Ik vind Romeo toch zo'n leuk beestje! Ging het goed trouwens bitloos buiten?
Iris92
Geplaatst: 05-01-14 18:23
Thnx!
Ja, eigenlijk ging het gewoon super goed. Alleen hij probeerde nu weleens een straatje in de gaan enzo wat die anders nooit doe, terwijl ik toch vrijwel altijd met losse teugel rij. Misschien toch nog iets onwennig voor hem. En met zijn bit zou die nooit proberen te eten als ik aan het rijden ben en nu probeerde die dat wel. Achja we hebben pas 3x bitloos gereden, dus vond het al heel wat.
Ja ze hebben natuurlijk wel meer vrijheid en ja dan zullen ze dat wel proberen. Heb ik ook een keer gehad, ik rijd niet zo vaak met een lange teugel omdat Dublin dan heel er gaat zwalken en in het begin ook rennen. Er was een vrouw ook mijn oude stal die ook een Tinker had die wel heel rustig is, en ik was toen met haar op buitenrit en hij was ook rustig en we reden naast elkaar zodat Dublin niet alle kanten op kon zwalken. Toen reed ik ook met lange teugel, en we reden een bocht om over een beetje gras en ineens stond hij stil om een lekkere hap gras te nemen! haha
Haha, grappemakers zijn het. Romeo is ook van zn aard ontzettend rustig. Super fijn dier, soms een beetje lui. Maar hij kan ook echt goed voor me werken als ik het hem vraag!
donnar
Geplaatst: 05-01-14 18:47
Ja heerlijk is dat, ontspannen als het ontspannen moet zijn en aan de bak als dat nodig is! Hoewel Dublin toch af en toe vergeet te ontspannen, het is wel een heethoofd
Had je trouwens van te voren al in de bak geoefend bitloos? Hulpen komen toch wel anders door, zeker met een kaakgekruisd hoofdstel. Heb toch veel gehoord dat paarden er erg aan moesten wennen, en in de bak kunnen ze geen kant op. Maar je hebt al buiten gereden dus hij heeft zichzelf al bewezen! Haha
Had ervoor 2 keer in de bak gereden ermee, 1 keer ging die allemaal omdraaien, doet die altijd als die het niet snapt. 2e x was die onwijs braaf. Ik heb een kingekruisd bitloos.
Ik rij altijd met lange teugel met Jack die is dat gewend en ondanks dat heb ik toch nog contact met 'm. Bitloos is met hem wel moeilijk heb nog niet het juiste gevonden voor 'm. Kaakgekruist met de nurtural had ik een dribbelende Jack onder me die echt niet rustig te krijgen was, hoofdstel verwisseld was die gelijk terug super rustig.. nu toch eens sidepull proberen nog eens (in het begin was dat niks maar nu met meer ervaring misschien wel wat) ? Ik moet wel rechtstreeks naar buiten jammer genoeg zou handig zijn zo een een bak kunnen proberen
Jack tja blijft een lieve kleine schat . Prachtige (ex) hengst trouwens op een van de vorige pagina's deze met lange staart.
Ooooh Max is leuk zeg! Hij doet me een beetje aan mijn ceaden denken zo zonder blesje enzo. Heb je nog meer foto's?
Mukkietje
Geplaatst: 07-01-14 19:43
Hier mijn kleintje;
Atalanta
Geplaatst: 10-01-14 01:42
Ik wil mijn tinkertje ook graag even voorstellen, sommigen hier kennen haar misschien al: Zita heet ze. Ze was fokmerrie bij Mero, ik heb haar deze zomer gekocht en ben bezig met haar in te rijden. De basis in stap en draf zit er wel aardig in inmiddels (foto is alweer van een tijdje terug). Hoe klein ze precies is weet ik zo niet uit mijn hoofd maar ik dacht 1.43 ofzo.
Die Ravje is een lekker ding Ga nu iets heel raars zeggen... ik kan niet begrijpen waarom mensen soms zo lang zoeken moeten naar een leuke tinker als ik geld en tijd had dan had ik er veel meer dan 4