[TI] Aparte tinkers!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 09:12

HTM schreef:
Volgens mij stelde ik ook de vraag of het apart was en had daar gewoon nee ook op volstaan ipv dat mijn tinker geen tinker is, het topic niet bedoeld is voor gewone zwarte paarden en dat die van mij meer fries is.

Maar ergens wel blij dat jullie haar als "tinkerkenners" niet zien als tinker want dat betekend dat ik goed m'n best doe om haar mooi in vorm te krijgen en te houden :Y)

Haha ok dus tinkerkenners vinden het alleen een tinker als ze dik zijn? Nou nee hoor. Heb er hier een in de dressuursport lopen en die is eerder schraal dan dik.
Ik heb er 12 lopen, tinkerkenner ben ik wel. Ik heb alleen geen aparte kleurtjes, ik zie liever een mooie simpele zwart of bruin bonte.

Jou foto's zijn niet voordelig voor je paard, ze is luxe, erg luxe mn beenwerk maar ook body (en nee dat is geen vet) en het behang is zeer matig.

Maar hey, wat boeit het wat voor label je erop plakt als je toch gewoon lol hebt met je paard?

cp112

Re: Aparte tinkers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 09:13

Maar voor Brulée maak ik een uitzondering. Jemig wat is dat een mooi dier. Bijzonder kleurtje

Allienda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 11:44

cp112 schreef:
Maar voor Brulée maak ik een uitzondering. Jemig wat is dat een mooi dier. Bijzonder kleurtje

Ik sluit me hier helemaal bij aan.................Ook niet van de aparte kleurtjes, geef mij maar standaard tinkers, bruin of zwart bont. Maar Brulee <3 <3 <3 is denk ik de uitzondering die de regel bevestigd <3

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 14:18

Als je niet van kleurtjes houdt is het ook niet nodig hier offtopic te gaan en te klagen over wat mensen hier plaatsen. Er worden wel vaker niet bijzondere kleurtjes geplaatst en dan zeg je leuk en scroll je verder. Negeer het desnoods en katen we het verder leuk houden.
Kunnen jullie prive verder gaan en de discussie verder achterwege laten zodat de rest van foto's kan genieten? Ik houd namelijk wel van kleurtjes en stoor mij er niet echt echt aan nu als mensen een gewone kleur plaatsen.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 15:03

Seriously. Omdat ik zelf meer hou van zwart of bruin mag ik niet in dit topic komen? Ik heb niet gezegd dat ik ze niet "mooi" vind. Type gaat bij mij voor kleur. En ik lees hier om te zien of de "kleur fokkerij" langzaamaan ook verbeterd ten opzichte van type. Wat gelukkig wel zo is. Dat heet interesse.

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 16:00

Dank jullie wel

Ik probeer inderdaad Tinkers met mooie kleuren te fokken , maar daar het type bij te behouden

Maar Lilly hebben we echt als zwartbont gekocht , maar bij het napluizen van haar stamboom , bleek ze een palomino grootvader te hebben
Dus gaan testen en bleek ze smokey black te zijn

Hier Bogus en Boeff
Al flinke knapen vind ik

Afbeelding

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 17:15

Dat is echt zo tof Chantal en meteen prijs met een prachtig mannetje :D

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 17:17

chimello schreef:
Dat is echt zo tof Chantal en meteen prijs met een prachtig mannetje :D

Thanks

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 17:38

Bogus lijkt op zn broer :)

aricia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 20:19

Dat de kleurfokkerij gekruiste sokloze luxe paardjes zouden zijn is niet het geval (meer ).
Ik zie hier,en buiten dit topic, voornamelijk maar goedgebouwde en rastypische dieren voorbij komen.

HTM is vind je merrie mooi ,het is niet het type wat ik zou fokken, maar ik ken wel een stamboek die haar rastypisch genoeg zou vinden en waar ze als Tinker opgenomen zou worden . :Y)

Cindy bijna uitgerekend ,al is ze niet meer van mij ,nog heel benieuwd hoe haar veullie wordt van haar en Forrest
Afbeelding

aricia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 20:38

Mijn eerst gefokte "aparte "kleurtje ,Smokey Black hengst Happy Hour van onze Oonagh en Amadeus

Afbeelding

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 21:38

aricia schreef:
Mijn eerst gefokte "aparte "kleurtje ,Smokey Black hengst Happy Hour van onze Oonagh en Amadeus

[ [url=m/J0P5Qo.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ja gaaf he , verborgen kleur

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 09:55

aricia schreef:

[ [url=m/J0P5Qo.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wauw wat is hij knap!

