[TI] **recordpoging tinker rit**

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Poosje81

Re: **recordpoging tinker rit**

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 19:49

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 19:50

Rosey schreef:
Dat zwarte tinkertje was van een meisje dat naast mij en Rosey stond met hun trailer. Ze staat achter Niels op de foto op pag. 31. Voor de rit was ze al behoorlijk gestressed met haar paardje bezig. Tijdens de rit reed ze ergens achter mij en vloog een paar keer tijdens de rit uit de rij, waardoor de andere tinkies ook wat onrustig werden, best irri! Maar wie het was? Geen idee!

Trouwens Niels, ik vond jou ontzéttend stoer op je western zadel en je tinkertje was gaaf zeg!

groetjes,

MariëlS

Precies de reden waarom ik Kit thuis heb gelaten Haha!
Met die stiekume galopjes (waarom nou toch?) van bepaalden had ik dus echt in de boom gehangen Bloos

Rais

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 20:01

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 20:14

So dat zwartje Ziek daar zouden Say (en ik) ook lichtelijk gestoord van worden als dat vaker zo ging ...

op film zie je idd beter hoe lang de stoet was Cool

en weer leuke foto's Ja

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 20:30

Kan ik me voorstellen Grid. Het was ook beter geweest als ze hem even de andere kant op had gestuurd. Maar je hebt nu eenmaal niet volledige controle. Lijkt ook een beetje op een ongeleid projectiel Knipoog Volgens mij hoor je haar ook gillen. Als je zo'n energiek paardje hebt kun je beter op tijd arriveren en dan wat "voorwerk" doen en niet meteen uit de trailer in stap achter zo'n kudde aan.

Shayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 20:31

Leonoor schreef:
Shayla schreef:
En nog een link naar foto's door "ons hier" gemaakt :

http://www.mijnalbum.nl/Album=CJCN8UZG

Volgende keer wel 'HOI' zeggen he, als je langs komt gedraafd Knipoog

Sorry ! Had je alleen even in de vlucht gezien Bloos
Bij deze alsnog : Hoi Leonoor en Baggio !!!! Doei! Haha! Doei!

Heb ik het nu een beetje goed gemaakt ? Haha! Tong uitsteken

Flicka : Op het filmpje hoor je inderdaad Hooooo Hooooo Ja

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 20:44

Lachen Lachen Beetje zoals Anky deed toen Salinero uit zijn pan ging....

Ben blij met deze betere pc, kan nu iig fimpjes zien en meegenieten.

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 20:46

geen galop is geen galop, geheel volgens de regels die zeker bekend waren. Een knetter paard vind ik iets anders dan bewuste laten schieten!

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 20:51

zover ze tegen mij gezecht heeft laat ze het niet bewust gebeuren, maar goed daar kan je lang of kort over discuseren.
ongeveer op 2derde van de rit ging het dier er ook met haar vandoor en zo belande ze achter mij, ze zijn toen ook echt hooo en ging ook net goed, ze was de beugels al kwijt.
vond het ook niet fijn dat ze steeds bijna achetop viane knalde maar goed je doet er niets aan.

Dat zijn dingen die kunnen gebeuren op dit soort happeningen, paarden kunnen toch anderes reageren als dat ze thuis doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 20:54

Dobbel dat is waar. Ik heb mijn tinker thuis en op wedstrijden goed onder controle. Maar dit was wel veel voor der. Ik had mijn tinker ook niet goed onder controle.
Maar goed dat weet je toch niet van te voren dus ik denk dat het bij dat meisje ook een beetje zo was.

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 20:57

Had net al getypt, wèg post Boos!

Maar enfin, volgens de ruiteretiquette hoor je te vragen of je mag passeren. En als de regels waren "geen galop" dan dus geen galop of ze had hem moeten keren of op een volte moeten zetten. Maar je hebt het niet altijd in de hand. Als ik paarden in stap wil passeren in draf (nooit in galop!) roep ik van te voren of ik mag passeren. Ruiters kunnen dan hun paard in de hand houden. Meestal word ik trouwens gepasseerd Lachen Maar zoveel bosruiters zie je hier vreemd genoeg niet, zijn allemaal bakrijders.

Maar het filmpje vond ik echt leuk, geeft toch een impressie van de hoeveelheid tinkers. Indrukwekkend hoor.

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 20:59

Ja dat weet ik wel zeker meisje/vrouw vertelde nog dat het een jong dier was die nog heeel veel moest leren en dat de knopjes nog lang niet goed bevestigd waren, en dat het nu met alle comotie nog wat erger was.
Ik had haar nog gezecht van als het thuis al niet goed was had ik niet meegegaan maar goed dat is je eigen keus.

En tja die regels flicka ken ik ook niet hoor, als niet bosruiter weet ik dat dus niet,
Al zou ik nooit een ander paard in galop of draf passeren, tenminste niet zelfbewust.

