[TI] Western tinkers meld je hier!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Paintlinger

Re: Western tinkers meld je hier!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 09:50

Hihi, ja voor jou wel ;)

Ik had daar met Max beduidend minder last van :+

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 11:58

Ik kan me voorstellen dat een imposante verschijning als Max nog wat te zeggen heeft over koeien :p
Kom ik daar aan met m'n kalfjes-formaat pony hahaha

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 21:52

We werken met kleine koetjes :)

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 11:25

Klopt, maar dan nog is Diaz niet bepaald om van opzij te gaan hihi

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 11:28

Het is dan dus de bedoeling om precies dat aan te leren.
Max wás (en is soms) ook bang voor koeien, maar na 10 minuten durfde hij er doorheen.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 13:06

True! Nou wie weet! eerst maar eens de start met uberhaupt inrijden, dan rustig de trail (ook niet zo belastend) en dan kijk ik rustig verder. Koeien-werk kost ook wel veel energie natuurlijk! Eerst maar uberhaupt eens een hoefslag afmaken zonder flauwvallen :o

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 13:08

Ook dat valt wel mee hoor..........zeker die introducerende lesjes, die zijn voornamelijk stapvoets :j

arwen3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 19:33

Paintlinger schreef:
Hihi, ja voor jou wel ;)

Ik had daar met Max beduidend minder last van :+

Ik heb dan ook een echter MERRIE merrie, met watervrees en koeienfobie {:)

Koeien zijn vermoeiend, wel heel erg leuk en zeer zeker de moeite waard om nog een keer te doen. Een volgende keer neem ik halfwas mee. De tinker x quarter, die alles interessant vindt en op alle dingen afstapt die hij nog nooit gezien heeft. Op ons 'lamineerweekend' op het Aekingerzand vond hij de loslopende schapen bijzonder leuk. Die waren volgens hem koeien. Uit zichzelf ging hij ze opdrijven. Bijzonder komisch.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 10:21

Ohw leuk.... hoewel Amber ook al bijzonder comisch kan zijn _O-
Ik kom gewoon weer met Max :j ......... Ik hoop over een tijdje slechts nog 1 paard te hebben. (2 is teveel).

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 13:40

Ik hoop dat je Max dan houdt PL!
ik heb geen koewerk ambities, maar misschien komt het er ooit wel van. De westernonderdelen trekken me niet zo. Dan ga ik liever echt met een kudde op pad door de wildernis! Ik heb ooit eens met Blizz geholpen koeien over te laten steken, dat ging best goed. Ik vind zelf koeien best eng. Ik denk toch steeds dat ze gaan aanvallen. (stom want het zijn net als paarden prooidieren) Misschien omdat Blizz zo klein is en zo koegevlekt dat ik wat weerhoudend ben hahaha.

Ik denk niet dat ik alle vier in Oosterwolde meerij. In feb is er eentje in Exloo waar ik graag heen ga. Hangt er ook een beetje vanaf wat ze uitschrijven in O`wolde. Ik wil wat vaker westernriding en versatile gaan starten.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 14:21

Sil is ook maar een kleintje hoor en heeft absoluut geen moeite met de koetjes (klein of groot)

Trouwens wat zijn de plannen voor het nieuwe jaar met de western tink's ???

Ik ben inmiddels 1 stapje verder en heb een auto die evt een lichte trailer kan trekken (mams is zo gek)
Nu dus nog een lichtere trailer en een e rijbewijs
Lichtere trailer zou mijn stalbaas eens voor gaan rond kijken du s misschien dat die er een weet op te snorren die ik kan gebruiken en of overnemen (is gewoon afwachten en kijken wat die kan en of wil)
En een e moet ik even voor sparen

Ik wil dan eerst wat clinic's rijden zodat sil leert zijn gemak te houden op vreemd terrein
Dan de goedkeuring er door en dan kunnen we los :D (mijn 10 jaren plan :+ )

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 19:36

rommulus schreef:
Trouwens wat zijn de plannen voor het nieuwe jaar met de western tink's ???

Ik wil beginnen met een in-hand trail.. Er is 12 febr een oefenwedstrijd, maar ik denk niet dat ik de financiele middelen heb dan al te gaan ;)
Geen idee wanneer er verder wedstrijden zijn.. ik kan niet veel vinden :(

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 19:45

Ik denk dat ik mijn merrie in de zomer ga starten in de pleasure L5 of L4, afhankelijk van hoe goed ze haar galop gaat ontwikkelen.
Misschien dat ik er Trail L5 bij ga doen, maar dat weet ik mog niet zeker.. Alles is nog wel afhankelijk hoe alles zich financieel gaat ontwikkelen, ben recent gescheiden..

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 19:07

Heb je al de punten voor de L4 DianneM? Je zult moeten kiezen ben ik bang, L5 of L4, je kunt niet in beide starten.