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 12:45

Wat is Happy Hour gaaf geworden!

Hoe groot is de zilverpearl Hanneke?

De zwarte zonder aftekeningen vind ik wel bijzonder genoeg qua aftekening in elk geval :D

moor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 23:16

Nou dat dacht ik ook!
Je ziet er weinig echt geheel zonder aftekening!!

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 19:50

Spartacus is leuk onder zijn wintervacht uit gekomen

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

GCofOz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 00:56

aricia schreef:
Dat de kleurfokkerij gekruiste sokloze luxe paardjes zouden zijn is niet het geval (meer ).
Ik zie hier,en buiten dit topic, voornamelijk maar goedgebouwde en rastypische dieren voorbij komen.

HTM is vind je merrie mooi ,het is niet het type wat ik zou fokken, maar ik ken wel een stamboek die haar rastypisch genoeg zou vinden en waar ze als Tinker opgenomen zou worden . :Y)

[ [url=m/QJd2GA.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik ben het met Aricia eens. Ik zie ook voornamelijk mooie, goedgebouwde en zeer rastypische dieren binnen de 'aparte' kleuren fokkerij voorbij komen. Zeker het hengstenmateriaal is indrukwekkend te noemen.

snowdon schreef:
Hoe groot is de zilverpearl Hanneke?

De zwarte zonder aftekeningen vind ik wel bijzonder genoeg qua aftekening in elk geval :D

@Snowdon: San Cler Quicksilver is schat ik nu zo rond de 1.45m. En hij moet nog 2 worden (augustus) >;) Van mij mag hij binnenkort wel ophouden met groeien :P

@HTM ik vind je merrie ook apart qua ontbreken van witte aftekeningen :) Zo veel heb je er daar niet van. De enige andere pikzwarte die ik ken die absoluut geen enkele witte aftekening heeft is de hengst San Cler Nero (over rastypische 'aparte' kleurenfokkerij gesproken). Nero is een zwarte met het pearl gen. Mooi in type, goed qua bouw en komt zo te zien niets te kort qua sok.

Afbeelding

Afbeelding

Lepel schreef:
Spartacus is leuk onder zijn wintervacht uit gekomen

@Lepel: Spartacus is zeker leuk onder zijn wintervacht uitgekomen.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 11:36

Nero is mijn favoriete San Cler, al was Cimla Jimboy ook heel mooi in zijn kudde.

Als hij nu 1.45m is zal hij wel een fijne commerciele maat krijgen, er is toch wel vraag naar grotere pearls nu. Maar kan mij voorstellen dat je geen wolkenkrabber wilt hebben :o Dat hoop ik van Deimos ook... Geschatte maat tussen 1.50m/1.55m maar ik hoop dat het stopt bij 1.50m.

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 16:05

Die van mij had prima sokken en manen.
Totdat ze mijt kreeg (was voor ik haar kocht)

Afbeelding

Rechts op de foto is namelijk het zelfde paard maar dan een jaar geleden, de manen zaten toen aan 2 kanten.

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 20:39

:D
De 3 musketiers
Wat een prachtig stel is het toch dit jaar
Echt hele dag heerlijk aan het spelen en zodra ze mij zien , komen ze een knuffel halen <3
Brûlée voorop , haha

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 15:47

Halo vorige week! <3
Zodra het stopt met regenen weer eens foto's met de camera!

Afbeelding

Ben wel verliefd op dit poppetje maar we houden al 2 Guess dochters aan -O-
Dus ze is te koop voor de liefhebber! Heterozygoot bont palomino met hele mooie afstamming.
(Mijn appaloosa staat ook semi-te koop. Hoeft niet weg maar ze is wat klein)

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 21:51

Racemonsters , haha

Boeff achter Brûlée aan

Boeff is te koop

Afbeelding

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 00:20

Poepies :D

aricia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 12:04

Mooi gezicht is dat als de veulens zo met elkaar kunnen spelen

De knoop is doorgehakt , en Finnegan is te koop
Heel erg jammer want hij is zo'n lief en makkelijk ventje , maar ik heb toch geen merries voor hem volgend jaar van mezelf om te dekken ,en hij heeft dit jaar een goed dekjaar met extrene merries ,maar na jaren fokken met extrene merries vind ik het wel mooi geweest na deze zomer . :o

Dus dat mag een ander met hem gaan doen (of niet :D )

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mara2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 12:12

@HTM, ik vind je Tinker prachtig!!