En er waren er genoeg die galopeerden die dag, stuk inhouden en dan bijgaloperen. gebeurden achter ons ook zo nu en dan.

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 21:21

Ok, inhouden en bijgalopperen moet kunnen, maar niet er voorbij stormen. Sox wordt van alleen stappen ook ongedurig, zeker in een groep dus die moet ik af en toe even laten gaan en als ik met een groepje rijd doe ik dat even op een zijpad. Heeft niemand hinder van. Ongedurigheid duurt ook niet lang hoor, maar ze moet haar ei even kwijt.

Het was voor dat paard wel een goeie ervaring denk ik en het is goed afgelopen. Voor hetzelfde geld gaan er een hoop aan de kletter.
Laatst bijgewerkt door flicka op 03-10-06 21:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 21:22

Heb ook gegaloppeerd Bloos Maar dat waren kleine stukjes die andere draafden die wij in een heeel rustig verzameld galopje deden (zit zo lekker Nagelbijten / Gniffelen )

Ze vertelde dat jonkie inderdaad nog maar 4 was, normaal reed dochter (hang me er niet aan op) erop en liep zij ernaast. Die van 6 die ze nog had was nog veel gekker

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 21:25

Als ik met vriendin met Fries rijd ga ik ook vaak in een verzameld galopje want die van haar draaft zo verrekte snel, kan Sox niet bijhouden... Het gaat allemaal heel beheerst dan hoor maar die Fries is groter en sneller en kan énorm draven.

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 21:59

Draf kent Mo niet als ze de rest ziet draven dus ik heb ook wel eens een paar galoppasjes gedaan.
Maar wat met deze pony gebeurde was iets heel anders, dacht even dat ie onder Baggio door zou schieten.
Of ze het bewust deed of niet laat ik ook maar even in het midden.....

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 22:15

Haha, vast niet bewust als ik dat hooo hooo hoorde op het filmpje. Was wel een stunt geweest zo onder Baggio door, my god, gelukkig is dat niet gebeurd! Als een paard galoppeert naast of achter een ander dat snel draaft is er toch niets aan de hand verder? Zolang je je paard maar bij je kunt houden. De een is nu eenmaal sneller dan de ander. Maar dit was zo te zien ietwat een ongecontroleerde actie Knipoog

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 04:54

ook wij hebben gegaloppeerd achterop, stukje ingehouden en dan ff bij, gewoon omdat ze wat energie kwijt moesten, wij waren de allerlaatste, dus niemand had er last van, bij het verdwalen ging mijn groepje een bepaalde kant uit, ik wilde met hun mee, ben dan wel zo netjes om even te vragen of ik bij de andere paarden weg kan draven, toen we nog met ons groepje van 6 over waren hebben we wel lekker gegaloppeerd, zelfs wat stammetjes gesprongen, kon ook want we hadden alle 6 goed controle.

dat zwarte tinkertje, dat lijkt mij niet expres gaan, is gewoon een arabisch tinkertje hihi

Thanks Leo Bloos
Chuck heeft nu eenmaal z'on witte staart, heb gewoon mazzel, als ik de staart van mijn merrie 100 keer was word het nog lang niet zo mooi wit als die van Chuck Huilen

Mariel S Thanks, heb jou helaas niet gezien.

San, wat kan Shay gekke bekken trekken in de trailer zeg Haha!

Rosey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 10:10

stalnijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 12:35

ik reed een beetje achteraan.. gegalopeerd heb ik niet, wie weet 5 passen.. paardje wat ik bij had heeft niet echt een rem zodra ze heeft gegalopeerd dus dat deden we maar even niet

spocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 15:19

volgend jaar weer!!!!!!!!!

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 15:26

spocky schreef:

Zou het? Ik denk het niet.... maar anders hoop ik wel van de partij te zijn!

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 15:27

Ik woon in Kootwijk, ik wil ook wel mee! Alleen ik heb een Lusitano. Haha!

spocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 15:28

R_ChiChi schreef:
Ik woon in Kootwijk, ik wil ook wel mee! Alleen ik heb een Lusitano. Haha!

verfje ziet niemand Haha!

xsiroccox

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 17:44

spocky schreef:

Ik geef me bij deze op Haha! .

Wij hadden een geluk bij een ongeluk... We waren te laat door die klapband, maar daardoor konden we samen (2 meiden) de groep "inhalen" en was een galopje geoorloofd *LOL* En aangezien ik mijn tinkie nog niet zolang heb, was het wel lekker dit even in alle rust te kunnen doen!
Tja, mijn tinker is ook nog maar 3,5 en ik heb lang getwijfeld of ik dit wel met hem zou proberen, maar hij was thuis al zo relaxed dat ik dat wel met hem aan durfde. (En hij heeft tijdens de rit geen pas verkeerd gezet!!! Afgod ) Als hij thuis al druk was geweest had ik wel een jaartje (ofzo) gewacht. Dit record moet toch wel een keer weer verbeterd worden Haha! .