Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

.

succes met de wormen of beter gezegd zonder wormen

Lucy_1 schreef:Leon & Arjan.... Wat een schatje die Sierra![]()
Janet e& Angela... Jullie topic ga ik zo eens bekijken....
Over afspenen van veulens.... Als het een hengst is heb ik met 3 maanden al de neiging om het eraf te halen... Wat een etterletters kunnen dat zijn... Heel de merrie naar de kl*te. Ze springen, vreten aan manen en staart en lopen alleen maar te ouweho*eren...![]()
Merrieveulens vind ik anders... Ze gaan ook anders met moeders om. Verder is inderdaad de toestand van mams belangrijk.
Maar als het veulen goed zelfstandig eet en het is gezond.... Heb ik met 4 maanden geen problemen hoor....
Effe mijn mening

Een ander paard vlak voor z'n tweede geloof ik. Die lurkte af en toe nog bij mams, verder niet. Mams bleef er flink rond onder, en hij zou toch blijven. Nou ja 
dat is altijd een heel lief beleefd kereltje geweest. Goed, hij pubert nou flink en daar heeft vooral Jessie last van
maar echt hengst is hij nooit geweest. Hij is afgespeend omdat hij toen naar de nieuwe eigenaren ging, en gecastreerd omdat ik zero risico wilde lopen, hij liep immers bij zijn moeder in het land.
wat kan ik me daardoor beroerd door voelen. 
Mich had gisteren op en radiostation waar we naar luisteren, 2 liedjes voor mij aangevraagd en 1 voor de liefste dochter en stiefdochter... tja tranen genoeg dan he...
Ik heb eigenlijk ook altijd gehoord dat 4 maanden normaal was hoor (afhankelijk van hoe het veulen het doet uiteraard). Zoals Lies ook zegt, meeste hengstveulens zijn echt etters. De grotere fokkers halen ze daarom meestal al eerder weg. Ik doe meestal ook met 4 maanden omdat mijn merrie weer drachtig is (hoop ik) en ik niet wil dat ze daardoor dus invalt.

Chanel_ schreef:Janet, we controlen zelf natuurlijk zowiezo elke dag.
En zal wel even op stal zeggen over een keer alle mest laten nakijken.
Da komt zowiezo snel voor jaarlijkse vaccinatie

Het is graag of niet hoor! 
doei
)