelling, ontspanning dat waren de hoofddoelen van vandaag!! Ook stukjes geoefend met wijken, moeilijk maar uiteindelijk wel ok! Vandaag even geen galop, ik had/heb veel last van mn buik.... Hoe daar aan kom?? Geen idee maar vervelend was het wel met rijden! Na de les ook even de nieuwe naambordjes opgehangen. Nu afwachten wanneer de eigenaar het ziet!
haha leuk Carola van die bordjes! is vast een hele leuke verrassing!! en fijn dat het rijden fijn ging! hopelijk gauw weer wat minder last van je buik!