Op www.wran.eu staat een wedstrijd kalender Diaz (datwistjemisscheinalwel) Ik heb geen idee wat er in de buurt van Gouda is behalve Den Haag (NK!!!) hahah

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 21:28

Ja even uitzoeken welke de in hand trail hebben ;) zit er niet altijd bij zag ik..
Tot nu toe de 3 die ik heb bekeken zijn rond de 2 uur rijden.. opzich nieteens het ergste..
maar de in-hand onderdelen zijn vaak sochtents vroeg hihi

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 22:22

Mijn plannen met Max voor dit jaar zijn:

Heel erg veel in het bos rijden, nu we (bijna) verhuisd zijn naar, praktisch, in het bos.
En de showtjes in de buurt rijden om de punten voor de L4 te verzamelen........ Wij willen ook gallop in de patterns *kijkt zielig*

arwen3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 22:49

Hier de plannen:
Amber voor de kar pleurten en lekker op de maandagavond ons uitslozen in de menles. Als voorzitter van een menvereniging is het niet langer uit te stellen om niet een menpeert te hebben. Bovendien kan manlief dan lekker met peerd en kar door het bos hobbelen (alhoewel hij al in galop over het strand van Noordwijk met haar is gehobbeld (braaf peerd, zolang er maar geen koeien zijn en ze het water niet inhoeft :+ ).
Ondertussen met Amber de wedstrijden in de buurt afklepperen als we er zin en tijd voor hebben.

Justin wedstrijdklaar maken. Hij mag waarschijnlijk in Exloo mee in de pleasure voor de oefening. En verder laten we hem lekker uitgroeien. Hij moet nog 5 worden.

Dan hebben we nog Ellie (Eldarion), die moet deze zomer maar wat aan het lichte grondwerk. Hij is twee en gedraagt zich als een echte kleuterpuber.

Met andere woorden: IK ZOEK EEN FANATIEKE BIJRIJDER!!

Want er staat er nog een, die op pensioen staat (mama paard), maar nog best mee kan als handpaard het bos. Komt die dikke dame ook nog eens wat meer in beweging.

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 19:48

Lekkere plannen zeg! Ik geloof dat ik de wedstrijden op een wat lager pitje moet zetten als ik wil sparen voor een(niet western) driedaagse clinic deze zomer. Komt ook wel goed uit want hoe langer we in de L2 kunnen blijven hoe beter.. kwa punten zijn we wel aan de L1 toe, maar fysiek en mentaal (ik) nog niet helemaal.
mmm buitenritjes! klinkt goed!

Morhwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 22:00

De plannen zijn hier flink bijgesteld, helaas. Nog geen 2 maanden geleden dacht ik nog over een cowclinic met mijn 18jarige tinkermerrie. Nooit gedacht dat ik nu eigenaresse zou zijn van een 5 jarige tinkermerrie...

Wat western ambities betreft ben ik al blij als ik er dit jaar op zit. Maar we gaan wel hard aan de slag met de In Hand. Ik heb al wel gemerkt hoe vanzelfsprekend alle hulpen waren bij mijn oude merrie. Ik moet nu echt overal bij nadenken. Een hele uitdaging en ik ben benieuwd wat de toekomst brengt!

piene

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 23:21

maar weer even een schopje onder dit topic omdat ik het wel een heel erg leuk topic vind(maar niet een hele fanatieke poster ben :o )

Ik moet ook zeggen dat ik naast het westernrijden nog steeds af en toe een zijpas maak naar de klassieke rijkunst(ben er nog niet heel kunstig in, maar wel hevig af en toe bevlogen ervan).

nu heb ik mijn westernway weer gevonden en rij ik weer met veel plezier mijn westernoefeningen zoals vandaag weer een paar trail oefeningen en wat ik dan zo gaaf vind is dat ik merk dat hij het zelf ook zo leuk vind een van de oefeningen is de L en nadat ik hem een keer had gedaan(ik verbaas me hoe gemakkelijk dat dan gaat na toch een poos) draait Melchior zich om en loop hem weer door en gaat bij het uiteinde staan wachten :D

kan gewoonte zijn natuurlijk ahoewel ik ze niet twee kanten op achterelkaar doe, maar volgens mij vond hij het gewoon ook erg leuk

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 08:36

Hoi hoi,

Nou zondag starten in Oosterwolde wordt 'm niet hoor.
Ik heb gister sinds lange tijd voor 't eerst weer gereden, dit alles vanwege de drukte in de verhuizing.

Start onze Blizz nog?
Ik ga wel bakrandhangen :o

Kailonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 11:36

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 11:43

link doet het niet :(

Ik weet niet wat je budget is voor een zadel?

Kailonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 11:55

mijn budget is maar klein, 250 euro ongeveer

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 12:34

Dat is een heel krap buget voor een goed western zadel (en geen zm kwaliteit)
Haast onmogelijk